Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Další Barbenheimer na obzoru? Gladiátor II si to v kinech rozdá s muzikálovou Čarodějkou


ikona
TedGeorge
ariana grandebarbenheimerblockbusterčarodějkadenzel washingtongladiátorgladiátor 2jokermuzikálparamountpaul mescalpedro pascalridley scottrussel crowetržbyuniversalvěštění ze stříbrné koulewicked
Na konci listopadu se ten stejný víkend v amerických kinech utkají pokračování oblíbeného Gladiátora a u nás neznámý muzikál.  

Nejenom Warneři, ale celý Hollywood a kinaři s ním byli před týdnem zděšení. Pokračování Jokera v kinech strašidelně propadlo a mírný optimismus, který ve třetím kvartálu zajistily veleúspěšné sequely V hlavě, Deadpoola, Vetřelce a Beetlejuice, byl ta tam.

Já osobně po zpackaném návratu ikonického DC arcilotra nepanikařil. Do konce roku se v kinech zjeví ještě několik skoro jistých hitovek a už trojka Venoma s rádoby osudovým podtitulem Poslední tanec za dva týdny svými kasovními výsledky jistě vykouzlí Hardymu úsměv na tváři. Navzdory tomu, že studio Sony odpískalo novinařské projekce a už trailery naznačují, že i trojka komiksárny bude (nepřekvapivě) marná.

Tak trochu mimo zorné pole amatérských kasovních analytiků, které dennodenně potkáváte nejenom v diskuzích na MovieZone, byl předposlední listopadový víkend. Tam se velmi dlouho osamoceně vyhřívala ambiciózní a předražená dvojka Gladiátora.

V létě však Universalové rozhodli, že jejich muzikálová Čarodějka s Arianou Grande odstartuje o týden dříve, než bylo původně plánováno. Tedy ten stejný víkend, jako historická (dobrá, spíše fantasy) epika Ridleyho Scotta. Internet okamžitě zaplavila srovnání s Barbenheimerem. Smějete se? Chápu vás. Není to poprvé, kdy se studia poněkud křečovitě snaží napodobit unikátní setkání barevné Barbie a černobílého Oppieho

Dá se argumentovat, že v případě miliardového muzikálu Grety Gerwig a skoro miliardového nolanovského výseku z tragického života Roberta Oppenheimera se sešlo úplně všechno. Počínaje kvalitami oblíbených filmů, konče on-line fenoménem, který v létě 2023 přispěl k jednomu z nejtučnějších kasovních víkendů všech dob. Jenomže…

V posledních dnech se začaly objevovat první informace o předprodejích Gladiátora II a Čarodějky. Bude to velké, to už je teď jasné. No a my si pro přehlednost rozdělíme analytický článek na dvě poloviny. Začneme právě dětem přístupnou pohádkou na motivy megaúspěšného muzikálu (více než 7 500 repríz!!!) z Broadwaye.

Čarodějka

Po hnusném digibordelu, tedy ultradrahém Super Bowl spotu v únoru, jsme myslím o budoucí kasovní výkonnosti (nemluvě o kvalitách) Čarodějky pochybovali snad úplně všichni. Filmu se nevěřilo ani v zámoří . No jo, jenomže muzikál s vysokým rozpočtem 145 milionů (nemluvě o mastné marketingové kampani) prozatím hlásí naprosto fantastická čísla. Jak moc fantastická?

Co se letošních výsledků týče, tak podle největšího zámořského prodejce vstupenek Fandanga jenom trhák Deadpool a Wolverine reportoval za první den předprodejů tučnější výsledky. Připomínám, že Červenáček s Rychlodrápkem zvládli za víkend v USA 211 milionů. Čarodějka alias Wicked je hned za nimi. Tím pádem jsou ty úplně nejvíc rané předprodeje muzikálu vyšší, než v případě V hlavě 2, které v zámoří otevřel se 154 milionovou silou.

Jasně, jde prozatím o ta nejčasnější možná čísla. Ale nejenom dvojka Jokera nám letos ukázala, že už první dny a časné prodeje vstupenek naznačují, jak si film o pár týdnů později povede. Warneři koneckonců právě na základě tragických předprodejů podle všeho zatáhli za pomyslnou záchranou brzdu a utnuli náklady na last minute marketingovou kampaň. Správně totiž tušili, že tenhle muzikálový průšvih Todda Phillpse už neodvrátí ani milion nákladných televizních spotů.

 

Letmý pohled na zámořská fóra mi ukázal, že nadšení fanoušci broadwayského evergreenu už teď tipují globální miliardu a nechápou, jak mohl o tržbách vůbec někdo pochybovat. No, pokud čtou MovieZone (vím, nečtou), tak je rychle vyvedu z miliardového omylu. Byť je už nyní pravděpodobné, že Čarodějka v USA opravdu otevře za více než 100 mega, je tu hned několik háčků.

Načrtnul bych nejprve paralelu s koncertním filmem Taylor Swift, který zachraňoval multiplexy minulý podzim. Záznam její rekordní The Eras Tour také od začátku naznačoval naprosto neuvěřitelné hromobití a návaly na pokladnách kin. Jenom připomenu, že během prvních 24 hodin se v USA tenkrát prodaly vstupenky v hodnotě 37 milionů dolarů a nakonec byl otvírák v Americe „pouhých“ 93 milionů.

Čarodějka sice není koncertní záznam z Broadwaye, ale i tady je radno brát v potaz úvodní nával fanoušků (prý fantastického) představení. Ten jistě dříve nebo později opadne a očekávat najednou útok na 150–200 milionový otvírák v Americe je poněkud předčasné. I když možná ne tak úplně bláhové. Rozhodnou jako vždy kvality filmu, který však v trailerech zatím vůbec nepřesvědčil.

Druhým problémem je konkurence. Už jsem to naznačil na začátku – premiéra Čarodějky se přesunula z původně plánovaného Díkůvzdání (tedy posledního víkendu v listopadu) o necelý týden dříve. Měla startovat ve středu 27. listopadu, nyní zamíří do kin již v pátek 22. Proč?

Protože Universal uhnul dětmi vyhlížénému pokračování Odvážné Vaiany. Raději si to rozdat s eRkovým Gladiátorem II, než pokoušet štěstí v duelu s také mládeži přístupnou disneyovkou. Ta mimochodem trhala rekordy na Yoututube v počtu přehrání traileru, takže pokud se v následujících týdnech nestane nic zásadního, bude kasovním hitem.

Čarodějka bude mít exkluzivitu na především mladší „cílovku“ pouhých pět dní. Byť je teď možné, že zpívánky s populární zpěvačkou Arianou Grande budou první víkend ještě mocnější, než si teď dovedeme představit, mocná konkurence jí s velkou jistotou už následující (a v Americe sváteční) víkend přistřihne křídla.

Skepticismus NO 3. Už mnohokrát v minulosti se ukázalo, že diváci nemají rádi půlené filmy. Čarodějka se sice v anglickém originále jmenuje Wicked – Part One, ale stejně si myslím, že většině lidí naplno dojde až v sálech, že na závěr si budou muset počkat rok a právě sledují pouze předkrm. Wicked – Part Two bude mít premiéru na Díkůvzdání 2025.

Dostáváme se k tomu nejzásadnějšímu – zádrhelu číslo 4. S výjimkou Velké Británie a hrstky dalších (především anglosaských) zemí je Čarodějka velká neznámá. Fenomén z Broadwaye sice láká v New Yorku na představení turisty z celého světa, ale kromě zarytých fanoušků muzikálů bych v tuto chvíli nesázel na nějaké velké kasovní haló i ve zbytku světa.

Jasně, všechno to jsou velmi extrémně předčasné spekulace a režisér Šíleně bohatých Asiatů Jon M. Chu může naservírovat výborný film. Nebylo by to potom poprvé ani naposledy, kdy se zájem Amíků a zámořský hype překulil i do Evropy a do Asie. Prozatím však pochybuji. Ve zbytku světa bude nejspíše vládnout jiný film.

O velmi časných kasovních vyhlídkách Gladiátora II si popovídáme v další kapitole, tak se nenechte pobízet a klikejte.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace