Komiksová Vrána je propadák, Channing Tatum znovu selhal, Vetřelec nadále frčí
08:00 | 27.08.2024 |
V hlavě 2, Já, padouch 4, Deadpool s Wolverinem, romantika Námi to končí a konečně Vetřelec: Romulus v posledních týdnech a měsících namlsali pohublé kinaře a uspokojili tu šťastnější část Hollywoodu.
Především tedy na výsluní se vracejícího Disneyho, který si ještě letos mimochodem dojde pro další miliardy díky pokračování animované Vaiany a prequelu Lvího krále s podtitulem Mufasa. Jednou ta kasovní hitparáda však musela skončit a ne náhodou je u toho zase a znovu jalové studio Lionsgate.
V dubnu jim propadla Ritchieho Operace Poštmistr, na začátku srpna bídná adaptace počítačové hry Borderlands (rozpočet víc než 100 mega, to nechcete) a na konci prázdnin jsme se dočkali nikým vyhlížené Vrány. Rozpočet byl 50 milionů dolarů, v amerických kinech se za první víkend povedlo utržit pouhých 4,6 mega, což o víkendu stačilo až na osmé místo! Čísla ze světa pro jistotu ještě pořád nejsou známá (spoiler – budou podobně tragická).
Jistě si teď klepete na čelo, koho proboha napadlo točit další Vránu. Vždyť Proyasův povedený snímek s tragicky zesnulým Brandonem Lee další verzi fakt nepotřeboval. V první řadě je třeba připomenout, že druhá filmová adaptace (tentokrát v hlavní roli s Billem Skarsgårdem) není remake kultovního devadesátkového filmu. Jedná se o další filmovou verzi slavného komiksu.
Štěstí s kresleným románem zkoušel už v roce 2008 Stephen Norrington, ale nedopadlo to. Na látce si v průběhu let vylámali zuby i mnozí další (například režisér 28 týdnů poté Juan Carlos Fresnadillo), přičemž asi nejblíže k realizaci měla verze s Jasonem Momoou před sedmi lety. Světlo světa nakonec uzřela až verze Rupperta Sanderse.
Nebudu chodit kolem horké kaše, nedopadlo to dobře, což při zpětném pohledu na slabé trailery nemůže snad nikoho překvapit. Na Rottenech dávají čtyři pětiny kritiků palec dolů při průměrném hodnocení 4,2/10 a já se zeptal kolegy Mr. Hlada, co na Vránu, kterou o víkendu v kině viděl, vlastně říká.
Cituji: „Mizerná adaptace s nesympatickými hrdiny, polopatickým vysvětlováním úplně všeho, neurážející akcí a očividným nepochopením toho, v čem tkví síla předlohy i první adaptace. Snaha tvářit se temně a osudově vůbec nefunguje a chvílemi to je skoro směšné.“
V souvislosti s věčným Lionsgate bědováním už pomalu zním jako zaseklá deska. Naposledy jsem ostatně na dotyčné hollywoodské hrobaře dštil síru v sobotu v souvislosti s jejich trapnou kampaní na Megalopolis (to bude mimochodem na konci září jejich další propadák). V případě posledního Coppoly totiž ta neschopná hovada dokonce vyslala do světa trailer s falešnými citacemi kritiků vygenerovanými umělou inteligencí.
Zapomeňte teď na hrstku pořád ještě jakž takž fungujících franšíz jako jsou Hunger Games, hororové Saw nebo John Wick (i když tady už jim příští rok v souvislosti s odkládanou a přetáčenou Ballerinou dost možná také nepokvete pšenka). Čest výjimkám, ale můžete si být skoro jistí, že když v distribučním rozvrhu uvidíte Lionsgate film, tak se s největší pravděpodobností řítí do kin kasovní průšvih.
Normálně by teď následovaly minimálně dva odstavce, kde bych Lionsgate posílal do řiti navíc za to, že Vrána se znovu dočkala premiéry i v Rusku, což mě pokaždé nebetyčně vytočí. Budu však férový a zmíním, že za promítání filmu u východních okupantů, s nímž jsou znovu nějak spojení, je tentokrát v první řadě zodpovědná jistá nezávislá společnost FilmNation Entertainement, která začala přeprodávat práva do celého světa už před začátkem natáčení. Kaufy probíhaly už v Cannes v roce 2022. To bylo mimochodem v květnu, tři měsíce po začátku války na Ukrajině.
Lionsgate si následně buď od nich, nebo od někoho jiného (spolehlivý zdroj od koho se mi bohužel nepodařilo dohledat) zakoupili pouze distribuční práva pro Ameriku. Vytasili za ně podle insiderů z Deadline 10 milionů a zavázali se, že dalších 15 mega utratí za marketing.
Jenom pro jistotu znovu připomínám, že v kinech v USA Vrána odstartovalo za necelých 5, takže můžeme očekávat závěr někde v okolí 15 mega. A vzhledem k tomu, že půlku chechtáků si nechají na pokladnách kin, Lionsgate se vrátí z jejich celkové investice 7-8 milionů. Byť za Ameriku utratili celkem 25.
Ne, pořád ještě s Vránou a marným studiem nejsem hotový. Již máte dostatek indicií, abyste si stejně jako já položili neodkladnou otázku v následujícím znění: „Když jsou to teda takový tragédi, kteří furt prodělávají a neumí pořádně prodat filmy do kin, proč proboha ještě nezkrachovali?“
No, jednak pokaždé minimalizují náklady buď tím, že produkované filmy předprodávají do všech koutů světa dlouho předem (i díky tomu údajně budou tratit na vrcholně průšvihových 110milionových Borderlands „pouhých“ 20-30 míčů) a jednak díky tomu, že už dva roky se hojí díky partnerství s Universaly, respektive molochem Comcast, respektive s jejich streamem Peacock.
Ten je už několik let aktivní především v Americe (Sky nebo další v Evropě aktivní služby ho nabízí ještě v Německu, Itálii a hrstce dalších zemí) a spekuluje se, že je (Lionsgate) partnerství s u nás nepříliš známým streamem už více než dva roky zachraňuje od nejhoršího. Víc toho k Vráně nemám, rychle frčíme k druhé větší novince, která bere bramborovou pozici.
Zoë Kravitz natočila svůj režijní debut Tiché znamení. V anglickém originále Blink Twice, přičemž ještě na začátku roku se jmenoval Pussy Island. Rimsy je spokojený, zámořští kritici při pohledu na průměrné hodnocení na Rottenech 7/10 také, ale nic to není platné.
Start za pouhých 7 mega v USA a fakticky totožné číslo ve zbytku světa je bohužel velká slabota. Navzdory faktu, že rozpočet byl rozumných 20 míčů. Co jiného také čekat, když se film dočkal premiéry na (skoro) konci srpna, což je pro filmové premiéry odjakživa jeden z nejhorších možných termínů.
Amazon, respektive MGM, si od startu rozhodně slibovali více. V USA se premiéra odehrála ve více než 3 000 kinech a ve zbytku světa se první víkend promítalo ve více než sedmdesáti zemích. Ani ve Velké Británii nebo Francii se však nepodařilo utržit více než milion dolarů, takže bohužel kasovní provar.
Já přitom Zoe docela přál, protože správně nepříjemné trailery, které mi na první dobrou evokovaly povedené Menu s Anyou Taylor-Joy, mě lákaly a docela jsem věřil, že by z toho mohl být i úspěch v kinech.
Kdo ví, zda by třeba na Netflixu nešlo o velký hit. Já vím, to můžeme říct pomalu o každém druhém propadáku v kinech, ale algoritmy streamovacího krále by jistě v krátké době naplno znovu využily přítomnost sexbomby jménem Adria Arjona. Takhle se v kampani sázelo především na boyfrienda Zoë, tedy Channinga Tatuma. No a to očividně nebyla zrovna šťastná volba.
Což o to, když měl Channing v roce 2022 k ruce psa nebo Sandru Bullock, dopadlo to na kasách kin ještě dobře. Ale Tatum holt nezažívá zrovna dobré časy a pokud si snad někdo myslí, že je to hvězda, která je schopná nalákat diváky do kina, tak se mýlí. Jinak by si po Posledním tanci bez kalhot a ultradrahém applovském Vezmi mě na Měsíc právě nepřipsal třetí propadák v řadě.
V žebříčku sice přeskakuji o sto šest, ale musím zmínit ještě poslední víkendovou novinku, která penetrovala do TOP 10. Na pětce se modlí Sony Pictures, aby jejich křesťanská agitka The Forge lákala věřící i v dalších týdnech.
Průvodních 6,6 milionů totiž zatím není žádná velká paráda. Navzdory – vzhledem k žánru obligátně nízkým – 5milionovým nákladům, levnému marketingu a nasazení do relativně nízkého počtu 1 800 kin. Víc se mi k tomu hřejivému výplachu nechce psát. Pokud máte chuť, tak se podívejte na trailer.
Kolega imf by už měl touto dobou dopsaný druhý tematický článek, zbyl by mu čas shánět flašku za prohranou tržební sázku a já se teprve dostávám k prvnímu místu tržebního žebříčku. Deadpool s Wolverinem se po jednom vetřelčím vynechání znovu vrací na pole position.
Občas protivný kecal s věčně drsným sympaťákem již mají na kontě fantastickou miliardu a 211 míčů k tomu. Vzhledem k tomu, jaké mizivé propady si už více než měsíc jak v Americe, tak ve světě připisují, je překonání 1,3 miliardy jenom otázkou času. Diváci jsou navíc při pohledu na ČSFD (a trochu méně i na IMDb) velice spokojení a do multiplexů se vrací, takže nezbývá než smeknout klobouk.
Vetřelec: Romulus na dvojce sice v Americe padá více, než by bylo záhodno, ale pokles o 61 % se druhý víkend u žánrovky tak nějak očekával. V následujících týdnech by mělo dojít ke stabilizaci a aktuálních 72,6 melounů se v USA jistě povede přetavit alespoň v to kilo. V pořádku.
Fandové Aliena, mezi které se počítám, se každopádně mohou násobně více radovat při pohledu na tržby ve zbytku světa. Především díky překvapivě mocné Číně (nyní 73 mega a bude se podle všeho končit také za kilem!) je globální součet vystavený na krásných 225 mega. Režisér Fede Alvarez ani spokojený Disney jistě moc nečekali, že tři kila padnou už na začátku září.
Třetí pozici si pro sebe krade Blake Lively. Ta podle on-line tamtamů kecala do řemesla režisérovi a herci Justinu Baldonimu, přičemž výsledkem nebyl průšvih, na který by všichni zúčastnění v čele se Sony rádi zapomněli. Dramatu/romantice Námi to končí za mrzkých 25 míčů totiž chybí pouhých 8 milionů na překonání čtvrt miliardy! Takhle se to dělá.
Konečnou si při pohledu na nízké poklesy a nadcházející premiéry v Číně, Japonsku, Tchaj-wanu, Singapuru a dalších (především asijských) zemích snad ani neodvážím tipovat. Vzhledem k nízkému budgetu sledujeme jeden z největších a nejpřekvapivějších úspěchů roku.
Čtyřku si pro sebe urvala již zmiňovaná Zoë Kravitz, pětku odbytá křesťanská agitka a my se dostáváme k číslu šest. Mám radost. Můj nově oblíbený katastrofický akčňák Twisters je v Americe držák jako Brno. Dalších 6 mega ho pošouplo už skoro k 249 milionům. Dalších 15-20 by ještě klidně mohlo v zámoří padnout. U Amíků tedy dolarové hody.
Ve zbytku světa to však fakt vážně chtělo více, než aktuálních 98 melounů. Těch 110 bude ve světě konečná. Warneři, kteří právě distribuci v netečných zemích mimo USA vyfasovali, letos už poněkolikáté brečí. Kdo by to však před létem řekl, že stačilo tak málo (třeba jako v případě Vetřelce poblázněná Čína) a vážně se mohlo uvažovat o sequelu.
Co sedmé místo? Pohádka z minulého víkendu. Koralína padá o méně než 50 %, přidává dalších 5 mega a obnovená premiéra v USA, spoléhající především na zbrusu novou 3D verzi, má na kontě už více než 24 mega. V součtu s patnáct let starými kinovýsledky už jsme v Americe celkově za kilem. Studio Laika se tak aspoň trochu hojí po 100milionovém (globální tržby z kin byly čtvrtinové!) Hledá se Yeti.
Na osmičce kráká již dopodrobna analyzovaná průserová Vrána, a tak nám zbývají poslední dva animáky. Já, padouch 4 si lebedí na devítce a ne a ne zpomalit. Proč já ho sakra nezmínil v nedávném článku o možných budoucích miliardách? Minulý víkend se Gru a spol. chlubili 847 miliony, nyní už vyloženě machrují s 886 míči. Wow.
Ještě šílenější nášup potom reportuje V hlavě 2 na desítce. I když nebudeme na chvíli brát v potaz 646 milionů z Ameriky, tak stejně padla miliarda. Právě tolik totiž přidává zbytek světa, který na dlouhá léta dopředu řekl rázné „NE“ originálním pixarovkám. Skákající lampička sice ještě zkusí štěstí s Eliem, ale pak nás čeká Toy Story 5, třetí Úžasňákovi a jistě mnoho dalších sequelů. Je to logické, byť možná trochu smutné.
Celkový žebříček víkendových tržeb zde.
Příští víkend bude v kinech mrtvo. Za zmínku stojí snad jenom AI thriller / rádoby horor od Blumhouseu Afraid. Kasovní žně spíše očekávejme znovu až o týden později, kdy minimálně v Americe rozbije bank Burtonův Beetlejuice Beetlejuice s Jennou Ortegou.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry