"Protože nevznikne "společná víra" (a pokud se o to někdo pokusí, tak vznikne víra č. 3)."
Ne nutně. Například mezi protestanty a katolíky bývaly, jak to říct taktně, docela neshody. Dnes na tom prakticky nikomu nezáleží. Nejen že lidi běžně střídají katolické a protestantské bohoslužby, ale ti kněží je běžně slouží spolu. Na rozdělujících detailech se neustále pracuje a vymýšlí se řešení. Uznání různých svátostí a svěcení navzájem atd. Dneska to už spíš než dvě odlišná náboženství, jsou dva odlišné "styly" religiozity, ze kterých si můžeš vybrat, co Ti víc sedí. Zároveň s tím se na tom samém pracuje i na půdorysu tzv. velké ekumeny, tedy tří "abrahamovských" náboženství. Všechny náboženské tradice mají hluboké poznání toho, jak neadekvátní, částečné a nedostatečné je jejich pochopení Boha, což vytváří prostor pro to, že různé "teze" mohou rovnocenně existovat vedle sebe a být plně uznávány.
Jak říká jeden kněz, nejde o relativismus, ale o perspektivismus. Když vidíš v každém okně něco jiného, neznamená to, že jenom jedno okno má pravdu, ale že žádné okno neobsahuje celou krajinu.
reaguje na:
Gonzi
reagují:
Gonzi
|
reagovat
|