Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum HRY

příspěvky 1721 - 1740 Napsat příspěvek
reaguje na: KARLOS
koment vytvořen 23:25:25, editován 0:11:02 (máme historii, i pro mazání, samozřejmě, právě jsem si to vymyslel...). Jediná změna je upřesnění který odstavec myslím: link

"z pozice admina umazal"...

Co jsem umazal? Napsals na co reaguješ a naopak jsi moji druhou větu vynechal. Když už, tak bych ji tam přidal. Jako ta zákeřná svině, co evidentně jsem, protože tady (mj celou dobu velmi konzistentně) opakuju jeden názor, který se ti nehodí do krámu. Víš co mi můžeš s podobným osočováním, že?

kyller
Vím, ale taky nezačali na W3 dělat až po W2, ty týmy nabíhají atd. Je to extrémně "od pasu" čistě pro referenci a strašně rád bych měl lepší data. Stejně tak má x her uvedený budget, ale nenašel jsem separátně budget pro DLC, což by byl ideální údaj :(.
879330
koment vytvořen 23:25:25, editován 0:11:02 (máme historii, i pro mazání, samozřejmě, právě jsem si to vymyslel...). Jediná změna je upřesnění který odstavec myslím: https://imgur.com/a/8ayKRP6 [i]"z pozice admina umazal".[/i].. Co jsem umazal? Napsals na co reaguješ a naopak jsi moji druhou větu vynechal. [b]Když už, tak bych ji tam přidal.[/b] Jako ta zákeřná svině, co evidentně jsem, protože tady (mj celou dobu velmi konzistentně) opakuju jeden názor, který se ti nehodí do krámu. Víš co mi můžeš s podobným osočováním, že? [b]kyller[/b] Vím, ale taky nezačali na W3 dělat až po W2, ty týmy nabíhají atd. Je to extrémně "od pasu" čistě pro referenci a strašně rád bych měl lepší data. Stejně tak má x her uvedený budget, ale nenašel jsem separátně budget pro DLC, což by byl ideální údaj *:(*.
879324
2 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Ano a proto sis z pozice admina umazal právě tu problematickou část komentáře. Chápu, pravděpodobně i to, proč k tomu došlo.
Díky, takovou "diskuzi" vést už nechci.
879324
Ano a proto sis z pozice admina umazal právě tu problematickou část komentáře. Chápu, pravděpodobně i to, proč k tomu došlo. Díky, takovou "diskuzi" vést už nechci.
879310
2 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
Vo veľa veciach máš pravdu, ale musím si trochu rýpnuť. Tie DLCčka napr. pre Witchera... to, že boli vydané pol roka po hlavnej hre neznamená, že sa na nich robilo pol roka. Samozrejme sa na nich robilo oveľa dlhšie, aj keď v menšom tíme. Potom toho pol roka na tom už robil skoro celý CDPR.
879321
Vo veľa veciach máš pravdu, ale musím si trochu rýpnuť. Tie DLCčka napr. pre Witchera... to, že boli vydané pol roka po hlavnej hre neznamená, že sa na nich robilo pol roka. Samozrejme sa na nich robilo oveľa dlhšie, aj keď v menšom tíme. Potom toho pol roka na tom už robil skoro celý CDPR.
879267
1 0
reagovat
reaguje na: Cross
Taky jsem se na to těšil, po recenzích jsem byl zklamán. Počkám jestli to bude někdy na PS+ :D
879319
Taky jsem se na to těšil, po recenzích jsem byl zklamán. Počkám jestli to bude někdy na PS+ *:D*
879318
2 0
reagovat

Fort Solis

Nedavno jsem si poridil PS5 a chtel jsem si na tom neco hezkeho noveho zahrat. Moderni 3DB adventura z vesmirne zakladny s Roger Clarkem (Arthur Morgan) a Troyem Bakerem (Joel). Hra vypada krasne, bohuzel pribeh je predvidatelny (jdete prosettrit sos z jedne zakladny), zfouknete to za 3hodiny (a to prosim hl. postava nemuze behat!!!) a veskera hratelnost se toci okolo hledani denicku (hledani je silne slovo) a quick time eventu. V akci za 2kila doporucuji misto beckoveho horroru, za 600 davam 5/10.
879318
Nedavno jsem si poridil PS5 a chtel jsem si na tom neco hezkeho noveho zahrat. Moderni 3DB adventura z vesmirne zakladny s Roger Clarkem (Arthur Morgan) a Troyem Bakerem (Joel). Hra vypada krasne, bohuzel pribeh je predvidatelny (jdete prosettrit sos z jedne zakladny), zfouknete to za 3hodiny (a to prosim hl. postava nemuze behat!!!) a veskera hratelnost se toci okolo hledani denicku (hledani je silne slovo) a quick time eventu. V akci za 2kila doporucuji misto beckoveho horroru, za 600 davam 5/10.
Fort Solis
3 0
reagují: esmo
reagovat
reaguje na: KARLOS
"GTA DLCčka vs GTA 6 - krom Rockstaru jako takového to neilustruje nic. Tedy, jen jak snadné je přidávat obsah do existujícího enginu, narozdíl od tvorby něčeho nového."

Bez prdele, proč tady reaguješ jen na první větu, bez té druhé? Protože ta druhá věta nese pointu co tu CELOU. DOBU. TVRDÍM.

Přidávat obsah do GTAV je podstatně snažší, než vyvíjet GTAVI.
                    vvvvvvvvvv
Přidávat obsah do RDR2 je podstatně snažší, než dělat novou hru.

O to víc, když je ten obsah dokonale zdokumentovaný (existencí hry), portovatelný a nemalá část samotných assetů už má port dávno za sebou.
879310
[i]"GTA DLCčka vs GTA 6 - krom Rockstaru jako takového to neilustruje nic. Tedy, jen jak snadné je přidávat obsah do existujícího enginu, narozdíl od tvorby něčeho nového."[/i] Bez prdele, proč tady reaguješ jen na první větu, bez té druhé? Protože ta druhá věta nese pointu co tu CELOU. DOBU. TVRDÍM. Přidávat obsah do GTAV je podstatně snažší, než vyvíjet GTAVI.                     vvvvvvvvvv Přidávat obsah do RDR2 je podstatně snažší, než dělat novou hru. O to víc, když je ten obsah dokonale zdokumentovaný (existencí hry), portovatelný a nemalá část samotných assetů už má port dávno za sebou.
879306
2 0
reagují: KARLOS
reagovat
reaguje na: KARLOS
> "Asi uz me opravdu nebavi, jak toho debila ze me delas."
Sorry, každopádně to není mým cílem a nebylo to tak myšleno. Když napíšeš "Takze jeste jednou: jednou si kozenou bundu vynalezl, u RDR1, minimalne research. Pak jses delat RDR2. Z tve logiky mas 90% hotovo", tak nemůžu reagovat jinak. Já tvrdím, že ten klobouk (a pipeliny k němu) máš z RDR2. Z RDR1 máš dokonalé zadání. To cos tady napsal a označil za mou logiku je čistě tvůj výmysl. A je to problém, protože já jen tvrdím, že RDR2 má některé assety z RDR1 hotové, jiné z principu věci ve fázi rozpracování a další chybí úplně, k tomu má celý engine, systémy apod. a k tomu skripty které je potřeba převést. Opravdu se mi špatně argumentuje, když ty argumenty pochopíš zásadně jinak, než jak je napíšu.

Co to znamená? Že zatímco čistý remake RDR1 by trval tolik a tolik času, tak Rockstar aktuálně ušetřil 50% práce čistě na assetech (řekněme že ty assety vyjdou na třetiny, tak 1/3 je zadarmo, 1/3 je za polovinu práce a 1/3 za 100% práce), defacto všechnu práci na technologii (RDR2 je v mnoha směrech vyleštěné RDR1, resp. si nedovedu představit, že by někdo řešil, že mu nevyhovujou koně či lov z dvojky apod.). Akorát chybí kód co naportuje data, pořeší propárování assetů, atd...
Pointa je, že je to spíš konkrétní engineering effort, který se ti s měřítkem hry zefektivňuje a hlavně, nepotřebuješ armádu level designerů, skripterů, programátorů apod. cos potřeboval kdysi u jedničky a dvojky, protože je to už hotové. Potřebuješ to jen trochu "dopasovat". Co víc, odpadá ti celý vývojový proces každého kroku, protože máš "hotovo" a jen "opisuješ".

To množství práce, které ti odpadá ve srovnání třeba s RDR2 (všechny herní systémy, technologie, koňské koule atd. už máš) je zásadní. Dělá se defacto jen content a to ještě jen jako port a to ještě s podstatnou částí assetů už portnutých.

A tím se vracím k jádru věci: Rockstar měl IDEÁLNÍ pozici, pro remake RDR1. Nikdy to nemohlo být snažší a bavíme se jen o procentech, kdy se opravdu nebudu hádat, jestli by port RDR1 do RDR2 stál 10% nebo 20% budgetu RDR2, přičemž by to byl srovnatelný megahit, dost možná boostnul i RDR2 prodeje a online jako takový... jinými slovy přesně ten první komentář link ;)

Ty tvrdíš že je to bagatelizace. Já ji v tom nevidím. Ten tým, co právě dodělal 123 zbraní do RDR2 jsou experti na tvorbu zbraní do RDR2. Pro ně dodělat dalších 40 zbraní z RDR1 je už rutina, i kdyby je museli dělat od píky (jakože nemuseli).
To je zásadní věc.
Proto historicky existujou DLCčka... Je to způsob, jak znovu zpeněžit tu drahou část vývoje přidáním té levné části (nový content v zajetých kolejích).

Ad nový region: Proto jsem zmínil Witchera, resp. Blood and Wine DLC, které má novou mapu, styl oblékání a kdesi cosi a přesto to upekli rychle.
Ad GTA6: to má být nový content do GTA5? Já totiž myslel, že je to nová hra, s novými technologiemi atd., takže nechápu relevanci.
879308
> [i]"[/i][i]Asi uz me opravdu nebavi, jak toho debila ze me delas."[/i] Sorry, každopádně to není mým cílem a nebylo to tak myšleno. Když napíšeš [i]"Takze jeste jednou: jednou si kozenou bundu vynalezl, [b]u RDR1[/b], minimalne research. Pak jses delat RDR2. Z tve logiky mas 90% hotovo"[/i], tak nemůžu reagovat jinak. Já tvrdím, že ten klobouk (a pipeliny k němu) máš z RDR2. Z RDR1 máš dokonalé zadání. To cos tady napsal a označil za mou logiku je čistě tvůj výmysl. A je to problém, protože já jen tvrdím, že [spoiler]RDR2 má některé assety z RDR1 hotové, jiné z principu věci ve fázi rozpracování a další chybí úplně, k tomu má celý engine, systémy apod. a k tomu skripty které je potřeba převést.[/spoiler] Opravdu se mi špatně argumentuje, když ty argumenty pochopíš zásadně jinak, než jak je napíšu. Co to znamená? Že zatímco čistý remake RDR1 by trval tolik a tolik času, tak Rockstar aktuálně ušetřil 50% práce čistě na assetech [spoiler](řekněme že ty assety vyjdou na třetiny, tak 1/3 je zadarmo, 1/3 je za polovinu práce a 1/3 za 100% práce)[/spoiler], defacto všechnu práci na technologii [spoiler](RDR2 je v mnoha směrech vyleštěné RDR1, resp. si nedovedu představit, že by někdo řešil, že mu nevyhovujou koně či lov z dvojky apod.)[/spoiler]. Akorát chybí kód co naportuje data, pořeší propárování assetů, atd... Pointa je, že je to spíš konkrétní engineering effort, který se ti s měřítkem hry zefektivňuje a hlavně, nepotřebuješ armádu level designerů, skripterů, programátorů apod. cos potřeboval kdysi u jedničky a dvojky, protože je to už hotové. Potřebuješ to jen trochu "dopasovat". Co víc, odpadá ti celý vývojový proces každého kroku, protože máš "hotovo" a jen "opisuješ". To množství práce, které ti odpadá ve srovnání třeba s RDR2 (všechny herní systémy, technologie, koňské koule atd. už máš) je zásadní. Dělá se defacto jen content a to ještě jen jako port a to ještě s podstatnou částí assetů už portnutých. A tím se vracím k jádru věci: Rockstar měl IDEÁLNÍ pozici, pro remake RDR1. Nikdy to nemohlo být snažší a bavíme se jen o procentech, kdy se opravdu nebudu hádat, jestli by port RDR1 do RDR2 stál 10% nebo 20% budgetu RDR2, přičemž by to byl srovnatelný megahit, dost možná boostnul i RDR2 prodeje a online jako takový... jinými slovy přesně ten první komentář https://www.moviezone.cz/komentar/879219 *;)* Ty tvrdíš že je to bagatelizace. Já ji v tom nevidím. Ten tým, co právě dodělal 123 zbraní do RDR2 jsou experti na tvorbu zbraní do RDR2. Pro ně dodělat dalších 40 zbraní z RDR1 je už rutina, i kdyby je museli dělat od píky (jakože nemuseli). To je zásadní věc. Proto historicky existujou DLCčka... Je to způsob, jak znovu zpeněžit tu drahou část vývoje přidáním té levné části (nový content v zajetých kolejích). Ad nový region: Proto jsem zmínil Witchera, resp. Blood and Wine DLC, které má novou mapu, styl oblékání a kdesi cosi a přesto to upekli rychle. Ad GTA6: to má být nový content do GTA5? Já totiž myslel, že je to nová hra, s novými technologiemi atd., takže nechápu relevanci.
879304
2 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
A jen bych jeste reagoval na to, ze tvrdis, ze DLC vs GTA6 neilustruje vubec nic, mimo samotny R* - uvedomujes si, ze koment pred tim si na releasech DLCcek pocital cele odhady, zejo?
879306
A jen bych jeste reagoval na to, ze tvrdis, ze DLC vs GTA6 neilustruje vubec nic, mimo samotny R* - uvedomujes si, ze koment pred tim si na releasech DLCcek pocital cele odhady, zejo?
879300
1 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
Asi uz me opravdu nebavi, jak toho debila ze me delas. Doporuceni sem si vzal k srdci a precetl sem si komenty znova. CHtelo by se rict, ze bych rad doporucil uplne to same, neb ted v tom ad prvniho odstavce nepises vubec nic jineho, nez co sem napsal ja. Jen si to rozepsal jinymi slovy.
JInak tvorba uplne noveho vs obkreslit puvodni klobouk - ciste v tomhle ti muzu z vlastni zkusenosti - ano, predstav si, z vlastni zkusenosti - modelare rict, ze obkreslit puvodni objekt je casto mnohem slozitejsi, jak ho udelat z fleku cely znovu, bez predlohy.
A takto to bude s velkou casti veci, co popisujes.
Ze nekdo vymyslel, jak ma to ci ono fungovat je samozrejme pravda, ale tvuj opisovaci extrem je opravdu jen extrem. Ano, Tetris jako hru vymyslel dva tydny a tys ji zduplikoval za paru hodin. Kde pisu, ze by u toho Remaku museli opet objevovat slunce. Dokonce sam rikam, ze by jim to trvalo kratsi dobu. Ale to, jak to podavas ty, proste je bagatelizovani veci. Slunce maji mozna objevene, ale zbytek veci fakt neni lusknutim prstu.

K linkum ses vyjadril az ted. Zkusim ty fora prohledat, snad neco najdu.

Vysvětli mi prosím jednu jedinou vec - pokud platí vše, co jsi napsal, jak je možné, že vývoj GTA6 travá tak dlouho? Mají přece spoustu práce po GTAV, po stabilní podpoře Onlinu, i v rámci celé rérie tolik, že by ho měli mít naopak mnohem rychleji, neni liz pravda?

Apropo jsem v uplne prvnim komentu psal, ze doslova polovinu mapy jednicky ve dvojce nedelali. A to je mapa s uplne jinou florou, z velke casti unikatni faunou, s jinou architekturou i fashion. A ze ji ocividne v ranych fazich skrtli, zrejme kvuli usporam zdroju. Kdyby to bylo vsechno tak nadherne jednoduche, proc to do dvojky uz nedali tehda?
879304
Asi uz me opravdu nebavi, jak toho debila ze me delas. Doporuceni sem si vzal k srdci a precetl sem si komenty znova. CHtelo by se rict, ze bych rad doporucil uplne to same, neb ted v tom ad prvniho odstavce nepises vubec nic jineho, nez co sem napsal ja. Jen si to rozepsal jinymi slovy. JInak tvorba uplne noveho vs obkreslit puvodni klobouk - ciste v tomhle ti muzu z vlastni zkusenosti - ano, predstav si, z vlastni zkusenosti - modelare rict, ze obkreslit puvodni objekt je casto mnohem slozitejsi, jak ho udelat z fleku cely znovu, bez predlohy. A takto to bude s velkou casti veci, co popisujes. Ze nekdo vymyslel, jak ma to ci ono fungovat je samozrejme pravda, ale tvuj opisovaci extrem je opravdu jen extrem. Ano, Tetris jako hru vymyslel dva tydny a tys ji zduplikoval za paru hodin. Kde pisu, ze by u toho Remaku museli opet objevovat slunce. Dokonce sam rikam, ze by jim to trvalo kratsi dobu. Ale to, jak to podavas ty, proste je bagatelizovani veci. Slunce maji mozna objevene, ale zbytek veci fakt neni lusknutim prstu. K linkum ses vyjadril az ted. Zkusim ty fora prohledat, snad neco najdu. Vysvětli mi prosím jednu jedinou vec - pokud platí vše, co jsi napsal, jak je možné, že vývoj GTA6 travá tak dlouho? Mají přece spoustu práce po GTAV, po stabilní podpoře Onlinu, i v rámci celé rérie tolik, že by ho měli mít naopak mnohem rychleji, neni liz pravda? Apropo jsem v uplne prvnim komentu psal, ze doslova polovinu mapy jednicky ve dvojce nedelali. A to je mapa s uplne jinou florou, z velke casti unikatni faunou, s jinou architekturou i fashion. A ze ji ocividne v ranych fazich skrtli, zrejme kvuli usporam zdroju. Kdyby to bylo vsechno tak nadherne jednoduche, proc to do dvojky uz nedali tehda?
879300
1 -1
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
Nechci vám nějak narušovat rozjetou diskuzi, ale rád bych poznamenal že na remaku RDR1 v enginu dvojky dělali i moddeři. Chtěli dodělat mapu, venku jsou videa z hotových prvních misí - a zastavilo je až cease and desist od vydavatele.
Takže když by tohle zvládli pouzí moddeři, určitě by to nebyl nepřekonatelný problém ani pro Rockstar.
879302
Nechci vám nějak narušovat rozjetou diskuzi, ale rád bych poznamenal že na remaku RDR1 v enginu dvojky dělali i moddeři. Chtěli dodělat mapu, venku jsou videa z hotových prvních misí - a zastavilo je až cease and desist od vydavatele. Takže když by tohle zvládli pouzí moddeři, určitě by to nebyl nepřekonatelný problém ani pro Rockstar.
879300
5 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Ad první odstavec (ne, čistě to nechápeš, přečti si tenhle první veleodstavec teď možná dvakrát a neber tento tip jako nějaký útok):
Chci udělat RDR1:
fotky, research, tvorba 3D modelů, hra... done
Chci udělat RDR2:
fotky, research, tvorba PBR textur pro kůži, dřevo atd. atp., tvorba 3D modelů z nich, hra... done
Chci udělat RDR1 remake a technologii RDR2 považuju za dostatečnou:
1. reuse všeho předchozího z RDR2 tam kde to jde (mám kovbojský klobouk, nebudu jej dělat znovu, jsem spokojen).
2. reuse většiny až na samotný 3D model, potřebuju konkrétní klobouk, který v RDR2 nebyl a tedy použiju "materiál" kloboukové kůže, materiál cvočků, materiál kloboukového poutka atd. atp. a "obkreslím" nový 3D model ve smyslu nového tvaru klobouku.
3. chci konkrétní klobouk z kůže afrického slona a tu jsem v RDR2 neměl... vezmu research RDR1 nebo udělám nový, z fotek vyrobím PBR kůže afrického slona, pak obkreslím původní 3D klobouk.
=======
Bod 1 je obrovská část terénních assetů (flóra, fauna, voda, obloha, patníky, ploty, stohy sena...), některé již hotové oblečky, budovy, cigarety, a já nevím co všechno ještě.
Bod 2 je významná část budov, oblečení apod. kdy sice nemáš tenhle konkrétní střih saka, ale máš vyřešenou horní vrstvu, podšívku, knoflíky atd. a jen musíš "ušít" výsledné sako.
Bod 3 budou některé hero assety. Možná mi chybí nejen puška Remington, ale navíc používá slitinu mosazi, kterou ještě nemáme v assetech a musím řešit kde to vezmu, jak kvalitní jsou původní podklady atd...
(tohle vše si parafrázuj i na ostatní prvky hry)

Zbytek, kde řešíš můj postoj, aniž bys jakkoli vyvracel jak jsem k němu došel nad rámec "někde jsem četl" neřeším. Já ti to jako face value neberu (nic ve zlém) a není nic jednoduššího, než poslat konkrétní research o který se opíráš, abych si ho přečetl. Doposud jsi sem nedal jediný link a neopřel se o nic konkrétního.

GTA DLCčka vs GTA 6 - krom Rockstaru jako takového to neilustruje nic. Tedy, jen jak snadné je přidávat obsah do existujícího enginu, narozdíl od tvorby něčeho nového.

PS: "Mimo to, ze Remake nemuzes zamenovat s vytvarenim noveho obsahu - kde ho sice delas od nuly, ale zase se nemusis zdrzovat, abys zachoval pravost puvodni veci a neudelat chybu". To, že si myslíš, že u hry trvá týl něco obkreslit vs vytvářet znovu vypovídá strašně moc o tom, jak ti uniká celý herní proces, byť to nechceš slyšet. První prototyp Tetrisu vznikl za dva týdny, pak probíhalo mnoho playtestů a ladění. Víš jak dlouho mi trvalo udělat proof of concept klon v javascriptu? něco jako 6 hodin... cestou vlakem z Prahy do Ovy, s nějakýma dodělávkama... Víš proč? Protože jsem jen opisoval. To obrovské množství práce "v niveč" než se nějaká pistolka dostane do hry si evidentně nedovedeš vůbec představit. Několik verzí všeho, pak dlouhé ladění, balancování, feeling a já nevím co ještě, aby se ti objevila pistolka 15... A co teprve, když je to celá jedna přestřelka, která se s každou novou zbraní, nebo přesunem do jiné fáze příběhu rebalancuje znovu a znovu a znovu...
879300
Ad první odstavec (ne, čistě to nechápeš, přečti si tenhle první veleodstavec teď možná dvakrát a neber tento tip jako nějaký útok): Chci udělat RDR1: fotky, research, tvorba 3D modelů, hra... done Chci udělat RDR2: fotky, research, tvorba PBR textur pro kůži, dřevo atd. atp., tvorba 3D modelů z nich, hra... done Chci udělat RDR1 remake [b]a technologii RDR2 považuju za dostatečnou[/b]: 1. reuse všeho předchozího z [b]RDR2[/b] tam kde to jde (mám kovbojský klobouk, nebudu jej dělat znovu, jsem spokojen). 2. reuse většiny až na samotný 3D model, potřebuju konkrétní klobouk, který v RDR2 nebyl a tedy použiju "materiál" kloboukové kůže, materiál cvočků, materiál kloboukového poutka atd. atp. a "obkreslím" nový 3D model ve smyslu nového tvaru klobouku. 3. chci konkrétní klobouk z kůže afrického slona a tu jsem v RDR2 neměl... vezmu research RDR1 nebo udělám nový, z fotek vyrobím PBR kůže afrického slona, pak obkreslím původní 3D klobouk. ======= Bod 1 je obrovská část terénních assetů (flóra, fauna, voda, obloha, patníky, ploty, stohy sena...), některé již hotové oblečky, budovy, cigarety, a já nevím co všechno ještě. Bod 2 je významná část budov, oblečení apod. kdy sice nemáš tenhle konkrétní střih saka, ale máš vyřešenou horní vrstvu, podšívku, knoflíky atd. a jen musíš "ušít" výsledné sako. Bod 3 budou některé hero assety. Možná mi chybí nejen puška Remington, ale navíc používá slitinu mosazi, kterou ještě nemáme v assetech a musím řešit kde to vezmu, jak kvalitní jsou původní podklady atd... (tohle vše si parafrázuj i na ostatní prvky hry) Zbytek, kde řešíš můj postoj, aniž bys jakkoli vyvracel jak jsem k němu došel nad rámec "někde jsem četl" neřeším. Já ti to jako face value neberu (nic ve zlém) a není nic jednoduššího, než poslat konkrétní research o který se opíráš, abych si ho přečetl. Doposud jsi sem nedal jediný link a neopřel se o nic konkrétního. GTA DLCčka vs GTA 6 - krom Rockstaru jako takového to neilustruje nic. Tedy, jen jak snadné je přidávat obsah do existujícího enginu, narozdíl od tvorby něčeho nového. PS: [i]"Mimo to, ze Remake nemuzes zamenovat s vytvarenim noveho obsahu - kde ho sice delas od nuly, ale zase se nemusis zdrzovat, abys zachoval pravost puvodni veci a neudelat chybu"[/i]. To, že si myslíš, že u hry trvá týl něco obkreslit vs vytvářet znovu vypovídá strašně moc o tom, jak ti uniká celý herní proces, byť to nechceš slyšet. První prototyp Tetrisu vznikl za dva týdny, pak probíhalo mnoho playtestů a ladění. Víš jak dlouho mi trvalo udělat proof of concept klon v javascriptu? něco jako 6 hodin... cestou vlakem z Prahy do Ovy, s nějakýma dodělávkama... Víš proč? Protože jsem jen opisoval. To obrovské množství práce "v niveč" než se nějaká pistolka dostane do hry si evidentně nedovedeš vůbec představit. Několik verzí všeho, pak dlouhé ladění, balancování, feeling a já nevím co ještě, aby se ti objevila pistolka 15... A co teprve, když je to celá jedna přestřelka, která se s každou novou zbraní, nebo přesunem do jiné fáze příběhu rebalancuje znovu a znovu a znovu...
879284
2 0
reagují: KARLOS, KARLOS, HAL
reagovat
reaguje na: esmo
Po tom co jsem se podíval na několik obsáhlých review na youtube:
- Je to i přes všechny sliby Bethesda hra. Takže místy bugfest, copy&paste dungeony, plytký hlavní příběh, svět které svou rozsáhlost jen předstírá, fast travel nezbytný, grind v late game pokud tam někdo fakt chce trávit 100+ hodin
- Víc než No Man's Sky to připomíná open world Outer Worlds... což nepovažuju za chybu. Spíš mi to připadá vtipně ironické, když Outer Worlds vyšlo jako mírná vykrádačka Fallout světa aby Obsidian měl svou vlastní IP pro futuristické RPG nezávislé na Bethesdě - a ona pak zpětně vykrádá zase to.
- Na NMS tomu chybí hlavně ten exploration aspekt, protože herní lokace jsou omezené neviditelnými zdmi a mimo hlavních bodů v nich nich zajímavého není. To je hodně lame.
- Oproti Outer Worlds zase předpokládám že všechno bude o řád povrchnější. Mile wide, inch deep typ hry. Obsidian level dialogů tu ale asi nikdo nečekal.
- Herních možností je fakt hodně. Což se tušilo, a z gameplay to vypadá že jsou i solidně provázané do jednoho celku a organicky zapadají do toho světa. 
- Gunplay je prý dobrý, z toho mám velkou radost. Už Skyrim byl nejzábavnější když se hrál jako střílečka, tak tady to snad bude ještě lepší.
- Graficky je to ok. Nic tragického, ani nic výjimečného - vedle Star Citizenu tam samozřejmě všechno vypadá jako o deset let starší hra, ale holt Star Citizen taky dřív než za deset let úplně hotový nebude.
- Velmi se mi líbí města. Což jsem nečekal, a podle reviews mají až Night City vibe, což by byla velká pecka. Strávit tuhle vesmírnou hru převážně ve městech by mi vlastně ani moc nevadilo, pokud by v nich bylo prostředí zajímavé a vedlejší questy dobré.
- Je evidentní že plný potenciál téhle hry pořádně vytěží až mody, zatím je to tak napůl - zase, nic co by se nečekalo.

Celkově... no vlastně se docela těším až Starfield budu moct zapnout, a doufám že ty recenze jsou realisticky skeptické a ne i při té kritice co v nich vidím příliš mírné. Takhle to pro mě je první Bethesda hra kterou chci hrát hned při vydání, a ne až x let po něm.
879297
Po tom co jsem se podíval na několik obsáhlých review na youtube: - Je to i přes všechny sliby Bethesda hra. Takže místy bugfest, copy&paste dungeony, plytký hlavní příběh, svět které svou rozsáhlost jen předstírá, fast travel nezbytný, grind v late game pokud tam někdo fakt chce trávit 100+ hodin - Víc než No Man's Sky to připomíná open world Outer Worlds... což nepovažuju za chybu. Spíš mi to připadá vtipně ironické, když Outer Worlds vyšlo jako mírná vykrádačka Fallout světa aby Obsidian měl svou vlastní IP pro futuristické RPG nezávislé na Bethesdě - a ona pak zpětně vykrádá zase to. - Na NMS tomu chybí hlavně ten exploration aspekt, protože herní lokace jsou omezené neviditelnými zdmi a mimo hlavních bodů v nich nich zajímavého není. To je hodně lame. - Oproti Outer Worlds zase předpokládám že všechno bude o řád povrchnější. Mile wide, inch deep typ hry. Obsidian level dialogů tu ale asi nikdo nečekal. - Herních možností je fakt hodně. Což se tušilo, a z gameplay to vypadá že jsou i solidně provázané do jednoho celku a organicky zapadají do toho světa.  - Gunplay je prý dobrý, z toho mám velkou radost. Už Skyrim byl nejzábavnější když se hrál jako střílečka, tak tady to snad bude ještě lepší. - Graficky je to ok. Nic tragického, ani nic výjimečného - vedle Star Citizenu tam samozřejmě všechno vypadá jako o deset let starší hra, ale holt Star Citizen taky dřív než za deset let úplně hotový nebude. - Velmi se mi líbí města. Což jsem nečekal, a podle reviews mají až Night City vibe, což by byla velká pecka. Strávit tuhle vesmírnou hru převážně ve městech by mi vlastně ani moc nevadilo, pokud by v nich bylo prostředí zajímavé a vedlejší questy dobré. - Je evidentní že plný potenciál téhle hry pořádně vytěží až mody, zatím je to tak napůl - zase, nic co by se nečekalo. Celkově... no vlastně se docela těším až Starfield budu moct zapnout, a doufám že ty recenze jsou realisticky skeptické a ne i při té kritice co v nich vidím příliš mírné. Takhle to pro mě je první Bethesda hra kterou chci hrát hned při vydání, a ne až x let po něm.
879271
5 0
reagovat
reaguje na: (=LIFTY=)
Delas, jako bys nevedel, ze ja i Gonzi jsme grafomani :D;)8)
879290
Delas, jako bys nevedel, ze ja i Gonzi jsme grafomani *:D**;)**8)*
879287
4 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Hele, jestli chces, muzu celkem podrobne vypsat to, co z assetu v RDR2 chybi pro to, aby byl pouzitelny ten "snadny 80% assetu hotovy remake RDR1". Je toho dost. Ale jestli by to vedlo jen k dalsimu "Ty tomu nerozumis, protoze nejses devs", pak to z me strany asi postrada motivaci...
879289
Hele, jestli chces, muzu celkem podrobne vypsat to, co z assetu v RDR2 chybi pro to, aby byl pouzitelny ten "snadny 80% assetu hotovy remake RDR1". Je toho dost. Ale jestli by to vedlo jen k dalsimu "Ty tomu nerozumis, protoze nejses devs", pak to z me strany asi postrada motivaci...
879284
2 -1
reagovat
Tohle se zapíše do dějin jako Odstavcova občanská MZ Válka 
879287
Tohle se zapíše do dějin jako Odstavcova občanská MZ Válka 
11 0
reagují: KARLOS
reagovat
reaguje na: Gonzi
1) Nope. Prekrucujes si to k obrazu svemu. Taskze jeste jednou: jednou si kozenou bundu vynalezl, u RDR1, minimalne research. Pak jses delat RDR2. Z tve logiky mas 90% hotovo. Proc vyvoj dvojky trval trikrat dele, kdyz uz meli dobrou polovinu assetu hotovou? Logicky v tom hralo roli daleko vic nevi, protoze u RDR2 byly naroky na kozenou bundu mnohem vyssi, tak se musely vyvinout znova.
Pokud mam tedy odpovedet na tohle, tak maji research a chybi jim jen tech 10% na vyrobu noveho assetu.
Jenze nemuzes brat automaticky, ze kdyz mas kozenou budnu v jednicce a ve dvojce mas kozene halhoty, ze ti staci jen namodelovat kozenou bundu. Treba je to kozena bunda, ale musis udelat dalsi research, protoze u dvojdy si nepredpokladal, ze musis udelat research na to, jak se kozene obleceni chova ve vetru, protoze si to u kalhot resit nemusel.
Porad se bavime o kozenem obleceni, ale pokud nemas kliku, kdes zpatky ke stolu. Kliku mit muzes, ale taky mit nemusis.
Uznavam, ze to melo byt spis popichnuti a ukazani, jak strasne zjednodusujes.
2) Jiste, takze nemam verit obsahlejsi diskuzi a predevsim insiderum, co se na R* specializuji a pravidelne prinaseji informace, ktere se zpravidla potvrzuji. OK, urcite ti priste budu davat vedet, abys mi rekl svou pravdu ;)
A samozrejme, ze nikdo rad neslysi, ze jeho informace nejsou spravne. Ale na rozdil od tebe opet vychazim z neceho vic, jak "ja si to myslim a protoze v tom pracuju, musi to byt pravda".
3) Ne, nerozporuju. Ja ti tady netvrdim, co ses naucil. Sere te to principialne jen proto, ze ti to nerika nekdo tobe rovny v pracovnich schopnostech. Ale ja nemuzu za to, ze neveris zdrojum a snazis se je bagatelizovat, protoze ti nehrajou do tve pravdy. A to muze byt tak maximalne lito me, s tim ale vic neudelame.
4) Supr, ucis se nove veci. Soucvasti uceni je i to, ze se dozvidas nove veci. Ty si zatim nepredkladal nic jineho, nez sve odhady, vychazejici z tvych dosavadnich zkusenosti.
Je hezke, ze mas zasadne vetsi prehled, ja ti ho neberu. Ja ale predlozil hned zkraje vyvody, na ktere prisli lidi, co se na tema zamerili. Ty vychazis jen z toho, co si o tom myslis.
Ta nadrazena pozice je celkem smutna. Takze kdyz ti pani v televizi rika predpoved pocasi, tak ji neveris, prtoze to pocasi nepredpovedela ona. Chapu.
Ja se tady nestavim do pozice "hele, tohle a tohle je tak a tak, neb si to myslim a protoze xyz". Hned zkraje sem kontroval, ze ty zdroje byly mimo me, ale nejen duveryhodne, ovsem taky logicke a ty ukazatele tomu vsemu nasvedcuji. Jedine, co uznavam, ze je to tezko citovatelne. OK, kdyby si mel problem jenom s tim, asi bych nemel potrebu se v tom dal stourat.
A ted to neber prosim, ze tim mirim na tebe. Ale pokud to beres "ja se tim zabyvam, tak mam pravdu", tak musim kontrovat takto:
Kdyz se nekdo zepta nekoho na to, na cem pracuje a kolik toho udela, muze se pak, ze zvlada praci, na co jinde potrebuji lidi aspon dva a nektere veci si davaji delat jinde.
Je ten clovek jak jinde, je lepsi, jak tam, kde tu praci delaji dva lidi? Ne.
Jen dela jinak, jen delam v jinem kolektivu, jen mam jine nastroje a jen ta vysledna prace vypada jinak, nez jinde. Ty prostredi se lisi, ale prace je to stejna. Tam, kde maji na danou praci dva lidi, napriklad je narok na to, ze se dal s vysledkem nepracuje, coz u prvniho neplati a vi, ze dodava polotovar, s kterym je nutne dal pracovat. Ci ze z efektivity lidi nemusi umet to ci ono a radeji neco daji externe.
Proc o tom mluvim? Protoze ty tu vystupujes jako vyvojar, ale uz nepripoustis, ze to, co si dostal predlozeno, muze byt zpracovavano jinak.
5) To byla demonstrace, ze R* pracuje jinak, jak vyvojari z Demon souls. Nic jineho.

Takze mas RDR1, delano v roce 2008-2010. Na technologii pro danou dobu, s assety vyhovujim tehdejsi dobe.
O osm let pozdeji mas RDR2. Udelal si uplne novou technologii (preskakujici jeden vyvojovy cyklus), pracujes na assetech v jinych, mnohem vyssich standardech....
...Kdyz se vracis ke starym assetum, musi to byt peklo. Workflow se uplne zmenilo. Nemuzes vyuzit historie vyvoje, neb zacinas projekt, ktery ji ma pro tebe uz nepouzitelnou. Velmi pravdepodobne tam nemas ani lidi, co na dane veci delali, takze do toho jdes naslepo.
Mimo to, ze Remake nemuzes zamenovat s vytvarenim noveho obsahu - kde ho sice delas od nuly, ale zase se nemusis zdrzovat, abys zachoval pravost puvodni veci a neudelat chybu, mas problem v tom, ze defakto muzes pouzit aktualni knihovnu, ale pokud to v knihovne neni, vytvoreni assetu bude narocnejsi v tom smyslu, ze musi odpovidat assetum puvodnim a zaroven splnovat naroky na kvalitu assetu z aktualni generace.

Asi uz nemam chut nic psat, protoze me argumenty stejne beres tak, ze je nemam rikat, neb to nema vahu, ale tak to jeste jednou risknu.
Nekolik let zpet nekdo leaknul roadmap Frontieru. Leaknul to clovek, co mel zdroj primo u devs. Ten leak se do pismene vyplnil.
V tom leaku bylo doslova napsano: "My, jakozto developeri, jsme posrali JWE, neb sme na to nemeli dost casu a nemysleli jsme si, ze to bude nas nejuspesnejsi titul a tak radeji udelame hru celou znova - JWE2 - nez abysme spravovali jednicku a to jen spravovali napul".
Svete div se, oni tu dvojku vazne vydali. Vazne byla a porad je mnohem lepsi jak jednicka. A tu hru vyvijeli dvakrat tak dlouho, protom je vetsina assetu prevzatych a modifikovanych. Z tve logiky by to melo byt presne naopak.
A kdyz uz teda R*, pak ten ma do GTAO DLC kazdeho pul roku. Po dobu deleti let. Z te uvahy by tedy melo vychazet, ze uz bysme tu meli mit alespon tri GTA6. Mozna trochu jizlive se tedy ptam, kde delas v tech tvych vypoctech chybu, protoze ti ty pocty tezce nevychazeji, alespon v tomto pripade.

Nakonec - me opravdu mrzi, ze tu ze me delas strasneho debila a nepripoustis, ze o tom muzu taky neco vedet. Ano, nejsem game devs. Stejne jako nejsem filmar.
Z toho, co naznacujes, tak znamena, ze o tom jak nemam mluvit, tak nemuzu mit poneti o dane veci. Hele, jestli to tak mas, OK. Ale asi napriste nemam chut pokouset se vest takovou diskuzi, byt pokud pominu to, jak se mnou jednas, ty komenty mas velmi zajimave. Jestli nemam napriste psat, tak mi to ale rekni rovnou. Diky.
879284
1) Nope. Prekrucujes si to k obrazu svemu. Taskze jeste jednou: jednou si kozenou bundu vynalezl, [b]u RDR1[/b], minimalne research. Pak jses delat RDR2. Z tve logiky mas 90% hotovo. Proc vyvoj dvojky trval trikrat dele, kdyz uz meli dobrou polovinu assetu hotovou? Logicky v tom hralo roli daleko vic nevi, protoze u RDR2 byly naroky na kozenou bundu mnohem vyssi, tak se musely vyvinout znova. Pokud mam tedy odpovedet na tohle, tak maji research a chybi jim jen tech 10% na vyrobu noveho assetu. Jenze nemuzes brat automaticky, ze kdyz mas kozenou budnu v jednicce a ve dvojce mas kozene halhoty, ze ti staci jen namodelovat kozenou bundu. Treba je to kozena bunda, ale musis udelat dalsi research, protoze u dvojdy si nepredpokladal, ze musis udelat research na to, jak se kozene obleceni chova ve vetru, protoze si to u kalhot resit nemusel. Porad se bavime o kozenem obleceni, ale pokud nemas kliku, kdes zpatky ke stolu. Kliku mit muzes, ale taky mit nemusis. Uznavam, ze to melo byt spis popichnuti a ukazani, jak strasne zjednodusujes. 2) Jiste, takze nemam verit obsahlejsi diskuzi a predevsim insiderum, co se na R* specializuji a pravidelne prinaseji informace, ktere se zpravidla potvrzuji. OK, urcite ti priste budu davat vedet, abys mi rekl svou pravdu ;) A samozrejme, ze nikdo rad neslysi, ze jeho informace nejsou spravne. Ale na rozdil od tebe opet vychazim z neceho vic, jak "ja si to myslim a protoze v tom pracuju, musi to byt pravda". 3) Ne, nerozporuju. Ja ti tady netvrdim, co ses naucil. Sere te to principialne jen proto, ze ti to nerika nekdo tobe rovny [b]v pracovnich schopnostech[/b]. Ale ja nemuzu za to, ze neveris zdrojum a snazis se je bagatelizovat, protoze ti nehrajou do tve pravdy. A to muze byt tak maximalne lito me, s tim ale vic neudelame. 4) Supr, ucis se nove veci. Soucvasti uceni je i to, ze se dozvidas nove veci. Ty si zatim nepredkladal nic jineho, nez sve odhady, vychazejici z tvych dosavadnich zkusenosti. Je hezke, ze mas zasadne vetsi prehled, ja ti ho neberu. Ja ale predlozil hned zkraje vyvody, na ktere prisli lidi, co se na tema zamerili. Ty vychazis jen z toho, co si o tom myslis. Ta nadrazena pozice je celkem smutna. Takze kdyz ti pani v televizi rika predpoved pocasi, tak ji neveris, prtoze to pocasi nepredpovedela ona. Chapu. Ja se tady nestavim do pozice "hele, tohle a tohle je tak a tak, neb si to myslim a protoze xyz". Hned zkraje sem kontroval, ze ty zdroje byly mimo me, ale nejen duveryhodne, ovsem taky logicke a ty ukazatele tomu vsemu nasvedcuji. Jedine, co uznavam, ze je to tezko citovatelne. OK, kdyby si mel problem jenom s tim, asi bych nemel potrebu se v tom dal stourat. A ted to neber prosim, ze tim mirim na tebe. Ale pokud to beres "ja se tim zabyvam, tak mam pravdu", tak musim kontrovat takto: Kdyz se nekdo zepta nekoho na to, na cem pracuje a kolik toho udela, muze se pak, ze zvlada praci, na co jinde potrebuji lidi aspon dva a nektere veci si davaji delat jinde. Je ten clovek jak jinde, je lepsi, jak tam, kde tu praci delaji dva lidi? Ne. Jen dela jinak, jen delam v jinem kolektivu, jen mam jine nastroje a jen ta vysledna prace vypada jinak, nez jinde. Ty prostredi se lisi, ale prace je to stejna. Tam, kde maji na danou praci dva lidi, napriklad je narok na to, ze se dal s vysledkem nepracuje, coz u prvniho neplati a vi, ze dodava polotovar, s kterym je nutne dal pracovat. Ci ze z efektivity lidi nemusi umet to ci ono a radeji neco daji externe. Proc o tom mluvim? Protoze ty tu vystupujes jako vyvojar, ale uz nepripoustis, ze to, co si dostal predlozeno, muze byt zpracovavano jinak. 5) To byla demonstrace, ze R* pracuje jinak, jak vyvojari z Demon souls. Nic jineho. Takze mas RDR1, delano v roce 2008-2010. Na technologii pro danou dobu, s assety vyhovujim tehdejsi dobe. O osm let pozdeji mas RDR2. Udelal si uplne novou technologii (preskakujici jeden vyvojovy cyklus), pracujes na assetech v jinych, mnohem vyssich standardech.... ...Kdyz se vracis ke starym assetum, musi to byt peklo. Workflow se uplne zmenilo. Nemuzes vyuzit historie vyvoje, neb zacinas projekt, ktery ji ma pro tebe uz nepouzitelnou. Velmi pravdepodobne tam nemas ani lidi, co na dane veci delali, takze do toho jdes naslepo. Mimo to, ze Remake nemuzes zamenovat s vytvarenim noveho obsahu - kde ho sice delas od nuly, ale zase se nemusis zdrzovat, abys zachoval pravost puvodni veci a neudelat chybu, mas problem v tom, ze defakto muzes pouzit aktualni knihovnu, ale pokud to v knihovne neni, vytvoreni assetu bude narocnejsi v tom smyslu, ze musi odpovidat assetum puvodnim a zaroven splnovat naroky na kvalitu assetu z aktualni generace. Asi uz nemam chut nic psat, protoze me argumenty stejne beres tak, ze je nemam rikat, neb to nema vahu, ale tak to jeste jednou risknu. Nekolik let zpet nekdo leaknul roadmap Frontieru. Leaknul to clovek, co mel zdroj primo u devs. Ten leak se do pismene vyplnil. V tom leaku bylo doslova napsano: "My, jakozto developeri, jsme posrali JWE, neb sme na to nemeli dost casu a nemysleli jsme si, ze to bude nas nejuspesnejsi titul a tak radeji udelame hru celou znova - JWE2 - nez abysme spravovali jednicku a to jen spravovali napul". Svete div se, oni tu dvojku vazne vydali. Vazne byla a porad je mnohem lepsi jak jednicka. A tu hru vyvijeli dvakrat tak dlouho, protom je vetsina assetu prevzatych a modifikovanych. Z tve logiky by to melo byt presne naopak. A kdyz uz teda R*, pak ten ma do GTAO DLC kazdeho pul roku. Po dobu deleti let. Z te uvahy by tedy melo vychazet, ze uz bysme tu meli mit alespon tri GTA6. Mozna trochu jizlive se tedy ptam, kde delas v tech tvych vypoctech chybu, protoze ti ty pocty tezce nevychazeji, alespon v tomto pripade. Nakonec - me opravdu mrzi, ze tu ze me delas strasneho debila a nepripoustis, ze o tom muzu taky neco vedet. Ano, nejsem game devs. Stejne jako nejsem filmar. Z toho, co naznacujes, tak znamena, ze o tom jak nemam mluvit, tak nemuzu mit poneti o dane veci. Hele, jestli to tak mas, OK. Ale asi napriste nemam chut pokouset se vest takovou diskuzi, byt pokud pominu to, jak se mnou jednas, ty komenty mas velmi zajimave. Jestli nemam napriste psat, tak mi to ale rekni rovnou. Diky.
879267
1 -1
reagují: Gonzi, KARLOS
reagovat
reaguje na: SteKi
Záleží jestli máš zítra dovolenou :D
879283
Záleží jestli máš zítra dovolenou *:D*
879282
2 0
reagovat
reaguje na: esmo
Ja sa teším hrozne moc a zubami nechtami sa držím aby som si nepustil nejaký stream :D Len neviem či mám ísť hneď teraz trocha spať a začať to hrať hneď o druhej, ale asi to nebudem preháňať :)
879282
Ja sa teším hrozne moc a zubami nechtami sa držím aby som si nepustil nejaký stream *:D* Len neviem či mám ísť hneď teraz trocha spať a začať to hrať hneď o druhej, ale asi to nebudem preháňať *:)*
879271
2 0
reagují: esmo
reagovat

Vyšly recenze na Starfield

Tak co, kdo je potěšen, kdo naopak zklamán? Kdo se bojí až to zítra zapne? :D
link
879271
Tak co, kdo je potěšen, kdo naopak zklamán? Kdo se bojí až to zítra zapne? *:D* https://indian-tv.cz/clanek/jak-dopadl-starfield-prvni-recenze-jsou-tady-uqez5l
Vyšly recenze na Starfield
2 0
reagují: HAL, SteKi
reagovat
reaguje na: KARLOS
> "Takže když měli udělány rešerše k RDR1 na kožené oblečení, tak u RDR2 je... asi hodili do koše a vyvíjeli znova."
Oni tyhle věci dělali pro RDR2, mají je hotové a využijí je na chybějící assety RDR1. Řekl jsi to přesně naopak... Pointa je, že RDR1 jsou pro ně "sada nových misí", nebo "DLC", chceš-li, s přesným zadáním, které "jen" okopírují do RDR2 a mají hotovo (ne, to opravdu neznamená, že je to práce na víkend).

> "Ale že musíš mít za každou cenu pravdu"
Já ti nevím, ale spíš mi přijde že ty neuneseš, že co ses "někde na internetu" dočetl buď není pravda, nebo jsi nepochopil.

> "Insiderering z oboru ti nerozporuju."
Rozporuješ. A docela zásadně, což mě vlastně, čistě egoisticky, sere.

> "Ale samozřejmě můžeš mít svou pravdu a vystupovat z pozice "hele vím o tom všechno"."
Já se o herní technologie zajímám celý život a aktivně se tím živím. Snažím se načíst co můžu, kde můžu, a UČÍM SE POŘÁD NOVÉ VĚCI. Takže ano, mám zásadně větší přehled než ty a z podstaty věci neargumentujeme jako rovný s rovným. Možná by to vypadalo jinak s někým z těch fór, možná tam byli lidi, kterým bych rád dělal alespoň podržtašku, ale můžu ti s klidem říct, že ty to rozhodně nejsi. A to nemyslím nějak ve zlém, jako spíš, že mě zaráží, že se o tom musíme vůbec bavit. Nota bene u vyloženě technické diskuze. A nic ve zlém, ale věřím, že jejich argumenty byly argumenty a ne "někde jsem četl že...". Já tvrdím časy viz další blok a ilustruju ten názor viz první odstavec předchozího komentáře. Ty mi na to píšeš "Já ti nevěřím, protože támhle Pepa psal něco jiného". Ehm.

> Jednoduše mi ty čísla a tvrzení, co hážeš, přijdou nesprávná...
Čísla si tahám z paty. Neřeším jestli je to 10% nebo 20% snahy, ale pointu. Pokud bych měl být konkrétnější, tak bych řekl že Witcher 2 vyšel ve 2011, Witcher 3 ve 2015, a DLCčka půl roku a půl roku na to. Rámcově se dá říct, že W3 se dělal 4 roky, ale DLCčka s ~1/2 délky se dělaly rok. To je, bez ohledu na menší tým, čtyřnásobná efektivita. Co je ještě zajímavější, že tyhle DLCčka byly zadarmo. Asi je čistě další content až tak nevytížil a vlezlo se to do původního budgetu/vyplňovalo čas artistů, což?
(GTA IV orientačně 4 roky a pak 1 rok na 2 dlcčka s cca 1/2 délky. Čtyřnásobná efektivita)
Lepší čísla z toho nevyrobím, protože můžu tak maximálně porovnat délku titulků, ale z toho úplně nevytáhnu, kolik hodin to opravdu sežralo.
Tyhle věci se samozřejmě blbě měří, jen se opět snažím ilustrovat, že dělat vertical slice a pak první mise hry je řádově náročnější, než dělat poslední mise hry (myšleno chronologicky vývojově) a v kontextu RDR2 je RDR1 jen mission pack.

> "Mluvíme o firmě, co GTAV na currentgen dělala dva roky"
A teď srovnáváš engine upgrade s přiděláním contentu proč? Já vytahoval Demon Souls abych ilustroval rozdíl mezi engine upgradem a TLOU1, kde je to content upgrade do nového enginu, kde už nějaké procento assets existuje a "stačí dodělat" co chybí. Opět, TLOU1 je nádherný příklad, protože ten remake je skoro zbytečný a dělali jej právě protože byl v tu chvíli nejvíc dostupný. Nebyl zadarmo. Nebyl za jeden víkend. Ale v kontextu nového enginu a up-to-date contentu a pipelines pro TLOU2 je víceméně jasné, že nikdy nebude snažší ten remake udělat, než právě teď a protože nejsou R*, tak to udělali.

tl;dr:
Máš RDR2. Dělal jsi technologii, base content (textury, zvuky, research...), extended content (konkrétní klobouk poskládaný z base contentu) a pak samotné mise poskládané z extended contentu. K tomu game design a já nevím co všechno ještě.

A teď chceš udělat RDR1. Máš už řekněme 90% tech, 80% base contentu, 50% extended contentu, 200% game designu, 100% misí, 0% portu misí do nového enginu...
takže doděláš chybějících 10% tech, 20% base contentu, 50% extended contentu s tím, že už máš praxi a klobouk 15 uděláš jak Baťa cvičky...

Ta zásadní výhoda je naprosto zřejmá a můžeme polemizovat jen o procentech. Z toho W4 a GTA4 vychází 4x rychleji, hádám minimálně poloviční tým = 8x větší efektivita tvorby contentu = 12.5%. Já to tipoval, teď si to na dvou příkladech dopočítal (byť půl týmu je horní odhad, ale jen odhad)... Rád se podívám na lepší výpočet/protiargument. Vím že ten můj není dokonalý. Bez něj se ale asi nemám o čem víc bavit.
879267
>[i] "Takže když měli udělány rešerše k RDR1 na kožené oblečení, tak u RDR2 je... asi hodili do koše a vyvíjeli znova."[/i] Oni tyhle věci dělali pro RDR2, mají je hotové a využijí je na chybějící assety RDR1. Řekl jsi to přesně naopak... Pointa je, že RDR1 jsou pro ně "sada nových misí", nebo "DLC", chceš-li, s přesným zadáním, které "jen" okopírují do RDR2 a mají hotovo (ne, to opravdu neznamená, že je to práce na víkend). > [i]"Ale že musíš mít za každou cenu pravdu" [/i]Já ti nevím, ale spíš mi přijde že ty neuneseš, že co ses "někde na internetu" dočetl buď není pravda, nebo jsi nepochopil. > [i]"Insiderering z oboru ti nerozporuju."[/i] Rozporuješ. A docela zásadně, což mě vlastně, čistě egoisticky, sere. > [i]"Ale samozřejmě můžeš mít svou pravdu a vystupovat z pozice "hele vím o tom všechno"." [/i]Já se o herní technologie zajímám celý život a aktivně se tím živím. Snažím se načíst co můžu, kde můžu, a [b]UČÍM SE POŘÁD NOVÉ VĚCI[/b]. Takže ano, mám zásadně větší přehled než ty a z podstaty věci neargumentujeme jako rovný s rovným. Možná by to vypadalo jinak s někým z těch fór, možná tam byli lidi, kterým bych rád dělal alespoň podržtašku, ale můžu ti s klidem říct, že ty to rozhodně nejsi. A to nemyslím nějak ve zlém, jako spíš, že mě zaráží, že se o tom musíme vůbec bavit. Nota bene u vyloženě technické diskuze. A nic ve zlém, ale věřím, že jejich argumenty byly argumenty a ne "někde jsem četl že...". Já tvrdím časy viz další blok a ilustruju ten názor viz první odstavec předchozího komentáře. Ty mi na to píšeš "Já ti nevěřím, protože támhle Pepa psal něco jiného". Ehm. > [i]Jednoduše mi ty čísla a tvrzení, co hážeš, přijdou nesprávná...[/i] Čísla si tahám z paty. Neřeším jestli je to 10% nebo 20% snahy, ale pointu. Pokud bych měl být konkrétnější, tak bych řekl že Witcher 2 vyšel ve 2011, Witcher 3 ve 2015, a DLCčka půl roku a půl roku na to. Rámcově se dá říct, že W3 se dělal 4 roky, ale DLCčka s ~1/2 délky se dělaly rok. To je, [spoiler]bez ohledu na menší tým,[/spoiler] čtyřnásobná efektivita. Co je ještě zajímavější, že tyhle DLCčka byly zadarmo. Asi je čistě další content až tak nevytížil a vlezlo se to do původního budgetu/vyplňovalo čas artistů, což? (GTA IV orientačně 4 roky a pak 1 rok na 2 dlcčka s cca 1/2 délky. Čtyřnásobná efektivita) Lepší čísla z toho nevyrobím, protože můžu tak maximálně porovnat délku titulků, ale z toho úplně nevytáhnu, kolik hodin to opravdu sežralo. Tyhle věci se samozřejmě blbě měří, jen se opět snažím ilustrovat, že dělat vertical slice a pak první mise hry je řádově náročnější, než dělat poslední mise hry (myšleno chronologicky vývojově) a v kontextu RDR2 je RDR1 jen mission pack. >[i] "Mluvíme o firmě, co GTAV na currentgen dělala dva roky" [/i]A teď srovnáváš engine upgrade s přiděláním contentu proč? Já vytahoval Demon Souls abych ilustroval rozdíl mezi engine upgradem a TLOU1, kde je to content upgrade do nového enginu, kde už nějaké procento assets existuje a "stačí dodělat" co chybí. Opět, TLOU1 je nádherný příklad, protože ten remake je skoro zbytečný a dělali jej právě protože byl v tu chvíli nejvíc dostupný. Nebyl zadarmo. Nebyl za jeden víkend. Ale v kontextu nového enginu a up-to-date contentu a pipelines pro TLOU2 je víceméně jasné, že nikdy nebude snažší ten remake udělat, než právě teď a protože nejsou R*, tak to udělali. tl;dr: Máš RDR2. Dělal jsi technologii, base content (textury, zvuky, research...), extended content (konkrétní klobouk poskládaný z base contentu) a pak samotné mise poskládané z extended contentu. K tomu game design a já nevím co všechno ještě. A teď chceš udělat RDR1. Máš už řekněme 90% tech, 80% base contentu, 50% extended contentu, 200% game designu, 100% misí, 0% portu misí do nového enginu... takže doděláš chybějících 10% tech, 20% base contentu, 50% extended contentu s tím, že už máš praxi a klobouk 15 uděláš jak Baťa cvičky... Ta zásadní výhoda je naprosto zřejmá a můžeme polemizovat jen o procentech. Z toho W4 a GTA4 vychází 4x rychleji, hádám minimálně poloviční tým = 8x větší efektivita tvorby contentu = 12.5%. Já to tipoval, teď si to na dvou příkladech dopočítal (byť půl týmu je horní odhad, ale jen odhad)... Rád se podívám na lepší výpočet/protiargument. Vím že ten můj není dokonalý. Bez něj se ale asi nemám o čem víc bavit.
879255
4 0
reagují: kyller, KARLOS
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se