Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum HRY

příspěvky 5141 - 5160 Napsat příspěvek
reaguje na: FallenMaia
Prezentuješ svůj názor, přičemž neznáš to, o čem se bavíme? Pokud si dobře pamatuji, tak s tím nemáš zkušenosti a komentuješ to na základě filmových zkušeností, to mi nepřijde správný.

EDIT>  A jestli fakt porovnavame jak s tim vypada film a jak hry a jaky je to rozdil, tak koncim.
760543
Prezentuješ svůj názor, přičemž neznáš to, o čem se bavíme? Pokud si dobře pamatuji, tak s tím nemáš zkušenosti a komentuješ to na základě filmových zkušeností, to mi nepřijde správný. EDIT>  A jestli fakt porovnavame jak s tim vypada film a jak hry a jaky je to rozdil, tak koncim.
760538
4 -2
reagovat
A zrovna v tomhle musím dát za pravdu FM - řada her, zvlášť těch konzolově exkluzivních, nižšího snímkování používá i ve svůj prospěch - ať už aby zakryla nedostatky, nebo prostě jen navodila tu filmovější estetiku... A jako že se to děje, ne že ne.
A upřímně nesouhlasím, že by každý automaticky vyšší snímky uvítal. Mluvíš z pozice hráče, co do tohoto hodně investoval, z pozice podporovatele a především z pozice hráče, kterému se to líbí. A je to v pořádku.

Samozřejmně bych to negeneralizoval ani z druhé strany - víc jak na žánru, nebo druhu hry je to na vývojářích, jak to, či ono prodají a je fakt fuk, jestli má kriminální drama 120fps, nebo 24. A ano, u filmů je to úplně v bledě modrém, jen to není zrovna nejpopulárnější názor, protože to boří zažité pravidla...
760541
A zrovna v tomhle musím dát za pravdu FM - řada her, zvlášť těch konzolově exkluzivních, nižšího snímkování používá i ve svůj prospěch - ať už aby zakryla nedostatky, nebo prostě jen navodila tu filmovější estetiku... A jako že se to děje, ne že ne. A upřímně nesouhlasím, že by každý automaticky vyšší snímky uvítal. Mluvíš z pozice hráče, co do tohoto hodně investoval, z pozice podporovatele a především z pozice hráče, kterému se to líbí. A je to v pořádku. Samozřejmně bych to negeneralizoval ani z druhé strany - víc jak na žánru, nebo druhu hry je to na vývojářích, jak to, či ono prodají a je fakt fuk, jestli má kriminální drama 120fps, nebo 24. A ano, u filmů je to úplně v bledě modrém, jen to není zrovna nejpopulárnější názor, protože to boří zažité pravidla...
2 -1
reagují: Godlike, Gonzi
reagovat
reaguje na: FallenMaia
U "příběhových" her ti to nevadí, protože nejsou tak náročné na reakce apod. (úplný extrém je pak třeba flight simulátor, který lze vesele hrát klidně v 15ti framech).
Jinak je naprosto zásadní rozdíl mezi filmem a hrou v tom, že film ten obrázek taky dlouho natáčí (doba uzávěrky), takže je pohyb správně rozmazaný (rychlá pěst je dlouhá čmouha a pěst v tom nevidíš, když to pauzneš) a mezi jednotlivými obrázky to na sebe navazuje.
Ve hře máš ostrý obrázek pěsti a pak druhý ostrý obrázek pěsti o kus dál (skok, škubnutí), což pak musíš kompenzovat (dost složitě a nepřesně) pomocí fakovaných motion blurů, aby to bylo vůbec použitelné.
Ostatně proto typicky videa z gopro vypadají "trhaně", protože při přímém slunečním světle používají pomalé uzávěrky, takže typické prosluněné 24fps gopro video se seká trhá obdobně jako hry.

A odbočka k filmům: lidi jsou na 24 fps zvyklí a filmaři se s ním 100 let učili pracovat. Říct, že větší rychlost vypadá na hovno, protože se ti to nelíbí v prvním filmu co tak někdo za x desítek let natočil je dost zvláštní - je plno youtube videí, které mají 60 fps a vypadají naprosto luxusně.
760540
U "příběhových" her ti to nevadí, protože nejsou tak náročné na reakce apod. (úplný extrém je pak třeba flight simulátor, který lze vesele hrát klidně v 15ti framech). Jinak je naprosto zásadní rozdíl mezi filmem a hrou v tom, že film ten obrázek taky dlouho natáčí (doba uzávěrky), takže je pohyb správně rozmazaný (rychlá pěst je dlouhá čmouha a pěst v tom nevidíš, když to pauzneš) a mezi jednotlivými obrázky to na sebe navazuje. Ve hře máš ostrý obrázek pěsti a pak druhý ostrý obrázek pěsti o kus dál (skok, škubnutí), což pak musíš kompenzovat (dost složitě a nepřesně) pomocí fakovaných motion blurů, aby to bylo vůbec použitelné. Ostatně proto typicky videa z gopro vypadají "trhaně", protože při přímém slunečním světle používají pomalé uzávěrky, takže typické prosluněné 24fps gopro video se seká trhá obdobně jako hry. A odbočka k filmům: lidi jsou na 24 fps zvyklí a filmaři se s ním 100 let učili pracovat. Říct, že větší rychlost vypadá na hovno, protože se ti to nelíbí v prvním filmu co tak někdo za x desítek let natočil je dost zvláštní - je plno youtube videí, které mají 60 fps a vypadají naprosto luxusně.
760538
6 -2
reagovat
reaguje na: FallenMaia
Naprosto souhlasím. Hrát takovou Mafii 2, 3 nebo i GTA na víc jak 60 fps by mi rvalo oči. Zážitek je právě z toho o jakou hru jde a jak to má nastavené. Proto se příběhovky na konzolích drží konzervativního 30-40fps. Ano je to kvůli hardwaru, ale taky fakt, že střílečky a strategie, které si víc fps zaslouží, nikdo na PS nehraje.

Btw u filmů je to stejně. Temné kriminální drama v 120 HFR? Lol. Vím, přeháním. :D
760539
Naprosto souhlasím. Hrát takovou Mafii 2, 3 nebo i GTA na víc jak 60 fps by mi rvalo oči. Zážitek je právě z toho o jakou hru jde a jak to má nastavené. Proto se příběhovky na konzolích drží konzervativního 30-40fps. Ano je to kvůli hardwaru, ale taky fakt, že střílečky a strategie, které si víc fps zaslouží, nikdo na PS nehraje. Btw u filmů je to stejně. Temné kriminální drama v 120 HFR? Lol. [spoiler]Vím, přeháním.[/spoiler] *:D*
760522
2 -4
reagovat
reaguje na: Godlike
V čom sú filmy iné? V tom že film pozeráš zatiaľ čo hru hráš a inak to vnímaš? Tak mi teda vysvetli prečo sa na nejaké nízke fps sťažujú pri hrách napríklad diváci na streame? Ktorí tú hru nehrajú? Len pozerajú ako film? Prečo je to pri filmoch iné? Prečo ľudom pri filmoch vadí vyššie fps? Máš nejaké rozumné vysvetlenie pre mňa? Lebo ja tomu nechápem.

A prečo to nemám komentovať? Veď len prezentujem svoj názor, zase začínaš? Vôbec nijako neútočím. Nerob z toho zase niečo čo to nieje.
760538
V čom sú filmy iné? V tom že film pozeráš zatiaľ čo hru hráš a inak to vnímaš? Tak mi teda vysvetli prečo sa na nejaké nízke fps sťažujú pri hrách napríklad diváci na streame? Ktorí tú hru nehrajú? Len pozerajú ako film? Prečo je to pri filmoch iné? Prečo ľudom pri filmoch vadí vyššie fps? Máš nejaké rozumné vysvetlenie pre mňa? Lebo ja tomu nechápem. A prečo to nemám komentovať? Veď len prezentujem svoj názor, zase začínaš? Vôbec nijako neútočím. Nerob z toho zase niečo čo to nieje.
760537
2 -5
reagují: Godlike, Gonzi
reagovat
reaguje na: FallenMaia
To opět není vůbec pravda. Já nevím, proč to komentuješ, když ten zážitek neznáš. Úplně mě to točí. Ještě na základě filmů, které jsou v obrazovém vjemu úplně o něčem jiném.

Zaklínač 3 na 60 hz vs 144 hz je znatelný a nádherný rozdíl. Příběhovka jak víno. 

Holt počkej na PS5 a poznáš to sám. I u Last of Us 3...
760537
To opět není vůbec pravda. Já nevím, proč to komentuješ, když ten zážitek neznáš. Úplně mě to točí. Ještě na základě filmů, které jsou v obrazovém vjemu úplně o něčem jiném. Zaklínač 3 na 60 hz vs 144 hz je znatelný a nádherný rozdíl. Příběhovka jak víno.  Holt počkej na PS5 a poznáš to sám. I u Last of Us 3...
760522
4 -2
reagují: FallenMaia
reagovat
reaguje na: Snipsley
Poslouchal jsem přes sluchátka... Ale když sem teď zběžně zkoušel jiné videa, tak někde slyším i 18, jinde 15 už ne... Bude asi záležet, jak moc čistý ten zvuk ve videu je, no. U doktora sem nebyl, ale asi se shodneme, že s věkem vyšší čásla neuslyšíš.
760527
Poslouchal jsem přes sluchátka... Ale když sem teď zběžně zkoušel jiné videa, tak někde slyším i 18, jinde 15 už ne... Bude asi záležet, jak moc čistý ten zvuk ve videu je, no. U doktora sem nebyl, ale asi se shodneme, že s věkem vyšší čásla neuslyšíš.
760526
1 -1
reagovat
reaguje na: KARLOS
Přestal jsem slyšet 19.5, na jiné stránce nějakých 18, ale tobě samozřejmě netřeba zdůrazňovat nutnost kvality zdroje i poslouchacího prostředí. Ke třicítce se blížím, se zvukem pracuji denně roky, ale na koncertech vždy špunty atd.
760526
Přestal jsem slyšet 19.5, na jiné stránce nějakých 18, ale tobě samozřejmě netřeba zdůrazňovat nutnost kvality zdroje i poslouchacího prostředí. Ke třicítce se blížím, se zvukem pracuji denně roky, ale na koncertech vždy špunty atd.
760521
1 0
reagují: KARLOS
reagovat
Ja si osobne myslím že záleží od hry akú kto hrá. Ak človek hrá napríklad Dooma tak je jasné že sa hodí viac fps. Ak ale človek hráva príbehovky ako Last of Us alebo Uncharted tak vyššie fps niesú potrebné. Mne osobne by vlastne pri týchto filmových hrách pokazili zážitok. Prečo pri filmoch na vyššie fps ľudia vždy nadávajú a príde im to neprirodzené? Napr. si pamätám pri Hobbitovi bolo už len 48 fps veľký problém a ľudia hovorili že to vyzerá ako telenovela. Proste to nevyzerá dobre. Preto nechápem že ľudia nadávajú na nízke fps aj pri takých hrách, kde vlastne niesú potrebné.
760522
Ja si osobne myslím že záleží od hry akú kto hrá. Ak človek hrá napríklad Dooma tak je jasné že sa hodí viac fps. Ak ale človek hráva príbehovky ako Last of Us alebo Uncharted tak vyššie fps niesú potrebné. Mne osobne by vlastne pri týchto filmových hrách pokazili zážitok. Prečo pri filmoch na vyššie fps ľudia vždy nadávajú a príde im to neprirodzené? Napr. si pamätám pri Hobbitovi bolo už len 48 fps veľký problém a ľudia hovorili že to vyzerá ako telenovela. Proste to nevyzerá dobre. Preto nechápem že ľudia nadávajú na nízke fps aj pri takých hrách, kde vlastne niesú potrebné.
3 -3
reagují: Cinefil, Godlike
reagovat
reaguje na: Snipsley
Mezi 14 až šestnácti začínám ztrácet (ale slyším), 16.5 už neslyším. Zkus sám.
Jinak já si na sluch dávám celkem bacha a dodržuju dravotní zásady. Kdo poslouchá pecky (a ne špunty) na plné ehm pecky, bude to mít níž...
760521
Mezi 14 až šestnácti začínám ztrácet (ale slyším), 16.5 už neslyším. Zkus [url=https://www.youtube.com/watch?v=00y198cE-IU]sám[/url]. Jinak já si na sluch dávám celkem bacha a dodržuju dravotní zásady. Kdo poslouchá pecky (a ne špunty) na plné ehm pecky, bude to mít níž...
760511
1 -2
reagují: Snipsley
reagovat
reaguje na: KARLOS
12 kHz mi přijde dost málo, to bys měl ještě jako třicátník v klidu slyšet?
760511
12 kHz mi přijde dost málo, to bys měl ještě jako třicátník v klidu slyšet?
760505
3 0
reagují: KARLOS
reagovat
Z čistě medicínského ne, protože oči nevidí framy. Jinak ano, je to obrovský rozdíl.
a) Je vše plynulejší, takže mnohem snáze trackuješ třeba enemáka myší.
b) Odezva. Čím více framů za sekundu, tím kratší čas mezi tvojí akcí a reakcí hry. (edit: proto platí co napsal SteKi)
c) Ti to přidává čas na reakci. Neuvidíš prázdnou chodbu [frame] chodba s enemákem, ale prázdná chodba [frame] hlaveň [frame] ruka s pistolí [frame] většina enemáka [frame] enemák uprostřed chodby.

Takové video "ze života" máš tady: link
760507
Z čistě medicínského ne, protože oči nevidí framy. Jinak ano, je to obrovský rozdíl. a) Je vše plynulejší, takže mnohem snáze trackuješ třeba enemáka myší. b) Odezva. Čím více framů za sekundu, tím kratší čas mezi tvojí akcí a reakcí hry. (edit: proto platí co napsal [b]SteKi[/b]) c) Ti to přidává čas na reakci. Neuvidíš prázdnou chodbu [frame] chodba s enemákem, ale prázdná chodba [frame] hlaveň [frame] ruka s pistolí [frame] většina enemáka [frame] enemák uprostřed chodby. Takové video "ze života" máš tady: https://www.youtube.com/watch?v=OX31kZbAXsA
760480
4 -1
reagovat
Ja len ešte dodám, že ono je dokonca rozdiel či máte 60hz monitor + 60 fps v hre vs 60hz + vyššie fps napr. 120. 
760506
Ja len ešte dodám, že ono je dokonca rozdiel či máte 60hz monitor + 60 fps v hre vs 60hz + vyššie fps napr. 120. 
1 0
reagovat
Rozšířím kyllera - lidský sluch rozliší tóny až do výšky 20kHz. Běžný třicátník dnes ovšem neuslyší víc jak 10-12kHz, 60+ let to dokonce sleze k 5ti kHz. To jen k "ideálu" a jak moc hraje roli věk.
760505
Rozšířím kyllera - lidský sluch rozliší tóny až do výšky 20kHz. Běžný třicátník dnes ovšem neuslyší víc jak 10-12kHz, 60+ let to dokonce sleze k 5ti kHz. To jen k "ideálu" a jak moc hraje roli věk.
1 -1
reagují: Snipsley
reagovat
Ľudské oko dokáže zachytiť 250-500 fps v závislosti od druhu svetla. To je maximum pri ideálnych podmienkach.
760503
Ľudské oko dokáže zachytiť 250-500 fps v závislosti od druhu svetla. To je maximum pri ideálnych podmienkach.
1 -1
reagovat

Lidské oko a snímková frekvence

Běžně se uvádí 60-80 "fps" na oko, ve skutečnosti je to malinko složitější.
Sítnice nevnímá v nějaké obnovovací frekvenci, ale reaguje na změnu. Tj třeba ve tmě/v šeru, ovšem taky při oslepujícím světle, je "rychlost" podstatně menší, protože se zase zvýší/sníží citlivost zraku. A naopak při ideálním množství je rychlost vjemu nejvyšší. Velkou roli hraje i věk, děti mají mnohem vyšší ostrost vidění, k čemuž dopomáhá i ta rychlost vjemu.
Lidský zrak a jeho kvalitu pak ovlivňuje hydratace očnice, množství a typ vnímaného světla, stáří jedince, oční vady, vzdálenost sledovaného předmětu a řada jiných faktorů.
 120/240 atd fps lidský zrak neregistruje v tom smyslu, že by postřehl rozdíl v samotné plynulosti. Postřehne ale konzistenci vylučovaného světla (víc fps neznamená víc addidas, ale méně unavené oči) a rychlost vjemu jako takového. A samozřejmně 120 a víc fps monitory dovolují i plynulejší vykreslovaní a práci na samotné HW úrovni...
Pokud jde čistě o vizuální vjem, je to pak na vkusu každého jedince a negeneralizoval bych to. Vidět to ale jde, to je jednoduše fakt.
760500
Běžně se uvádí 60-80 "fps" na oko, ve skutečnosti je to malinko složitější. Sítnice nevnímá v nějaké obnovovací frekvenci, ale reaguje na změnu. Tj třeba ve tmě/v šeru, ovšem taky při oslepujícím světle, je "rychlost" podstatně menší, protože se zase zvýší/sníží citlivost zraku. A naopak při ideálním množství je rychlost vjemu nejvyšší. Velkou roli hraje i věk, děti mají mnohem vyšší ostrost vidění, k čemuž dopomáhá i ta rychlost vjemu. Lidský zrak a jeho kvalitu pak ovlivňuje hydratace očnice, množství a typ vnímaného světla, stáří jedince, oční vady, vzdálenost sledovaného předmětu a řada jiných faktorů.  120/240 atd fps lidský zrak neregistruje v tom smyslu, že by postřehl rozdíl v samotné plynulosti. Postřehne ale konzistenci vylučovaného světla (víc fps neznamená víc addidas, ale méně unavené oči) a rychlost vjemu jako takového. A samozřejmně 120 a víc fps monitory dovolují i plynulejší vykreslovaní a práci na samotné HW úrovni... Pokud jde čistě o vizuální vjem, je to pak na vkusu každého jedince a negeneralizoval bych to. Vidět to ale jde, to je jednoduše fakt.
Lidské oko a snímková frekvence
4 -1
reagovat
reaguje na: Godlike
Tak to závidím. :D:o
760499
Tak to závidím. *:D**:o*
760498
1 0
reagovat
reaguje na: Cinefil
Jo. Nicmene jestli to myslis dohromady, tak 144 fps na 4k monitoru v podstate neudelas.:D

Ale jestli jako 144hz monitor a 4k telku, tak to pak rozhodne. Momentalne nic vic v podstate neni potreba, pokud to nepotrebujes napr. k praci. 

Mam 1440p IPS monitor, 144 hz, protoze jsem chtel zmenu od TNka, a protoze mam zbytek PC, ktery mi to i na tohle rozliseni utahne. Jinak bych urcite poridil FullHD 240hz TN panel, protoze koneckoncu proc ne. S mym vybavenim bych se na 240 fps dostal vsude, kde potrebuju a zbytek by mi jel alespon na tech 144 +-.:D
760498
Jo. Nicmene jestli to myslis dohromady, tak 144 fps na 4k monitoru v podstate neudelas.*:D* Ale jestli jako 144hz monitor a 4k telku, tak to pak rozhodne. Momentalne nic vic v podstate neni potreba, pokud to nepotrebujes napr. k praci.  Mam 1440p IPS monitor, 144 hz, protoze jsem chtel zmenu od TNka, a protoze mam zbytek PC, ktery mi to i na tohle rozliseni utahne. Jinak bych urcite poridil FullHD 240hz TN panel, protoze koneckoncu proc ne. S mym vybavenim bych se na 240 fps dostal vsude, kde potrebuju a zbytek by mi jel alespon na tech 144 +-.*:D*
760497
2 -1
reagují: Cinefil
reagovat
reaguje na: Godlike
144 hz a 4k je ideální luxus (porád dost mastný), který by mi bohatě stačil. Víc nic. Smysl mají už max. větší a větší monitory a tv, ale i tam se to brzo zastaví.
760497
144 hz a 4k je ideální luxus (porád dost mastný), který by mi bohatě stačil. Víc nic. Smysl mají už max. větší a větší monitory a tv, ale i tam se to brzo zastaví.
760495
0 0
reagují: Godlike
reagovat
reaguje na: Cinefil
To netusim, ale presne tohle se rikalo i u skoku ze 60hz.:D
Navic kolem 240hz rozhodne neni takove halo. Kdyz to myslis s hranim na PC vazne, potrebujes 144hz monitor. Kompletne ti to zmeni zazitek. 240 hz je momentalne luxus, na ktery v mnoha pripadech ani HW nedosahnes, obzvlast pokud chces plne detaily.
760495
To netusim, ale presne tohle se rikalo i u skoku ze 60hz.*:D* Navic kolem 240hz rozhodne neni takove halo. Kdyz to myslis s hranim na PC vazne, potrebujes 144hz monitor. Kompletne ti to zmeni zazitek. 240 hz je momentalne luxus, na ktery v mnoha pripadech ani HW nedosahnes, obzvlast pokud chces plne detaily.
760493
3 -1
reagují: Cinefil
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se