Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum HRY

příspěvky 5081 - 5100 Napsat příspěvek
reaguje na: FallenMaia
Diky!
Premyslal som nad tym, co ten obrazok znamena, koho zo zaveru je to cln a sucasne to uspokojilo moju otazku, co sa stalo s Abby.:+
758713
Diky! Premyslal som nad tym, co ten obrazok znamena, koho zo zaveru je to cln a sucasne to uspokojilo moju otazku, co sa stalo s [spoiler]Abby[/spoiler].*:+*
758707
4 0
reagují: FallenMaia
reagovat
TLoU 2 nedostane žádné DLC, spíš něco ve stylu Uncharted: Lost Legacy. 
758712
TLoU 2 nedostane žádné DLC, spíš něco ve stylu Uncharted: Lost Legacy. 
1 -1
reagují: SteKi, FallenMaia
reagovat
Malý spoilerík pre tých čo dohrali The Last of Us part 2 ;)
Po skončení hry sa zmení obrázok v hlavnom menu, vidíme motorový čln na pláži a v diaľke veľkú okrúhlu budovu, podľa všetkého sa jedná o Catalina casino na ostrove Catalina kde sa zgrupujú zvyšky Fireflies. Ak si pamätáte Abby dostala z vysielačky inštrukcie že sa má dostať na ostrov Catalina. Podľa vývojárov je to vraj taká malá odpoveď na to čo sa stalo s Abby a Levom po hre a teda že dosiahli svoj cieľ a pripojili sa k Fireflies na ostrove. Paráda :+
758707
Malý spoilerík pre tých čo dohrali The Last of Us part 2 *;)* [spoiler]Po skončení hry sa zmení obrázok v hlavnom menu, vidíme motorový čln na pláži a v diaľke veľkú okrúhlu budovu, podľa všetkého sa jedná o [url=https://www.google.com/search?q=Catalina+casino&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjT7-XavbHqAhVJfMAKHQvZAVMQ_AUoAXoECBwQAw&biw=1920&bih=1007]Catalina casino na ostrove Catalina[/url] kde sa zgrupujú zvyšky Fireflies. Ak si pamätáte Abby dostala z vysielačky inštrukcie že sa má dostať na ostrov Catalina. Podľa vývojárov je to vraj taká malá odpoveď na to čo sa stalo s Abby a Levom po hre a teda že dosiahli svoj cieľ a pripojili sa k Fireflies na ostrove. Paráda *:+*[/spoiler]
4 -1
reagují: Gorecki
reagovat
reaguje na: KARLOS
Máš ode mě palec, a máš taky pravdu, že jsem jsem se snažil podat to v tom příspěvku racionálně. Jakmile je řeč o struktuře scénáře a o tom, jak různé perspektivy fungují, tak to snad ani jinak obhájit nejde. Doslova ses na to v jednom ze svých příspěvků ptal. Ale už mi dochází, že tobě nešlo jen o tohle vysvětlení, ale zároveň o dojmy z hraní a jak na nás spokojené jednotlivé věci působí. Což jsem si naopak celou dobu myslel, že je tak nějak jasné - alespoň u FallenMaia mi to došlo už z jeho prvních příspěvků (taky vám začátek téhle diskuze případá jako hrozně, hrozně dávno?), u mě uznávám, že jsem tohle nikdy konkrétně nenapsal (částečně protože nechci opakovat co napsali ostatní a částečně proto, že jsem to do velké míry zhodnotil v linknuté recenzi).

Místo toho jsem první polovinu diskuze strávil (přiznávám lehce arogantní) obhajobou hry před toxickými fanoušky a druhou polovinu zase snahou vysvětlit, proč daná struktura funguje a čím to, že ta hra dělá části lidí takové problémy. A furt si mimochodem stojím za tím, že to je přístupem k tomu příběhu a jeho podání. Přičemž bych rád zdůraznil, že to absolutně lidem nedávám za vinu a vůbec nic proti tomu nemám - stejně jako jsou lidi, co si nedokážou užít marvelovky nebo naopak lidi, co v životě viděli jen filmy od Davida Lynche a žádné další je nezajímají - tak je naprosto v pořádku, že se najdou lidi, které Last of Us nevezme za srdíčko. Naopak, tím že ta hra vybočila z mainstreamu, tak je naprosto logické, že takových lidí bude poměrně dost. Bohužel o to víc, když ta hra obsahuje i témata jako jsou transexualita, LGBTQ, případně feminismus. A jak už někdo napsal pode mnou - díky bohu, že v téhle diskuzi tyhle věci nikdo neřeší.

NICMÉNĚ, abych už teda konečně napsal proč to mě osobně za to srdíčko vzalo - jednoduše za to může fakt, že já mám strašně rád vyprávění z různých perspektiv. Kromě teda toho, že mě fascinuje jakákoliv dekonstrukce, ať už postav (čím víc se Ellie honí za pomstou, tím víc přichází o svojí lidskost, mučením to začne a zabitím těhotné skončí, znovu ji z mého pohledu získá až když ušetří Abby v závěru, přičemž já ji u toho celou dobu ovládám, logicky se do ní tak snažím vcítit - například přehráváním si v hlavě jejích emocí, což byl podle mě i tvůrčí záměr), nebo témat (nechci znova vypisovat, jakým způsobem ta hra pojednává o pomstě, ale doplním, že mi opravdu imponuje, když na začátku hry cítím chuť někoho zabít, někde v polovině dojdu k názoru, že možná ta pomsta za každou cenu není úplně dobrá, záhy začnu objevovat tu opačnou perspektivu a dostanu rekapitulaci posledních událostí akorát ze strany mého domnělého nepřítele, a než hra skončí, dojdu k uvědomění si, že tady žádné dobro a zlo neexistuje, že nic není černobílé, a tudíž že moje počáteční pocity byly stejně tak mylné, jako ty těch postav - to mi přijde opravdu silné, zejména, když nejsem jenom divák (film), ale v podstatě se toho přímo účastním (hra). To že při tom nemám na výběr, ok, tak bohužel ještě nejsme tak daleko, abychom si mohli ve hře utvářet zcela vlastní děj, který by byl generován jen na základě našich rozhodnutí. GTA V mě rovněž nutilo plnit mise, které bych třeba nechtěl normálně plnit. A ano, napadlo mě několikrát během hraní, že by bylo zajímavé, kdybych měl na konci možnost volby a hra mi nabídla více konců. Pak by ale nemohl vyniknout ten specifický příběh, který Naughty Dog chtěl odvyprávět, nemohl bych nad tím tolik uvažovat, nemohl bych ho dále pro sebe případně ostatní interpretovat, v podstatě by tím zanikl prostor pro diskuzi.

A uzavřu to tím, že zatímco si v příběhu řeším všechny tyhle věci a procházím různými emočními stavy (hraní je vyčerpávající a pociťuji na sobě fyzické i psychické dopady příběhu a věcí, které mě nutí prožívat, i třeba díky vymazleným quick time events), tak na povrchu zůstává pořád ta neuvěřitelně vyleštěná survival hra s obřími otevřenými prostory k průzkumu (world design je nádherný) a sbírání collectibles, suprovou AI lidských nepřátel, pro mě naprosto dostačující úrovní gunplay (ok, občas je trefit headshot fakt velký problém, ale kvůli tomu to nehraju), hororovými elementy (jsem citlivka a párkrát jsem se vyloženě bál) a plno puzzles (ať už hledání kódů k otevírání trezorů nebo dostávání se přes překážky nebo hledání správné stezky). Ta hra mě tím pádem baví rovnou na vícero úrovních - což je podle mě taky vzácnost.


Tolik k mým dojmům a proč to pro mě funguje. A po tomhle vyčerpávajícím textu už to tady fakt přenechám jiným a jdu se balit. 8)
758703
Máš ode mě palec, a máš taky pravdu, že jsem jsem se snažil podat to v tom příspěvku racionálně. Jakmile je řeč o struktuře scénáře a o tom, jak různé perspektivy fungují, tak to snad ani jinak obhájit nejde. Doslova ses na to v jednom ze svých příspěvků ptal. Ale už mi dochází, že tobě nešlo jen o tohle vysvětlení, ale zároveň o dojmy z hraní a jak na nás spokojené jednotlivé věci působí. Což jsem si naopak celou dobu myslel, že je tak nějak jasné - alespoň u FallenMaia mi to došlo už z jeho prvních příspěvků (taky vám začátek téhle diskuze případá jako hrozně, hrozně dávno?), u mě uznávám, že jsem tohle nikdy konkrétně nenapsal (částečně protože nechci opakovat co napsali ostatní a částečně proto, že jsem to do velké míry zhodnotil v linknuté recenzi). Místo toho jsem první polovinu diskuze strávil (přiznávám lehce arogantní) obhajobou hry před toxickými fanoušky a druhou polovinu zase snahou vysvětlit, proč daná struktura funguje a čím to, že ta hra dělá části lidí takové problémy. A furt si mimochodem stojím za tím, že to je přístupem k tomu příběhu a jeho podání. Přičemž bych rád zdůraznil, že to absolutně lidem nedávám za vinu a vůbec nic proti tomu nemám - stejně jako jsou lidi, co si nedokážou užít marvelovky nebo naopak lidi, co v životě viděli jen filmy od Davida Lynche a žádné další je nezajímají - tak je naprosto v pořádku, že se najdou lidi, které Last of Us nevezme za srdíčko. Naopak, tím že ta hra vybočila z mainstreamu, tak je naprosto logické, že takových lidí bude poměrně dost. Bohužel o to víc, když ta hra obsahuje i témata jako jsou [spoiler]transexualita, LGBTQ, případně feminismus.[/spoiler] A jak už někdo napsal pode mnou - díky bohu, že v téhle diskuzi tyhle věci nikdo neřeší. NICMÉNĚ, abych už teda konečně napsal proč to mě osobně za to srdíčko vzalo [spoiler]- jednoduše za to může fakt, že já mám strašně rád vyprávění z různých perspektiv. Kromě teda toho, že mě fascinuje jakákoliv dekonstrukce, ať už postav (čím víc se Ellie honí za pomstou, tím víc přichází o svojí lidskost, mučením to začne a zabitím těhotné skončí, znovu ji z mého pohledu získá až když ušetří Abby v závěru, přičemž já ji u toho celou dobu ovládám, logicky se do ní tak snažím vcítit - například přehráváním si v hlavě jejích emocí, což byl podle mě i tvůrčí záměr), nebo témat (nechci znova vypisovat, jakým způsobem ta hra pojednává o pomstě, ale doplním, že mi opravdu imponuje, když na začátku hry cítím chuť někoho zabít, někde v polovině dojdu k názoru, že možná ta pomsta za každou cenu není úplně dobrá, záhy začnu objevovat tu opačnou perspektivu a dostanu rekapitulaci posledních událostí akorát ze strany mého domnělého nepřítele, a než hra skončí, dojdu k uvědomění si, že tady žádné dobro a zlo neexistuje, že nic není černobílé, a tudíž že moje počáteční pocity byly stejně tak mylné, jako ty těch postav - to mi přijde opravdu silné, zejména, když nejsem jenom divák (film), ale v podstatě se toho přímo účastním (hra). To že při tom nemám na výběr, ok, tak bohužel ještě nejsme tak daleko, abychom si mohli ve hře utvářet zcela vlastní děj, který by byl generován jen na základě našich rozhodnutí. GTA V mě rovněž nutilo plnit mise, které bych třeba nechtěl normálně plnit. A ano, napadlo mě několikrát během hraní, že by bylo zajímavé, kdybych měl na konci možnost volby a hra mi nabídla více konců. Pak by ale nemohl vyniknout ten specifický příběh, který Naughty Dog chtěl odvyprávět, nemohl bych nad tím tolik uvažovat, nemohl bych ho dále pro sebe případně ostatní interpretovat, v podstatě by tím zanikl prostor pro diskuzi. A uzavřu to tím, že zatímco si v příběhu řeším všechny tyhle věci a procházím různými emočními stavy (hraní je vyčerpávající a pociťuji na sobě fyzické i psychické dopady příběhu a věcí, které mě nutí prožívat, i třeba díky vymazleným quick time events), tak na povrchu zůstává pořád ta neuvěřitelně vyleštěná survival hra s obřími otevřenými prostory k průzkumu (world design je nádherný) a sbírání collectibles, suprovou AI lidských nepřátel, pro mě naprosto dostačující úrovní gunplay (ok, občas je trefit headshot fakt velký problém, ale kvůli tomu to nehraju), hororovými elementy (jsem citlivka a párkrát jsem se vyloženě bál) a plno puzzles (ať už hledání kódů k otevírání trezorů nebo dostávání se přes překážky nebo hledání správné stezky). Ta hra mě tím pádem baví rovnou na vícero úrovních - což je podle mě taky vzácnost.[/spoiler] Tolik k mým dojmům a proč to pro mě funguje. A po tomhle vyčerpávajícím textu už to tady fakt přenechám jiným a jdu se balit. *8)*
758697
3 -1
reagují: KARLOS
reagovat
Gorecki je vážně ďáblův advokát. Po TLJ vzal kšeft a obhajuje TLoU2. :D
758701
Gorecki je vážně ďáblův advokát. Po TLJ vzal kšeft a obhajuje TLoU2. *:D*
4 -2
reagovat
reaguje na: do_Od
Jo, už sem ho našel... a promiň, ale bohužel - ty mluvíš o příběhu a stylu vyprávění. Že je to racionální zhodnocení a berné pro člověka s podobným vkusem je naprosto jasné. Jenže Gonzi a Gorecki nemluví ani tak o příběhu, či jeho struktuře, ale o game desingu, který není jedno a totéž. Mě opravdu dost zajímá, jak příběh prožíváš ne jako "divák", ale jako "hráč". A přijde mi, že ty ty hranice mezi tím smazáváš. Což je taky možnost, ale pak se nediv, že úplně nerozumíš, co Gonzimu vadí. A neříkám, že má na to patentovanou pravdu, ostatně Gorecki v tom komentu jasně popisuje, jak to na něj, jako na hráče působilo a působilo to na něj zjevně bezchybně...

K celkovému původníu komentu - je to velmi dobrý rozbor příběhu, který na mě, jakožto na člověka, co to nehrál, působí velmi silně a promyšleně. Kdyby to byl film, rozhodně by to fungovalo. V herním mechanismu, zvlášť s mým přístupem ke hrám, se ale bojím, že by to na mě působilo stejně, jako na Gonziho.
To totiž není o empatii, to je o vnímání daného média jako takového. A je to něco, co jednoduše nelze generalizovat. S filmem a jeho postavami se můžeš v maximální míře jen stotožnit, při oné silné empatii na tebe můžou přejít i všechny dané emoce, ale pořád si vnější účastník. To herní koncept umožňuje doopravdy stát se onou postavou. A pokud tě gamedesign tlačí přes cutscény a jiné prvky do protichůdných činů, může to mít za následek vyhození ze sedla. A pokud je tam tak výrazný vypravěčský prvek, může na krásně fungovat z vypravěčského i emocionálního hlediska, ale z toho herního už ne.

Opět opakuju, tohle je nestranný pohled. A milerád si přečtu protiargumenty v tom, proč to z herního hlediska je bezchybné i od tebe. Že to má výborný scénář a myšlenku ostatně kredituje i Gonzi, takže tam vím, že problém fakt není...
758697
Jo, už sem ho našel... a promiň, ale bohužel - ty mluvíš o příběhu a stylu vyprávění. Že je to racionální zhodnocení a berné pro člověka s podobným vkusem je naprosto jasné. Jenže Gonzi a Gorecki nemluví ani tak o příběhu, či jeho struktuře, ale o game desingu, který není jedno a totéž. Mě opravdu dost zajímá, jak příběh prožíváš ne jako "divák", ale jako "hráč". A přijde mi, že ty ty hranice mezi tím smazáváš. Což je taky možnost, ale pak se nediv, že úplně nerozumíš, co Gonzimu vadí. A neříkám, že má na to patentovanou pravdu, ostatně Gorecki v tom komentu jasně popisuje, jak to na něj, jako na hráče působilo a působilo to na něj zjevně bezchybně... K celkovému původníu komentu - je to velmi dobrý rozbor příběhu, který na mě, jakožto na člověka, co to nehrál, působí velmi silně a promyšleně. Kdyby to byl film, rozhodně by to fungovalo. V herním mechanismu, zvlášť s mým přístupem ke hrám, se ale bojím, že by to na mě působilo stejně, jako na Gonziho. To totiž není o empatii, to je o vnímání daného média jako takového. A je to něco, co jednoduše nelze generalizovat. S filmem a jeho postavami se můžeš v maximální míře jen stotožnit, při oné silné empatii na tebe můžou přejít i všechny dané emoce, ale pořád si vnější účastník. To herní koncept umožňuje doopravdy stát se onou postavou. A pokud tě gamedesign tlačí přes cutscény a jiné prvky do protichůdných činů, může to mít za následek vyhození ze sedla. A pokud je tam tak výrazný vypravěčský prvek, může na krásně fungovat z vypravěčského i emocionálního hlediska, ale z toho herního už ne. Opět opakuju, tohle je nestranný pohled. A milerád si přečtu protiargumenty v tom, proč to z herního hlediska je bezchybné i od tebe. Že to má výborný scénář a myšlenku ostatně kredituje i Gonzi, takže tam vím, že problém fakt není...
758691
6 -1
reagují: do_Od
reagovat
reaguje na: do_Od
Link mi odkazuje na tuhle diskuzi, předpokládám, že na tvůj koment, ale na příspěvek mě to nehodí...
Jestli si mi ale odepisoval, pak promiň, musel sem to v té tuně příspěvků přehlédnout... Ze kterého to bylo dne, abych to nějak dohledal?
758695
Link mi odkazuje na tuhle diskuzi, předpokládám, že na tvůj koment, ale na příspěvek mě to nehodí... Jestli si mi ale odepisoval, pak promiň, musel sem to v té tuně příspěvků přehlédnout... Ze kterého to bylo dne, abych to nějak dohledal?
758691
1 -1
reagovat
Jen tak mimo téma... Paper Mario ma být otevřeny svět... Vyjde ve stejny den, jako Ghost of Tsushima a ja tak prakticky přijdu o veškerý volný čas:D
758694
Jen tak mimo téma... Paper Mario ma být otevřeny svět... Vyjde ve stejny den, jako Ghost of Tsushima a ja tak prakticky přijdu o veškerý volný čas*:D*
2 -1
reagovat
reaguje na: KARLOS
Děláš si srandu? 

link

Kde v té druhé polovině komentáře, kterou jsem psal speciálně tobě, dochází ke chvalořečení látky a příběhu? :(
758691
Děláš si srandu?  [url=https://www.moviezone.cz/forum/hry#comment_758345]link[/url] Kde v té druhé polovině komentáře, kterou jsem psal speciálně tobě, dochází ke chvalořečení látky a příběhu? *:(*
758683
3 -3
reagují: KARLOS, KARLOS
reagovat
reaguje na: KARLOS
Tým chceš povedať čo?!?! Že moje vyjadrovanie stojí za p.....? Ok no :D

Inak Gorecki chválim za výborný komentár, skvele si to napísal :+
758688
Tým chceš povedať čo?!?! Že moje vyjadrovanie stojí za p.....? Ok no *:D* Inak [b]Gorecki[/b] chválim za výborný komentár, skvele si to napísal *:+*
758683
5 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Rozumiem, ale to je iny pristup. Pri TLOU zamerom nie je nechat hraca robit vlastne rozhodnutia a citit dosledky za ne, pripadne nimi nechat smerovat pribeh. Ak sa to dobre podari, je to uzasne. Ale uz sa budem asi opakovat. TLOU je skratka interaktivny film, ktory sa vdaka svojej forme snazi v tebe vybudovat lepsie spojenie s postavami a ich motivaciami, aby si ich rozhodnutia a to co prezivaju lepsie precitil a prehodnotil v sebe.

Filmov o nezmyselnosti pomsty bolo uz mrte, aj zaverov, pri ktorych hlavny hrdina nedokoncil svoj zamer a vzdal sa toho pri uvedomeni nezmyselnosti toho aktu. Ale maloktory to dokazal podat tak citlivo, hlboko a najma plnohodnotne porovnatelne z obidvoch stran konfliktu.

Chapem, co si od toho chcel a ze to nasilne vodenie cez zlomove situacie, ktore iba nezucastnene sledujes na teba nefunguju. Ale Druckman chcel skratka rozpovedat jeden konkretny pribeh s nejakym posolstvom, ktore chcel, aby sa do hraca prenieslo. Na niekoho to prave preto nezafungovalo vobec, pre ineho to bola ako rana do hlavy, z ktorej sa bude spamatavat este dlho a zanecha to v nom silny zazitok.

To ze to u niekoho zafungovalo a u niekoho nie neznamena automaticky, ze znamka kvality je iba to, ze to musi zafungovat rovnako spolahlivo u kazdeho. Skratka si bohuzial na tej druhej strane barikady. Ale imho naozaj vynimocne diela niekedy vznikaju prave z podobneho rozporu.

Ja som len rad, ze Druckmann mal tie gule ist si za touto viziou, hoci uz v development hell faze musel mat kopu odporcov.
758687
Rozumiem, ale to je iny pristup. Pri TLOU zamerom nie je nechat hraca robit vlastne rozhodnutia a citit dosledky za ne, pripadne nimi nechat smerovat pribeh. Ak sa to dobre podari, je to uzasne. Ale uz sa budem asi opakovat. TLOU je skratka interaktivny film, ktory sa vdaka svojej forme snazi v tebe vybudovat lepsie spojenie s postavami a ich motivaciami, aby si ich rozhodnutia a to co prezivaju lepsie precitil a prehodnotil v sebe. [spoiler]Filmov o nezmyselnosti pomsty bolo uz mrte, aj zaverov, pri ktorych hlavny hrdina nedokoncil svoj zamer a vzdal sa toho pri uvedomeni nezmyselnosti toho aktu. [/spoiler]Ale maloktory to dokazal podat tak citlivo, hlboko a najma plnohodnotne porovnatelne z obidvoch stran konfliktu. Chapem, co si od toho chcel a ze to nasilne vodenie cez zlomove situacie, ktore iba nezucastnene sledujes na teba nefunguju. Ale Druckman chcel skratka rozpovedat jeden konkretny pribeh s nejakym posolstvom, ktore chcel, aby sa do hraca prenieslo. Na niekoho to prave preto nezafungovalo vobec, pre ineho to bola ako rana do hlavy, z ktorej sa bude spamatavat este dlho a zanecha to v nom silny zazitok. To ze to u niekoho zafungovalo a u niekoho nie neznamena automaticky, ze znamka kvality je iba to, ze to musi zafungovat rovnako spolahlivo u kazdeho. Skratka si bohuzial na tej druhej strane barikady. Ale imho naozaj vynimocne diela niekedy vznikaju prave z podobneho rozporu. Ja som len rad, ze Druckmann mal tie gule ist si za touto viziou, hoci uz v development hell faze musel mat kopu odporcov.
758682
4 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
yep :+
758684
yep *:+*
758683
3 -1
reagovat
reaguje na: Gorecki
Já sem upřímně rád, že sem si mohl konečně něco přečíst k samotnému přístupu ze spokojené strany a ne jen chvalořečení samotné lítky a příběhu. :+:+:+
758683
Já sem upřímně rád, že sem si mohl konečně něco přečíst k samotnému přístupu ze spokojené strany a ne jen chvalořečení samotné lítky a příběhu. *:+**:+**:+*
758677
5 -2
reagují: do_Od, FallenMaia, Gonzi
reagovat
reaguje na: Gorecki
Se vším i celkem souhlasím, jen mi vadí, že to "vnucovanie" se řeší čistě v cutscénách (ta hra mi třeba v tomto smyslu spíše zprostředkovává emoce spojitelné se znásilněním, protože se děje něco, co nechci, co není důsledek mých akcí a co nemůžu zastavit). Když v papers please někoho ne-pustíš do země, tak to děláš ty. Je to tvé rozhodnutí a ty jej těžce neseš. Chvíli jsem teď hledal toto: link - TOTO je geniální herní zpracování pocitů... posílám timed link, ale on prostě těch x minut předtím normálně popisuje hru, popisuje mechaniky a pak se """zhroutí""" protože udělal něco špatného. A zhroutí se, protože to udělat nemusel, byla to jeho svobodná volba (v těžké situaci) a má důsledky pro něj, jakožto hráče.
758682
Se vším i celkem souhlasím, jen mi vadí, že to "vnucovanie" se řeší čistě v cutscénách (ta hra mi třeba v tomto smyslu spíše zprostředkovává emoce spojitelné se znásilněním, protože se děje něco, co nechci, co není důsledek mých akcí a co nemůžu zastavit). Když v papers please někoho ne-pustíš do země, tak to děláš ty. Je to tvé rozhodnutí a ty jej těžce neseš. Chvíli jsem teď hledal toto: https://youtu.be/YNNAdTAM5os?t=1688 - TOTO je geniální herní zpracování pocitů... posílám timed link, ale on prostě těch x minut předtím normálně popisuje hru, popisuje mechaniky a pak se """zhroutí""" protože udělal něco špatného. A zhroutí se, protože to udělat nemusel, byla to jeho svobodná volba (v těžké situaci) a má důsledky pro něj, jakožto hráče.
758677
1 -1
reagují: Gorecki
reagovat
reaguje na: Godlike
V pohode. Ved nehovorim o kazdom.
Na mna napriklad nefunguju filmy Clinta Eastwooda. A uznavam ho.?)
758679
V pohode. Ved nehovorim o kazdom. Na mna napriklad nefunguju filmy Clinta Eastwooda. A uznavam ho.*?)*
758678
3 0
reagovat
reaguje na: Gorecki
Neodmítám vůbec nic. Ten nápad je skvělej. Nefungovalo to na mě. A empatickej sem jako to hovado.
758678
Neodmítám vůbec nic. Ten nápad je skvělej. Nefungovalo to na mě. A empatickej sem jako to hovado.
758677
1 -1
reagují: Gorecki
reagovat
reaguje na: Gonzi
To "nepochopenie" neber ako nieco degradujuce v zmysle, ze na to nemas kapacitu alebo nieco podobne tupe. Skor to ber ako "odmietanie pristupit na hru" Druckmana a jeho zamer.

Osobne si myslim, ze to tak dobre funguje (na tu spokojnu cast hracov, do ktorej sa radim) prave preto, ze to skvelo vyuziva medium. Pretoze to ze si NUTENY za nu hrat si tak nejak k nej musis povinne hladat cestu a prejst si jej situaciu doslova v jej topankach. Pracuje to s tvojou predpojatostou, nenavistou, zaujatostou. Nenavidis ju, lebo je skareda, muzatka a zabila mi otca. Je ti jedno preco, chces ju vidiet mrtvu a co najskor. A to je presne o tom.

To ze az nasledne prichadzas na jej motivaciu je to genialne, lebo to konfrontuje teba a tvoje presvedcenie. Sice nie si do toho zainvolvovany nejakymi rozhodnutiami, ktore by ten pribeh mozno vetvili, ani nemas moznost "nezabit", ale je to genialne vystavane tak, ze coraz viac nachadzas paralelu medzi Abby a Ellie a to ze v zavere necitis nenavist ani k jednej, ze neprichadza ziadna katarzia, ze to nie je hra na good guy, bad guy, to je prave to vzacne a osviezujuce na tom celom.

Pekne som to citil na tom, aky som mal najprv vztah ku Zjazvencom cez zazitky a skusenosti Ellie a nasledne mi to cele prekopala Abby cez jej vztah s Levom a Yarou, kedy si uvedomila, ze WLF su ti zli, ktori chcu genocidne vyhladit Zjazvencov, ktori sa prave naopak snazia izolovat a iba si v pokoji zit svoj zivot na ostrove.


To "vnucovanie" je proste umelecky zamer, Druckman s tebou cielene manipuluje, aby dosiahol nejaky tvoj pocit. Ale to robi predsa takmer kazdy umelec a pouziva na to rozne nastroje.

Nehovorim, ze ta hra je dokonala, ale to o co jej islo si neviem predstavit urobit lepsie. Dohral som to len vcera, takze mozno sa mi to este rozlezi viac v hlave.

Len citim, ze vacsina kritikov naraza na to, ze ten zamer skratka odmietaju. Ci uz cez svoje vlastne sklamane predstavy o tom, ako ten pribeh mal pokracovat alebo cez rozne ine predsudky typu "woke" ci "transgender" a podobne sracky, ktore sa chvalabohu v tejto diskusii nevyskytuju.
758677
To "nepochopenie" neber ako nieco degradujuce v zmysle, ze na to nemas kapacitu alebo nieco podobne tupe. Skor to ber ako "odmietanie pristupit na hru" Druckmana a jeho zamer. [spoiler]Osobne si myslim, ze to tak dobre funguje (na tu spokojnu cast hracov, do ktorej sa radim) prave preto, ze to skvelo vyuziva medium. Pretoze to ze si NUTENY za nu hrat si tak nejak k nej musis povinne hladat cestu a prejst si jej situaciu doslova v jej topankach. Pracuje to s tvojou predpojatostou, nenavistou, zaujatostou. Nenavidis ju, lebo je skareda, muzatka a zabila mi otca. Je ti jedno preco, chces ju vidiet mrtvu a co najskor. A to je presne o tom. To ze az nasledne prichadzas na jej motivaciu je to genialne, lebo to konfrontuje teba a tvoje presvedcenie. Sice nie si do toho zainvolvovany nejakymi rozhodnutiami, ktore by ten pribeh mozno vetvili, ani nemas moznost "nezabit", ale je to genialne vystavane tak, ze coraz viac nachadzas paralelu medzi Abby a Ellie a to ze v zavere necitis nenavist ani k jednej, ze neprichadza ziadna katarzia, ze to nie je hra na good guy, bad guy, to je prave to vzacne a osviezujuce na tom celom. Pekne som to citil na tom, aky som mal najprv vztah ku Zjazvencom cez zazitky a skusenosti Ellie a nasledne mi to cele prekopala Abby cez jej vztah s Levom a Yarou, kedy si uvedomila, ze WLF su ti zli, ktori chcu genocidne vyhladit Zjazvencov, ktori sa prave naopak snazia izolovat a iba si v pokoji zit svoj zivot na ostrove.[/spoiler] To "vnucovanie" je proste umelecky zamer, Druckman s tebou cielene manipuluje, aby dosiahol nejaky tvoj pocit. Ale to robi predsa takmer kazdy umelec a pouziva na to rozne nastroje. Nehovorim, ze ta hra je dokonala, ale to o co jej islo si neviem predstavit urobit lepsie. Dohral som to len vcera, takze mozno sa mi to este rozlezi viac v hlave. Len citim, ze vacsina kritikov naraza na to, ze ten zamer skratka odmietaju. Ci uz cez svoje vlastne sklamane predstavy o tom, ako ten pribeh mal pokracovat alebo cez rozne ine predsudky typu "woke" ci "transgender" a podobne sracky, ktore sa chvalabohu v tejto diskusii nevyskytuju.
758671
7 -1
reagují: KARLOS, Gonzi, Godlike
reagovat

Last Of Us

btw pěkná kompilace (logicky plná spoilerů) link
758675
btw pěkná kompilace (logicky plná spoilerů) https://www.youtube.com/watch?v=Dm9LUOyXCzU
Last Of Us
1 -1
reagovat
reaguje na: Gorecki
Já to pochopil, jen s tím nesouhlasím vzhledem k médiu. Klidně se podívám na film o ... ale nechci zrát za ... doplň si třeba oblíbeného diktátora. V podstatě každého jde pochopit, dokonce správný záporák je takový, který má pochopitelnou motivaci (případně jako bonus funguje jako protipól k hrdinovi).
Nikomu ten pohled nevnucuji, ale perfektní hra (za mně) je taková, ve které JÁ  dělám věci, které na mě mají psychický dopad (Papers, please) a ne hra, ve které se tyto věci dějí na úrovni filmu a já si mezitím hraju to své blues. Opravdu nevím jak jinak vysvětlit, že se (v tomto směru) nebavím o obsahu toho příběhu, ale o vhodnosti provedení v herním médiu.

Když se enemáci nějak jmenují, mají rodinu, jsou těhotní apod. má na mě například téměr nulový dopad, když je nemůžu nezabít (chybí možnost omráčení, často nelze projít jen stealthem, apod.) = že jsou mrtví je rozhodnutí scénáristy a ne hráče, tudíž já pak nemůžu pociťovat vinu.

Přeju ti, že se ti to beze zbytku líbilo (fakt a fajn komentář), jen já od herního média čekám něco jiného než od filmu, a fakt to nevnímám jako "nepochopení".

tl;dr: Rampage vs Hatred
758671
Já to pochopil, jen s tím nesouhlasím vzhledem k médiu. [spoiler]Klidně se podívám na film o ... ale nechci zrát za ... doplň si třeba oblíbeného diktátora.[/spoiler] V podstatě každého jde pochopit, dokonce správný záporák je takový, který má pochopitelnou motivaci (případně jako bonus funguje jako protipól k hrdinovi). Nikomu ten pohled nevnucuji, ale perfektní hra (za mně) je taková, ve které JÁ  dělám věci, které na mě mají psychický dopad (Papers, please) a ne hra, ve které se tyto věci dějí na úrovni filmu a já si mezitím hraju to své blues. Opravdu nevím jak jinak vysvětlit, že se (v tomto směru) nebavím o obsahu toho příběhu, ale o vhodnosti provedení v herním médiu. Když se enemáci nějak jmenují, mají rodinu, jsou těhotní apod. má na mě například téměr nulový dopad, když je nemůžu nezabít (chybí možnost omráčení, často nelze projít jen stealthem, apod.) = že jsou mrtví je rozhodnutí scénáristy a ne hráče, tudíž já pak nemůžu pociťovat vinu. Přeju ti, že se ti to beze zbytku líbilo (fakt a fajn komentář), jen já od herního média čekám něco jiného než od filmu, a fakt to nevnímám jako "nepochopení". tl;dr: [url=https://www.youtube.com/watch?v=RTvjjxWguNE]Rampage[/url] vs [url=https://www.youtube.com/watch?v=ytdEYapPXdY]Hatred[/url]
758664
1 -2
reagují: Gorecki
reagovat
reaguje na: do_Od
To je ako sa spytat, ktore dieta mam radsej. :D
758669
To je ako sa spytat, ktore dieta mam radsej. *:D*
758668
2 -2
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se