Tak moc jsem byl na ten film natěšenej a táááákhle moc mě ten film zklamal.
Ten film víceméně nic nenabízí. Ano, v době, kdy šel film do kin museli být lidi totálně v prdeli z technologické stránky filmu, z té tzv. vize budoucnosti, ta je precizní, to nepopírám. Ale i ta mě v průběhu filmu začala neskutečně srát, a to z jednoho prostého důvodu, protože on pan režísér nejen že představuje svoji vizi budoucnosti on se jí vyloženě fetišisticky opájí, on se až ukájí každým sebemenším detailem, každým posraným poblikávajícím světýlkem, kterýmu věnuje třebas i minutu stopáže. Ze začátku jsem si tohle počínání fakt užíval, ale po čase se mi začalo zdát, že Kubrick vyloženě exhibuje nad "hi-tech" věcičkama, ale tak nějak pozapomíná na film samotnej.
Další věc je ta, že v druhé polovině filmu, kdy konečně dochazí k nějaké "interakci" se na scéně objevuje jedna z největších logických děr EVER! Jak jsem psal u Cruisovýho Oblivionu, nerad se rejpu v logice, zvlášť u scífek, ale to, co ve 2001 předvedl Kubrick, to je na velkou facku.hl.hrdina zachraňující mrtvýho kolegu v DRUHÉM záchranném modulu se víceméně naprosto bezproblémů dostává zpět na palubu lodě, ikdyž je před tím jasně ukázáno i řečeno, že HAL má kontrolu absolutně nad vším...i nad těma posranejma modulama!!!! ale nejenže může hl. hrdina modul vpohodě ovládat i přesto, že mu bylo HALem jasně naznačeno, že se s ním a jeho posádkou dále nepočítá, ale on i v té lodi, kdy se dostane zpět, prochází jako by se nic nedělo...
Další věc je přemíra natahovanejch záběrů. Já vím, je to záměr, ale je to záměr pěkně na hovno, kterej absolutně v ničem nepomáhá filmu. Ano, když je film čas od času proložen delším záběrem, aby si to člověk mohl vychutnat a dolehla na něj všechna ta tíha vesmíru atp., ale tady? To nemá smysl vysvětlovat, to se musí vidět. Chápu, že inteligentní jádro na MZ přikvačí s tím, že to je umělecký záměr mistra atd., což já nevyvracím, ale na druhou stran je to špatnej záměr a nemám chuť to tady opěvovat jen proto, že je to cool.
Poslední věc, ten závěr? Ten závěr potvrzuje přesně to, co normálně smýšlející jedinec vypozoruje někdy během druhé poloviny filmu. Že ten film absolutně o ničem nevypráví, že je to jen hafo pěkně vypadajících obrázků, které ale nemají kam příběhově směřovat.
5/10*
2001: Vesmírná odysea
603621
Tak moc jsem byl na ten film natěšenej a táááákhle moc mě ten film zklamal. *:-*
Ten film víceméně nic nenabízí. Ano, v době, kdy šel film do kin museli být lidi totálně v prdeli z technologické stránky filmu, z té tzv. vize budoucnosti, ta je precizní, to nepopírám. Ale i ta mě v průběhu filmu začala neskutečně srát, a to z jednoho prostého důvodu, protože on pan režísér nejen že představuje svoji vizi budoucnosti on se jí vyloženě fetišisticky opájí, on se až ukájí každým sebemenším detailem, každým posraným poblikávajícím světýlkem, kterýmu věnuje třebas i minutu stopáže. Ze začátku jsem si tohle počínání fakt užíval, ale po čase se mi začalo zdát, že Kubrick vyloženě exhibuje nad "hi-tech" věcičkama, ale tak nějak pozapomíná na film samotnej.
Další věc je ta, že v druhé polovině filmu, kdy konečně dochazí k nějaké "interakci" se na scéně objevuje jedna z největších logických děr EVER! Jak jsem psal u Cruisovýho Oblivionu, nerad se rejpu v logice, zvlášť u scífek, ale to, co ve 2001 předvedl Kubrick, to je na velkou facku.[spoiler]hl.hrdina zachraňující mrtvýho kolegu v DRUHÉM záchranném modulu se víceméně naprosto bezproblémů dostává zpět na palubu lodě, ikdyž je před tím jasně ukázáno i řečeno, že HAL má kontrolu absolutně nad vším...i nad těma posranejma modulama!!!! ale nejenže může hl. hrdina modul vpohodě ovládat i přesto, že mu bylo HALem jasně naznačeno, že se s ním a jeho posádkou dále nepočítá, ale on i v té lodi, kdy se dostane zpět, prochází jako by se nic nedělo...[/spoiler]
Další věc je přemíra natahovanejch záběrů. Já vím, je to záměr, ale je to záměr pěkně na hovno, kterej absolutně v ničem nepomáhá filmu. Ano, když je film čas od času proložen delším záběrem, aby si to člověk mohl vychutnat a dolehla na něj všechna ta tíha vesmíru atp., ale tady? To nemá smysl vysvětlovat, to se musí vidět. Chápu, že inteligentní jádro na MZ přikvačí s tím, že to je umělecký záměr mistra atd., což já nevyvracím, ale na druhou stran je to špatnej záměr a nemám chuť to tady opěvovat jen proto, že je to cool.
Poslední věc, ten závěr? Ten závěr potvrzuje přesně to, co normálně smýšlející jedinec vypozoruje někdy během druhé poloviny filmu. Že ten film absolutně o ničem nevypráví, že je to jen hafo pěkně vypadajících obrázků, které ale nemají kam příběhově směřovat.
5/10* *:-*
2001: Vesmírná odysea
reagovat
|