Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Shyamalanova Past na diváky nezafungovala, Deadpool s Wolverinem útočí na miliardu


ikona
TedGeorge
deadpooldeadpool & wolverinedisneyharold a kouzelná pastelkahugh jackmaninside outjosh hartnettkevin sorbokomiksm. night shyamalanmarvelpastrozpolcenýryan reynoldstraptržbyv hlavě 2warner bros.wolverinezachary levi
Shyamalanův koncertní thriller s Joshem Hartnettem v kinech nepřekvapil, kasovní výsledky Deadpoola nadále berou dech.  

"Shyamalan je zpátky ve formě. Krásná práce odvážného a sebevědomého autora. Euforičtější pocit než ten u finále, jsem v kině už pár let nezažil.“ To je jenom pár vět, které napsal spokojený kolega Cival v tržebním reportu před sedmi lety u příležitosti respektuhodné kasovní jízdy Rozpolceného. Souhlasně jsem tenkrát kýval hlavou a tetelil se blahem, že režisér kultovního Šestého smyslu a snad ještě lepšího Vyvoleného je zpět. Návrat na výsluní bohužel nakonec nebyl tak žhavý.

Skoro jako by M. Night poslední roky sekal celovečeráky už jenom z povinnosti. Hlavně aby i nadále fungovala jeho produkční firma Blinding Edge Pictures, která se snaží dostat do povědomí i jeho potomky. Nízké rozpočty novinek, které i nadále (prý kompletně) financuje sám, přitom ještě donedávna zaručovaly, že v jeho filadelfské centrále mohlo navzdory nižším tržbám zůstat rozsvíceno.

Posledním snímkem, který překonal globální kasovní hranici 100 milionů dolarů, byl však Skleněný. Naopak Čas, Někdo klepe na dveře a novinka se sympaťákem Joshem Hartnettem to nezvládly, respektive nezvládnou. To by Past musela v Americe otevřít za více než právě reportovaných 15,6 milionů dolarů, což stačilo až na třetí místo ve víkendovém žebříčku.

Vzhledem k tomu, že divácké CinemaScore je céčko, tak je úplně fuk, že studio srabsky zrušilo novinářské projekce a doufalo, že se o (ne)kvalitách filmu dozví lidé co nejpozději. Teď už všichni vědí, že další pecku stárnoucí Shy vážně nenabídnul. Nadcházející sucho v kinech sice dává naději, že v USA padnou alespoň čtyři pětky, ale to ani zdaleka nestačí.

Jednak kvůli tomu, že rozpočet nabobtnal na 30 milionů dolarů (je to mimochodem nejdražší Shyamalanův film od dob průšvihové sci-fi s Willem Smithem Po zániku Země) a jednak z důvodu, že zbytek světa se také zrovna nepředvedl. Slabounké úvodní 4 miliony přitom pochází dobře z poloviny větších trhů. Jasně, Velká Británie, Austrálie, Itálie, Francie a několik dalších zemí se premiéry teprve dočkají, ale už teď je více než jasné, že kasovní výsledky jsou kolem a kolem zklamáním.

Ještě jednou zmíním Hartnetta, který se jako jeden z mála hollywoodských nádeníků před lety dobrovolně rozhodnul dát továrně na sny sbohem. Mohl být přitom příští Superman (Brett Ratner po něm toužil) a kariéru měl na přelomu tisíciletí rozjetou skvěle. No, vlastně ho chápu. Když vás pronásledují šílení stalkeři se střelnou zbraní, tak je pauza od života ve světle reflektorů více než rozumnou volbou. 

Nejvíc budou slabá čísla Pasti každopádně mrzet Warnery, kteří se v tom posledních pár měsíců zoufale plácají. Zatímco konkurence v čele s Disneym se hrabe z nejhoršího, jejich současný sled premiér je průser za průserem.

Když Warner Bros. před rokem a půl využilo situace a pojistilo si Shyamalana kvapně odcházejícího od Universalů (neúspěch Někdo klepe na dveře s Bautistou byla očividně poslední kapka), tak rozhodně očekávalo více než 32 milionů celosvětově z lesních Strážců, které Shy pro svou dceru a Warnery také za 30 mega vyprodukoval. Slabý start Pasti je musí bolet ještě víc.

V případě pozoruhodných dohod Shyamalana se studii se mimochodem už delší dobu šeptá o tom, že smlouvy má režisér a producent vždy nastavené tak, aby nemohl prohrát. On vlastně ani nebude problém v tom, že u koncertního thrilleru s Hartnettem rozpočet nabobtnal na těch 30 míčů. Problémem je, že Warneři mu znovu dopřáli tučné marketingové popostrčení, které se očividně minulo účinkem.

Dovolte krátkou vsuvku - za na začátku chváleného Rozpolceného sice Shyamalan utratil pouze 9 mega, ale Universalové prý dedikovali na masivní reklamní kampaň 80 melounů! Takže navzdory faktu, že v kinech po celém světě se povedlo utržit více než třicetinásobek rozpočtu (konkrétně 278 milionů dolarů), tak studio vydělalo „pouhých“ 68 mega. Tedy méně než na profitu participující rejža, James McAvoy a další.

Ne, Warneři samozřejmě takový ranec za marketing nevyplázli. Navíc je nutno znovu připomenout, že minimálně část těch marketingových nákladů je pouze virtuální, protože studia samozřejmě vlastní televizní stanice. Takže za rotování drahých spotů vlastně z části platí sami sobě, ale stejně. Příklad naposledy zmiňovaného Rozpolceného dává tušit, že spolupracovat se Shyamalanem je z byznysového hlediska (minimálně poslední roky) všechno, jenom ne zlatý důl.

Na závěr nechám s dovolením tržby tržbami a jenom napíšu, že nemám žádný problém s nepotismem, který taťka Shyamalan poslední roky předvádí stejně okatě jako Robert Rodriguez. Největším problémem nedávných Strážců, které jsem shodou okolností viděl poprvé o víkendu, není režie jeho dcery. Je to podle mého názoru otřesný a nelogický scénář.

Na Pasti jsem sice zatím ještě v kině nebyl, ale při čtení přesvědčivých a velmi podobných recenzí nelze ani tady jednoduše házet vinu na snahu Shye pomoci pěvecké kariéře jeho další dcery Saleky, která ve filmu dělá popovou show z ranku Taylor Swift. Problémem je fakt, že druhý akt zase a znovu míří odnikud nikam a to největší překvápko bylo divákům trochu netakticky naservírováno už v traileru.

Co v roce 2019 započal ukecaný a celkově rozpačitý Skleněný, to právě potvrdila čerstvá thrillerová jednohubka. Na přelomu tisíciletí cinefily (ale i „běžnými“ diváky) velebený režisér, který úspěšně navazoval na největší pecky Hitchcocka, bohužel znovu ztratil tah na bránu.

Mistr vypečených twistů a milovník cameí si holt vybírá další slabou pětiletku, kdy ambiciózní, jedinečné a potenciálně přelomové látky nahrazují haluzoidní zápletky s vrcholně neuspokojivými závěry. A já už pomalu přestávám věřit, že bude líp.

Rychle k prvnímu místu, kde samozřejmě nadále září Deadpool & Wolverine. Pokles o hezkých 54 % oproti úvodnímu a eRkově rekordnímu 211milionovému víkendu znamená dalších 97 mega (osmý nejvyšší druhý víkend všech dob) do pokladničky Marvelu a Disneyho.

V Americe jsme na vyloženě fantastických 396 míčích a moc bych se nedivil, kdyby Wade Wilson a Logan zvládli na konci prázdnin zakončit svoji kasovní pouť v USA na šesti kilech. Co zbytek světa?

Ještě lepší. Dalších 110 milionů (pokles o pouhých 41 %) znamená, že Deadpool, Wolvie a přehršel dalších milovaných komiksových postav berou v globálu celkových 824 mega. Stačilo tedy pouhých deset dnů v kinech a byly pokořeny tržby předchozích dílů. Čekal někdo takový nářez? Odpovím za vás – nečekal.

Miliarda padne během několika následujících dní a to ani zdaleka nebude konec. Webzin Deadline sice opatrně tipuje závěr Deadpoolových tržeb někde u 1,2 miliard dolarů, ale já už teď vidím minimálně o kilo víc. Pořád sice platí, že gigantické tržby sequelu pixarovky V hlavě (více se rozepíšu níže) zůstanou letos nepokořeny, ale to je fuk.

Dlouhé roky paběrkující Marvel podobný megahit potřeboval jako prase drbání a vůbec bych se nedivil, kdyby teď Kevin Feige spolu s Ryanem Reynoldsem, Hughem Jackmanem a bratry Russoovými vymýšleli, jak nesourodou dvojku ještě víc zapojit do dalších Avengers. Snad to nepřeženou a neznechutí nám za pár let i toho Wolverina.

Druhé místo mi dělá radost. Katastrofický akčňák Twisters se sice i nadále trápí v Evropě a Asii (ve světě se pořád nepovedlo překonat kilo – aktuálně je hlášeno mizerných 79 mega!!!), ale vše zachraňuje Amerika. Klesáme o pouhých 35 %, přibylo dalších 23 míčů a v zámoří už chybí čtyři melouny k překonání dvou kil.

Pokud to takhle půjde dál, nelze vyloučit ani čtvrt miliardy babek! Škoda převeliká, že v globálu se stejně bude končit někde u 350 milionů, což prostě při pohledu na vysoké 155-200 milionové pořizovací náklady ani zdaleka nestačí na profit. Vzhledem k tomu, jak nízké kasovní odhady však kolovaly po internetu ještě měsíc nazpět, tak Glen Powell a Daisy Edgar-Jones utekli (především díky vděčné Americe) hrobníkovi z lopaty.

Na bronzového Shyamalana jsme si posvítili už v úvodních odstavcích, takže rychle k bramboře. Tu spokojeně loupou Mimoni, respektive čtyřka Já, padoucha. Animák nepolevuje ve své cestě za vysněnou miliardou a právě se vyhřívá na 314 milionech z Ameriky. Globální číslo potom překonalo 750 mega. Žluťásci a Gru s hlasem Steva Carella přitom zpomalují jenom minimálně. Teď bych si tipnul závěr někde u devíti kil – šance na pokoření prestižního milníku však pořád žije!

Deadpool promine, ale titul té největší letošní kasovní pohádky si bere V hlavě 2 na pětce. Minulý týden měla pixarovka celosvětově na kontě 1505 melounů a za posledních sedm dní zvládla (i díky čerstvému startu v Japonsku) další páďo. Masakr je ještě hodně slabé slovo. Disney jako takový tak zvládnul o víkendu jako první letos pokořit třímiliardové globální tržby.

Za zmínku stojí, že kromě pixarovky jsou za miliardy největší měrou zodpovědní Deadpool a skoro 400milionové Království Planeta Opic. Tedy dva pohrobky 20th Century Studios. Že by se ta nákladná investice do Foxů Disneymu konečně začala vyplácet?

Harold a kouzelná pastelka je na šestém place. Adaptace dětské knížky v kinech nepřekvapivě propadla. Bídných 6 melounů z více než 3 300 kin při rozpočtu 40 mega je velký neúspěch. Při pohledu na slabý trailer se vůbec nedivím. Mrzí vás to? Mě ani ne.

Sice jsem fanoušek kin a přeji miliony skoro každému filmu, ale Zachary Levi (před rokem pohřbil pokračování Shazama), jenž si ve filmu pro nejmenší zahrál hlavní roli, je mi nejenom díky svému antivaxerství asi stejně sympatický jako ta vosa, co vám na koupališti drze upíjí váš sladký nápoj. Hollywood ty jeho propadáky samozřejmě vidí, tak ho snad na nějakou dobu odežene a bude od něj pokoj.

Co sedmička? Chválený a tuzemskými diváky napjatě očekávaný horor Longlegs (ještě tři týdny a dočkáme se) je v kinech skoro měsíc a v Americe už má na kontě skvělých 67 mega. Konečná bude někde u 75, což je pro levný nezávislý napínák s Nicolasem Cagem a Maikou Monroe parádní vysvědčení. Místo v TOP 10 největších kasovních hitů za rok 2024 už je jistota.

 

Pořád nekončíme. Osmý plac bere snímek The Firing Squad s všeříkajícím podtitulem From Darkness to Redemption: Witness the Power of Faith in the Face of Death. V hlavní roli Cuba Gooding Jr. a Kevin „Hercules“ Sorbo, jenž před lety nalezl boha (toho správného, ne Dia). Od té doby Kevin každopádně viní nemocnou Ameriku z toho, že jeho odvaha veřejně prezentovat křesťanskou víru mu zavřela dveře do Hollywoodu.

Inu, pustil jsem si trailer a spíš bych řekl, že mu dveře do Hollywoodu zavřela ochota hrát ve sra*kách, které vypadají jako amatérské filmy neschopných žabařů. Sound of Freedom od Angel Studios (ne, za The Firing Squad nejsou zodpovědní) najednou ve srovnání s tímhle fundamentálním exkrementem (ano, soudím už podle traileru) působí jako svěží thrillerová žánrovka, v níž si hlavní roli zahrál pomalu oscarový Caviezel. Necelý milion doláčů z 500 kin (tedy víceméně prázdné sály) tak nějak odpovídá.

Jenom pro pořádek dodávám, že Tiché místo: První den na devítce už má s 258 globálními miliony více než vyděláno (rozpočet byl necelých sedm pětek, takže sukces) a konečně na desátém místě se připomíná letitý Ghibli animák pro nejmenší Ponyo. Nepodařilo se mi dohledat počet kin, ale 800 tisíc doláčů se 16 let po premiéře rozhodně počítá.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde.

Příští víkend se o přízeň diváků budou ucházet horor Cuckoo (povede se distribuujícímu Neonu po Longlegs další husarský kousek?), z traileru nuzně působící a hrobaři od Lionsgate servírovaná adaptace populární počítačové hry Borderlands a konečně romantické drama s Blake Lively Námi to končí. Předprodeje naznačují, že pro prvenství mezi jmenovanými novinkami si bez větších problémů dojde Deadpoolova milá, ale její maskovaný manžel s pomocí Wolverina příští víkend stejně znovu vyhraje.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (31)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace