Téma: Streamovací války aneb Warneři chystají vlastní Netflix
13:00 | 22.10.2018 |
Když jsem se před pár měsíci rozepsal o tom, jak Disney utratí miliardy dolarů, aby mohl konkurovat Netflixu svojí vlastní streamovací službou, zmínil jsem v článku i Warnery. Tenkrát to vypadalo, že moje oblíbené studio zaspalo a jejich plánovaná služba DC Universe nabízející superhrdinské filmy a seriály jejich provenience, bude oproti gigantickým plánům konkurentů vyloženě směšná. Vážně by se našel někdo, kdo by si platil nezanedbatelný měsíční paušál za možnost pouštět si pořád dokola těch pár desítek filmů a seriálů s Batmanem, Supermanem a dalšími? Minulý týden se ukázalo, že Warneři naštěstí nejsou (tentokrát) takoví idioti.
Na konec roku 2019 (tedy zhruba ve stejnou chvíli jako Disney) plánuje Warner Bros. s velkou slávou spustit plnohodnotnou odpověď na Netlix, Amazon a Myšáka. Minulý týden to oznámil jistý John Stankey. To je pán, kterého AT&T dosadilo do čela Warner Media. Tedy té části "ejtýandtý" impéria zodpovědné za veškerý filmový a seriálový obsah. Co vlastně Stankey řekl? „Rozhodli jsme se spustit vlastní službu, která bude divákům po celém světě nabízet filmy, seriály a dokumenty z naší bohaté knihovny. Tato služba vhodně doplní naše současné portfolio.“
Přesně vím, na co se chcete zeptat: „Tede, když teda AT&T koupilo za těch 85 miliard babek Time Warner a HBO je teď na stejné lodi, jako filmové studio Warner Bros., bude se rušit populární HBO GO a všechno bude jedna streamovací služba zastřešená molochem AT&T?“ Dovolím si odpovědět ještě jednou citaci pana Johna: „Naše plánovaná služba bude unikátní. Nečekáme, že si lidé budou separátně kupovat přístupy na mnoho různých streamovacích platforem. Warner Media nabídne streamovací službu, která je sloučí“.
Nezní to vůbec marně, co říkáte? Jako kdyby mě Stankey před dvěma měsíci četl a chápal mojí filipiku nad tím, že Disneyho služba nebude včetně Hulu. Tedy té streamovací služby v pozadí, která nezvládá přímo konkurovat Amazonu a Netflixu, ale přesto každý měsíc vydělává šťastným akcionářům milionů dolarů díky exkluzivnímu obsahu, jakým je třeba seriál Příběh služebnice.
V tuto chvíli to vypadá tak, že Warneři nenapodobí přístup Disneyho, který po rozjetí svojí streamovací platformy bude i nadále nabízet Hulu separátně. Místo toho bude jejich (zatím nepojmenovaná služba) včetně HBO. Pořád jste nadšení? Je tu několik „ale“. Tak předně, Warneři se budou muset (stejně jako Disney) poprat s faktem, že v tuto chvíli licencují většinu svého obsahu Netflixu a jiným. Stanley k tomu řekl, že každý rok vyprší zhruba čtvrtina jimi v minulosti prodaných licencí. Budiž toto odpovědí na otázku, proč Disney a Warneři budou čekat ještě další kalendářní jednotku, než svoje služby spustí. V tuto chvíli je totiž obrovské množství jejich obsahu pořád ve vlastnictví konkurence a byla by to ostuda. Ne, vážně to není o technických problémech se spuštěním služby. Jenom by neměli do začátku co nabídnout.
Na tomto místě nejsem schopný vypsat, které filmy a seriály budou dostupné hned od spuštění služby. Nikdo není. Třeba Přátele (klikejte na Kocourovu vzpomínku!) si Netflix podle některých zpráv předplatil na několik let dopředu ale takový filmový web Collider tvrdí, že práva jim vyprší už v roce 2019. Co se všech těch Potterovek, Nolanovek, Eastwoodovek a dalších týče, tak ne všechny budou dostupné hned od začátku. Další problém? Tuším, že to bude cena. Sympatický přístup Warnerů, kteří nechtějí zákazníkům účtovat dolary separátně za vícero služeb, se promítne do paušálu. Ještě jednou dám slovo Johnovi: „Ta cena bude jistě vyšší než HBO NOW“. Co že to je HBO NOW? Je to americká obdoba nám dobře známé HBO GO s několika rozdíly.
Zatímco u nás si (mírně okleštěnou) HBO GO můžete pořídit separátně na předplatném kabelovky HBO za moc pěkných (a trochu dumpingových) 129 Kč, tedy 5-6 dolarů, v Americe si můžete samostatně předplatit pouze HBO NOW. Rozumíme si? Tak si ten odstavec přečtěte ještě jednou. Anebo se spokojte s tím, že HBO NOW je americká obdoba HBO GO. A tady je ten hlavní kámen úrazu. Cena.
Ještě jednou připomenu slova Stamkose, že cena jejich plánované streamovací služby bude jistě vyšší než HBO NOW. No a ta cena za americké domácí kino vysílané po internetu je 15 babek. Slyšíte správně, zatímco Netflix chce těch dolarů 10 a u Disneyho se dokonce spekuluje o pouhých 6-8 dolarech za měsíc, Warneři se cítí na víc. Trochu se bojím, že těch 15-20 dolarů měsíčně bude pro potenciální zákazníky příliš tvrdé sousto. Něco mi však říká, že to během následujících měsíců musí dojít i Warnerům a s cenou půjdou dolů.
To není vše. Dejte si od čtení pauzu. Jděte vyvenčit psa, kočku nebo hada. Dopijte (pod minulým článkem doporučovanou) Frankovku z Vinařství Veverka a klikejte na další kapitolu. Posvítíme si především na Netflix.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry