Diskuze k článku Tiché znamení: Recenze

příspěvky 1 - 3 Napsat příspěvek

5/10

Na debutové poměry obstojná práce, ale s ohledem na to, jaké ambice, prostředky a casting měla Kravitz k dispozici, výsledný počin tak akorát dokazuje, že o co je Kravitz lepší na režisérské stoličce, o to je horší za psacím stolem. Pominu neoriginální premisu s partičkou znuděných zbohatlíků a ostrovem, na kterém se pod nablýskanou fasádou dějí zpočátku podivné a později vyloženě ošklivé věci. Pominu ambiciózní pokus o nastavování nemilosrdného zrcadla, který se svou prvoplánovou podstatou míjí účinkem. Pořád ovšem zbývá ničím výjimečná (byť řemeslně slušně natočená a odehraná) žánrovka, která se potýká s vážnými problémy na úrovni dramaturgie i samotné narace.

Předně plot twist je nenápadně naznačen (tudíž prozrazen) už v rámci expozice, takže potenciální detektivní rovina, ve které by divák v průběhu filmu pátral spolu s hlavní postavou po příčině podivných událostí, nefunguje od samého počátku. Budování napětí a nejisté/nervózní atmosféry se po většinu filmu Kravitz nedaří, protože převážnou část děje stráví sledováním nekonečné párty, během které se nic zajímavého/nečekaného/zábavného nestane (dramaticky silných scén je ve filmu naprosté minimum), načež se v úplném závěru přepne do banální vybíjené se satirickým podtextem (všichni obvyklí podezřelí, tj. girl power, emancipace, exploatace, šovinismus, atd., přítomni:D) a celé to zakončí ironickou pointou, která (paradoxně) rozehrává mnohem provokativnější situační hru, než o které pojednává celý film.
916887
Na debutové poměry obstojná práce, ale s ohledem na to, jaké ambice, prostředky a casting měla Kravitz k dispozici, výsledný počin tak akorát dokazuje, že o co je Kravitz lepší na režisérské stoličce, o to je horší za psacím stolem. Pominu neoriginální premisu s partičkou znuděných zbohatlíků a ostrovem, na kterém se pod nablýskanou fasádou dějí zpočátku podivné a později vyloženě ošklivé věci. Pominu ambiciózní pokus o nastavování nemilosrdného zrcadla, který se svou prvoplánovou podstatou míjí účinkem. Pořád ovšem zbývá ničím výjimečná (byť řemeslně slušně natočená a odehraná) žánrovka, která se potýká s vážnými problémy na úrovni dramaturgie i samotné narace.     Předně plot twist je nenápadně naznačen (tudíž prozrazen) už v rámci expozice, takže potenciální detektivní rovina, ve které by divák v průběhu filmu pátral spolu s hlavní postavou po příčině podivných událostí, nefunguje od samého počátku. Budování napětí a nejisté/nervózní atmosféry se po většinu filmu Kravitz nedaří, protože převážnou část děje stráví sledováním nekonečné párty, během které se nic zajímavého/nečekaného/zábavného nestane (dramaticky silných scén je ve filmu naprosté minimum), načež se v úplném závěru přepne do [spoiler]banální vybíjené[/spoiler] se satirickým podtextem (všichni obvyklí podezřelí, tj. girl power, emancipace, exploatace, šovinismus, atd., přítomni*:D*) a celé to zakončí ironickou pointou, která (paradoxně) rozehrává mnohem provokativnější situační hru, než o které pojednává celý film.
5/10
0 0
Dnes bolo toho v robote menej, tak som zašiel do kina a ja musím smeknúť :+Čakal som nejakú dosť pozérsku, obstojne natočenú  záležitosť alebo niečo ako Us (alebo Don´t Worry, Darling) - čo bude mať dobrú premisu, ale materiál na celovečák to nie je. A to sa našťastie nestalo.
Veľmi sebavedomý, s očakávaniami pracujúci thriller, ktorý nie je najoriginálnejším filmom roku, ale funguje. Funguje ako alegória, ale primárne funguje ako film a ako príbeh sám o sebe. Skvelý debut. Tá holka má pod klobúkom!:+
S Get Out by som to moc nezrovnával. Áno je to návšteve nejakého divného miesta, ale tam to asi končí. Myslím, že Blink Twice stojí na vlastných nohách.
Skôr tam vidím odkazy na konšpiračky okolo Epsteina a jeho ostrova a to ma zrhle bavilo. Za mňa slušne vyladené tempo a gradácia až na ten spomínaný preblik medzi všetko je v pohode a ide nám o život.
916249
Dnes bolo toho v robote menej, tak som zašiel do kina a ja musím smeknúť *:+*Čakal som nejakú dosť pozérsku, obstojne natočenú  záležitosť alebo niečo ako Us (alebo Don´t Worry, Darling) - čo bude mať dobrú premisu, ale materiál na celovečák to nie je. A to sa našťastie nestalo. Veľmi sebavedomý, s očakávaniami pracujúci thriller, ktorý nie je najoriginálnejším filmom roku, ale funguje. Funguje ako alegória, ale primárne funguje ako film a ako príbeh sám o sebe. Skvelý debut. Tá holka má pod klobúkom!*:+* S Get Out by som to moc nezrovnával. Áno je to návšteve nejakého divného miesta, ale tam to asi končí. Myslím, že Blink Twice stojí na vlastných nohách. Skôr tam vidím odkazy na [spoiler]konšpiračky okolo Epsteina a jeho ostrova[/spoiler] a to ma zrhle bavilo. Za mňa slušne vyladené tempo a gradácia až na ten spomínaný preblik medzi[spoiler] všetko je v pohode[/spoiler] a[spoiler] ide nám o život[/spoiler].
0 0
6-7/10

Niečo ako Get Out (a to že dosť), ale Zoe Kravitz nie je rovnaký talent ako Peele. Na poli hororových debutov prominentných celebritných dcér je ale Blink Twice podľa mňa jasne lepší a efektívnejší film ako The Watchers.

Herci sú dobrí, dobrá je aj hudba, a celkovo to solídne odsýpa. Vytkol by som aj, že párty scénami trávime priveľa času a medzi nimi napr. práve Peele napätie, tieseň a pocit, že "something is off" budoval v Get Out lepšie. Detto aj postavy. Čo filmu tiež kus uberá, že vrchol celého #metoo hnutia už máme asi za sebou, a momentálne spoločnosť sužujú trochu iné problémy. Tatumov skorozáverečný monológ je asi to najzaujímavejšie/najlepšie/najšibnutejšie na celom filme.

Ale ako debut a žánrovka vôbec nie márne.
914475
6-7/10 Niečo ako Get Out (a to že dosť), ale Zoe Kravitz nie je rovnaký talent ako Peele. Na poli hororových debutov prominentných celebritných dcér je ale Blink Twice podľa mňa jasne lepší a efektívnejší film ako The Watchers.  Herci sú dobrí, dobrá je aj hudba, a celkovo to solídne odsýpa. Vytkol by som aj, že párty scénami trávime priveľa času a medzi nimi napr. práve Peele napätie, tieseň a pocit, že "something is off" budoval v Get Out lepšie. Detto aj postavy. Čo filmu tiež kus uberá, že vrchol celého #metoo hnutia už máme asi za sebou, a momentálne spoločnosť sužujú trochu iné problémy. Tatumov skorozáverečný monológ je asi to najzaujímavejšie/najlepšie/najšibnutejšie na celom filme.  Ale ako debut a žánrovka vôbec nie márne.
0 0