Diskuze k článku Longlegs: Recenze

příspěvky 1 - 19 Napsat příspěvek

6/10

Patřím k něm méně spokojeným divákům Longlegs. Nejsem žádný horrorový fanoušek, nakoukáno mám velmi málo a nemám horrory úplně rád, ale jednou za rok zkouším v kině něco co mě zaujme (letos jsem se rozhodoval mezi Longlegs a MaXXXine). Mám rád detektivní thrillery, pátrání, shánění důkazů, procedurální vyšetřovaná táhnoucí se několik let atd. V recenzi Hlad zmiňuje Sedm a Mlčení jehňátek, ale Longlegs se k nim nepřiblíží ani trochu.
Má fajn atmosféru, pár lekaček (které fakt nenávidím jako divák), pěknou kameru s několika moc hezkými nápady a bavily mě i hrátky s obrazem a kompozicí.
Maika Monroe a její postava, mi vůbec nesedla. Monroe hraje prkennou, studenou a nesympatickou agentku FBI, bez špetky jiskry a možnosti se na ni napojit. Asi to byl účel, ale nebavilo mě to. Perkins si na můj vkus velmi pomáhá návodnou hudbou a ruchy. Jasně to se v horrorech dělá, ale tady mě to vyloženě štvalo, že "teď hraje napínavá hudba, tak se bojte." Taky mi to přišlo jako sbírka horrorových klišé. Detektivka žije sama v odlehlém domě na kraji města, na téměř všechna místa se jde v noci, nebo alespoň když se blíží bouře, vrah je o krok před námi apod.
Samotný Cage (kromě prvního zjevení) mi nepřišel nijak děsivý, taková kombinace Buffalo Billa z Mlčení jehňátek a sedmdesátkového metalisty se špatně udělanou plastikou obličeje. Jeho výkon byl cageovsky přepálený, ale zase pro mě absolutně mimo očekávání. Samotné finále s prvky nadpřirozena mi nevadilo, ale rozhodně nedokázalo spravit moje rozpačité dojmy.
Prostě jsem podlehl hypu a nechal se zlákat skvělým marketingem. Škoda, že jsem nešel na MaXXXine, myslím, že by mi sedla víc.
914490
Patřím k něm méně spokojeným divákům Longlegs. Nejsem žádný horrorový fanoušek, nakoukáno mám velmi málo a nemám horrory úplně rád, ale jednou za rok zkouším v kině něco co mě zaujme (letos jsem se rozhodoval mezi Longlegs a MaXXXine). Mám rád detektivní thrillery, pátrání, shánění důkazů, procedurální vyšetřovaná táhnoucí se několik let atd. V recenzi Hlad zmiňuje Sedm a Mlčení jehňátek, ale Longlegs se k nim nepřiblíží ani trochu. Má fajn atmosféru, pár lekaček (které fakt nenávidím jako divák), pěknou kameru s několika moc hezkými nápady a bavily mě i hrátky s obrazem a kompozicí. Maika Monroe a její postava, mi vůbec nesedla. Monroe hraje prkennou, studenou a nesympatickou agentku FBI, bez špetky jiskry a možnosti se na ni napojit. Asi to byl účel, ale nebavilo mě to. Perkins si na můj vkus velmi pomáhá návodnou hudbou a ruchy. Jasně to se v horrorech dělá, ale tady mě to vyloženě štvalo, že "teď hraje napínavá hudba, tak se bojte." Taky mi to přišlo jako sbírka horrorových klišé. Detektivka žije sama v odlehlém domě na kraji města, na téměř všechna místa se jde v noci, nebo alespoň když se blíží bouře, vrah je o krok před námi apod. Samotný Cage (kromě prvního zjevení) mi nepřišel nijak děsivý, taková kombinace Buffalo Billa z Mlčení jehňátek a sedmdesátkového metalisty se špatně udělanou plastikou obličeje. Jeho výkon byl cageovsky přepálený, ale zase pro mě absolutně mimo očekávání. Samotné finále s prvky nadpřirozena mi nevadilo, ale rozhodně nedokázalo spravit moje rozpačité dojmy. Prostě jsem podlehl hypu a nechal se zlákat skvělým marketingem. Škoda, že jsem nešel na MaXXXine, myslím, že by mi sedla víc.
6/10
1 0

5/10

Zpětně kudos autorovi traileru, kterému se podařilo umně zamaskovat, že namísto krimi thrilleru ve skutečnosti Perkins natočil paranormální horor (akorát bez toho, že by dokázal diváka něčím vystrašit:D). Podobné míchání žánrů málokdy dopadá dobře, jelikož je k němu potřeba opravdu schopný tvůrce. A jak se ukázalo, tím Perkins bohužel není.

Přitom to začíná tak slibně. Detektivní procedurální pátrání v kombinaci s pomalým tempem vyprávění je fajn, nechybějí osvědčené žánrové vzorce (šifrované vzkazy pachatele určené policii, obvyklý tým ve složení nadějný nováček a ostřílený nadřízený, prohlídka místa činu zásadně ve tmě s ručními svítilnami:D, atd.), pár decentních lekaček na těch správných místech a tajemstvím obestřené flashbacky, které posilují zvláštní atmosféru filmu na pomezí reality a psycho tripu.

Poměrně záhy se ovšem ukáže, že příběh je Perkinsem podáván zkratkovitě až zmateně (jako by z filmu vypadlo plno propojujících scén), což sice pomáhá surrealistické atmosféře filmu, ale jednak se tím odhaluje nelogické chování postav (osobní vztah s pachatelem bude lepší ponechat v tajnosti, stejné datum narození jako mají oběti je náhoda, zapojení vlastního rodiče do případu prošetříme jindy, atd.) a jednak tím trpí hlavní postava jako taková (Monroe v hlavní roli hraje podivně apatickou a nečitelnou postavu, u které její myšlenkové pochody zůstávají po většinu času záhadou).

Navíc strašidelné scény ani trochu nefungují, protože se během nich buď vůbec nic nestane, nebo v nich vystupuje Cage (prapodivný make-up získává body za originalitu, ale jinak nehraje ve filmu žádnou roli), což ve výsledku vyjde na stejno. Jelikož pokud na někoho Cage v jeho trademarkové poloze šíleného psychopata (aneb "Cage rage":D) stále ještě funguje, tak já to bohužel nejsem a jeho afektované herecké kreace už pár let vnímám někde na hranici směšnosti a trapnosti.

A pak je tady závěrečný plot twist, spojený s přepnutím filmu do jiného žánru. Ani by tak nevadilo, že divákovi, lačnícímu po poctivé manhunt pátračce, naservíruje Perkins paranormální pointu jako z nějakého laciného hororového béčka. Potíž je v tom, že to provede polopatickou vysvětlovačkou, kterou následuje klimax nedávající příliš smysl (pozveme hlavní postavu na naší narozeninovou párty, určitě se nepokusí náš zlovolný plán nějak překazit a někoho z rodiny zachránit).
914435
Zpětně kudos autorovi traileru, kterému se podařilo umně zamaskovat, že namísto krimi thrilleru ve skutečnosti Perkins natočil [spoiler]paranormální horor[/spoiler] (akorát bez toho, že by dokázal diváka něčím vystrašit*:D*). Podobné míchání žánrů málokdy dopadá dobře, jelikož je k němu potřeba opravdu schopný tvůrce. A jak se ukázalo, tím Perkins bohužel není.   Přitom to začíná tak slibně. Detektivní procedurální pátrání v kombinaci s pomalým tempem vyprávění je fajn, nechybějí osvědčené žánrové vzorce (šifrované vzkazy pachatele určené policii, obvyklý tým ve složení nadějný nováček a ostřílený nadřízený, prohlídka místa činu zásadně ve tmě s ručními svítilnami*:D*, atd.), pár decentních lekaček na těch správných místech a tajemstvím obestřené flashbacky, které posilují zvláštní atmosféru filmu na pomezí reality a psycho tripu.   Poměrně záhy se ovšem ukáže, že příběh je Perkinsem podáván zkratkovitě až zmateně (jako by z filmu vypadlo plno propojujících scén), což sice pomáhá surrealistické atmosféře filmu, ale jednak se tím odhaluje nelogické chování postav [spoiler](osobní vztah s pachatelem bude lepší ponechat v tajnosti, stejné datum narození jako mají oběti je náhoda, zapojení vlastního rodiče do případu prošetříme jindy, atd.)[/spoiler] a jednak tím trpí hlavní postava jako taková (Monroe v hlavní roli hraje podivně apatickou a nečitelnou postavu, u které její myšlenkové pochody zůstávají po většinu času záhadou).   Navíc strašidelné scény ani trochu nefungují, protože se [spoiler]během nich buď vůbec nic nestane[/spoiler], nebo v nich vystupuje Cage (prapodivný make-up získává body za originalitu, ale jinak [spoiler]nehraje ve filmu žádnou roli[/spoiler]), což ve výsledku vyjde na stejno. Jelikož pokud na někoho Cage v jeho trademarkové poloze šíleného psychopata (aneb "Cage rage"*:D*) stále ještě funguje, tak já to bohužel nejsem a jeho afektované herecké kreace už pár let vnímám někde na hranici směšnosti a trapnosti.   A pak je tady závěrečný plot twist, spojený s přepnutím filmu do jiného žánru. Ani by tak nevadilo, že divákovi, lačnícímu po poctivé manhunt pátračce, naservíruje Perkins [spoiler]paranormální pointu jako z nějakého laciného hororového béčka[/spoiler]. Potíž je v tom, že to provede polopatickou vysvětlovačkou, kterou následuje klimax nedávající příliš smysl [spoiler](pozveme hlavní postavu na naší narozeninovou párty, určitě se nepokusí náš zlovolný plán nějak překazit a někoho z rodiny zachránit)[/spoiler].
5/10
2 -2
Ako hovorí staré slovenské príslovie: ,,Dont believe the hype"

Tešil som sa moc a dostal som nudu de luxe.  jeden z najslabších hororov za posledné  roky, a to mám filmy s pomalým tempom celkom rád. Napriek dobrým  hercom, skvelému audiovizuálu to na mňa nefungovalo vôbec. Škoda.
914408
Ako hovorí staré slovenské príslovie: ,,Dont believe the hype" Tešil som sa moc a dostal som nudu de luxe.  jeden z najslabších hororov za posledné  roky, a to mám filmy s pomalým tempom celkom rád. Napriek dobrým  hercom, skvelému audiovizuálu to na mňa nefungovalo vôbec. Škoda.
0 0
Jak tam v jedné scéně Cage křičí, tak jsem si vzpomněl na to, jak mu hořely koule v Kick-ass.:D
914370
Jak tam v jedné scéně Cage křičí, tak jsem si vzpomněl na to, jak mu hořely koule v Kick-ass.*:D*
1 0
reaguje na: zajo_original

2/10

Oprava toto som písal 10 min pred koncom . Strašná prázdna chujovina.
914369
2/10
914366
0 -1

5/10

Pekné,ale k hovnu
914366
Pekné,ale k hovnu
5/10
2 -1
reagují: zajo_original

6/10

Audiovizuálně podmanivá a extrémně nepříjemná podívaná, která se však s postupující stopáží začne mírně řečeno rozpadat. Perkins má jako režisér řemeslo opravdu v malíku. Skrze úchvatně vymyšlené kamerové záběry a na nervy brnkající hudební podkres vytváří jedinečnou nikdy neutuchající zlou atmosféru. Tam, kde boduje jako režisér ovšem fatálně selhává coby scénárista. Detektivní linku totiž, stejně jako řadu dalších motivů, nechává vyšumět do ztracena a doslovným závěrem s prvky nadpřirozena posílá veškeré napětí tam, kam slunce nesvítí. Vyšinutý Longlegs je fajn, když si však člověk uvědomí, že je to jen opět bláznivý Cage, je strach z něj pryč. Škoda, asi jsem čekal trochu víc.
913987
6/10
3 0
Hodně nepříjemný, táhlý, ujetý, tmavý, smradlavý, skvěle zahraný, Cageovský, nápaditý retro, co už tady dlouho nebylo.... Po bijáku mnoho debat. Takže minimálně 75%(cože? u bijáku s Cagem? jj, jasně, tentokrát to elitně vyšlo)
913934
1 0
reaguje na: TedGeorge

Pravdu

díš Tede, halleluja!
913860
díš Tede, halleluja!
Pravdu
913807
0 0
reaguje na: Aima
Když mrknes na The Numbers, kterejm osobně verim vic jak BoxOfficeMojo, tak Madame Web má 100,3 a Longlegs 100. Buď už Madam padla, nebo padne díky Česku :) Dodatek: Neon oznamil prekonani 100 mega u Longlegs už v pátek
913807
Když mrknes na The Numbers, kterejm osobně verim vic jak BoxOfficeMojo, tak Madame Web má 100,3 a Longlegs 100. Buď už Madam padla, nebo padne díky Česku :) [b]Dodatek[/b]: Neon oznamil prekonani 100 mega u Longlegs už v pátek
913804
1 0
reagují: Aima
reaguje na: Muel
To by mě taky zajímalo. Přemluvil jsem asi před rokem manželku, že se na to mrknem na základě ohlasů, co jsem četl. Prvních dvacet minut super, pak už si z toho filmu zas tak moc nepamatuju, jen že na konci jsme kroutili hlavou, co to bylo.
913805
913796
0 0

Je krásné sledovat,

že Longlegs(ovi) už schází jen necelý tři mega na Madame Web na worldwide 2024 BO. Snad tenhle pavoučí souboj vyhraje.
913804
Je krásné sledovat,
0 0
reagují: TedGeorge
reaguje na: Muel
On ho tuším říkal v nějakejch Filmech v síti, když jsem ho půl roku (chudáka :D ) otravoval, aby se na to podíval.
913800
913796
0 0
Tým pádom chcem počuť názor Hlada na Empty Mana. :+
913796
Tým pádom chcem počuť názor Hlada na Empty Mana. *:+*
1 0
reagují: Sublog, TedGeorge
reaguje na: zabza
Lost se napric vsemi seriemi dokazalo kvalitativne dotykat nebes.
- dál jsem nečetl.
913692
[i]Lost se napric vsemi seriemi dokazalo kvalitativne dotykat nebes. [/i]- dál jsem nečetl.
913666
4 -2
Smutné je, že od pátku je to i na vod. To se distributor nemohl trefit lépe :-
913682
Smutné je, že od pátku je to i na vod. To se distributor nemohl trefit lépe *:-*
0 0
Dá se bez spoilerů napsat, proč se to jmenuje Longlegs? Od prvního traileru mě zajímá, co ten název znamená v ději (a proč ho distributor nepřekládá, i když tam tuším, že nejspíš v době toho dealu ani distribuční firma ještě nevěděla, o čem to pořádně je).
913672
0 0
Rikal jsem si, kdy zaziju podobne silne pocity jako po sledovani finale Lost. Lost se napric vsemi seriemi dokazalo kvalitativne dotykat nebes. Ve finale jakoby tvurci zjistili (i kdyz tvrdili opak), ze nevi, jak se pod to vse podepsat. Nakonec to skoncilo, pro vetsinu, zklamanim a tato vetsina se snad citila i televizne poskozena a urazena. ... U LongLegs mi temer po celou delku stopaze skoro praskaly ksandy z porcovaneho napeti, hereckych koncertu, misty jsem si i rikal, zda mam nutne zapotrebi sledovat takovej level obcasnych nechutnosti. Mno a pak prisla posledni necela pulhodina a veskera predchazejici superlativa poslala k sipku. Byt to naopak, dost mozna tu byl novy kult.
913666
Rikal jsem si, kdy zaziju podobne silne pocity jako po sledovani finale [b]Lost[/b]. Lost se napric vsemi seriemi dokazalo kvalitativne dotykat nebes. Ve finale jakoby tvurci zjistili (i kdyz tvrdili opak), ze nevi, jak se pod to vse podepsat. Nakonec to skoncilo, pro vetsinu, zklamanim a tato vetsina se snad citila i televizne poskozena a urazena. ... U [b]LongLegs[/b] mi temer po celou delku stopaze skoro praskaly ksandy z porcovaneho napeti, hereckych koncertu, misty jsem si i rikal, zda mam nutne zapotrebi sledovat takovej level obcasnych nechutnosti. Mno a pak prisla posledni necela pulhodina a veskera predchazejici superlativa poslala k sipku. Byt to naopak, dost mozna tu byl novy kult.
0 -3
reagují: ovmartin23
Hrozně to chci vidět a hrozně se to bojím vidět. Od té doby, co jsem teta, tak jsem dost přecitlivělá, a to vyvražďování rodin, ojoj