Diskuze k článku Vetřelec: Romulus: Recenze

reaguje na: TedGeorge
Pardon🤦‍♂️ děkuju, nechali sem se unyst tou podivnou bytosti "189", vůbec bych podrobnosti nevytahoval🤷🏻‍♂️
913651
913514
0 0
reaguje na: KARLOS
Mutanti sami o sobě jsou v pohodě, však na nejrůznějších variacích, které jsou dány dna hostitele, je tahle rasa založena:). Problémem je, že jednak nikdo kromě Camerona podobnou druhovou evoluci/eskalaci hrozby pro klimax filmu imho nezvládl publiku prodat, ať už jde o newborna nebo proto aliena (asi nebude náhoda, že se Scott v Covenantovi pokorně vrátil k povědomému designu, byť s jistými nuancemi) a jednak Scott naštěstí Dallase v kokonu do final cutu nezařadil a Cameron si tak mohl položit logickou otázku ("kdo klade vejce?") a obohatit lore o "chybějící článek" reprodukčního cyklu xenomorfa, který dával smysl, což u těch dalších pokusů jaksi není vidět.

Alien jako postava je, alespoň z mého pohledu, poutavá právě pro tu fyzickou cizost/tajemnost/nepochopitelnost. Míchat do charakteru určitý prvek antropomorfismu (Resurrection a nyní Romulus) jej o tenhle benefit ochuzuje (o tom, že to ve všech dosavadních případech dopadlo směšně a nikoliv strašidelně, takže to nefunguje ani na úrovni "jsme ve finále, zvyšujeme sázky", ani nemluvě). Přitom v expanded universe (knihy, komiksy, hry, atd.) je k dispozici bezpočet smysluplných "náhradníků", kteří se ve filmech nikdy neobjevili (například queen mother).

Romulus je takový amalgám příběhových prvků napříč celou ságou, takže z tohohle pohledu asi dávalo smysl si v rámci finále (vedle Aliens) vzpomenout i na Resurrection, ale dopadlo to úplně stejně jako tam - deus ex machina monster of the week. Na rozdíl od Camerona, který si tohle riziko dokázal elegantně ošetřit krátkým dialogem uprostřed filmu, ve kterém postavy o "chybějícím článku" diskutují a připravují tak diváka na final boss level na konci filmu.
913647
Mutanti sami o sobě jsou v pohodě, však na nejrůznějších variacích, které jsou dány dna hostitele, je tahle rasa založena*:)*. Problémem je, že [spoiler]jednak nikdo kromě Camerona podobnou druhovou evoluci/eskalaci hrozby pro klimax filmu imho nezvládl publiku prodat, ať už jde o newborna nebo proto aliena (asi nebude náhoda, že se Scott v Covenantovi pokorně vrátil k povědomému designu, byť s jistými nuancemi) a jednak Scott naštěstí Dallase v kokonu do final cutu nezařadil a Cameron si tak mohl položit logickou otázku ("kdo klade vejce?") a obohatit lore o "chybějící článek" reprodukčního cyklu xenomorfa, který dával smysl, což u těch dalších pokusů jaksi není vidět. Alien jako postava je, alespoň z mého pohledu, poutavá právě pro tu fyzickou cizost/tajemnost/nepochopitelnost. Míchat do charakteru určitý prvek antropomorfismu (Resurrection a nyní Romulus) jej o tenhle benefit ochuzuje (o tom, že to ve všech dosavadních případech dopadlo směšně a nikoliv strašidelně, takže to nefunguje ani na úrovni "jsme ve finále, zvyšujeme sázky", ani nemluvě). Přitom v expanded universe (knihy, komiksy, hry, atd.) je k dispozici bezpočet smysluplných "náhradníků", kteří se ve filmech nikdy neobjevili (například queen mother). Romulus je takový amalgám příběhových prvků napříč celou ságou, takže z tohohle pohledu asi dávalo smysl si v rámci finále (vedle Aliens) vzpomenout i na Resurrection, ale dopadlo to úplně stejně jako tam - deus ex machina monster of the week. Na rozdíl od Camerona, který si tohle riziko dokázal elegantně ošetřit krátkým dialogem uprostřed filmu, ve kterém postavy o "chybějícím článku" diskutují a připravují tak diváka na final boss level na konci filmu. [/spoiler]
913538
5 0
reaguje na: Demonic189
Nikdo tu netvrdí, že to je snadné. Ale že držet se kolikrát šablony, jakkoliv zajeté je v mnoha případech lepší než vymýšlet kolo. Jinak jsi mi odpovídal, ale já se neptal ;) Já pouze konstatoval svůj názor a nečekal jsem, že někdo bude mít potřebu se vyjadřovat :D

Vlastně dost dobře některé věci teď popsal rocketking, prostě to podělal Scott, kterej to částečně připravil o tajemno. Ale na mě to i trochu ve stylu SW 7 (a tady to bylo za mě citlivější) fungovalo. Takže to není vymyšlení teplé vody.
913634
Nikdo tu netvrdí, že to je snadné. Ale že držet se kolikrát šablony, jakkoliv zajeté je v mnoha případech lepší než vymýšlet kolo. Jinak jsi mi odpovídal, ale já se neptal *;)* Já pouze konstatoval svůj názor a nečekal jsem, že někdo bude mít potřebu se vyjadřovat *:D* Vlastně dost dobře některé věci teď popsal [b]rocketking[/b], prostě to podělal Scott, kterej to částečně připravil o tajemno. Ale na mě to i trochu ve stylu SW 7 (a tady to bylo za mě citlivější) fungovalo. Takže to není vymyšlení teplé vody.
913631
1 -1
reaguje na: Will
Nesmysl, Vetřelce zbavil tajemna Scott, když vysvětlil jeho původ v Prometheovi a Covenantovi jedním z nejhloupějších způsobů. A přitom mimochodem rozvrtal všechno, co nastavily všechny filmy předtím. O co zajímavější mohla být vetřelčí domovská planeta, kde není Vetřelec na vrcholu potravního řetězce. A to ani nemluvím o Space Jockeym. Pochybuju, že tohle měl na mysli Giger, když v prvním Alienovi tvořil jeho návrh.
913633
913632
4 0
reagují: Tyller, kfk, Will
reaguje na: rocketking
Myslim ze si si odpovedal sam, po prvych dvoch filmoch uz fakt nikoho neohuri tajomny xenomorph ani jeho varianty ktore funguju v principe rovnako. Ale monstrum to je stale super a tak sa na filmy proste chodi kvoli inym veciam nez aby sme cakali co za tajomno na nas vybafne z tmy. Bude to xenomorph, vsetci to vieme a zacina to face huggerom.
913632
913607
4 0
reagují: rocketking
"Ale když je to tak snadné, tak nechápu, proč se to na úrovni prvních dvou filmů nikomu už nepovedlo a to včetně Scotta a to těch pokusů za necelých 40 let zas tak málo nebylo...."
- wau, tak tu si objavil teplu vodu. Tak si položme podobnu otazku pri Terminator, Predator, Indiana Jones, Lord of the Rings, Matrix, Star Wars atď:D
913631
"Ale když je to tak snadné, tak nechápu, proč se to na úrovni prvních dvou filmů nikomu už nepovedlo a to včetně Scotta a to těch pokusů za necelých 40 let zas tak málo nebylo...." - wau, tak tu si objavil teplu vodu. Tak si položme podobnu otazku pri Terminator, Predator, Indiana Jones, Lord of the Rings, Matrix, Star Wars atď*:D*
1 -1
reagují: Stranger777
Len som ti odpovedal, co vsetko sa dalo vylepsit. Ci sa ti to pacilo na 5/10 či 1q/10, je mi uprimne a bez uražky, u prdele :+
913630
Len som ti odpovedal, co vsetko sa dalo vylepsit. Ci sa ti to pacilo na 5/10 či 1q/10, je mi uprimne a bez uražky, u prdele *:+*
1 -6
reaguje na: Demonic189
To jsou takové obecné teze ve stylu "vylepšit scénář". Udělat to "napínavější a hororovější". To rovnou můžeš napsat, aby to udělali "líp" ;) Samozřejmě, že vylepšit či vylepšovat se dá cokoliv. A 8/10 neznamená, že je ten film bezchybný. Ale když je to tak snadné, tak nechápu, proč se to na úrovni prvních dvou filmů nikomu už nepovedlo a to včetně Scotta a to těch pokusů za necelých 40 let zas tak málo nebylo.... Nelíbilo se ti to? Respektuju. Respektuj, že někdo na to může mít jiný názor.
913626
To jsou takové obecné teze ve stylu "vylepšit scénář". Udělat to "napínavější a hororovější". To rovnou můžeš napsat, aby to udělali "líp" *;)* Samozřejmě, že vylepšit či vylepšovat se dá cokoliv. A 8/10 neznamená, že je ten film bezchybný. Ale když je to tak snadné, tak nechápu, proč se to na úrovni prvních dvou filmů nikomu už nepovedlo a to včetně Scotta a to těch pokusů za necelých 40 let zas tak málo nebylo.... Nelíbilo se ti to? Respektuju. Respektuj, že někdo na to může mít jiný názor.
913574
4 0
reaguje na: rocketking
Jednak od Aliens bylo (alespoň za mě) zklamání za zklamáním, takže když přijde něco co se drží velmi pěkně zajetých principů, tak si myslím, že už to člověka potěší. Já Vetřelce miluju, ale nemám moc zájem o zkoumání vzniku života, nesmrtelnosti atp. Jednoduše Alien pro mě není filzofický film ;). Podobně jako u Terminatora, kde se pořádně drželi základního schematu jen ve třech filmech a fungovalo to, tak tady taky jen ve 3 filmech a fungovalo to. A ano, stejně jako T3 není na úrovní prvních dvou Terminatorů, není ani Romulus na úrovni prvních dvou filmů. Ale udělal mi i tak velkou radost. Že bych měl zkoumat jak se co může rychle vyvíjet, zvláště když to dostane boost z injekce o jejímž potenciálu se můžeme domnívat, že je zřejmě poměrně velký, to je za mě diskuze zcela zbytečná. A neměřím si čas co se jak rychle vyvinulo nebo ne. Fakt to berme s rezervou. Buď film funguje nebo ne a na mě fungoval.V zásadě téměř žádné sci-fi nedopadne dobře, když ho budeš rozebírat na atomy a to ani zmiňovaný Terminator.
913621
Jednak od Aliens bylo (alespoň za mě) zklamání za zklamáním, takže když přijde něco co se drží velmi pěkně zajetých principů, tak si myslím, že už to člověka potěší. Já Vetřelce miluju, ale nemám moc zájem o zkoumání vzniku života, nesmrtelnosti atp. Jednoduše Alien pro mě není filzofický film *;)*. Podobně jako u Terminatora, kde se pořádně drželi základního schematu jen ve třech filmech a fungovalo to, tak tady taky jen ve 3 filmech a fungovalo to. A ano, stejně jako T3 není na úrovní prvních dvou Terminatorů, není ani Romulus na úrovni prvních dvou filmů. Ale udělal mi i tak velkou radost. Že bych měl zkoumat [spoiler]jak se co může rychle vyvíjet, zvláště když to dostane boost z injekce o jejímž potenciálu se můžeme domnívat, že je zřejmě poměrně velký, to je za mě diskuze zcela zbytečná. A neměřím si čas co se jak rychle vyvinulo nebo ne. Fakt to berme s rezervou. Buď film funguje nebo ne a na mě fungoval.V zásadě téměř žádné sci-fi nedopadne dobře, když ho budeš rozebírat na atomy a to ani zmiňovaný Terminator.[/spoiler]
913607
10 0
Já teda nestačím zírat, kolika lidem to, co předvedl Romulus, stačí na to, aby tomu filmu dali 8/10. Z monstra, kolem kterého vždycky byla (minimálně v prvních dvou filmech velice výrazná) aura tajemna, neznáma a hrůzy, vzniklo tohle.

Strašně rád bych chtěl vidět ten superrychlý vývoj vetřelce a té „věci“ na konci v real time. Myslím, že bych se u toho strašně smál. Z čeho si ten malý chestburster vyrobil ten kokon za těch deset minut?
913607
Já teda nestačím zírat, kolika lidem to, co předvedl Romulus, stačí na to, aby tomu filmu dali 8/10. Z monstra, kolem kterého vždycky byla (minimálně v prvních dvou filmech velice výrazná) aura tajemna, neznáma a hrůzy, vzniklo tohle. [spoiler]Strašně rád bych chtěl vidět ten superrychlý vývoj vetřelce a té „věci“ na konci v real time. Myslím, že bych se u toho strašně smál. Z čeho si ten malý chestburster vyrobil ten kokon za těch deset minut?[/spoiler]
5 -3
reagují: Will, Stranger777
reaguje na: gonzo
Já osobně projizdim každou diskuzi filmu protože mě zajímají reakce, a na spoilery klikám jen když ten film nechci vidět, takže opruz to pro mě není, chápu jak to myslíš, je opruz hlídat sám sebe, aby neprozradil víc než bylo třeba, bez toho aby to dal do spoilertagu, ale to si člověk proste musí ohlídat sám, jinak to dostane sežrat, a to nejen tady na moviezone, ale i v reálném životě, neříkej mi ze když se bavíš s kamosema o něčem a nechtěně něco prozradiš, tak nedostaneš okamžitě náběh na flakanec ?😜
913592
913587
4 0
Ty jo, on fakt žije: [spoiler] google: Robert Bobroczkyi
913588
Ty jo, on fakt žije: [spoiler] google: [url=https://www.google.com/search?sca_esv=76efc87670fd298c&sxsrf=ADLYWILZjD7PNsSB4DW5zKtppdhKAZzbNg:1724048819109&q=Robert+Bobroczkyi&udm=2&fbs=AEQNm0Dg3jL7_nUV4_inb0jRKZuKZx2IIA0zQj2nIoYPgN35RKa7LgPYdXmO-7w1OLTfaHuOk-551kcFzigmFTmy1xkRZ6rI3hXo48QpiLgKi0CVRRHJ3vO_DdGqbephf0zcDN9lIr9le9CngRtWvggi7gIkC4OA7wuduXM2jiqgpSbW7AhaqBs&sa=X&ved=2ahUKEwjA1MCrtoCIAxXlGRAIHQgnOcIQtKgLegQIDxAB&biw=1912&bih=922&dpr=1#vhid=os4Cn-vNC6FBPM&vssid=mosaic]Robert Bobroczkyi[/url]
3 0
reaguje na: (=LIFTY=)
Já to respektuju, taky jsem své dojmy otagoval. Jen mi to přijde opruz - lidi chtějí probrat to, co viděli, ale musí se s*át s tagováním. Občas někdo tag zapomene a hned dostane bídu. Já se spoilerům před premiérou taky vyhýbal a nebylo těžké neotvírat diskuze ba ani "první dojmy" a podobné články. Ale tak jsem si zarantoval, jsem v tom v menšině a tím je téma vyčerpané.
913587
913575
2 0
reagují: kristian.nguyen
reaguje na: gonzo
Děkuji za radu a čtení myšlenek :+
Na MZ jsem už víc než 10 let a diskuze jsou bezpečné, i když daný film někdo neviděl - od toho jsou tady spoiler tagy. Nečekal jsem, že se najednou přestanou používat.
913575
Děkuji za radu a čtení myšlenek *:+* Na MZ jsem už víc než 10 let a diskuze jsou bezpečné, i když daný film někdo neviděl - od toho jsou tady spoiler tagy. Nečekal jsem, že se najednou přestanou používat.
913560
8 0
reagují: gonzo
Nešlo? To akože vážne? Vždy sa da všetko vylepšiť, ak sa teda nebavime o T2 či Votrelcoch 8)
Vylepsit scenar, aby tam neboli také logicke diery?
Zpomalit extrarýchly vyvoj Xenomorpha? Od nakladnutia po dospeleho jedinca odišlo snad 10min...
Pridať viac scen so samotnym dospelym xenomorphom? I toho facehuggera bolo vo filme viac...
Spravit to napinavejsie a hororovejsie?
Doladit poriadne CGI u Rooka?
Obsadit trochu charizmatickejsich a staršich hercov aspon do vedlajsich uloh?
Vymazat uplne nešikovny koniec s tym nebinarnym čudom, co ma križ namiesto penisu?
Upustiť od veľmi cringe hlašok typu: "get away..."?
Zmiernit trochu chaoticky strih v 2.polovici?
913574
Nešlo? To akože vážne? Vždy sa da všetko vylepšiť, ak sa teda nebavime o T2 či Votrelcoch *8)*[spoiler] [/spoiler][spoiler]Vylepsit scenar, aby tam neboli také logicke diery? [/spoiler][spoiler]Zpomalit extrarýchly vyvoj Xenomorpha? Od nakladnutia po dospeleho jedinca odišlo snad 10min... Pridať viac scen so samotnym dospelym xenomorphom? I toho facehuggera bolo vo filme viac... Spravit to napinavejsie a hororovejsie? [/spoiler][spoiler]Doladit poriadne CGI u Rooka? [/spoiler][spoiler]Obsadit trochu charizmatickejsich a staršich hercov aspon do vedlajsich uloh? [/spoiler][spoiler]Vymazat uplne nešikovny koniec s tym nebinarnym čudom, co ma križ namiesto penisu? Upustiť od veľmi cringe hlašok typu: "get away..."? [/spoiler][spoiler]Zmiernit trochu chaoticky strih v 2.polovici? [/spoiler]
4 -7
reagují: Stranger777
Team Rimsy. Silných 8/10, líp to asi nešlo
913570
3 -1
reaguje na: (=LIFTY=)
Sorry, ale proč sem lezeš, když se bojíš spoilerů? Jo, vím odpověď - chceš znát názory na film, který ti do_od zrecenzoval. Dám ti nevyžádanou radu - jestli se bojíš spoilerů, nechoď do diskuzí s titulkem "Film, u kterého nechci znát spoilery: Recenze".
913560
Sorry, ale proč sem lezeš, když se bojíš spoilerů? Jo, vím odpověď - chceš znát názory na film, který ti do_od zrecenzoval. Dám ti nevyžádanou radu - jestli se bojíš spoilerů, nechoď do diskuzí s titulkem "[i]Film, u kterého nechci znát spoilery[/i]: Recenze".
913512
1 -6
reagují: (=LIFTY=)
Double bot attack
913558
Double bot attack
7 0
"Jelikož se režisér, nepochybně obří fanda série, soustředí na to, aby dávkoval odkazy a obecný fanservice vycházející ze všech předchozích dílů (včetně herního Isolation)"
Přesně toho jsem se bál. Díky za varování, do kina nejdu.
913557
"Jelikož se režisér, nepochybně obří fanda série, soustředí na to, aby dávkoval odkazy a obecný fanservice vycházející ze všech předchozích dílů (včetně herního Isolation)" Přesně toho jsem se bál. Díky za varování, do kina nejdu.
0 -1
"soustředí na to, aby dávkoval odkazy a obecný fanservice vycházející ze všech předchozích dílů"

Přesně toho jsem se bála. Díky za upozornění. Nejdu.