Diskuze k článku Motorkáři: Recenze

příspěvky 1 - 10 Napsat příspěvek

6/10

Už podle trailerů, které jely, ehm, jen na půl plynu, to na dobovou parafrázi seriálového Sons of Anarchy moc nevypadalo a film tohle podezření bohužel potvrdil. Nichols zkrátka natočil jen pohlednici o životě a době "mužů na létajících jednostopých strojích" a nedodal k tématu o moc víc, než se vejde do zdravice, napsané na její zadní straně.

Produkční hodnoty filmu jsou výborné a casting odvádí taktéž vynikající práci, ale chybí tomu výraznější tah na branku v podobě uceleného příběhového oblouku, který postavy odněkud někam posune a případně předá divákovi nějaké poselství. Retrospektivní vyprávění vzestupu a pádu jednoho fiktivního motorkářského klubu v bouřlivém období přelomu 60s a 70s je složeno jen z více nebo méně zajímavých epizod ze života členů klubu, přičemž nějaký přesah stran tehdejší společenské situace (ztráta nevinnosti, nedůvěra v autority, dopady války, lidskoprávní hnutí, vlny demonstrací, atd.) se v ději řeší jen velmi okrajově a cestovní rychlost alias tempo až do konce filmu nepřekročí povolené hodnoty.

Comer je díky průběžnému komentování vlastních myšlenkových pochodů nejkomplexnější postavou v celém filmu, naopak postavy Hardyho a Butlera nejsou, až na pár momentů, o moc více než jen archetypy (macho boss a macho rebel) a zbytek postav je už vysloveně stafáž. Nejsilnější scéna v trailerech (potyčka a následné vypálení putyky) je v samotném filmu prezentovaná ve zcela totožné podobě, tj. neobsahuje navíc zhola nic a kromě ní toho děj po stránce dramatu už moc jiného nenabízí. Na určité emocionální vyvrcholení sice v závěru dojde, ale nevede k němu nijak zvlášť působivá cesta, prostě na něj v sérii životních kapitol jen dojde řada, protože je potřeba osudy postav nějak uzavřít. Potenciálně nejzábavnější část filmu (proměna klubu v regulérní gang) je pak odbyta jen pár záběry.

Atmosféru tehdejší doby se skrze výpravu, kostýmy, OST (téměř nepřetržitě hrající retro songy na pozadí) a samozřejmě nablýskané mašiny (byť ve filmu vlastně nemají až tolik prostoru) podařilo připomenout dokonale a ústřední trojice Comer, Hardy a Butler podává soustředěné herecké výkony (nikdo další už nestojí za zmínku, což je vzhledem k obsazení Shannona, Reeduse nebo Holbrooka škoda), ale to je tak vše. Z předlohy, která obsahuje především obrazový materiál, šlo převzít jen atmosféru a styl (což se povedlo na výbornou) a samotný film mohl vyprávět prakticky o čemkoliv. Nichols se bohužel rozhodl, že pouze zachytit vybrané fotografie v pohybu bude k působivému výsledku stačit.
910400
Už podle trailerů, které jely, ehm, jen na půl plynu, to na dobovou parafrázi seriálového Sons of Anarchy moc nevypadalo a film tohle podezření bohužel potvrdil. Nichols zkrátka natočil jen pohlednici o životě a době "mužů na [s]létajících[/s] jednostopých strojích" a nedodal k tématu o moc víc, než se vejde do zdravice, napsané na její zadní straně.   Produkční hodnoty filmu jsou výborné a casting odvádí taktéž vynikající práci, ale chybí tomu výraznější tah na branku v podobě uceleného příběhového oblouku, který postavy odněkud někam posune a případně předá divákovi nějaké poselství. Retrospektivní vyprávění vzestupu a pádu jednoho fiktivního motorkářského klubu v bouřlivém období přelomu 60s a 70s je složeno jen z více nebo méně zajímavých epizod ze života členů klubu, přičemž nějaký přesah stran tehdejší společenské situace (ztráta nevinnosti, nedůvěra v autority, dopady války, lidskoprávní hnutí, vlny demonstrací, atd.) se v ději řeší jen velmi okrajově a cestovní rychlost alias tempo až do konce filmu nepřekročí povolené hodnoty.    Comer je díky [spoiler]průběžnému komentování vlastních myšlenkových pochodů[/spoiler] nejkomplexnější postavou v celém filmu, naopak postavy Hardyho a Butlera nejsou, až na pár momentů, o moc více než jen archetypy (macho boss a macho rebel) a zbytek postav je už vysloveně stafáž. Nejsilnější scéna v trailerech (potyčka a následné vypálení putyky) je v samotném filmu prezentovaná ve [spoiler]zcela totožné podobě, tj. neobsahuje navíc zhola nic[/spoiler] a kromě ní toho děj po stránce dramatu už moc jiného nenabízí. Na určité emocionální vyvrcholení sice v závěru dojde, ale nevede k němu nijak zvlášť působivá cesta, prostě na něj v sérii životních kapitol jen dojde řada, protože je potřeba osudy postav nějak uzavřít. Potenciálně nejzábavnější část filmu [spoiler](proměna klubu v regulérní gang)[/spoiler] je pak odbyta jen pár záběry.   Atmosféru tehdejší doby se skrze výpravu, kostýmy, OST (téměř nepřetržitě hrající retro songy na pozadí) a samozřejmě nablýskané mašiny (byť ve filmu [spoiler]vlastně nemají až tolik prostoru[/spoiler]) podařilo připomenout dokonale a ústřední trojice Comer, Hardy a Butler podává soustředěné herecké výkony (nikdo další už nestojí za zmínku, což je vzhledem k obsazení Shannona, Reeduse nebo Holbrooka škoda), ale to je tak vše. Z předlohy, která obsahuje především obrazový materiál, šlo převzít jen atmosféru a styl (což se povedlo na výbornou) a samotný film mohl vyprávět prakticky o čemkoliv. Nichols se bohužel rozhodl, že pouze zachytit vybrané fotografie v pohybu bude k působivému výsledku stačit.
6/10
0 0
Moc dobrý film. Vlastně mi hrozně vyhovovalo, že to není další gangsterská báchorka o vzletu a pádu motorkařskýho gangu ale je to příběh o síle přátelství a snu o bezstarostném životě.
Není to přehnaně vlezlé a přitom emocionálně silné, postavy nejsou úplně plnokrevné a trochu odtažité i díky odlišnému způsobu vyprávění
(z pohledu Jodie Comer) a přesto jsou sympatické, dobře napsané a nebo prostě cool. Je to pomalý, dává si to na čas, není to nikdy žádným způsobem strhující, ale přesto poutavý.
A teda herecky je to naprostý koncert,(klidně by mohla padnout i nějaká nominace na oskara) každej herec si na chvíli ukradne film pro sebe. V kině jsme byli 4 a celkově z mého okoli ten film nikoho moc nezajímá je to velká škoda, tenhle film si to zaslouží. 8/10
909174
Moc dobrý film. Vlastně mi hrozně vyhovovalo, že to není další gangsterská báchorka o vzletu a pádu motorkařskýho gangu ale je to příběh o síle přátelství a snu o bezstarostném životě. Není to přehnaně vlezlé a přitom emocionálně silné, postavy nejsou úplně plnokrevné a trochu odtažité i díky odlišnému způsobu vyprávění [spoiler](z pohledu Jodie Comer)[/spoiler] a přesto jsou sympatické, dobře napsané a nebo prostě cool. Je to pomalý, dává si to na čas, není to nikdy žádným způsobem strhující, ale přesto poutavý. A teda herecky je to naprostý koncert,(klidně by mohla padnout i nějaká nominace na oskara) každej herec si na chvíli ukradne film pro sebe. V kině jsme byli 4 a celkově z mého okoli ten film nikoho moc nezajímá je to velká škoda, tenhle film si to zaslouží. 8/10
0 0
Fajn to bylo :+ 7/10
908019
Fajn to bylo *:+* 7/10
1 0
reaguje na: kristian.nguyen
Já tam asi 5 let nebyl. :)
907860
Já tam asi 5 let nebyl. :)
907849
1 0
reaguje na: AndyKaufman
Jaký to je teď na Čerňaku jako kvalita sálu a tak ? Já tam kdysi jako mladej makal, když byli ještě u Ikei.
907849
907799
0 0
reagují: AndyKaufman
reaguje na: AndyKaufman
Já bych k tomu podotkl snad jen, že jestli jsi během minulých dnů (nevím, jak dlouho dopředu se hlásí na ČSFD projekce) byť jen na okamžik zauvažoval, že by sis snad zašel do kina, tak z práce a rodičování "mrtvý" rozhodně nejsi - to vypadá zase ještě trochu jinak, věř mi ;) - ale jinak samozřejmě přeju všechno nejlepší celé rodince! :+
907841
Já bych k tomu podotkl snad jen, že jestli jsi během minulých dnů (nevím, jak dlouho dopředu se hlásí na ČSFD projekce) byť jen na okamžik zauvažoval, že by sis snad zašel do kina, tak z práce a rodičování "mrtvý" rozhodně nejsi - to vypadá zase ještě trochu jinak, věř mi *;)* - ale jinak samozřejmě přeju všechno nejlepší celé rodince! *:+*
907799
1 0
reaguje na: do_Od
Ne, jsem mrtvý z práce a péče o malou. :) Při představě že jedu na Černák nic moc...
907799
907791
1 0
Ondro, díky za recenzi. :+ Především za to opatrné upozornění a pro mě potvrzení, že to, že mi v už z trailerů trochu přišlo, že je to takové prázdné a chybí tomu nějaké nosné téma, způsobilo - vlastně asi naštěstí - že jsem si to nějak extra nevyhypoval, takže snad si to zítra jako takový stylový pohled do zákulisí jednoho motorkářského gangu se sakra sympatickým obsazením,  užiju... Přesně kvůli tomu jsem si to do hledáčku přidal...
907792
Ondro, díky za recenzi. *:+* Především za to opatrné upozornění a pro mě potvrzení, že to, že mi v už z trailerů trochu přišlo, že je to takové prázdné a chybí tomu nějaké nosné téma, způsobilo - vlastně asi naštěstí - že jsem si to nějak extra nevyhypoval, takže snad si to zítra jako takový stylový pohled do zákulisí jednoho motorkářského gangu se sakra sympatickým obsazením,  užiju... Přesně kvůli tomu jsem si to do hledáčku přidal...
4 0
reaguje na: AndyKaufman
To jsem tě tak odradil? :)