Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Zabijáci rozkvetlého měsíce: Recenze

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Imho Zabijaci a Napoleon pekne dokazujou proc Scorsese se Scottem uz nemuzou natocit totalni masterpiece. Uz na to proste nemaji cas a nechteji se s final cutem zavrit na rok do strizny, aby to vymazlili k dokonalosti. Uz si spolecne se Spielbergem toci vicemene pro sebe a je jim jedno jak to lidi prezvikaj. Vedi, ze uz na to nemaji cas a latek, kterym se chteji venovat je prilis mnoho. Ostatne neco podobneho rikal Scorsese v rozhovoru pro Deadline. Kdyz na to dostavaji prachy fair deal.

Kazdopadne ty jejich posledni filmy krasne lemujou jejich kariery ve kterych se jakoby vraceji k tomu co je formovalo v mladi:
- Scorsese: cinefil, krestan, vyrustajici ve ctvrti s mafii
- Scott: milovnik historickych latek s peclivym vizualem, ktery v reklamce vypiplal
- Spielberg: navrat do detstvi ke svym oblibenym filmum, rodine

Jsem rad ze se kluci bavi. Za ty jejich klasiky si to zaslouzi
888304
Imho Zabijaci a Napoleon pekne dokazujou proc Scorsese se Scottem uz nemuzou natocit totalni masterpiece. Uz na to proste nemaji cas a nechteji se s final cutem zavrit na rok do strizny, aby to vymazlili k dokonalosti. Uz si spolecne se Spielbergem toci vicemene pro sebe a je jim jedno jak to lidi prezvikaj. Vedi, ze uz na to nemaji cas a latek, kterym se chteji venovat je prilis mnoho. Ostatne neco podobneho rikal Scorsese v rozhovoru pro Deadline. Kdyz na to dostavaji prachy fair deal. Kazdopadne ty jejich posledni filmy krasne lemujou jejich kariery ve kterych se jakoby vraceji k tomu co je formovalo v mladi: - Scorsese: cinefil, krestan, vyrustajici ve ctvrti s mafii - Scott: milovnik historickych latek s peclivym vizualem, ktery v reklamce vypiplal - Spielberg: navrat do detstvi ke svym oblibenym filmum, rodine Jsem rad ze se kluci bavi. Za ty jejich klasiky si to zaslouzi
7 -1
reagovat
reaguje na: Xatrix
Naprostý souhlas :)
888290
Naprostý souhlas *:)*
884843
0 0
reagovat
Celá recenze mi mluví z duše. Taky jsem měl pocit, že forma je k divákovi nepřívětivá naschvál, aby umocnila celkový pocit z děsivých postav a otřesného děje. Cestou z kina jsem přemýšlel nad šedivou realitou světa, a adoroval Martyho, jak mi ji umožnil prožít.
886190
Celá recenze mi mluví z duše. Taky jsem měl pocit, že forma je k divákovi nepřívětivá naschvál, aby umocnila celkový pocit z děsivých postav a otřesného děje. Cestou z kina jsem přemýšlel nad šedivou realitou světa, a adoroval Martyho, jak mi ji umožnil prožít.
1 -1
reagovat
Tak viděno v brněnském Artu. Ještěže jsou tam po rekonstrukci tak pohodlné sedačky. 

Úplně rozumím Xatrixovi. Přes to, jak vtahující film je, přes výborné pomalé tempo, které nám postupně představuje celé městečko, kde vlastně nikdo bílý není bez viny a ti, kteří ano, tak jsou odstraněni, přes skvělé herecké výkony (i ve vedlejších rolích byli všichni přesní, jen mi bylo trošku líto Lily Gladstone, kolik času nemá moc co hrát) jsem neporozuměl některým věcem, které měly vliv na výslednou (skutečnou i pocitovou) délku filmu. 

Nepochopil jsem například, proč se po představení postavy hrané J. Plemonsem naznačilo, že teď se věci dají do pohybu... teda chápu, že tak to bylo i v reálu, kdy vyšetřování, zatýkání a souzení trvalo, ale zároveň se na okamžik proměnila dynamika střihu, tak to navnadilo, že film přeřadí na vyšší rychlost a pak: Nic.

Taky ty DiCapriovy názorové přechody tam a zpátky v závěru... Jeho rozpolcenost a naivita jsou už dávno a několikrát představené i demonstrované. Neubránil jsem se pocitu, že jen zbytečně natahují stopáž.

Ani pro jedno nevidím jasný důvod... Nejedná se o dokument, takže přesnost v tom, jak se jednotlivé události ve skutečnosti staly není nutná. Vnímám to jako režijní lhostejnost. A to mě mrzí. 

Je to rozhodně zážitek a mě osobně film namotivoval, abych se o této kapitole útlaku amerických původních obyvatel dozvěděl víc. A potěšil mě skoro plný kinosál (i když se posledních sedmdesát minut rozsvěcely telefony a chytré hodinky kdy to jako konečně skončí). Ale zároveň se nemůžu ubránit tomu, že do toho mohla legendární střihačka Thelma Schoonmaker (která odvádí svůj zlatý nadstandard) trochu víc zasáhnout, když už Scorsese nad sebou neměl žádného dramaturgujícího producenta.
885080
Tak viděno v brněnském Artu. Ještěže jsou tam po rekonstrukci tak pohodlné sedačky.  Úplně rozumím Xatrixovi. Přes to, jak vtahující film je, přes výborné pomalé tempo, které nám postupně představuje celé městečko, kde vlastně nikdo bílý není bez viny [spoiler]a ti, kteří ano, tak jsou odstraněni[/spoiler], přes skvělé herecké výkony (i ve vedlejších rolích byli všichni přesní, jen mi bylo trošku líto Lily Gladstone, kolik času nemá moc co hrát) jsem neporozuměl některým věcem, které měly vliv na výslednou (skutečnou i pocitovou) délku filmu.  Nepochopil jsem například, proč se po představení postavy hrané J. Plemonsem naznačilo, že teď se věci dají do pohybu... teda chápu, že tak to bylo i v reálu, kdy vyšetřování, zatýkání a souzení trvalo, ale zároveň se na okamžik proměnila dynamika střihu, tak to navnadilo, že film přeřadí na vyšší rychlost a pak: Nic. Taky ty DiCapriovy názorové přechody tam a zpátky v závěru... Jeho rozpolcenost a naivita jsou už dávno a několikrát představené i demonstrované. Neubránil jsem se pocitu, že jen zbytečně natahují stopáž. Ani pro jedno nevidím jasný důvod... Nejedná se o dokument, takže přesnost v tom, jak se jednotlivé události ve skutečnosti staly není nutná. Vnímám to jako režijní lhostejnost. A to mě mrzí.  Je to rozhodně zážitek a mě osobně film namotivoval, abych se o této kapitole útlaku amerických původních obyvatel dozvěděl víc. A potěšil mě skoro plný kinosál (i když se posledních sedmdesát minut rozsvěcely telefony a chytré hodinky kdy to jako konečně skončí). Ale zároveň se nemůžu ubránit tomu, že do toho mohla legendární střihačka Thelma Schoonmaker (která odvádí svůj zlatý nadstandard) trochu víc zasáhnout, když už Scorsese nad sebou neměl žádného dramaturgujícího producenta.
1 0
reagovat

IMAX?

Chci se zeotat, byk někdo v IMAXU? Je ti něci extra jako u Nolana nebo postačí "normální" mulťák?

Díky
884900
Chci se zeotat, byk někdo v IMAXU? Je ti něci extra jako u Nolana nebo postačí "normální" mulťák? Díky
IMAX?
0 0
reagovat

8/10

Eviduju u filmu spoustu scén, kdy jsem si říkal, tady se nic nestalo, ale ani jedinkrát jsem se za těch skoro tři a půl hodiny nenudil. Hudba i herecké výkony mi fakt sedli, navíc jsem z trailerů čekal jiný příběh, takže jsem byl při sledování i příjemně překvapený kam to celé jde. Přesto je to za mne odřená osmička. Ten problém mám hlavně s pár věcmi.

Celou dobu mne to nevtáhlo do děje, prostě jsem jen pozoroval tenhle event, občas zároveň nebylo úplně zjevné co se děje s některými postavami (např smrt bělocha, který měl jít orodovat do Washingtonu) a občas mi nesedělo vyobrazení postav. Konkrétně jde o  Ernestovu rozpolcenost. Na jedné straně manželku kontinuálně tráví a pak následně začne chlastat (včetně jedu který ji podával, bylo to jen jedinkrát nebo se to opakovalo?). Aby si pak ve vazbě zas hrál na tvrďáka (dle mého měl chtít Scorses od Lea jiný projev, spíše ustrašenou trosku, která ale vehementně opakuje, že nic neví) a zlomil se při setkání s komplicem. Následně zas otočí pod tlakem elit ve městě, aby se definitivně přiklonil na stranu spravedlnosti po smrti dcery. Na mne tomu chybělo se v těchto "zlomech" víc pověnovat, protože těch názorových změn Ernesta tam  bylo na mne příliš. 
884843
Eviduju u filmu spoustu scén, kdy jsem si říkal, tady se nic nestalo, ale ani jedinkrát jsem se za těch skoro tři a půl hodiny nenudil. Hudba i herecké výkony mi fakt sedli, navíc jsem z trailerů čekal jiný příběh, takže jsem byl při sledování i příjemně překvapený kam to celé jde. Přesto je to za mne odřená osmička. Ten problém mám hlavně s pár věcmi. Celou dobu mne to nevtáhlo do děje, prostě jsem jen pozoroval tenhle event, občas zároveň nebylo úplně zjevné co se děje s některými postavami ([spoiler]např smrt bělocha, který měl jít orodovat do Washingtonu[/spoiler]) a občas mi nesedělo vyobrazení postav. [spoiler]Konkrétně jde o  Ernestovu rozpolcenost. Na jedné straně manželku kontinuálně tráví a pak následně začne chlastat (včetně jedu který ji podával, bylo to jen jedinkrát nebo se to opakovalo?). Aby si pak ve vazbě zas hrál na tvrďáka (dle mého měl chtít Scorses od Lea jiný projev, spíše ustrašenou trosku, která ale vehementně opakuje, že nic neví) a zlomil se při setkání s komplicem. Následně zas otočí pod tlakem elit ve městě, aby se definitivně přiklonil na stranu spravedlnosti po smrti dcery. Na mne tomu chybělo se v těchto "zlomech" víc pověnovat, protože těch názorových změn Ernesta tam  bylo na mne příliš. [/spoiler]
8/10
1 -1
reagují: cabal
reagovat
reaguje na: May
Presne to isté, od slova do slova (len v slovenčine) som chcel napísať ja. Dík, ušetril si mi čas. 
884836
Presne to isté, od slova do slova (len v slovenčine) som chcel napísať ja. Dík, ušetril si mi čas. 
884439
1 -1
reagovat
reaguje na: ovmartin23
Rozšiřujícího se obrazu jsem si nevšiml. Film se mi místy zdál rozostřený, ale jen v některých scénách, tak to asi nebude kinem - ale asi není vhodný kandidát na to jít za co nejostřejším projektorem. 
884832
Rozšiřujícího se obrazu jsem si nevšiml. Film se mi místy zdál rozostřený, ale jen v některých scénách, tak to asi nebude kinem - ale asi není vhodný kandidát na to jít za co nejostřejším projektorem. 
884830
1 0
reagovat
dotaz. mám na to jít v Pha do imaxu nebo v Ostravě do 4k De Luxe? v tom našem 4k jsem ještě nebyl a všichni to vychvalují. na druhou stranu jsem v Pha poprvé od Dead Reckoning a další imax příležitost bude asi až Duna. thx

a propos, rozšiřující se obraz, který u Killers of The Fower Moon uvádí imdb, na Floře asi nemám čekat
884830
dotaz. mám na to jít v Pha do imaxu nebo v Ostravě do 4k De Luxe? v tom našem 4k jsem ještě nebyl a všichni to vychvalují. na druhou stranu jsem v Pha poprvé od Dead Reckoning a další imax příležitost bude asi až Duna. thx a propos, rozšiřující se obraz, který u Killers of The Fower Moon uvádí imdb, na Floře asi nemám čekat
0 -1
reagují: HAL
reagovat

8/10

Zabijáci volného času:D se rozhodně povedli, ale bez jistých zaváhání se to nakonec neobešlo. Vynikající trailery nalákaly na strhující dobovou podívanou, nicméně všechny ty působivé momenty, které byly v trailerech k vidění, se pod tíhou velkorysé stopáže, monotónního děje a nevzrušivého tempa v samotném filmu bohužel do určité míry rozředily.
 
Film trpí podobnými neduhy jako stopáží podobně ambiciózní Irishman a znovu se týkají syndromu "made4stream", tzn. absence dramaturgie a Scorseseho nedostatku sebekontroly stran toho, co v ději ponechat a co z něj bez milosti vyhodit ven. Stejně jako v případě Irishmana by mohl film trvat hodinu a půl, aktuální tři a půl hodiny, nebo také pět hodin a z pohledu dějového oblouku, vývoje postav, logiky vyprávění i celkového vyznění by to vyšlo nastejno. Na rozdíl od Irishmana ale tentokrát Scorsese nedává divákovi nic zadarmo ani po stránce "těžkotonážního" tématu. Na děj je potřeba se soustředit a hrozba ztráty pozornosti/zájmu je zde po celý film zcela bezprostřední. Příběh od začátku do konce plyne extra pozvolným tempem, aniž by děj s blížícím se závěrem gradoval a dočkal se emocionální, dramatické, nebo významové katarze, která by vydatnou porci uplynulých minut podtrhla, nebo alespoň obhájila.
 
Stran jednotlivých charakterů jsem vlastně až do konce filmu nerozklíčoval, nakolik je DiCapriova postava prostoduchý naivka, oddaný rodinný typ, vypočítavý hajzl a bezcitný násilník, jelikož v průběhu děje všechny polohy nejen postupně vystřídá, ale opakovaně se k nim vrací. Postava Gladstone je na tom podobně. Celý film se vůči svému okolí tváří extrémně rezervovaně, ale až do úplného finále není jasné, zda DiCapriovi (potažmo De Nirovi) bezvýhradně věří, má jisté pochybnosti, nebo konkrétní podezření. Jediná De Nirova postava je od začátku do konce vykreslena jako navenek spořádaný občan, ve skutečnosti ovšem manipulativní parchant, kterému jde jen o prachy a neváhá si cestu k nim vydláždit mrtvolami. Koncept "divadelního" epilogu, namísto obvyklého textového doslovu, je zajímavý nápad, ale změna narativního stylu je tak náhlá a výrazná, že ve výsledku působí trochu nepatřičně až samoúčelně.
 
Nicméně hereckými výkony hraje film, stejně jako Irishman, tu nejvyšší ligu. De Niro a zejména DiCaprio předvádějí svůj obvyklý standard, tj. další herecký koncert:). Gladstone nakonec není tak výrazná, jak jsem po traileru tipoval, ale přesto s oběma hereckými pardy zvládá držet krok. Především jejich zásluhou je poslední manželský rozhovor mezi jejich postavami jednoznačným klimaxem celého filmu, byť během něj padne jen pár vět a netrvá ani pět minut. Také Plemons na malém prostoru dokáže svým civilním výkonem zaujmout. Plus potěšila přítomnost Frasera, Lithgowa a dokonce Scorseseho ve vedlejších rolích, bohužel ve všech případech jde jen o pouhá pár minutová camea. Produkční hodnoty obecně (kamera, hudba, výprava, casting, atd.) jsou samozřejmě na špičkové úrovni, ale celkově tomu chybí určitá jiskra (nějaká opravdu památná scéna) a takový ten poslední tah štětcem, který dílo posune na úplně jinou úroveň. 
884666
Zabijáci volného času*:D* se rozhodně povedli, ale bez jistých zaváhání se to nakonec neobešlo. Vynikající trailery nalákaly na strhující dobovou podívanou, nicméně všechny ty působivé momenty, které byly v trailerech k vidění, se pod tíhou velkorysé stopáže, monotónního děje a nevzrušivého tempa v samotném filmu bohužel do určité míry rozředily.   Film trpí podobnými neduhy jako stopáží podobně ambiciózní Irishman a znovu se týkají syndromu "made4stream", tzn. absence dramaturgie a Scorseseho nedostatku sebekontroly stran toho, co v ději ponechat a co z něj bez milosti vyhodit ven. Stejně jako v případě Irishmana by mohl film trvat hodinu a půl, aktuální tři a půl hodiny, nebo také pět hodin a z pohledu dějového oblouku, vývoje postav, logiky vyprávění i celkového vyznění by to vyšlo nastejno. Na rozdíl od Irishmana ale tentokrát Scorsese nedává divákovi nic zadarmo ani po stránce "těžkotonážního" tématu. Na děj je potřeba se soustředit a hrozba ztráty pozornosti/zájmu je zde po celý film zcela bezprostřední. Příběh od začátku do konce plyne extra pozvolným tempem, aniž by děj s blížícím se závěrem gradoval a dočkal se emocionální, dramatické, nebo významové katarze, která by vydatnou porci uplynulých minut podtrhla, nebo alespoň obhájila.   Stran jednotlivých charakterů jsem vlastně až do konce filmu nerozklíčoval, nakolik je DiCapriova postava prostoduchý naivka, oddaný rodinný typ, vypočítavý hajzl a bezcitný násilník, jelikož v průběhu děje všechny polohy nejen postupně vystřídá, ale opakovaně se k nim vrací. Postava Gladstone je na tom podobně. Celý film se vůči svému okolí tváří extrémně rezervovaně, ale až do úplného finále není jasné, zda DiCapriovi (potažmo De Nirovi) bezvýhradně věří, má jisté pochybnosti, nebo konkrétní podezření. Jediná De Nirova postava je od začátku do konce vykreslena jako navenek spořádaný občan, ve skutečnosti ovšem manipulativní parchant, kterému jde jen o prachy a neváhá si cestu k nim vydláždit mrtvolami. Koncept [spoiler]"divadelního" epilogu[/spoiler], namísto obvyklého [spoiler]textového doslovu[/spoiler], je zajímavý nápad, ale změna [spoiler]narativního stylu[/spoiler] je tak náhlá a výrazná, že ve výsledku působí trochu nepatřičně až samoúčelně.   Nicméně hereckými výkony hraje film, stejně jako Irishman, tu nejvyšší ligu. De Niro a zejména DiCaprio předvádějí svůj obvyklý standard, tj. další herecký koncert*:)*. Gladstone nakonec není tak výrazná, jak jsem po traileru tipoval, ale přesto s oběma hereckými pardy zvládá držet krok. Především jejich zásluhou je [spoiler]poslední manželský rozhovor mezi jejich postavami[/spoiler] jednoznačným klimaxem celého filmu, byť během něj [spoiler]padne jen pár vět a netrvá ani pět minut[/spoiler]. Také Plemons na malém prostoru dokáže svým civilním výkonem zaujmout. Plus potěšila přítomnost Frasera, Lithgowa a dokonce [spoiler]Scorseseho[/spoiler] ve vedlejších rolích, bohužel ve všech případech [spoiler]jde jen o pouhá pár minutová camea[/spoiler]. Produkční hodnoty obecně (kamera, hudba, výprava, casting, atd.) jsou samozřejmě na špičkové úrovni, ale celkově tomu chybí určitá jiskra (nějaká opravdu památná scéna) a takový ten poslední tah štětcem, který dílo posune na úplně jinou úroveň. 
8/10
0 -1
reagovat
reaguje na: May
Děkuju ♥️ to jsem potřebovala slyšet . Dik
884511
Děkuju ♥️ to jsem potřebovala slyšet . Dik
884439
1 -2
reagovat

10/10

Mistrovské dílo, kde všechno funguje na jedničku. Ať už jde o herce (De Niro a DiCaprio jsou mistři a vidět je spolu bylo skvělý, ale úžasná Gladstone si zaslouží stejnou chválu), kameru, nebo hudbu (ten úvod!!). Scorsese zvolil silné téma, naplno ho vytěžil a já nemohl odtrhnout oči od plátna. Zabíjení indiánů, kteří za nic nemohou, ale vlastní bohaté pozemky s ropou člověka zasáhne už jen proto, s jakou chladnokrevností jsou vraždy plánované. 

Jestli nemáte problémy se stopáží a pomalejším tempem, tak na to určitě jděte. Já se stopáží neměl ani na chvilku problém a hodlám na to jít ještě jednou. Chtěl jsem po promítání najít i nějaké zápory, ale nenapadlo mě vůbec nic. Zatím film roku a jeden ze Scorseseho nejlepších filmů :+
884439
Mistrovské dílo, kde všechno funguje na jedničku. Ať už jde o herce (De Niro a DiCaprio jsou mistři a vidět je spolu bylo skvělý, ale úžasná Gladstone si zaslouží stejnou chválu), kameru, nebo hudbu (ten úvod!!). Scorsese zvolil silné téma, naplno ho vytěžil a já nemohl odtrhnout oči od plátna. Zabíjení indiánů, kteří za nic nemohou, ale vlastní bohaté pozemky s ropou člověka zasáhne už jen proto, s jakou chladnokrevností jsou vraždy plánované.  Jestli nemáte problémy se stopáží a pomalejším tempem, tak na to určitě jděte. Já se stopáží neměl ani na chvilku problém a hodlám na to jít ještě jednou. Chtěl jsem po promítání najít i nějaké zápory, ale nenapadlo mě vůbec nic. Zatím film roku a jeden ze Scorseseho nejlepších filmů *:+*
10/10
6 -2
reagují: jedendvatri1, REBELKA
reagovat
reaguje na: fabec
Nebylo to točené ještě před Velrybou?
884408
Nebylo to točené ještě před Velrybou?
884401
3 0
reagovat
Kurde ale ten Fraser je tu šíleně tlustej. Však teď už by ho do Velryby ani nemuseli maskovat. Myslel jsem, že už se z těch nejhorších problémů dostal, ale tady vypadá, že je na tom pořád hůř a hůř.
884401
Kurde ale ten Fraser je tu šíleně tlustej. Však teď už by ho do Velryby ani nemuseli maskovat. Myslel jsem, že už se z těch nejhorších problémů dostal, ale tady vypadá, že je na tom pořád hůř a hůř.
3 0
reagují: Cinefil
reagovat

5/10

Obří zklamání a nuda. 

Ten film je absolutně bez napětí, už od začátku je vyloženo na stůl, co DiCaprio a DeNiro kují za pikle a co je každý z nich zač. Takže následující tři hodiny jen sledujeme, jak postupně vraždí pár indiánů, které skoro neznáme, a úplně tomu schází napětí, nějaký twist a vyvrcholení. IMO by ten film byl mnohem lepší kdyby se od začátku soustředil víc na Molly, její rodinu a kmen Osage a postavy DiCapria a DeNira byly více v pozadí a my o nich věděli méně. Teprve postupem času by mohlo začít vyplouvat najevo co jsou skutečně zač. V druhé půlce se to pak už úplně rozpadne, film se začne kompletně soustředit na DiCapria a DeNira, jak kuji pikle a postava Lily Gladstone naopak z filmu skoro zmizí. 

Po stránce scénáře je to po mnoha stránkách nedotažené, viz např že postava DeNira má být velkým přítelem indiánů (což Hale v reálu fakt byl), coz jeho zločinům dává úplně nový rozměr, ale ve filmu to není vůbec rozvedeno. Po stránce střihu je to taky nedotažené, místy je to zmatené a obtížně na orientaci, např. u některých vražd není vůbec jasné koho zrovna zavraždili a co bychom měli cítit. 

Jinak DeNiro nepředvedl nic zvláštního a DiCapriovo afektované rádoby oscarové herectví mě s přibývající stopáží čím dál tím víc sralo. Celou druhou půlku se tváří asi nějak takhle: :-
884398
Obří zklamání a nuda.  Ten film je absolutně bez napětí, už od začátku je vyloženo na stůl, co DiCaprio a DeNiro kují za pikle a co je každý z nich zač. Takže následující tři hodiny jen sledujeme, jak postupně vraždí pár indiánů, které skoro neznáme, a úplně tomu schází napětí, nějaký twist a vyvrcholení. IMO by ten film byl mnohem lepší kdyby se od začátku soustředil víc na Molly, její rodinu a kmen Osage a postavy DiCapria a DeNira byly více v pozadí a my o nich věděli méně. Teprve postupem času by mohlo začít vyplouvat najevo co jsou skutečně zač. V druhé půlce se to pak už úplně rozpadne, film se začne kompletně soustředit na DiCapria a DeNira, jak kuji pikle a postava Lily Gladstone naopak z filmu skoro zmizí.  Po stránce scénáře je to po mnoha stránkách nedotažené, viz např že postava DeNira má být velkým přítelem indiánů (což Hale v reálu fakt byl), coz jeho zločinům dává úplně nový rozměr, ale ve filmu to není vůbec rozvedeno. Po stránce střihu je to taky nedotažené, místy je to zmatené a obtížně na orientaci, např. u některých vražd není vůbec jasné koho zrovna zavraždili a co bychom měli cítit.  Jinak DeNiro nepředvedl nic zvláštního a DiCapriovo afektované rádoby oscarové herectví mě s přibývající stopáží čím dál tím víc sralo. Celou druhou půlku se tváří asi nějak takhle: *:-*
5/10
2 -7
reagovat
Viděno v IMAXu. Ten koho napadlo nasekat před Scorseseho opus 4 trailery na comicsovky má hodně zvrácený smysl pro humor. Každopádně film od prvního záběru chytne a prakticky nepustí. Krátit by se ze stopáže určitě dalo ale pokud to takhle Marty chtěl (jako že chtěl), kdo jsem já abych si na mistra stěžoval. DiCaprio v životní formě, Deniro standard čili v topu. Ostatní jim dělali jenom křoví. 
8,5/10 
884384
Viděno v IMAXu. Ten koho napadlo nasekat před Scorseseho opus 4 trailery na comicsovky má hodně zvrácený smysl pro humor. Každopádně film od prvního záběru chytne a prakticky nepustí. Krátit by se ze stopáže určitě dalo ale pokud to takhle Marty chtěl (jako že chtěl), kdo jsem já abych si na mistra stěžoval. DiCaprio v životní formě, Deniro standard čili v topu. Ostatní jim dělali jenom křoví.  8,5/10 
2 0
reagovat
reaguje na: Masarka14
ja ho mam na chviste top10 zatial. som stary:(
884367
ja ho mam na chviste top10 zatial. som stary*:(*
884365
2 -1
reagovat
reaguje na: pepo
Spider-Man:)
884365
Spider-Man*:)*
884339
3 -8
reagují: pepo
reagovat
za mna zatial film roku
884339
za mna zatial film roku
15 -4
reagují: Masarka14
reagovat
9-10/10

Je to nehorázne dlhé, film sa vlečie viac ako The Irishman a zniesol by skrátiť kľudne aj o 20 minút. Nie je to zábavné, nie je to dynamické, Scorsese sa o to nesnaží a DiCaprio a De Niro nie sú charizmatickí ani sympatickí, tiež sa o to nesnažia. 

Film je disciplinovane zdržanlivý a nesnaží sa robiť z hlavných aktérov všetkých tých svinstiev  cool ľudí - toto je niečo čo sa dalo vytknúť Vlkovi z Wall Street, Goodfellas, Casinu, The Departed, v tomto ohľade sa Scorsese vracia  až pred rok 1990, do čias Mean Streets, Taxi Driver a Raging Bull, v ktorých sme s hlavnými hrdinami sympatizovať veľmi nevedeli a napriek tomu že boli zaujímaví, cool určite neboli. Čo je pomerne výrazný odklon od jeho tvorby minimálne od Goodfellas, kde zločin a pokrivené charaktery ak nie glorifikoval či priveľmi romantizoval, tak určitým spôsobom aspoň racionalizoval a veľmi efektným formálnym spracovaním im dal šmrnc a štýl. Scorsese mal vždy svedomie, jeho zlí hrdinovia nikdy nekončili práve dobre a ponaučenie vždy bolo, ale tu je pocit silného svedomia, aj za zvolenú formu, cítiť akoby viac a toto podporuje aj úplný záver, ktorý je pre režiséra novum a zjavne aj jeho osobný apel, úľava vlastnému svedomiu, aby po troch hodinách amorálnej depresie a niekoľkých dekádach cool výletov do sveta odvrátených charakterov bolo jasné, že jeho srdce vždy bolo a je na správnom mieste. 

Je tu veľa vecí, ktoré odkazujú na režisérovu tvorbu - jeho dvaja najdvornejší herci, v úvode si spomenieme na tracking shot z Goodfellas a je to scéna, ktorá má dynamickú, cool hudbu, ako keby Scorsese chcel ukázať, že kebyže chce, vie aj tento príbeh podať tak, aby si divák povedal "páni to bola našlapaná pecka" - ale o to mu nejde a tento štýl opustíme rýchlo. V druhej polovici máme naháňačky policajtov a zlodejov z tamtiež. Je tu dysfunkčný a pragmatizmom motivovaný vzťah ako Ginger a Ace z Casina. Sú tu meditatívnejšie chvíľky ako z Kundun či Silence. Je tu trochu dekadencie ako z Vlka z Wall Street. Je tu aj trochu intríg ako z The Departed, hovoríme o krvavej americkej histórii ako Gangy New Yorku a je to dlhé, predlhé ako The Irishman (a ešte pomalšie). A pocitovo plynule nadväzujeme na posledných 30 minút Irishmana a ideme v tejto akejsi morálnej zodpovednosti ešte ďalej. Moje kino v posledných 20 minútach cca bolo veľmi ticho a po filme sa prvý človek zdvihol až keď začali nabiehať mená hercov. 

Okrem úvodu a pár vizuálne vychytaných scén, nie je cieľom ohúriť umeleckou exhibíciou, ale naopak neglorifikovať a reflektovať tú samozrejmosť s akou postavy páchajú vo filme jednu horšiu vec za druhou, a klesajú stále hlbšie do vlastnej diery tak, že sa časom viac-menej stáva ani nie nevyhnutné, že sa z nej už nevyhrabú, je to už aj jedno, lebo z toľkého svinstva sa vyhrabať ani nedá. Možno sa formálne a celkovo dalo do tej dekadencie a bahna ponoriť ešte viac, byť ešte pôsobivejší, ale je zodpovedná snaha nestavať film na shock value - divák si veci prebrá sám. Je možno škoda že sa viac nezaoberáme širším spoločenským či právnym kontextom, lebo práve účelové obracanie pravidiel naruby až takým spôsobom ako sa to voči domácemu obyvateľstvu spravilo vtedy je niečo, čo robí príbeh zaujímavý. Scorsese sa ale zameriava skôr na morálny úpadok a akési zdanie jeho normálnosti.

Film neladí dokopy úplne ako iné režisérove klasiky a fakt je to pridlhé, ale je to o niečom, a fakt, že v 80-ke  stále tvorí a snaží sa na takejto úrovni. Neviem či to je naozaj objektívne za 10 (asi skôr nie), ale je to niečo iné ako by človek čakal a pritom stále film svojho režiséra a ktovie koľko toho od neho ešte uvidíme. 
884284
9-10/10 Je to nehorázne dlhé, film sa vlečie viac ako The Irishman a zniesol by skrátiť kľudne aj o 20 minút. Nie je to zábavné, nie je to dynamické, Scorsese sa o to nesnaží a DiCaprio a De Niro nie sú charizmatickí ani sympatickí, tiež sa o to nesnažia.  Film je disciplinovane zdržanlivý a nesnaží sa robiť z hlavných aktérov všetkých tých svinstiev  cool ľudí - toto je niečo čo sa dalo vytknúť Vlkovi z Wall Street, Goodfellas, Casinu, The Departed, v tomto ohľade sa Scorsese vracia  až pred rok 1990, do čias Mean Streets, Taxi Driver a Raging Bull, v ktorých sme s hlavnými hrdinami sympatizovať veľmi nevedeli a napriek tomu že boli zaujímaví, cool určite neboli. Čo je pomerne výrazný odklon od jeho tvorby minimálne od Goodfellas, kde zločin a pokrivené charaktery ak nie glorifikoval či priveľmi romantizoval, tak určitým spôsobom aspoň racionalizoval a veľmi efektným formálnym spracovaním im dal šmrnc a štýl. Scorsese mal vždy svedomie, jeho zlí hrdinovia nikdy nekončili práve dobre a ponaučenie vždy bolo, ale tu je pocit silného svedomia, aj za zvolenú formu, cítiť akoby viac a toto podporuje aj úplný záver, ktorý je pre režiséra novum a zjavne aj jeho osobný apel, úľava vlastnému svedomiu, aby po troch hodinách amorálnej depresie a niekoľkých dekádach cool výletov do sveta odvrátených charakterov bolo jasné, že jeho srdce vždy bolo a je na správnom mieste.  Je tu veľa vecí, ktoré odkazujú na režisérovu tvorbu - jeho dvaja najdvornejší herci, v úvode si spomenieme na tracking shot z Goodfellas a je to scéna, ktorá má dynamickú, cool hudbu, ako keby Scorsese chcel ukázať, že kebyže chce, vie aj tento príbeh podať tak, aby si divák povedal "páni to bola našlapaná pecka" - ale o to mu nejde a tento štýl opustíme rýchlo. V druhej polovici máme naháňačky policajtov a zlodejov z tamtiež. Je tu dysfunkčný a pragmatizmom motivovaný vzťah ako Ginger a Ace z Casina. Sú tu meditatívnejšie chvíľky ako z Kundun či Silence. Je tu trochu dekadencie ako z Vlka z Wall Street. Je tu aj trochu intríg ako z The Departed, hovoríme o krvavej americkej histórii ako Gangy New Yorku a je to dlhé, predlhé ako The Irishman (a ešte pomalšie). A pocitovo plynule nadväzujeme na posledných 30 minút Irishmana a ideme v tejto akejsi morálnej zodpovednosti ešte ďalej. Moje kino v posledných 20 minútach cca bolo veľmi ticho a po filme sa prvý človek zdvihol až keď začali nabiehať mená hercov.  Okrem úvodu a pár vizuálne vychytaných scén, nie je cieľom ohúriť umeleckou exhibíciou, ale naopak neglorifikovať a reflektovať tú samozrejmosť s akou postavy páchajú vo filme jednu horšiu vec za druhou, a klesajú stále hlbšie do vlastnej diery tak, že sa časom viac-menej stáva ani nie nevyhnutné, že sa z nej už nevyhrabú, je to už aj jedno, lebo z toľkého svinstva sa vyhrabať ani nedá. Možno sa formálne a celkovo dalo do tej dekadencie a bahna ponoriť ešte viac, byť ešte pôsobivejší, ale je zodpovedná snaha nestavať film na shock value - divák si veci prebrá sám. Je možno škoda že sa viac nezaoberáme širším spoločenským či právnym kontextom, lebo práve účelové obracanie pravidiel naruby až takým spôsobom ako sa to voči domácemu obyvateľstvu spravilo vtedy je niečo, čo robí príbeh zaujímavý. Scorsese sa ale zameriava skôr na morálny úpadok a akési zdanie jeho normálnosti. Film neladí dokopy úplne ako iné režisérove klasiky a fakt je to pridlhé, ale je to o niečom, a fakt, že v 80-ke  stále tvorí a snaží sa na takejto úrovni. Neviem či to je naozaj objektívne za 10 (asi skôr nie), ale je to niečo iné ako by človek čakal a pritom stále film svojho režiséra a ktovie koľko toho od neho ešte uvidíme. 
7 -1
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se