Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Hollywood obrací zpět k exkluzivním kinopremiérám! Zabrzdí ho drahé vstupenky?

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
reaguje na: mkubalikova
Devadesátky byly taky s nástupem multikin růstem cen dost extrém, na jejich začátku stál průměrný lístek doslova desetikorunu, a od té doby byl růst mnohem pomalejší. 
Energie teď zdražovaly, ale ani to neospravedlňuje aby u nás stál lístek stejně jako v US, když tu jsou náklady pořád mnohem menší. 
873020
Devadesátky byly taky s nástupem multikin růstem cen dost extrém, na jejich začátku stál průměrný lístek doslova desetikorunu, a od té doby byl růst mnohem pomalejší.  Energie teď zdražovaly, ale ani to neospravedlňuje aby u nás stál lístek stejně jako v US, když tu jsou náklady pořád mnohem menší. 
871871
6 0
reagovat
Média jsem skoro nikdy nekupoval. Chodil jsem do kina. Teď chodím už mnohem méně (5x do roka). Ani by mi nevadila cena za vstupenku, ale to ohromné množství reklam.. Nebudu platit za koukaní na reklamy.
873017
Média jsem skoro nikdy nekupoval. Chodil jsem do kina. Teď chodím už mnohem méně (5x do roka). Ani by mi nevadila cena za vstupenku, ale to ohromné množství reklam.. Nebudu platit za koukaní na reklamy.
1 -2
reagovat
reaguje na: minitroll
Je to tak. Smutný je, že ačkoliv tohle všechno jsou pádný argumenty (a sám se podle nich vlastně taky dost řídím), to kino.... je prostě kino, no. Neumím to nijak vysvětlit, ale návštěva kina ve mně, všemu navzdory, vyvolává pocity, který domácí kino, jakkoliv kvalitní, prostě ne.
872603
Je to tak. Smutný je, že ačkoliv tohle všechno jsou pádný argumenty (a sám se podle nich vlastně taky dost řídím), to kino.... je prostě kino, no. Neumím to nijak vysvětlit, ale návštěva kina ve mně, všemu navzdory, vyvolává pocity, který domácí kino, jakkoliv kvalitní, prostě ne.
872239
3 0
reagovat
Během covidu jsem si koupil OLED 4K kvalitní TV a návštevy kina jsem tak nějak plynule přirozeně omezil i po něm jen na pecky typu Nolan,  nový Indy a Maverick. Ve chvíli, kdy mě návštěva kina ve dvou lidech vyjde skoro stejně jako UHD bluray to pro mě nějak postrádá smysl, navíc domácí klídek, popkorn, nachos s pravým sýrem, žádné reklamy a absence pubertálních kokůtků jsou jasným benefitem. 
872239
Během covidu jsem si koupil OLED 4K kvalitní TV a návštevy kina jsem tak nějak plynule přirozeně omezil i po něm jen na pecky typu Nolan,  nový Indy a Maverick. Ve chvíli, kdy mě návštěva kina ve dvou lidech vyjde skoro stejně jako UHD bluray to pro mě nějak postrádá smysl, navíc domácí klídek, popkorn, nachos s pravým sýrem, žádné reklamy a absence pubertálních kokůtků jsou jasným benefitem. 
10 -2
reagují: r0st4
reagovat
reaguje na: Horace
To je tak ještě to jediné proč bych do kina chodil - paradoxně. Pro ten pocit, a proto že jsou tyhle představení poloprázdná, a kdo tam jde, tak tam jde protože má o film hlubší zájem, takže odpadá většina hlučných debilů.
871969
To je tak ještě to jediné proč bych do kina chodil - paradoxně. Pro ten pocit, a proto že jsou tyhle představení poloprázdná, a kdo tam jde, tak tam jde protože má o film hlubší zájem, takže odpadá většina hlučných debilů.
871849
3 0
reagovat
Ještě k cenám lístků v kině - žil jsem teď skoro rok v Austrálii, kde je všechno několikanásobně dražší (samozřejmě úměrně tamním platům), ale jedna z levnějších výjimek bylo právě kino. Lístek v multiplexu za 11 australských dolarů, což je nějakých 160 Kč. To pak člověk moc nechápe, proč je to u nás tak drahé.

Jinak podobně jak už tu psali jiní, s dvěma malýma dětma (3 roky a jeden měsíc) mám teď s kinem nejspíše na nějakou dobu pauzu :-
871963
Ještě k cenám lístků v kině - žil jsem teď skoro rok v Austrálii, kde je všechno několikanásobně dražší (samozřejmě úměrně tamním platům), ale jedna z levnějších výjimek bylo právě kino. Lístek v multiplexu za 11 australských dolarů, což je nějakých 160 Kč. To pak člověk moc nechápe, proč je to u nás tak drahé. Jinak podobně jak už tu psali jiní, s dvěma malýma dětma (3 roky a jeden měsíc) mám teď s kinem nejspíše na nějakou dobu pauzu *:-*
4 0
reagovat
Já před Covidem chodil cca 35-45x ročně do kina, což vychází 3-4x do měsíce. Teď jsem rád 2x do měsíce. Jde o to, že dříve jsem na ty filmy musel čekat. Teď je to otázka počkat si dva týdny. Navíc je méně času, více starostí, méně financí - hypotéky a energie jsou v posledních letech velký zabiják. Takže si na něco počkat je dost rozumné a mnohdy i lepší.

Na druhou stranu minulý rok nám Cruise a Cameron ukázali, že pokud uděláte dobrý kinozážitek, tak ty kina zaplníte a lidem bude jedno kolik to bude stát, jelikož se jedná o událost a zážitek, který si říká o co největší kvalitu a plátno.
871902
Já před Covidem chodil cca 35-45x ročně do kina, což vychází 3-4x do měsíce. Teď jsem rád 2x do měsíce. Jde o to, že dříve jsem na ty filmy musel čekat. Teď je to otázka počkat si dva týdny. Navíc je méně času, více starostí, méně financí - hypotéky a energie jsou v posledních letech velký zabiják. Takže si na něco počkat je dost rozumné a mnohdy i lepší. Na druhou stranu minulý rok nám Cruise a Cameron ukázali, že pokud uděláte dobrý kinozážitek, tak ty kina zaplníte a lidem bude jedno kolik to bude stát, jelikož se jedná o událost a zážitek, který si říká o co největší kvalitu a plátno.
7 0
reagovat
reaguje na: mkubalikova
Vy jste opravdu naivní.  Dvacet korun si připlatíte, ale ta půlhodina reklamy vám zůstane. 
871899
Vy jste opravdu naivní.  Dvacet korun si připlatíte, ale ta půlhodina reklamy vám zůstane. 
871871
7 -1
reagovat
Z hlediska tržeb to asi vážně tak černé není, ale z hlediska počtu diváků mi ten vývoj tedy přijde o dost horší.

A to se nebavím o situaci v Česku - první pololetí zaostává za minulým rokem o 100 tisíc diváků a v tržbách je na úrovni roku 2014 (letos méně výrazných českých filmů?)...

A k té ceně - jasně, není to nic likvidačního, 4-5 návštěv do roka jsou v pohodě. Ale ve srovnání s řadou západních zemí to je (podobně jako u videoher atd.) prostě předražené.
871881
Z hlediska tržeb to asi vážně tak černé není, ale z hlediska počtu diváků mi ten vývoj tedy přijde o dost horší. A to se nebavím o situaci v Česku - první pololetí zaostává za minulým rokem o 100 tisíc diváků a v tržbách je na úrovni roku 2014 (letos méně výrazných českých filmů?)... A k té ceně - jasně, není to nic likvidačního, 4-5 návštěv do roka jsou v pohodě. Ale ve srovnání s řadou západních zemí to je (podobně jako u videoher atd.) prostě předražené.
4 -1
reagovat
reaguje na: mkubalikova
U CC nejde ani tak o tu cenu, ale o nesmyslnou přirážku za platbu online, kterou nepokryje ani ona zmiňovaná slevová karta. Jsou to zkrátka vydřiduši.
871876
U CC nejde ani tak o tu cenu, ale o nesmyslnou přirážku za platbu online, kterou nepokryje ani ona zmiňovaná slevová karta. Jsou to zkrátka vydřiduši.
871871
13 0
reagovat
Já vždycky chodil do kina jenom na filmy, které mě opravdu zajímaly. Takže maximálně cca 10x do roka. Spíš míň. Takže jsem cenovku nikdy moc neřešil. Asi začnu až to bude stabilně stát přes tři kila. To jo.
871873
Já vždycky chodil do kina jenom na filmy, které mě opravdu zajímaly. Takže maximálně cca 10x do roka. Spíš míň. Takže jsem cenovku nikdy moc neřešil. Asi začnu až to bude stabilně stát přes tři kila. To jo.
4 0
reagovat
Za mňa streamovanie stále 0€ mesačne. Ale moje deti, ktoré ešte
bývajú so mnou, za to platia okolo 40€ mesačne. Kino bolo u mňa
na vrchole v 90. rokoch, 30-40 návštev ročne. Posledných 10 rokov
tak 5-10 ročne. Po 2020 tak 1-3 ročne. DVD/BD mali vrchol asi v
roku 2019 a tá suma sa blížila k 5000€. Od roku 2021 kupujem
zväčša už len UHD do 1000€ ročne. Väčšinou sú to ale staré
filmy, naposledy Lesterovi Traja mušketieri. Ďalšie v poradí je
Bratstvo vlkov.
871872
Za mňa streamovanie stále 0€ mesačne. Ale moje deti, ktoré ešte bývajú so mnou, za to platia okolo 40€ mesačne. Kino bolo u mňa na vrchole v 90. rokoch, 30-40 návštev ročne. Posledných 10 rokov tak 5-10 ročne. Po 2020 tak 1-3 ročne. DVD/BD mali vrchol asi v roku 2019 a tá suma sa blížila k 5000€. Od roku 2021 kupujem zväčša už len UHD do 1000€ ročne. Väčšinou sú to ale staré filmy, naposledy Lesterovi Traja mušketieri. Ďalšie v poradí je Bratstvo vlkov.
3 -1
reagovat
Podivovat se růstu cen vstupenek do kina v době, kdy rostou ceny skoro všeho, mi přijde docela krátkozraké. Nebo si fakt někdo myslí, že kina nepocítila zdražování energií? Jakože svícení, topení/klimatizování mají levnější než my? Přenést ty náklady do občerstvení a reklamy má také své limity. Já za sebe si radši zaplatím o 20 korun víc, než abych musela koukat na 30 minutový reklamní blok.

A když už teda srovnáváme ceny vstupenek historicky, tak chodit do kina nikdy nebylo levné. Dokonce je teď (i po zdražení) průměrná cena vstupenky s ohledem na průměrnou mzdu v ČR nižší, než byla v roce 2001. To jen nám roky 2016-2019 změnily perspektivu, protože byly ceny vstupenek ve srovnání s ostatními věcmi (a s ohledem na růst průměrné mzdy) extrémně levné.  

Pro porovnání:
rok 2001 - průměrná mzda 13 730 Kč, průměrná cena vstupenky do kina 79 Kč
rok 2019 - průměrná mzda 34 125 Kč, průměrná cena vstupenky do kina 143 Kč
Necucám si to z prstu, beru data Českého statistického úřadu a Kinomaniaka.

Rozhodně nechci obhajovat Cinema City, 273 Kč je dost, ale to je i 80 Kč za kostku másla. V roce 2001 stálo máslo kolem 20 Kč, takže s růstem ceny za vstupenku jsme na tom furt dobře :D
871871
Podivovat se růstu cen vstupenek do kina v době, kdy rostou ceny skoro všeho, mi přijde docela krátkozraké. Nebo si fakt někdo myslí, že kina nepocítila zdražování energií? Jakože svícení, topení/klimatizování mají levnější než my? Přenést ty náklady do občerstvení a reklamy má také své limity. Já za sebe si radši zaplatím o 20 korun víc, než abych musela koukat na 30 minutový reklamní blok. A když už teda srovnáváme ceny vstupenek historicky, tak chodit do kina nikdy nebylo levné. Dokonce je teď (i po zdražení) průměrná cena vstupenky s ohledem na průměrnou mzdu v ČR nižší, než byla v roce 2001. To jen nám roky 2016-2019 změnily perspektivu, protože byly ceny vstupenek ve srovnání s ostatními věcmi (a s ohledem na růst průměrné mzdy) extrémně levné.   Pro porovnání: rok 2001 - průměrná mzda 13 730 Kč, průměrná cena vstupenky do kina 79 Kč rok 2019 - průměrná mzda 34 125 Kč, průměrná cena vstupenky do kina 143 Kč Necucám si to z prstu, beru data Českého statistického úřadu a Kinomaniaka. Rozhodně nechci obhajovat Cinema City, 273 Kč je dost, ale to je i 80 Kč za kostku másla. V roce 2001 stálo máslo kolem 20 Kč, takže s růstem ceny za vstupenku jsme na tom furt dobře *:D*
9 -4
reagují: HAL, lajka27, speedy.mail
reagovat
reaguje na: r0st4
Po tom, co před 10 rokama Danielis odešel do Cinemartu, a vzal si smlouvy s sebou, Bontonfilm paběrkuje. Je legrační jak hledá viníky všude okolo. :D
871868
Po tom, co před 10 rokama Danielis odešel do Cinemartu, a vzal si smlouvy s sebou, Bontonfilm paběrkuje. Je legrační jak hledá viníky všude okolo. *:D*
871823
3 0
reagovat
reaguje na: Will
A proto jsme každej den chodili do půjčoven a brali domů Sněhurky a filmy Davida Leana.
871866
A proto jsme každej den chodili do půjčoven a brali domů Sněhurky a filmy Davida Leana.
871865
4 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Za 600 bol prvy Matrix, lebo mal chybu (miestami vypadavali SK titulky), co netrapilo asi nikoho. Inac zaciatky boli okolo 1000 viac. 
871865
Za 600 bol prvy Matrix, lebo mal chybu (miestami vypadavali SK titulky), co netrapilo asi nikoho. Inac zaciatky boli okolo 1000 viac. 
871860
2 0
reagují: TedGeorge
reagovat
reaguje na: Adventurer
No, já bych spíš řekl, že jedno DVD dříve stálo 500-600-700 Kč. A budou tu pamětníci, kteří mě trumfnou :)
871860
No, já bych spíš řekl, že jedno DVD dříve stálo 500-600-700 Kč. A budou tu pamětníci, kteří mě trumfnou :)
871859
3 0
reagují: Will
reagovat
Mích až 20 návštěv v kině za rok je už passe. To jsem často byl na některých filmech vícekrát (vede Rogue one s 5 projekcemi).
Prostě nejsou v kinech kvalitní filmy.

Ale je srandovní přirovnání. 1 DVD stalo kdysi 200-300-400 Kč. Za tohle teď maš na měsíc např. Netflix nebo D+ kde máš 1000 filmů a seriálů.
LOL
871859
Mích až 20 návštěv v kině za rok je už passe. To jsem často byl na některých filmech vícekrát (vede Rogue one s 5 projekcemi). Prostě nejsou v kinech kvalitní filmy. Ale je srandovní přirovnání. 1 DVD stalo kdysi 200-300-400 Kč. Za tohle teď maš na měsíc např. Netflix nebo D+ kde máš 1000 filmů a seriálů. LOL
1 -1
reagují: TedGeorge
reagovat
Musím říct, že u mě cena trošku roli hraje, chodím na míň filmů než před pár lety, víc si vybírám. Samozřejmě to je ovlivněné tím, že jsou ty filmy dřív dostupné jinde, jež bývaly. A co mě vytáčí nejvíc je poplatek 25 Kč za online transakci u cinemacity. Teda ne za transakci, ale za každý lístek zvlášť..
871856
Musím říct, že u mě cena trošku roli hraje, chodím na míň filmů než před pár lety, víc si vybírám. Samozřejmě to je ovlivněné tím, že jsou ty filmy dřív dostupné jinde, jež bývaly. A co mě vytáčí nejvíc je poplatek 25 Kč za online transakci u cinemacity. Teda ne za transakci, ale za každý lístek zvlášť..
6 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Díky, no jasně, na Smile jsem úplně zapomněl, to byl dle tržeb taky dost dobrý tah. Ty ostatní zřejmě budou pod mou rozlišovací schopnost, a.ka. nejsem cílovka (jako v případě 80 for Brady:D).

Co se týká toho theater time slotu, tak jasně, není to taková paráda (rovná se zhouba kin typu day one) jako v době pandemie a termíny se v mezidobí zase prodloužily a možná je to fakt čistě můj bias, ale pořád mi připadá, že u filmů, které nejsou vyloženě trvalka a/nebo nešlo o big cashgrab, se jejich release na streamu přece jen posunul ve srovnání s dobou před pandemií a samozřejmě čím větší BO fail, tím je film na stream uklizen rychleji.

Tahle strategie "silné koně podpoříme delším slotem, slabé kusy mají smůlu a než je zbytečně/nákladně držet v kinech, raději ať poslouží jako content filler na streamu (kde třeba sledovaností překvapí, kdoví?)" mi pro současný stav filmového businessu, kdy jsou studia z jedné strany tlačena do toho, aby uváděla filmy v kinech a z druhé strany mají streamy, které musí plnit nějakým obsahem (pro subs pokud možno novým/lákavým), dává smysl, respektive jde o akceptovatelný kompromis z obou stran (studia vs publikum).  
871851
Díky, no jasně, na Smile jsem úplně zapomněl, to byl dle tržeb taky dost dobrý tah. Ty ostatní zřejmě budou pod mou rozlišovací schopnost, a.ka. nejsem cílovka (jako v případě 80 for Brady*:D*). Co se týká toho theater time slotu, tak jasně, není to taková paráda (rovná se zhouba kin typu day one) jako v době pandemie a termíny se v mezidobí zase prodloužily a možná je to fakt čistě můj bias, ale pořád mi připadá, že u filmů, které nejsou vyloženě trvalka a/nebo nešlo o big cashgrab, se jejich release na streamu přece jen posunul ve srovnání s dobou před pandemií a samozřejmě čím větší BO fail, tím je film na stream uklizen rychleji. Tahle strategie "silné koně podpoříme delším slotem, slabé kusy mají smůlu a než je zbytečně/nákladně držet v kinech, raději ať poslouží jako content filler na streamu (kde třeba sledovaností překvapí, kdoví?)" mi pro současný stav filmového businessu, kdy jsou studia z jedné strany tlačena do toho, aby uváděla filmy v kinech a z druhé strany mají streamy, které musí plnit nějakým obsahem (pro subs pokud možno novým/lákavým), dává smysl, respektive jde o akceptovatelný kompromis z obou stran (studia vs publikum).  
871828
1 -1
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se