Od úterní projekce poněkud cyklicky poslouchám soundtrack k novému Spideymu... a musím říct, že je to snad Artuše první filmová nahrávka, která mě naprosto a s přehledem posílá do kolen. Dlouho už jsem neslyšel tak vymazlený soundtrack.
Instrumentální část je hodně, ale opravdu hodně silná. Na první dobrou se moc neliší od moderní konkurence. Hodně elektroniky, hodící se k akční povaze filmu a tlumené motivy, aby na sebe nestrhávala pozornost od nabušeného vizuálu. Ale...
Bez ní by velmi pravděpodobně vůbec nefungoval hlavní záporák. Když sem vylezl z kina, byl jsem uhranut, jak ho tvůrci zpracovali a přikládal jsem většinu zásluh dechberoucímu vizuálu.
Jenže poté, co teď točím soundtrack musím říct, že pravděpodobně větší část odedřela hudba. Ta koncepce stylisticky směšného a humorného záporáka, který se změní v neředěné zlo je ve filmu dost černobílá. Ani na moment nepochybuju, že je to tvůrčí záměr, ta postava je napsána velmi chytře. Běžný a vlastně tuctový ňouma, který si chtěl žít jen svůj život o všechno přišel a tak se chce pomstít všehomíru, takže Spideymu. Jakákoliv snaha ho emocionálně polidštit by byla jen antiproduktivní, minimálně kvůli tomu, kam ho tvůrci posunuli.
No a hudební stránka to celé jen stmeluje dohromady. Komický, ba přímo groteskní začátek a monolytický, v maximální možné míře kontrastní "závěr" té postavy je hudebně natolik přesný a té postavě natolik pomáhá, že nezbývá, než dát klobouček.
Instruméntálka je nicméně sice dobrá a funkční, ale co v mých uších nahrávku nakopává do velebených výšin, je část písničková.
Na rozdíl od drtivé většiny filmů to není "Pejsek s kočičkou vařili dort", ale soudružná a jasně definovaná nahrávka. Trošku mě až zaráží, jak málo se u filmů využívá konceptu jednoho interpreta, který pro film napíše celou desku.
Ty písničky krásně stojí i samy o sobě, ale jako celek tvoří nového Spideyho stejnou měrou, jako vizuál. Gwen by bez úvodní písničky byla jako postava poloviční. Podání osudovosti při jejím návratu za Milesem by bez dalšího songu vůbec nefungovala. A finále s vy víte kým by bez hudby evokující minulý film vyzněla dost na prázdno.
Ovšem i na samotný poslech a bez nutnosti podpořit filmový zážitek je to masterpiece. Rap moc nemusím, ale v tomhle popíkovém podání mě zatím ani jednou nedonutil přeskakovat. A když už jsme u toho popíku, naprosto top aranže, textově velmi silné a hudebně skvělé.
Musiczone: Spider-verse soundtrack.
870726
Od úterní projekce poněkud cyklicky poslouchám soundtrack k novému Spideymu... a musím říct, že je to snad Artuše první filmová nahrávka, která mě naprosto a s přehledem posílá do kolen. Dlouho už jsem neslyšel tak vymazlený soundtrack.
Instrumentální část je hodně, ale opravdu hodně silná. Na první dobrou se moc neliší od moderní konkurence. Hodně elektroniky, hodící se k akční povaze filmu a tlumené motivy, aby na sebe nestrhávala pozornost od nabušeného vizuálu. Ale...
Bez ní by velmi pravděpodobně vůbec nefungoval hlavní záporák. Když sem vylezl z kina, byl jsem uhranut, jak ho tvůrci zpracovali a přikládal jsem většinu zásluh dechberoucímu vizuálu.
Jenže poté, co teď točím soundtrack musím říct, že pravděpodobně větší část odedřela hudba. Ta koncepce stylisticky směšného a humorného záporáka, který se změní v neředěné zlo je ve filmu dost černobílá. Ani na moment nepochybuju, že je to tvůrčí záměr, ta postava je napsána velmi chytře. Běžný a vlastně tuctový ňouma, který si chtěl žít jen svůj život o všechno přišel a tak se chce pomstít všehomíru, takže Spideymu. Jakákoliv snaha ho emocionálně polidštit by byla jen antiproduktivní, minimálně kvůli tomu, kam ho tvůrci posunuli.
No a hudební stránka to celé jen stmeluje dohromady. Komický, ba přímo groteskní začátek a monolytický, v maximální možné míře kontrastní "závěr" té postavy je hudebně natolik přesný a té postavě natolik pomáhá, že nezbývá, než dát klobouček.
Instruméntálka je nicméně sice dobrá a funkční, ale co v mých uších nahrávku nakopává do velebených výšin, je část písničková.
Na rozdíl od drtivé většiny filmů to není "Pejsek s kočičkou vařili dort", ale soudružná a jasně definovaná nahrávka. Trošku mě až zaráží, jak málo se u filmů využívá konceptu jednoho interpreta, který pro film napíše celou desku.
Ty písničky krásně stojí i samy o sobě, ale jako celek tvoří nového Spideyho stejnou měrou, jako vizuál. Gwen by bez úvodní písničky byla jako postava poloviční. Podání osudovosti při jejím návratu za Milesem by bez dalšího songu vůbec nefungovala. A finále s vy víte kým by bez hudby evokující minulý film vyzněla dost na prázdno.
Ovšem i na samotný poslech a bez nutnosti podpořit filmový zážitek je to masterpiece. Rap moc nemusím, ale v tomhle popíkovém podání mě zatím ani jednou nedonutil přeskakovat. A když už jsme u toho popíku, naprosto top aranže, textově velmi silné a hudebně skvělé.
Musiczone: Spider-verse soundtrack.
reagují:
holub109
|
reagovat
|