Nespoilerově mám vlastně jen jednu výtku - jednou stranou je fajn, že tu pořád pobíhají producenti s koulema jako tady páni kluci z Paramountu. Nemyslím si, že je ideální meta to, co dělá třeba Netflix - dát autorovi 100% svobodu a neomezenej bakšiš, ale že na tuhle Chazellovu vizi dal někdo 100 mega, super. To mínus je bohužel s kasovním výsledkem, o to míň se zas do těhle vizí budou další studia pouštět. Teď k filmu - nenudil jsem se ani minutu, pro mě to tempo drželo celou dobu, i když třeba právě Fabbelmanovi rezonovali víc, z osobního důvodu (viděl jsem tam dost paralel při vzpomínce na svý školní video pokusy :) nicméně oboje za plnou palbu.
Asi nejsem jedinej, kdo je z toho v dobrym mimo tak, že na to asi nutně potřebuje do toho kina zaběhnout na repete. Herci jsou skvělí, už v úvodních minutách v podstatě bez replik, z pohledů, obrázek si o jejich charakterech uděláte sami. Když jsme u toho, potěšila spousta mikro roliček, nejvíc asi Spike Jonze jako nervní rejža. Vizuálně, kamerově - jak říkám, napoprvé všechno nevstřebám, ale když se u jednotlivých scén zastavíte nad tím, jak mravenčí práce musela být připravit jenom tenhle a tenhle záběr, aby to vypadalo tak, jak to vypadá ... prostě . Třeba ten průlet po placu. Vnímám to jako Chazellův zamilovanej dopis ne Hollywoodu, ale filmu jako takovýmu. Každá replika, co tam o filmování padne - proč tam chceš, ta radost když Jonze dostane kameru a stihnou ještě to světlo ... proč na ně jako divák koukáš a proč k nim utíkáš. Jo, zas si to přelejvám k sobě, protože jsem na základce na otázku, co byste si přáli k Ježíšku jednou mlel, jak „bych si přál být na natáčení Smrtelného zla 2, paní učitelko ... a jenom bych na to koukal, jak to chodí". Je to zamilovanej dopis k filmu, s hořkostí fabriky na vysátý duše, která se dá nejen přenést do současnosti, ale i mimo filmové odvětví (viz. rozhovor Pitta s „Mirkou“ a závěr). Melu dlouho, prostě - nadšení, čirý nadšení. Jdu si pustit OST.
PS: Na více místech k tomu filmu čtu cosi o explicitě - a to mi přijde moc nafouklý. Nebo spíš, když na x místech čtu, že tam je něco přes čáru ... čáry tam jsou :), ale beru to tak, že třeba zvracíme, čůráme - někdo jen tak, někdo i na někoho, jen to nevidíme v každym filmu, ale není tam zrovna něco, co by zavíralo oči. A úlevná chvíle slona ... Vyšehrad v úvodu v rámci trávení testuje diváka asi víc :).
Babylon - 5/5
855844
Nespoilerově mám vlastně jen jednu výtku - jednou stranou je fajn, že tu pořád pobíhají producenti s koulema jako tady páni kluci z Paramountu. Nemyslím si, že je ideální meta to, co dělá třeba Netflix - dát autorovi 100% svobodu a neomezenej bakšiš, ale že na tuhle Chazellovu vizi dal někdo 100 mega, super. To mínus je bohužel s kasovním výsledkem, o to míň se zas do těhle vizí budou další studia pouštět. Teď k filmu - nenudil jsem se ani minutu, pro mě to tempo drželo celou dobu, i když třeba právě Fabbelmanovi rezonovali víc, z osobního důvodu (viděl jsem tam dost paralel při vzpomínce na svý školní video pokusy :) nicméně oboje za plnou palbu.
Asi nejsem jedinej, kdo je z toho v dobrym mimo tak, že na to asi nutně potřebuje do toho kina zaběhnout na repete. Herci jsou skvělí, už v úvodních minutách v podstatě bez replik, z pohledů, obrázek si o jejich charakterech uděláte sami. [spoiler]Když jsme u toho, potěšila spousta mikro roliček, nejvíc asi Spike Jonze jako nervní rejža. Vizuálně, kamerově - jak říkám, napoprvé všechno nevstřebám, ale když se u jednotlivých scén zastavíte nad tím, jak mravenčí práce musela být připravit jenom tenhle a tenhle záběr, aby to vypadalo tak, jak to vypadá ... prostě *:+*. Třeba ten průlet po placu. Vnímám to jako Chazellův zamilovanej dopis ne Hollywoodu, ale filmu jako takovýmu. Každá replika, co tam o filmování padne - proč tam chceš, ta radost když Jonze dostane kameru a stihnou ještě to světlo ... proč na ně jako divák koukáš a proč k nim utíkáš. Jo, zas si to přelejvám k sobě, protože jsem na základce na otázku, co byste si přáli k Ježíšku jednou mlel, jak „bych si přál být na natáčení Smrtelného zla 2, paní učitelko ... a jenom bych na to koukal, jak to chodí". Je to zamilovanej dopis k filmu, s hořkostí fabriky na vysátý duše, která se dá nejen přenést do současnosti, ale i mimo filmové odvětví (viz. rozhovor Pitta s „Mirkou“ a závěr). Melu dlouho, prostě - nadšení, čirý nadšení. Jdu si pustit OST.
PS: Na více místech k tomu filmu čtu cosi o explicitě - a to mi přijde moc nafouklý. Nebo spíš, když na x místech čtu, že tam je něco přes čáru ... čáry tam jsou :), ale beru to tak, že třeba zvracíme, čůráme - někdo jen tak, někdo i na někoho, jen to nevidíme v každym filmu, ale není tam zrovna něco, co by zavíralo oči. A úlevná chvíle slona ... Vyšehrad v úvodu v rámci trávení testuje diváka asi víc :).[/spoiler]
Babylon - 5/5
reagovat
|