Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Avatar: The Way of Water: Recenze

příspěvky 121 - 140 Napsat příspěvek
reaguje na: Gonzi
Jo, souhlas, už jsem to víc nechtěl rozepisovat (i tak to bylo over the top), ale přímo to souvisí s tím, že tady má Cameron full house, tudíž není (paradoxně) čas věnovat se všem členům rodiny na dostatečném prostoru a současně můžeš někoho lehce obětovat jako trigger pro další event v ději. Neříkám, že způsob, jakým to Cameron ve filmu pojal vyloženě nezafungoval (na mně do jisté míry jo, ale zdaleka ne naplno), ale kdyby JakeSully přišel buď o jediné dítě a zbytek těch postav bylo "křoví", nebo Cameron nechal zemřít toho mladšího, kolem kterého se točí podstatná část děje (a jen tak zadarmo by si vybudoval do trojky pro staršího trauma, že jej nedokázal ochránit;)), emocionální dopad by to mělo imho o řád vyšší.
 
Já jsem právě v průběhu filmu tipoval, že Cameron sejme toho mladšího (ta holka je dítě, takže tam bylo jasné, že jde o no-go, dokonce i u Camerona:D a v případě adoptované Weaver se hintovaly její schopnosti, takže tam bylo taky jasné, že se s ní dál počítá), protože se na něj zaměřuje téměř veškerá pozornost, tj. divák je u něj mnohem zaangažovanější, než u toho staršího. A ono ne. Což jen zdůraznilo fakt, že ta postava byla, bohužel, ve filmu fakt jen proto, aby se v klimaxu klidila pryč a ten poslední záběr na JakeSullyho s upřeným pohledem do kamery a teasovací hláškou pro trojku měl alespoň nějakou váhu.
851148
Jo, souhlas, už jsem to víc nechtěl rozepisovat (i tak to bylo over the top), ale přímo to souvisí s tím, že tady má Cameron [spoiler]full house, tudíž není (paradoxně) čas věnovat se všem členům rodiny na dostatečném prostoru a současně můžeš někoho lehce obětovat jako trigger pro další event v ději[/spoiler]. Neříkám, že způsob, jakým to Cameron ve filmu pojal vyloženě nezafungoval (na mně do jisté míry jo, ale zdaleka ne naplno), ale kdyby [spoiler]JakeSully přišel buď o jediné dítě a zbytek těch postav bylo "křoví", nebo Cameron nechal zemřít toho mladšího, kolem kterého se točí podstatná část děje (a jen tak zadarmo by si vybudoval do trojky pro staršího trauma, že jej nedokázal ochránit*;)*)[/spoiler], emocionální dopad by to mělo imho o řád vyšší.   Já jsem právě v průběhu filmu tipoval, že Cameron [spoiler]sejme toho mladšího (ta holka je dítě, takže tam bylo jasné, že jde o no-go, dokonce i u Camerona*:D* a v případě adoptované Weaver se hintovaly její schopnosti, takže tam bylo taky jasné, že se s ní dál počítá), protože se na něj zaměřuje téměř veškerá pozornost, tj. divák je u něj mnohem zaangažovanější, než u toho staršího[/spoiler]. A ono ne. Což jen zdůraznilo fakt, že ta [spoiler]postava byla, bohužel, ve filmu fakt jen proto, aby se v klimaxu klidila pryč a ten poslední záběr na JakeSullyho s upřeným pohledem do kamery a teasovací hláškou pro trojku měl alespoň nějakou váhu[/spoiler].
851138
5 0
reagovat
reaguje na: Polux
Zřím tě, bro ;) 
851142
Zřím tě, bro ;) 
851136
4 -1
reagovat
reaguje na: Gladiator15
Resp. ještě jinak, tak mi popiš co o té postavě po filmu víš ty? Co je její světonázor, dramatický oblouk, vztahy atd? Pro mě je to prvorozený syn v šlépějích otce a tím končím. Kdyby umřel v prvních 15ti minutách, tak by to mělo obdobný dramatický dopad čistě z titulu, že jsem se za ty další 3 hodiny nic víc nedozvěděl.
851141
Resp. ještě jinak, tak mi popiš co o té postavě po filmu víš ty? Co je její světonázor, dramatický oblouk, vztahy atd? [spoiler]Pro mě je to prvorozený syn v šlépějích otce a tím končím. Kdyby umřel v prvních 15ti minutách, tak by to mělo obdobný dramatický dopad čistě z titulu, že jsem se za ty další 3 hodiny nic víc nedozvěděl.[/spoiler]
851139
4 -1
reagují: Incitatus
reagovat
reaguje na: Gladiator15
Nepopírám, uvidím u druhé projekce a buď si to vezmu zpět, nebo budu mít konkrétnější argumenty. Ten problém jsem totiž měl častěji. Mám na to opravdu rozepsaný článek, ale "stručná" verze je, že do puntíku souhlasím s tímto videem o jedničce: link , zatímco nemám stejný pocit "scénáristické dokonalosti každé věty a scény" u dvojky.

Příchod do nového kmene je dramatizovaný větami, ale nic se nestane. Reálně přijdou a jsou přijmutí. Popírání náčelníka synem je dramatizované větami, ale nic se nestane. Nikdy nejsou reálně vyhoštění apod. a nemusí se nějak vykoupit.

Tady těchto maličkostí tam bylo mnohem víc, než bych čekal (opět, právě protože A1 považuju v tomto ohledu za DOKONALÝ film - myslím to naprosto bez nadsázky).
851140
Nepopírám, uvidím u druhé projekce a buď si to vezmu zpět, nebo budu mít konkrétnější argumenty. Ten problém jsem totiž měl častěji. Mám na to opravdu rozepsaný článek, ale "stručná" verze je, že do puntíku souhlasím s tímto videem o jedničce: https://www.youtube.com/watch?v=W8sgI3bK0Ag , zatímco nemám stejný pocit [i]"scénáristické dokonalosti každé věty a scény"[/i] u dvojky. [spoiler]Příchod do nového kmene je dramatizovaný větami, ale nic se nestane. Reálně přijdou a jsou přijmutí. Popírání náčelníka synem je dramatizované větami, ale nic se nestane. Nikdy nejsou reálně vyhoštění apod. a nemusí se nějak vykoupit. [/spoiler]Tady těchto maličkostí tam bylo mnohem víc, než bych čekal (opět, právě protože A1 považuju v tomto ohledu za [b]DOKONALÝ[/b] film - myslím to naprosto bez nadsázky).
851139
4 -1
reagují: Gladiator15
reagovat
reaguje na: Gonzi
To bude asi viac tvoj problém ako problém Camerona, pretože ja som pri tej scéne reval ako malé decko. A nebol som sám.  A v záverečnej scéne zas. Ale, že to chcelo viac scén s nimi, tak to súhlas.
851139
To bude asi viac tvoj problém ako problém Camerona, pretože ja som pri tej scéne reval ako malé decko. A nebol som sám.  A v záverečnej scéne zas. Ale, že to chcelo viac scén s nimi, tak to súhlas.
851138
4 -2
reagují: Gonzi, Gonzi
reagovat
reaguje na: Polux
že někdo z potomků se závěrečných titulků rozhodně nedožije a jeho existence ve vyprávění bude "obětována"
K tomu mám za sebe úplně jinou výtku. Cameron točí "šablonovitě", kdy ale vše má svůj řád a pořádek. Vše je na svém místě. Alespoň u Avatara 1 to platilo (2 v tom trochu pokulhává, ale podobně velkou formulaci myšlenky mám teprve rozepsanou). Problémem pak je, že účel této postavy je jen a pouze co píšeš.

On byl vyloženě redukován z "postavy" na "toho Sullyho co umře". Jeho celý smysl existence je, že umře. Naprosto tam chybí nějaké budování vztahu mezi ním a otcem, nebo bratrem aby pak jeho smrt přímo spustila nějakou emocionální změnu. Že je Jakeův dokonalý syn je doslova řečeno, místo aby to bylo nějak více ukázáno. Mohl být jeho pravá ruka napříč filmem, dokonce bych řekl že měl být skoro hlavní hrdina vedle svého bratra, abychom jeho smrt cítili.

Tady Cameron neuvěřitelně selhal, protože u smrti velryby jsem nesnášel lidi ve filmu a přeneseně celé reálné lidstvo a opravdu jsem si tu scénu "protrpěl", kdežto u smrti syna mi (a všem postavám) to bylo defacto u prdele.


A přesně tyhle "problémy" Avatar 1 nemá. Ten je v tomto ohledu dokonalý. Zatímco tady je takových věcí povícero.
851138
[spoiler]že někdo z potomků se závěrečných titulků rozhodně nedožije a jeho existence ve vyprávění bude "obětována" [/spoiler]K tomu mám za sebe úplně jinou výtku. Cameron točí "šablonovitě", kdy ale vše má svůj řád a pořádek. Vše je na svém místě. Alespoň u Avatara 1 to platilo (2 v tom trochu pokulhává, ale podobně velkou formulaci myšlenky mám teprve rozepsanou). Problémem pak je, že účel této postavy je jen a pouze co píšeš. [spoiler]On byl vyloženě redukován z [i]"postavy"[/i] na [i]"toho Sullyho co umře"[/i]. Jeho celý smysl existence je, že umře. Naprosto tam chybí nějaké budování vztahu mezi ním a otcem, nebo bratrem aby pak jeho smrt přímo spustila nějakou emocionální změnu. Že je Jakeův dokonalý syn je doslova řečeno, místo aby to bylo nějak více ukázáno. Mohl být jeho pravá ruka napříč filmem, dokonce bych řekl že měl být skoro hlavní hrdina vedle svého bratra, abychom jeho smrt cítili. Tady Cameron neuvěřitelně selhal, protože u smrti velryby jsem nesnášel lidi ve filmu a přeneseně celé reálné lidstvo a opravdu jsem si tu scénu "protrpěl", kdežto u smrti syna mi (a všem postavám) to bylo defacto u prdele.[/spoiler][spoiler] [/spoiler]A přesně tyhle "problémy" Avatar 1 nemá. Ten je v tomto ohledu dokonalý. Zatímco tady je takových věcí povícero.
851128
11 -1
reagují: Polux, Gladiator15
reagovat
reaguje na: minitroll
První IMAX v životě, což se nepochybně na zážitku podepsalo:D a muselo to jít (všechno) ven, no:).
851136
První IMAX v životě, což se nepochybně na zážitku podepsalo*:D* a muselo to jít (všechno) ven, no*:)*.
851132
5 0
reagují: minitroll
reagovat
reaguje na: Polux
Tvl, normálne jsi napsal baladu o "Jak jsem viděl Avatara" :D Ale palec nahoru, že jsi na to upozornil na začátku. 
851132
Tvl, normálne jsi napsal baladu o "Jak jsem viděl Avatara" *:D* Ale palec nahoru, že jsi na to upozornil na začátku. 
851128
3 0
reagují: Polux
reagovat

9/10

Sorry za nekonečné scrollování všem, které to nezajímá. Nějak se mi to vymklo kontrole:D.
 
Přísloví o vstupování podruhé do stejné řeky tady nemá moc smysl uvádět, protože Cameron to dělá opakovaně a pokaždé s úspěchem, tj. v jeho případě jde v podstatě o pravidlo a nikoliv výjimku. Překvapení se tudíž nekoná (kdy se u něj v negativním slova smyslu, vyjma debutu, vůbec konalo:D?) a to nekonečné čekání na pokračování předlouhých 13 let stálo za to, protože Cameron zase a znova po technologické (počkat, vlastně po jakékoliv:)) stránce věci ukazuje veškeré konkurenci - jak dosavadní, tak lze očekávat i blízké budoucí - záda a diváka si s velkým přehledem po celý čas filmu vodí přesně tak, jak v té které části příběhu právě potřebuje. Další revoluce v oboru, jako se tomu stalo u jedničky a některých předchozích filmů, tentokrát sice není na pořadu dne, ale dvojky (ať už navazující na vlastní, nebo na cizí jedničky) Cameron umí na poli scénářů i režie jako málokdo a zde to v precizně evolučním stylu opět dokazuje. Je to škoda? Rozhodně ano. Je to potřeba? Vlastně moc ne. Je to zklamání? Ani náhodou.

Předně jde o přímé pokračování, takže se nelze příliš divit tomu, že Cameron nevynalézá znovu kolo a spousty motivů, témat a příběhových prvků se v průběhu děje recykluje z originálu. Vtipné na tom třeba je, že Lang zde podstupuje podobnou indoktrinační cestu jako Worthington v původním filmu a do jisté míry tak Quaritch přebírá roli divákova průvodce fikčním světem, tak jako tomu bylo s JakeSullymu v jedničce. Antikoloniální a eko agitka samozřejmě nechybí ani tentokrát, jen kritiku kácení a/nebo pálení pralesů vystřídala kritika lovu, respektive vybíjení, mořských savců, přičemž na obecnější úrovni poukazování na kapitalistické vykořisťování původních obyvatel a drancování přírodních zdrojů je v této frančíze zakotveno v samotných základech, tudíž je přítomno i ve dvojce. Výtky na přílišnou podobnost vyprávění s jinými klasickými díly podžánru "cizinec, nebo rovnou nepřítel, se ocitne mezi domorodci, postupně se začleňuje do jejich kultury a nakonec se stává jedním z nich" v případě pokračování vcelku logicky padají, děj si ve dvojce jde svou vlastní cestou a možná pro leckoho trochu překvapivou, protože příběh tady má mnohem komornější měřítko než v jedničce, přestože celkovým provedením si film zachovává patřičnou epiku.
 
Příběh tak není rozmáchlým navazováním na původní dějovou linku ve stylu větší, rychlejší (tedy kromě HFR:D), hlasitější, početnější, bombastičtější, atd., ale v podstatě jen taková drobná (tříhodinová:)) epizodka, která fikční svět frančízy nijak zásadně neposune vpřed směrem k očekávané celoplanetární celoměsíční konfrontaci všech obyvatel z řad Na'vi s RDA a definitivní porážce/vyhnání kolonizátorů z Pandory, což bude jistě středobodem následujících pokračování.
 
Stran rozestavění šachových figurek v podobě postav a událostí se ve dvojce začíná prakticky nanovo a tak jako v jedničce šlo především o worldbuilding a story setup pro celou ságu (jelikož Cameron už v době přípravných prací na jedničce počítal s tím, že budou následovat další díly), tak to kupodivu platí do značné míry i pro dvojku. Příběhovým prvkům, okolo kterých by se v jiných filmech točil úplně celý děj (výstavba a existence Bridgehead City, změna strategie RDA a nový dlouhodobý cíl přeměnit Pandoru terraformací v plnohodnotného nástupce Země jako domovské planety lidstva, rybářský průmysl, propojení Weaver s Eywou a její schopnosti, atd.), je tady věnováno doslova pár okamžiků a jsou zmíněny jen tak mimochodem, ovšem již nyní je jasné, že v nadcházejících pokračováních značně nabydou na významu. Podobné střípky rozprostřené v ději napomáhají nejen komplexitě a hloubce daného světa, ve kterém se hlavní postavy nacházejí, ale taktéž divákovu pocitu, že za pomyslnou oponou filmu, který právě sleduje, je ukryt skutečně funkční fikční svět (přestože pochopitelně není).
 
Samotná příběhová linka je paradoxně ještě jednodušší a přímočařejší než minule a jak Cameron předem avizoval, ústředním bodem celého filmu je téma rodiny. To ovšem neznamená, že by Cameron stran děje nezvládl dodat svůj obvyklý (nad)standard. Většina přítomných postav se dočká ukázkového charakterového oblouku, seznamování hlavních postav (a tím i diváka) s novým, dosud neznámým, vodním prostředím funguje na výbornou (stejně jako minule v pralese), nově představené postavy (jak v rámci rodiny, tak vodní komunity a lidských kolonizátorů) jsou většinou alespoň něčím zajímavé, když už ne výborné a žádná z nich neslouží jen jako zbytečná stafáž, charaktery postav představují sice nadále archetypy, ale dostávají zde o něco větší hloubku (včetně některých záporáků) a události v závěru dvojky rozehrávají pro jednotlivé postavy i celý fikční svět docela slibnou partii do budoucna.
 
Přestože je primárně důraz kladen na rodinu a vztahy mezi jejími jednotlivými členy (strasti a radosti mateřství a především otcovství included:)), Cameron současně zvládá rozehrát několik dalších, neméně zajímavých, vedlejších linek (aby ne, s ohledem na masivní stopáž filmu:D), ať už jde o přistěhovalectví/uprchlictví, hledání vlastní identity, generační rozdíly, ostrakizaci v rámci komunity z důvodu tělesné odlišnosti, nebo balancování mezi ochranou svých blízkých a potřebou postavit se vůči zlu na odpor a v rámci příběhu se dokonce nebojí ani zábavně odkazovat na klasické umění typu Shakespeareovské scény Langa s vlastní lebkou v ruce, nebo po vzoru Michelangela lyrický záběr na synchronizované plavání Na'vi a zástupce mořské fauny, vzájemně spojených letmým dotykem ruky a ploutve.   
 
I na povinné blockbusterové atrakce samozřejmě v průběhu děje dojde. Nechybějí působivé momenty (přílet lodí RDA k Pandoře a vylodění jednotek na povrchu, Langovo ohledání "místa činu" svého skonu v jedničce), nechybějí dojemné momenty (většina scén s Weaver, navazování přátelství s vyhnancem z řad mořských savců, skon potomka a jeho pohřeb), nechybějí strhující momenty (útok na zásobovací konvoj, "rande" po letech Worthingtona, Saldany a Langa, honička s mořským predátorem, celé akční finále a závěrečná mano a mano konfrontace Worthingtona s Langem), nechybějí vtipné momenty (zvýšená tepovka v nevhodnou chvíli, Worthingtonův zrychlený výcvik jízdy/plavby, slovní přestřelky Langa s Championem) a pochopitelně nechybějí ani eye candy momenty (nad rámec toho, že money shot je v podstatě celý film od začátku do konce:)).

Cameron je věrný osvědčené tříaktové dějové struktuře, přičemž v prostřední části, která je regulérním NatGeo dokumentem o podmořské mimozemské fauně a flóře a současně vztahovkou jak v rámci rodiny, tak nové komunity, ve které se hlavní postavy ocitly, se děj prakticky zastaví a divák dlouhé minuty sleduje "jen" scény o tom, jak to chodí u domorodců žijících nikoliv hluboko v pralese, ale blízko vody a pod hladinou. V každém jiném filmu by většina publika volala po urychleném nástupu čehokoliv dramatického a nejlépe akčního ve snaze zahnat nastupující nudu, zatímco tady si divák užívá každou další úchvatnou scénu s pocitem dojetí a/nebo úžasu a současně s vědomím, že dramatické a samozřejmě akční pasáže budou následovat, ale nyní je ještě čas se pěkně kochat všemožnými zástupci zdejšího ekosystému:).
 
Technofetišista/environmentalista Cameron ale ani tentokrát nezapomněl na hračičky v publiku a divák se opět dočká jak spousty nové techniky, zařízení a vybavení, které jednak vypadá skvěle a jednak působí, že kdyby něco z toho, na základě blueprintů návrhářského týmu (snad je Cameron dříve nebo později publikuje:)), někdo skutečně postavil, bez problémů by to fungovalo přesně tak, jako se to prezentuje ve filmu, tak opět spousty nových druhů zvířat a rostlin, pro které platí totéž co pro techniku a to vše v souvislosti s dějištěm příběhu především z námořní/podmořské oblasti. 
 
Jak je u perfekcionisty Camerona zvykem v průběhu celé jeho kariéry, technická preciznost a celková řemeslná "vyleštěnost" v každém myslitelném a možná i nemyslitelném:D ohledu vyloženě sálá z každého záběru a sekvence. Celková audiovizuální kvalita filmu, způsob práce s 3D efektem tak, aby sloužil příběhu pro větší diváckou imerzi a nikoliv jen pro efekt (prvoplánové scény s libovolnými předměty "vyskakujícími" z plátna se zde prakticky nekonají) a kvalitativní úroveň všudypřítomných triků je i ve dvojce daleko před všemi svými soupeři na poli vysokorozpočtových blockbusterů, což vlastně ani není moc k údivu vzhledem k faktu, že už letošní re-release jedničky názorně ukázal, že konkurence nebyla schopna po řemeslné stránce doteď dorovnat 13 let starý (byť pro obnovenou premiéru vylepšený) originál, tak jak by se jí to asi tak mohlo podařit s aktuálním pokračováním:D?
 
Natáčení pod skutečnou vodou s dlouhými minutami, během kterých museli herci zadržet dech, v kombinaci s technikou performance capture znovu nese své ovoce a digitální modré postavičky na plátně i na podruhé doslova ožívají, přičemž lze zase pro jednou hovořit o regulérním hereckém výkonu, při kterém dokáže divák zaznamenat každou, byť nepatrnou, emoci ve tváři dané postavy a vytušit tak její momentální emocionální a myšlenkové rozpoložení. Z pohledu technické realizace je interakce lidských a digitálních postav v digitálním prostředí opět naprosto dokonalá. Po herecké stránce staří známí z minula, tj. Worthington, Saldana, Weaver a Lang (který si svým parádním záporákem i na podruhé tak trochu krade celý film pro sebe), předvádí i v pokračování výborné výkony a totéž lze soudit o nově příchozích v čele s Winslet, Curtisem nebo třeba Championem (něco mi říká, že jeho postava bude v dalších dílech hodně podstatná).
 
Nicméně pár drobných nedostatků se ve filmu přece jen najde. Je třeba lehce s podivem, že celá myšlenka, na které stála motivace RDA kolonizovat Pandoru a totiž vzácný prvek, Cameronem vtipně pojmenovaný jako Unobtanium, je tady kompletně uklizena z cesty a nahrazena úplně jiným, ovšem stejně neuvěřitelně výnosným MacGuffinem, který se ale nikdo už ani neobtěžoval konkrétně pojmenovat. Také je trochu škoda, že oproti minulému filmu není v řadách lidských kolonizátorů žádná morálně alespoň trochu nejednoznačná postava (natož z pohledu vykonaných skutků) a totéž se týká i domorodců, což sice platilo i pro jedničku, ale jistá nečernobílost nejen lidských postav by dvojce určitě prospěla.
 
Další výtka směřuje na obvyklou scénáristickou berličku související s mnohočlennou rodinou, což je prvek, který se dost často ve storytellingu využívá pro to, aby některý z jejích členů tragicky/násilně zahynul (a vytvořil tak motivaci pro zbylé postavy porazit padouchy, případně uzavřít spojenectví, nebo se pomstít), aniž by ovšem silné téma rodiny ztratilo na významu, protože zbývá mnoho dalších postav, které danou rodinu nadále tvoří. Postavy v trilogii The Godfather nebo v sérii Game of Thrones by mohly vyprávět:D. Takže jsem hned zpočátku filmu očekával, že někdo z potomků se závěrečných titulků rozhodně nedožije a jeho existence ve vyprávění bude "obětována" pro vyšší příběhové dobro. A k mému zklamání jsem se také dočkal.
 
Horner se bohužel produkce filmu již nedožil a tak musel zaskočit náhradník Franglen. Ten se, asi naštěstí, nepouští do žádných větších akcí, protože vyjma značného citování známých Hornerových hudebních motivů z jedničky je zbytek jeho OST obyčejná výplň, téměř na úrovni nějakého temp tracku, na kterou divák zapomene po skončení závěrečných titulků. Kdoví jak by to dopadlo, kdyby ze strany Camerona padlo rozhodnutí, že hudba ve dvojce bude stát čistě na práci Franglena a Hornerovy motivy by se ve filmu vůbec neobjevily. Naštěstí se to nestalo a Horner tak mnohé zachraňuje.
 
Na konto velkorysé stopáže je potřeba podotknout, že zvláště prostřední "dokumentární" část, ve které znatelně zvolní tempo, by zajisté šlo významně zkrátit, aniž by logika a návaznost příběhu nějak výrazněji utrpěly, ale tak jako u všech podobných epických látek nejde jen o striktní vyprávění faktů kdo, co, jak a proč, ale taktéž o navození patřičné atmosféry, divákovu emoční angažovanost a v případě této frančízy i předání určitého poselství publiku, což uvedené scény plní skvěle. Ale pravda, o něco úspornější stopáž by tempu filmu možná prospěla. Jsem v tomto ohledu zvědav, zda s vydáním dvojky na domácí video nosiče přichystá Cameron, tak jako u mnoha svých předchozích filmů a jedničku v tomto nevyjímaje, prodlouženou/režisérskou verzi, protože si nedovedu moc představit, kam dál by případně ještě chtěl zajít:D.
 
Celkově jde ale o naprosto špičkový zážitek, který je svou kvalitou nepodobný ničemu, co se v kinech objevilo … už ani nevím za jak dlouho. Zkrátka v Hollywoodu jsou v posledních několika dekádách top class tvůrci, šikovní řemeslníci, průměrní rutinéři, notoričtí packalové … a pak jeden, údajně tvrdohlavý, inovativní vizionář z Kanady, který jednoduše hraje úplně jinou ligu jiný sport. Nezbývá, než se těšit na již natočenou trojku a vyhlížet natáčení čtyřky s pětkou a do té doby si klást otázku, jak je to vlastně možné, že se historie stále opakuje a Železný Jim to zase a znova dokázal:+.   
 
P.S. Viděno v IMAXu a tudíž ve 3D se standardní snímkovou frekvencí, dopad variabilního HFR na divácký zážitek tak prozatím nemohu posoudit.

P.P.S. Respekt a díky všem těm několika málo neohroženým odvážlivcům, kteří dočetli výše uvedený elaborát až sem:+.
851128
Sorry za nekonečné scrollování všem, které to nezajímá. Nějak se mi to vymklo kontrole*:D*.   Přísloví o vstupování podruhé do stejné řeky tady nemá moc smysl uvádět, protože Cameron to dělá opakovaně a pokaždé s úspěchem, tj. v jeho případě jde v podstatě o pravidlo a nikoliv výjimku. Překvapení se tudíž nekoná (kdy se u něj v negativním slova smyslu, vyjma debutu, vůbec konalo*:D*?) a to nekonečné čekání na pokračování předlouhých 13 let stálo za to, protože Cameron zase a znova po technologické (počkat, vlastně po jakékoliv*:)*) stránce věci ukazuje veškeré konkurenci - jak dosavadní, tak lze očekávat i blízké budoucí - záda a diváka si s velkým přehledem po celý čas filmu vodí přesně tak, jak v té které části příběhu právě potřebuje. Další revoluce v oboru, jako se tomu stalo u jedničky a některých předchozích filmů, tentokrát sice není na pořadu dne, ale dvojky (ať už navazující na vlastní, nebo na cizí jedničky) Cameron umí na poli scénářů i režie jako málokdo a zde to v precizně evolučním stylu opět dokazuje. Je to škoda? Rozhodně ano. Je to potřeba? Vlastně moc ne. Je to zklamání? Ani náhodou. Předně jde o přímé pokračování, takže se nelze příliš divit tomu, že Cameron nevynalézá znovu kolo a spousty motivů, témat a příběhových prvků se v průběhu děje recykluje z originálu. Vtipné na tom třeba je, že [spoiler]Lang zde podstupuje podobnou indoktrinační cestu jako Worthington v původním filmu a do jisté míry tak Quaritch přebírá roli divákova průvodce fikčním světem, tak jako tomu bylo s JakeSullymu v jedničce[/spoiler]. Antikoloniální a eko agitka samozřejmě nechybí ani tentokrát, jen kritiku kácení a/nebo pálení pralesů vystřídala kritika lovu, respektive vybíjení, mořských savců, přičemž na obecnější úrovni poukazování na kapitalistické vykořisťování původních obyvatel a drancování přírodních zdrojů je v této frančíze zakotveno v samotných základech, tudíž je přítomno i ve dvojce. Výtky na přílišnou podobnost vyprávění s jinými klasickými díly podžánru "cizinec, nebo rovnou nepřítel, se ocitne mezi domorodci, postupně se začleňuje do jejich kultury a nakonec se stává jedním z nich" v případě pokračování vcelku logicky padají, děj si ve dvojce jde svou vlastní cestou a možná pro leckoho trochu překvapivou, protože příběh tady má mnohem komornější měřítko než v jedničce, přestože celkovým provedením si film zachovává patřičnou epiku.   Příběh tak není rozmáchlým navazováním na původní dějovou linku ve stylu větší, rychlejší (tedy kromě HFR*:D*), hlasitější, početnější, bombastičtější, atd., ale v podstatě jen taková drobná (tříhodinová*:)*) epizodka, která [spoiler]fikční svět frančízy nijak zásadně neposune vpřed směrem k očekávané [s]celoplanetární[/s] celoměsíční konfrontaci všech obyvatel z řad Na'vi s RDA a definitivní porážce/vyhnání kolonizátorů z Pandory, což bude jistě středobodem následujících pokračování[/spoiler].   Stran rozestavění šachových figurek v podobě postav a událostí se ve dvojce [spoiler]začíná prakticky nanovo a tak jako v jedničce šlo především o worldbuilding a story setup pro celou ságu (jelikož Cameron už v době přípravných prací na jedničce počítal s tím, že budou následovat další díly), tak to kupodivu platí do značné míry i pro dvojku[/spoiler]. Příběhovým prvkům, okolo kterých by se v jiných filmech točil úplně celý děj [spoiler](výstavba a existence Bridgehead City, změna strategie RDA a nový dlouhodobý cíl přeměnit Pandoru terraformací v plnohodnotného nástupce Země jako domovské planety lidstva, rybářský průmysl, propojení Weaver s Eywou a její schopnosti, atd.)[/spoiler], je tady věnováno doslova pár okamžiků a jsou zmíněny jen tak mimochodem, ovšem již nyní je jasné, že v nadcházejících pokračováních značně nabydou na významu. Podobné střípky rozprostřené v ději napomáhají nejen komplexitě a hloubce daného světa, ve kterém se hlavní postavy nacházejí, ale taktéž divákovu pocitu, že za pomyslnou oponou filmu, který právě sleduje, je ukryt skutečně funkční fikční svět (přestože pochopitelně není).   Samotná příběhová linka je paradoxně ještě jednodušší a přímočařejší než minule a jak Cameron předem avizoval, ústředním bodem celého filmu je téma rodiny. To ovšem neznamená, že by Cameron stran děje nezvládl dodat svůj obvyklý (nad)standard. Většina přítomných postav se dočká ukázkového charakterového oblouku, seznamování hlavních postav (a tím i diváka) s novým, dosud neznámým, vodním prostředím funguje na výbornou (stejně jako minule v pralese), nově představené postavy (jak v rámci rodiny, tak vodní komunity a lidských kolonizátorů) jsou většinou alespoň něčím zajímavé, když už ne výborné a žádná z nich neslouží jen jako zbytečná stafáž, charaktery postav představují sice nadále archetypy, ale dostávají zde o něco větší hloubku [spoiler](včetně některých záporáků)[/spoiler] a události v závěru dvojky rozehrávají pro jednotlivé postavy i celý fikční svět docela slibnou partii do budoucna.   Přestože je primárně důraz kladen na rodinu a vztahy mezi jejími jednotlivými členy (strasti a radosti mateřství a především otcovství included*:)*), Cameron současně zvládá rozehrát několik dalších, neméně zajímavých, vedlejších linek (aby ne, s ohledem na masivní stopáž filmu*:D*), ať už jde o [spoiler]přistěhovalectví/uprchlictví, hledání vlastní identity, generační rozdíly, ostrakizaci v rámci komunity z důvodu tělesné odlišnosti, nebo balancování mezi ochranou svých blízkých a potřebou postavit se vůči zlu na odpor[/spoiler] a v rámci příběhu se dokonce nebojí ani zábavně odkazovat na klasické umění typu [spoiler]Shakespeareovské scény Langa s vlastní lebkou v ruce, nebo po vzoru Michelangela lyrický záběr na synchronizované plavání Na'vi a zástupce mořské fauny, vzájemně spojených letmým dotykem ruky a ploutve[/spoiler].      I na povinné blockbusterové atrakce samozřejmě v průběhu děje dojde. Nechybějí působivé momenty [spoiler](přílet lodí RDA k Pandoře a vylodění jednotek na povrchu, Langovo ohledání "místa činu" svého skonu v jedničce)[/spoiler], nechybějí dojemné momenty [spoiler](většina scén s Weaver, navazování přátelství s vyhnancem z řad mořských savců, skon potomka a jeho pohřeb)[/spoiler], nechybějí strhující momenty [spoiler](útok na zásobovací konvoj, "rande" po letech Worthingtona, Saldany a Langa, honička s mořským predátorem, celé akční finále a závěrečná mano a mano konfrontace Worthingtona s Langem)[/spoiler], nechybějí vtipné momenty [spoiler](zvýšená tepovka v nevhodnou chvíli, Worthingtonův zrychlený výcvik jízdy/plavby, slovní přestřelky Langa s Championem)[/spoiler] a pochopitelně nechybějí ani eye candy momenty (nad rámec toho, že money shot je v podstatě celý film od začátku do konce*:)*). Cameron je věrný osvědčené tříaktové dějové struktuře, přičemž v prostřední části, která je regulérním NatGeo dokumentem o podmořské mimozemské fauně a flóře a současně [spoiler]vztahovkou jak v rámci rodiny, tak nové komunity, ve které se hlavní postavy ocitly, se děj prakticky zastaví a divák dlouhé minuty sleduje "jen" scény o tom, jak to chodí u domorodců žijících nikoliv hluboko v pralese, ale blízko vody a pod hladinou[/spoiler]. V každém jiném filmu by většina publika volala po [spoiler]urychleném nástupu čehokoliv dramatického a nejlépe akčního ve snaze zahnat nastupující nudu, zatímco tady si divák užívá každou další úchvatnou scénu s pocitem dojetí a/nebo úžasu a současně s vědomím, že dramatické a samozřejmě akční pasáže budou následovat, ale nyní je ještě čas se pěkně kochat všemožnými zástupci zdejšího ekosystému*:)*[/spoiler].   Technofetišista/environmentalista Cameron ale ani tentokrát nezapomněl na hračičky v publiku a divák se opět dočká jak spousty nové techniky, zařízení a vybavení, které jednak vypadá skvěle a jednak působí, že kdyby něco z toho, na základě blueprintů návrhářského týmu (snad je Cameron dříve nebo později publikuje*:)*), někdo skutečně postavil, bez problémů by to fungovalo přesně tak, jako se to prezentuje ve filmu, tak opět spousty nových druhů zvířat a rostlin, pro které platí totéž co pro techniku a to vše v souvislosti s dějištěm příběhu především z námořní/podmořské oblasti.    Jak je u perfekcionisty Camerona zvykem v průběhu celé jeho kariéry, technická preciznost a celková řemeslná "vyleštěnost" v každém myslitelném a možná i nemyslitelném*:D* ohledu vyloženě sálá z každého záběru a sekvence. Celková audiovizuální kvalita filmu, způsob práce s 3D efektem tak, aby sloužil příběhu pro větší diváckou imerzi a nikoliv jen pro efekt (prvoplánové scény s libovolnými předměty "vyskakujícími" z plátna se zde prakticky nekonají) a kvalitativní úroveň všudypřítomných triků je i ve dvojce daleko před všemi svými soupeři na poli vysokorozpočtových blockbusterů, což vlastně ani není moc k údivu vzhledem k faktu, že už letošní re-release jedničky názorně ukázal, že konkurence nebyla schopna po řemeslné stránce doteď dorovnat 13 let starý (byť pro obnovenou premiéru vylepšený) originál, tak jak by se jí to asi tak mohlo podařit s aktuálním pokračováním*:D*?   Natáčení pod skutečnou vodou s dlouhými minutami, během kterých museli herci zadržet dech, v kombinaci s technikou performance capture znovu nese své ovoce a digitální modré postavičky na plátně i na podruhé doslova ožívají, přičemž lze zase pro jednou hovořit o regulérním hereckém výkonu, při kterém dokáže divák zaznamenat každou, byť nepatrnou, emoci ve tváři dané postavy a vytušit tak její momentální emocionální a myšlenkové rozpoložení. Z pohledu technické realizace je interakce lidských a digitálních postav v digitálním prostředí opět naprosto dokonalá. Po herecké stránce staří známí z minula, tj. Worthington, Saldana, Weaver a Lang (který si svým parádním záporákem i na podruhé tak trochu krade celý film pro sebe), předvádí i v pokračování výborné výkony a totéž lze soudit o nově příchozích v čele s Winslet, Curtisem nebo třeba Championem [spoiler](něco mi říká, že jeho postava bude v dalších dílech hodně podstatná)[/spoiler].   Nicméně pár drobných nedostatků se ve filmu přece jen najde. Je třeba lehce s podivem, že celá myšlenka, [spoiler]na které stála motivace RDA kolonizovat Pandoru a totiž vzácný prvek, Cameronem vtipně pojmenovaný jako Unobtanium, je tady kompletně uklizena z cesty a nahrazena úplně jiným, ovšem stejně neuvěřitelně výnosným MacGuffinem, který se ale nikdo už ani neobtěžoval konkrétně pojmenovat[/spoiler]. Také je trochu škoda, že oproti minulému filmu [spoiler]není v řadách lidských kolonizátorů žádná morálně alespoň trochu nejednoznačná postava (natož z pohledu vykonaných skutků) a totéž se týká i domorodců, což sice platilo i pro jedničku, ale jistá nečernobílost nejen lidských postav by dvojce určitě prospěla[/spoiler].   Další výtka směřuje na obvyklou scénáristickou berličku související s [spoiler]mnohočlennou rodinou, což je prvek, který se dost často ve storytellingu využívá pro to, aby některý z jejích členů tragicky/násilně zahynul (a vytvořil tak motivaci pro zbylé postavy porazit padouchy, případně uzavřít spojenectví, nebo se pomstít), aniž by ovšem silné téma rodiny ztratilo na významu, protože zbývá mnoho dalších postav, které danou rodinu nadále tvoří. Postavy v trilogii The Godfather nebo v sérii Game of Thrones by mohly vyprávět*:D*[/spoiler]. Takže jsem hned zpočátku filmu očekával, že [spoiler]někdo z potomků se závěrečných titulků rozhodně nedožije a jeho existence ve vyprávění bude "obětována" pro vyšší příběhové dobro[/spoiler]. A k mému zklamání jsem se také dočkal.   Horner se bohužel produkce filmu již nedožil a tak musel zaskočit náhradník Franglen. Ten se, asi naštěstí, nepouští do žádných větších akcí, protože vyjma značného citování známých Hornerových hudebních motivů z jedničky je zbytek jeho OST obyčejná výplň, téměř na úrovni nějakého temp tracku, na kterou divák zapomene po skončení závěrečných titulků. Kdoví jak by to dopadlo, kdyby ze strany Camerona padlo rozhodnutí, že hudba ve dvojce bude stát čistě na práci Franglena a Hornerovy motivy by se ve filmu vůbec neobjevily. Naštěstí se to nestalo a Horner tak mnohé zachraňuje.   Na konto velkorysé stopáže je potřeba podotknout, že zvláště prostřední "dokumentární" část, ve které [spoiler]znatelně zvolní tempo[/spoiler], by zajisté šlo významně zkrátit, aniž by logika a návaznost příběhu nějak výrazněji utrpěly, ale tak jako u všech podobných epických látek nejde jen o striktní vyprávění faktů kdo, co, jak a proč, ale taktéž o navození patřičné atmosféry, divákovu emoční angažovanost a v případě této frančízy i předání určitého poselství publiku, což uvedené scény plní skvěle. Ale pravda, o něco úspornější stopáž by [spoiler]tempu filmu[/spoiler] možná prospěla. Jsem v tomto ohledu zvědav, zda s vydáním dvojky na domácí video nosiče přichystá Cameron, tak jako u mnoha svých předchozích filmů a jedničku v tomto nevyjímaje, prodlouženou/režisérskou verzi, protože si nedovedu moc představit, kam dál by případně ještě chtěl zajít*:D*.   Celkově jde ale o naprosto špičkový zážitek, který je svou kvalitou nepodobný ničemu, co se v kinech objevilo … už ani nevím za jak dlouho. Zkrátka v Hollywoodu jsou v posledních několika dekádách top class tvůrci, šikovní řemeslníci, průměrní rutinéři, notoričtí packalové … a pak jeden, údajně tvrdohlavý, inovativní vizionář z Kanady, který jednoduše hraje úplně [s]jinou ligu[/s] jiný sport. Nezbývá, než se těšit na již natočenou trojku a vyhlížet natáčení čtyřky s pětkou a do té doby si klást otázku, jak je to vlastně možné, že se historie stále opakuje a Železný Jim to zase a znova dokázal*:+*.      P.S. Viděno v IMAXu a tudíž ve 3D se standardní snímkovou frekvencí, dopad variabilního HFR na divácký zážitek tak prozatím nemohu posoudit. P.P.S. Respekt a díky všem těm několika málo neohroženým odvážlivcům, kteří dočetli výše uvedený elaborát až sem*:+*.
9/10
15 -4
reagují: Gonzi, minitroll
reagovat
Už by si Cameron mohol nájsť niekoho kto napíše zaujímavý príbeh a postavy na ktorých bude záležať. Ako réžia a kamera efekty mega, ale druhýkrát to isté, film ako dekoracia návštevy akvária na cudzej planéte. Totálne predvídateľné a keď je vo filme najlepšie napísaná postava veľryba tak sorry ... keby sa ma po prvej polke opytal niekto kto zomrie a kto nie, tak by som to povedal uplne presne a zaroven by mi to bolo uplne jedno (jedine na kom mi zalezalo bola velryba :) ... videno titulky 2D
851093
Už by si Cameron mohol nájsť niekoho kto napíše zaujímavý príbeh a postavy na ktorých bude záležať. Ako réžia a kamera efekty mega, ale druhýkrát to isté, film ako dekoracia návštevy akvária na cudzej planéte. Totálne predvídateľné a keď je vo filme najlepšie napísaná postava veľryba tak sorry ... keby sa ma po prvej polke opytal niekto kto zomrie a kto nie, tak by som to povedal uplne presne a zaroven by mi to bolo uplne jedno (jedine na kom mi zalezalo bola velryba :) ... videno titulky 2D
9 -6
reagovat
reaguje na: milosek-155
Jak moc malý pérko musíš mít, aby jsi se zaregistroval a napsal jednu sračku. Ladyboy milosek. :D
851087
Jak moc malý pérko musíš mít, aby jsi se zaregistroval a napsal jednu sračku. Ladyboy milosek. *:D*
851047
6 0
reagovat
Tak viděno v klasickým 2D s titulky. A za mě moc dobrý. Dal bych tomu jako jedničce, možná i klidně 10/10. Prostě tohle a Top Gun mě letos dostalo. Každý jinak. Je to poctivá vypiplaná záležitost, která ani chvilku nenudí a závěr je pecka. Fakt velká spokojenost. Obraz moc fajn. 2D úplně v pohodě, krásný záběry. Fauna a Flora, prostě Cameron.
851056
Tak viděno v klasickým 2D s titulky. A za mě moc dobrý. Dal bych tomu jako jedničce, možná i klidně 10/10. Prostě tohle a Top Gun mě letos dostalo. Každý jinak. Je to poctivá vypiplaná záležitost, která ani chvilku nenudí a závěr je pecka. Fakt velká spokojenost. Obraz moc fajn. 2D úplně v pohodě, krásný záběry. Fauna a Flora, prostě Cameron.
10 -2
reagovat
reaguje na: Drumster
Mám. Dnes som bol na druhej projekcií a pokazil sa im projektor. Tak idem zajtra. A potom celý týždeň nič. To budú absťáky. Nečakal som to, ale toto je čisté Deja-vu roku 2009. Tiež asi toho Camerona pôjdem niekde vyhejtiť :D
851055
Mám. Dnes som bol na druhej projekcií a pokazil sa im projektor. Tak idem zajtra. A potom celý týždeň nič. To budú absťáky. Nečakal som to, ale toto je čisté Deja-vu roku 2009. Tiež asi toho Camerona pôjdem niekde vyhejtiť *:D*
851051
6 -2
reagovat

5-6/10

No tak Teda velké zklamání,  jednička je sice až moc jednoduchá co se děje týče,  ale má svoje kouzlo, ale tady to byly ubijejici tři hodiny!
Třetina  filmu rodinná telenovely, třetina filmu nudně ubijejici seznamování vodou, což evokuje první díl a třetina filmu výborná akce.
Co se týče 3D tak to bylo celkem v pohodě až na pár momentu kde to 3D bylo hrozne a na pěst,  titulky ve 3D jsou na překážku a občas byl i nechutný obraz, jak z videohry, Hobit se nekoná!
Nejvíc otravná postava Neytiri a její hysterické  výlevy!

A Strašně  debilní scénář!
No a filmu by prospělo kdy po to Cameron o 50 minut sestříhal!

Čekal jsem aspoň 7/10 film, který si třeba na Disney plus časem pustím znova, ale tohle už znovu nechci vidět!To si raději znovu pustím jedničku. 
5-6/10.
851053
No tak Teda velké zklamání,  jednička je sice až moc jednoduchá co se děje týče,  ale má svoje kouzlo, ale tady to byly ubijejici tři hodiny! Třetina  filmu rodinná telenovely, třetina filmu nudně ubijejici seznamování vodou, což evokuje první díl a třetina filmu výborná akce. Co se týče 3D tak to bylo celkem v pohodě až na pár momentu kde to 3D bylo hrozne a na pěst,  titulky ve 3D jsou na překážku a občas byl i nechutný obraz, jak z videohry, Hobit se nekoná! Nejvíc otravná postava Neytiri a její hysterické  výlevy! A Strašně  debilní scénář! No a filmu by prospělo kdy po to Cameron o 50 minut sestříhal! Čekal jsem aspoň 7/10 film, který si třeba na Disney plus časem pustím znova, ale tohle už znovu nechci vidět!To si raději znovu pustím jedničku.  5-6/10.
5-6/10
11 -17
reagovat
Taky má někdo absťák? Viděl jsem to už dvakrát, ale mám nutkání na to zajít co nejdříve potřetí. Ten dokonalý a bezkonkurenční vizuál u toho filmu mě zotročil. Nesnáším Camerona :D
851051
Taky má někdo absťák? Viděl jsem to už dvakrát, ale mám nutkání na to zajít co nejdříve potřetí. Ten dokonalý a bezkonkurenční vizuál u toho filmu mě zotročil. Nesnáším Camerona *:D*
10 -3
reagují: Gladiator15
reagovat
reaguje na: milosek-155
Ciwe, fascinující, že sis dal tu práci se zaregistrovat, abys napsal tohle.
851049
Ciwe, fascinující, že sis dal tu práci se zaregistrovat, abys napsal tohle.
851047
12 0
reagovat

Pičusovita sračka

Je to vyjebana sračka 3 hodiny se čumiš a nic se neděje bolí mě hlava z toho do teď.
851047
Je to vyjebana sračka 3 hodiny se čumiš a nic se neděje bolí mě hlava z toho do teď.
Pičusovita sračka
2 -30
reagují: minitroll, Barv666
reagovat
Jinak dabing za mě úplně v pohodě :)
851041
Jinak dabing za mě úplně v pohodě :)
6 -1
reagovat

obyč 2D projekce s dabingem - no zdarma neberte to

Zatím viděno jen 2D s dabingem a prostě bomba všechno perfektní, snad jen opravdu ta hudba je pro mě standard, ale když to ostatní je perferktní, tak i tu jsem tak čekal. 10/10* a v pondělí jdu na 3D do Imaxu tak nevím jak to budu hodnotit pak asi budu muset vytasit dvacítku 8)
851040
Zatím viděno jen 2D s dabingem a prostě bomba všechno perfektní, snad jen opravdu ta hudba je pro mě standard, ale když to ostatní je perferktní, tak i tu jsem tak čekal. 10/10* a v pondělí jdu na 3D do Imaxu tak nevím jak to budu hodnotit pak asi budu muset vytasit dvacítku *8)*
obyč 2D projekce s dabingem - no zdarma neberte to
8 0
reagovat
Já jsem vlastně v celku zklamaný. Jedničku léta bráním, protože přes všechna ta klišé je to svižný přímočarý film, který má tah na branku... říkal jsem si, že ve dvojce už ta klišé opustí a zkusí něco trochu odvážnějšího, a on jich tam nacpal daleko víc... všechna možná klišé ze všech filmů světa o dospívání, hledání identity, svého místa v hierarchii... úplně všechno a úplně přesně tak otravně jako v každém jiném filmu :( díky tomu se film v půlce strašně táhne... všechno ostatní je super, je to krásné, příroda technika krásná/originální fascinující, akční scény poutavé, prostě to, co od Avataru čekám... ale to že do filmu narval ještě víc klišé než posledně mě strašně otravovalo... Co jsem také vždy u jedničky chválil je 3D a jak film září... ale protože je Imax narvaný, šel jsem na 3D HFR do Cinestaru... a ten film byl strašně tmavej... přesně to co jsem vždy na ostatních 3D kritizoval.. tak si teď říkám jestli je to spíš tím Imaxem... a jak bych si to býval asi užil násobně víc... ale na rozdíl od jedničky, na které jsem byl 5x - tady tak nějak nevím jestli to chci znovu absolvovat :( Je to fakt dlouhé...
851029
Já jsem vlastně v celku zklamaný. Jedničku léta bráním, protože přes všechna ta klišé je to svižný přímočarý film, který má tah na branku... říkal jsem si, že ve dvojce už ta klišé opustí a zkusí něco trochu odvážnějšího, a on jich tam nacpal daleko víc... všechna možná klišé ze všech filmů světa o dospívání, hledání identity, svého místa v hierarchii... úplně všechno a úplně přesně tak otravně jako v každém jiném filmu :( díky tomu se film v půlce strašně táhne... všechno ostatní je super, je to krásné, příroda technika krásná/originální fascinující, akční scény poutavé, prostě to, co od Avataru čekám... ale to že do filmu narval ještě víc klišé než posledně mě strašně otravovalo... Co jsem také vždy u jedničky chválil je 3D a jak film září... ale protože je Imax narvaný, šel jsem na 3D HFR do Cinestaru... a ten film byl strašně tmavej... přesně to co jsem vždy na ostatních 3D kritizoval.. tak si teď říkám jestli je to spíš tím Imaxem... a jak bych si to býval asi užil násobně víc... ale na rozdíl od jedničky, na které jsem byl 5x - tady tak nějak nevím jestli to chci znovu absolvovat :( Je to fakt dlouhé...
7 -4
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se