Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum FILMY

příspěvky 9261 - 9280 Napsat příspěvek
Disk bude z nového favorita na Jamese Bonda nadšený a to ani nemusel koupit Warnery.

Za mne velmi dobrá volba. I když teď po sledování SAS a Shantaram mám 3 jiné favority. : )
848516
Disk bude z nového favorita na Jamese Bonda nadšený a to ani nemusel koupit Warnery. Za mne velmi dobrá volba. I když teď po sledování SAS a Shantaram mám 3 jiné favority. : )
4 -3
reagují: Disketa1, RainMakeR
reagovat
reaguje na: HAL
Já si to porovnával masivně už dřív.
a) Ten sloupek je stejný na 24 a 48 fps záběru, působí trochu jinak v tom jejich záběru, kde je ale pořád ten máz stejně dlouhý.
b) zpomalování videa na yt - to není o zpomalení videa, ale o "posunu sloupu" v jednotlivých snímcích, kdy ve snímku 1 se posune o 1cm, ve snímku 2 se posune o 3cm, tedy:

24 fps:
1=>4cm,               , 3=>4cm,               , 5=>4cm,                , 7=>4cm
48fps HFR:
1=>2cm, 2=>2cm, 3=>2cm, 4=>2cm, 5=>2cm, 6=>2cm, 7=>2cm, 8=>2cm
48fps TruMotion:
1=>1cm, 2=>3cm, 3=>1cm, 4=>3cm, 5=>1cm, 6=>3cm, 7=>1cm, 8=>3cm

Anyways, blur je stejný, rozdíl je ve vzdálenosti pohybu mezi obrázky. To tu píšu jako zajímavost, protože mi to přijde jako hodně zvláštní řešení. Úplně jsem nechtěl diskutovat o tom faktu, že to tak je :D:D:D. To video jsem dodal jen protože mi to přijde snažší vidět, než vyčíst z předchozího odstavce.:+
848513
Já si to porovnával masivně už dřív. a) Ten sloupek je stejný na 24 a 48 fps záběru, působí trochu jinak v tom jejich záběru, kde je ale pořád ten máz [b]stejně dlouhý[/b]. b) zpomalování videa na yt - to není o zpomalení videa, ale o "posunu sloupu" v jednotlivých snímcích, kdy ve snímku 1 se posune o 1cm, ve snímku 2 se posune o 3cm, tedy: 24 fps: 1=>4cm,               , 3=>4cm,               , 5=>4cm,                , 7=>4cm 48fps HFR: 1=>2cm, 2=>2cm, 3=>2cm, 4=>2cm, 5=>2cm, 6=>2cm, 7=>2cm, 8=>2cm 48fps TruMotion: 1=>1cm, 2=>3cm, 3=>1cm, 4=>3cm, 5=>1cm, 6=>3cm, 7=>1cm, 8=>3cm Anyways, blur je stejný, rozdíl je ve vzdálenosti pohybu mezi obrázky. To tu píšu jako zajímavost, protože mi to přijde jako hodně zvláštní řešení. Úplně jsem nechtěl diskutovat o tom faktu, že to tak je *:D**:D**:D*. To video jsem dodal jen protože mi to přijde snažší vidět, než vyčíst z předchozího odstavce.*:+*
848512
2 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Já tam blur navíc tedy vidím, zastav si tu scénu na víc místech a porovnej si pořádně to pozadí - na tvém screenu třeba ten sloup vpravo dole.
Juddering je tam rozhodně citelně menší, obraz působí přirozeněji - a ze zpomalování videa na yt bych neposuzoval radši nic, to není moc exaktní.

A jasně, i v tom článku se tohle popisuje hlavně v kontextu remasterů, že v tom Cameron předělal do HFR Avatar 1. Při nativním natáčení si s tím může hrát mnohem víc způsoby než jen v tomto.
848512
Já tam blur navíc tedy vidím, zastav si tu scénu na víc místech a porovnej si pořádně to pozadí - na tvém screenu třeba ten sloup vpravo dole. Juddering je tam rozhodně citelně menší, obraz působí přirozeněji - a ze zpomalování videa na yt bych neposuzoval radši nic, to není moc exaktní. A jasně, i v tom článku se tohle popisuje hlavně v kontextu remasterů, že v tom Cameron předělal do HFR Avatar 1. Při nativním natáčení si s tím může hrát mnohem víc způsoby než jen v tomto.
848510
2 -2
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: HAL
Mno, až na jeden detail: já to trumotion dost zkoumal a jiný blur tam nevidím, viz např tento screen co jsem ti teď vyrobil: link . Navíc jejich HFR je dopočtené, ne natočené.
Oni dělají něco úplně jiného, když si to video velmi zpomalíš, tak uvidíš toto: link . Nemají pohyb těch meziobrázků přesně uprostřed jako u HFR. Naopak ten pohyb posunou trochu míň, trochu víc, trochu míň, trochu víc... takže to video je takové tik tok tik tok tik tok provedení a proto pořád judderuje, jen trochu míň.
Asi se tím snaží simulovat takovou tu trhanost filmu, protože 180 shutter ti vlastně půl pohybu rozmaže a půl pohybu úplně vynechá, takže mezi jednotlivými snímky je skok... ale já z toho jejich řešení moc nehořím. Minimálně ne v jejich vlastní ukázce :D:D
848510
Mno, až na jeden detail: já to trumotion dost zkoumal a jiný blur tam nevidím, viz např tento screen co jsem ti teď vyrobil: https://i.imgur.com/3O4uOOx.png . Navíc jejich HFR je dopočtené, ne natočené. Oni dělají něco úplně jiného, když si to video velmi zpomalíš, tak uvidíš toto: https://youtu.be/j0IviVT4-dM . Nemají pohyb těch meziobrázků přesně uprostřed jako u HFR. Naopak ten pohyb posunou trochu míň, trochu víc, trochu míň, trochu víc... takže to video je takové tik tok tik tok tik tok provedení a proto pořád judderuje, jen trochu míň. Asi se tím snaží simulovat takovou tu trhanost filmu, protože 180 shutter ti vlastně půl pohybu rozmaže a půl pohybu úplně vynechá, takže mezi jednotlivými snímky je skok... ale já z toho jejich řešení moc nehořím. Minimálně ne v jejich vlastní ukázce *:D**:D*
848491
2 0
reagují: HAL
reagovat

Bratrstvo vlků (2001)

Viděl jsem už asi popátý, ale až dneska mi došlo, že kdyby mi někdo tvrdil, že to Christophe Gans natočil poté, co si přečetl Zaklínače a neuspěl s vyjednáváním o právech k adaptaci, bez potíží bych mu to uvěřil a Gansovi poslal blahopřejnej dopis. Ke konci je to už trochu (ehm) galimatyáš a bez indiánskýho kung-fu bych se taky obešel, ale jinak... těch podobností je tam opravdu hodně v mnoha ohledech a bože, ta atmosféra!
848503
Viděl jsem už asi popátý, ale až dneska mi došlo, že kdyby mi někdo tvrdil, že to Christophe Gans natočil poté, co si přečetl Zaklínače a neuspěl s vyjednáváním o právech k adaptaci, bez potíží bych mu to uvěřil a Gansovi poslal blahopřejnej dopis. Ke konci je to už trochu (ehm) galimatyáš a bez indiánskýho kung-fu bych se taky obešel, ale jinak... těch podobností je tam opravdu hodně v mnoha ohledech a bože, ta atmosféra!
Bratrstvo vlků (2001)
9 0
reagovat
reaguje na: dreamy
Tou důležitou výhodou HFR není ostrost, ale zmírnění trhání obrazu viditelného hlavně při švenkování, které je hlavně ve 3D hodně velký problém - přidat tam motion blur není žádná chyba, ale nutnost, kterou si bohužel doteď moc filmařů experimentujících s HFR neuvědomilo.
Jasně je to ukázané třeba tady - to TrueCut Motion, které vidím popisuje i ten článek, není nic jiného než přidání motion blur v postprodukci.

A výhodou práce v postu s hromadou dat které tímto "przníš" je že s tím můžeš pracovat variabilně, takže ve scénách kde není potřeba budeš mít i tu impresivní ostrost.

Btw ad Gemini Man - stačí se podívat kdo ho točil. Dion Beebe evidentně filmový look nezvládá primárně kvůli digitálu, HFR pak tam pro něj bylo jen posledním hřebíkem do rakve. Poslední filmy Manna s tím měly kvůli tomu problém, Benghází to samé, a on přitom úplně neschopný kameraman není, Gejša i Edge of Tomorrow vypadaly vizuálně skvěle a velmi "filmově" - jenže ty taky točil na analog.
848491
Tou důležitou výhodou HFR není ostrost, ale zmírnění trhání obrazu viditelného hlavně při švenkování, které je hlavně ve 3D hodně velký problém - přidat tam motion blur není žádná chyba, ale nutnost, kterou si bohužel doteď moc filmařů experimentujících s HFR neuvědomilo. Jasně je to ukázané třeba [url=https://www.youtube.com/watch?v=LKNh7YFv3SQ&ab_channel=TruecutMotion]tady [/url]- to TrueCut Motion, které vidím popisuje i ten článek, není nic jiného než přidání motion blur v postprodukci. A výhodou práce v postu s hromadou dat které tímto "przníš" je že s tím můžeš pracovat variabilně, takže ve scénách kde není potřeba budeš mít i tu impresivní ostrost. Btw ad Gemini Man - stačí se podívat kdo ho točil. Dion Beebe evidentně filmový look nezvládá primárně kvůli digitálu, HFR pak tam pro něj bylo jen posledním hřebíkem do rakve. Poslední filmy Manna s tím měly kvůli tomu problém, Benghází to samé, a on přitom úplně neschopný kameraman není, Gejša i Edge of Tomorrow vypadaly vizuálně skvěle a velmi "filmově" - jenže ty taky točil na analog.
848413
4 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
ptz Lubezki ikdyz já to jeho jdu šírem na close Leovi a zdeformuju mu obličej moc nemusím a doku se tocej na velké fps ale zase na tele objektivy 


jinak je milion filmů co maj standart fps ale vypadaj jako hnůj.. jasně že to je kombinace spousty věcí

Ta možnost zvednou fps třeba v nějakém akčním celku kde z vody vyskakuje tisíc velryb a z nebe střílí desítky vrtulníků.. TOHLE chci vidět ve více fps samozřejmě.. ale obecně u ne full cgi věcí natočit celej film s adaptivním fps je madness 
848455
ptz Lubezki ikdyz já to jeho jdu šírem na close Leovi a zdeformuju mu obličej moc nemusím a doku se tocej na velké fps ale zase na tele objektivy  jinak je milion filmů co maj standart fps ale vypadaj jako hnůj.. jasně že to je kombinace spousty věcí Ta možnost zvednou fps třeba v nějakém akčním celku kde z vody vyskakuje tisíc velryb a z nebe střílí desítky vrtulníků.. TOHLE chci vidět ve více fps samozřejmě.. ale obecně u ne full cgi věcí natočit celej film s adaptivním fps je madness 
848453
2 0
reagovat
reaguje na: dreamy
Proč Revenant nevypadá jako dokumenty?;)

"čím pomalejší závěrka tím víc světla musis "udelat" "
Samozřejmě. Ale taky můžeš mít lepší kameru, nebo kameru se kterou komfortně točíš na iso 100 ale bez šumu ti dá ještě iso 3200 apod. => máš obrovské rezervy.

Každopádně 24 fps a 180° shutter je TOTÉŽ jako 48fps a 360° shutter, což byla moje pointa.
24 fps => 42ms + 180 shutter = 21 ms expozice
48 fps => 21ms + 360 shutter = 21 ms expozice
848453
Proč Revenant nevypadá jako dokumenty?*;)* [i]"čím pomalejší závěrka tím víc světla musis "udelat" "[/i] Samozřejmě. Ale taky můžeš mít lepší kameru, nebo kameru se kterou komfortně točíš na iso 100 ale bez šumu ti dá ještě iso 3200 apod. => máš obrovské rezervy. Každopádně 24 fps a 180° shutter je [b]TOTÉŽ [/b]jako 48fps a 360° shutter, což byla moje pointa. 24 fps => 42ms + 180 shutter = 21 ms expozice 48 fps => 21ms + 360 shutter = 21 ms expozice
848452
3 0
reagují: dreamy
reagovat
reaguje na: Gonzi
smith za zdí je odpornej jako celej film ptz vypada jako fotka a to protože to má milion fps, mirnej pohyb kamery taky dělá MB


hloubka ostrosti NEROVNÁ se filmlook.. revenant je celej tocenej na šíro kde narozdil od dlouhech skel nemáš tu možnost to rozmazat a svícení tam není skoro žádný A JE TO filmove jako kráva!


no akorát že mám: ptz na kameře čím pomalejší závěrka tím víc světla musis "udelat" takže když nepomůže točit na plno díru ( ale to ti rozmaze pozadí takze o jeden prvek k esteticke kontrole méně) tak musis svítit jako blazen ( opet na place další vec k "dělání"
takže nejde jen to pravidlo 180

u full cgi avatara tohle neresis vůbec ale posuvnickem si hejbes a máš kontrolu nad estetikou zaberu 
848452
smith za zdí je odpornej jako celej film ptz vypada jako fotka a to protože to má milion fps, mirnej pohyb kamery taky dělá MB hloubka ostrosti NEROVNÁ se filmlook.. revenant je celej tocenej na šíro kde narozdil od dlouhech skel nemáš tu možnost to rozmazat a svícení tam není skoro žádný A JE TO filmove jako kráva! no akorát že mám: ptz na kameře čím pomalejší závěrka tím víc světla musis "udelat" takže když nepomůže točit na plno díru ( ale to ti rozmaze pozadí takze o jeden prvek k esteticke kontrole méně) tak musis svítit jako blazen ( opet na place další vec k "dělání" takže nejde jen to pravidlo 180 u full cgi avatara tohle neresis vůbec ale posuvnickem si hejbes a máš kontrolu nad estetikou zaberu 
848435
2 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: dreamy
Filmy fungují protože nevidíš vše a mozek si to domyslí víc "magické" než to reálně je. Proto mít hodně framů, ale pořád blur není na škodu. Ostatně, viz Gemini man: link (zastav v místě co posílám, když je vidět Smith za zdí). Ten záběr nevypadá filmově, i když se v něm nic nehýbe. To nemá s fps nic společného. Vše je o ostrosti, hloubce ostrosti, zvoleném nasvícení atd. (ostatně doporučuju "analyzovat" celý klip).
Naopak, když uděláš vše "filmově správně", jen máš víc obrázků, tak to vypadá pořád dobře, viz Avatar, kde si to plno lidí nevšimlo.

Ostatně, lidi si myslí že telenovelácký look byl o rychlosti (resp. zrychlení), ale české pohádky vypadaly stejně, typická hovězí produkce typu Ulice, Ordinace, Kavárna, Sámoška apod. vypadají taky stejně...

A druhý odstavec nemáš pravdu. Většina kamer bude v pohodě umět 24fps 180 shutter a 48fps 360 shutter, což je právě ta stejně dlouhá expozice, jen více obrázků. Pokud bys chtěl, já nevím, 120 fps z natočeného videa, tak to musíš natočit nerozmazaně (tam ti trojčlenka bude hrát roli, ale je to řešitelné) a rozmazat v postprodukci, což je ale velmi snadno řešitelný problém.
848435
Filmy fungují protože nevidíš vše a mozek si to domyslí víc "magické" než to reálně je. Proto mít hodně framů, ale pořád blur není na škodu. Ostatně, viz Gemini man: https://youtu.be/pZuaPDAdHRY?t=66 (zastav v místě co posílám, když je vidět Smith za zdí). Ten záběr nevypadá filmově, i když se v něm nic nehýbe. To nemá s fps nic společného. Vše je o ostrosti, hloubce ostrosti, zvoleném nasvícení atd. (ostatně doporučuju "analyzovat" celý klip). Naopak, když uděláš vše "filmově správně", jen máš víc obrázků, tak to vypadá pořád dobře, viz Avatar, kde si to plno lidí nevšimlo. Ostatně, lidi si myslí že telenovelácký look byl o rychlosti (resp. zrychlení), ale české pohádky vypadaly stejně, typická hovězí produkce typu Ulice, Ordinace, Kavárna, Sámoška apod. vypadají taky stejně... A druhý odstavec nemáš pravdu. Většina kamer bude v pohodě umět 24fps 180 shutter a 48fps 360 shutter, což je právě ta stejně dlouhá expozice, jen více obrázků. Pokud bys chtěl, já nevím, 120 fps z natočeného videa, tak to musíš natočit nerozmazaně (tam ti trojčlenka bude hrát roli, ale je to řešitelné) a rozmazat v postprodukci, což je ale velmi snadno řešitelný problém.
848413
5 0
reagují: dreamy
reagovat
reaguje na: Gonzi
ale "to" filmové je motion blur kerej u 50,60 nebo 120 framů není..neni tam co dopocitavat.. sice jde točit do 120 a forcovat tam motion blur ale proč to dělat, když tím sejmu tu výhodu mám všechno ostré 


jinak titulky tech evoluce sou hodně zavádějící... ptz tohle se týká JENOM full cgi věcí...u normálně filmu se musí řešit trojclenka shutter/clona/iso  a tím se dělá film look
848413
ale "to" filmové je motion blur kerej u 50,60 nebo 120 framů není..neni tam co dopocitavat.. sice jde točit do 120 a forcovat tam motion blur ale proč to dělat, když tím sejmu tu výhodu mám všechno ostré  jinak titulky tech evoluce sou hodně zavádějící... ptz tohle se týká JENOM full cgi věcí...u normálně filmu se musí řešit trojclenka shutter/clona/iso  a tím se dělá film look
848409
2 0
reagují: HAL, Gonzi
reagovat
reaguje na: Haggar
"Než se protluču klávesnicí k technickým detailům a k tomu, jak vlastně HFR v Cameronově podání vypadá a funguje, věnujme minutu ticha valné většině hollywoodské velkoprodukce, kterou je Avatar i po třinácti letech schopen pohřbít jak precizní filmařinou, tak bezkonkurenční prací s digitálními efekty"
:D:D:D:D:D :+

Jinak ad HFR: klíč je uzávěrka a hloubka ostrosti. Hrál jsem si s tím v Blenderu a můj závěr je, že pokud natočím 48fps tak, že jednotlivé obrázky pořád vypadají jako 24fps, jen je těch obrázků vícero, tak to pořád vypadá "filmově" a ne "telenovelově".
848409
[i]"Než se protluču klávesnicí k technickým detailům a k tomu, jak vlastně HFR v Cameronově podání vypadá a funguje, věnujme minutu ticha valné většině hollywoodské velkoprodukce, kterou je Avatar i po třinácti letech schopen pohřbít jak precizní filmařinou, tak bezkonkurenční prací s digitálními efekty" [/i]*:D**:D**:D**:D**:D* *:+* Jinak ad HFR: klíč je uzávěrka a hloubka ostrosti. Hrál jsem si s tím v Blenderu a můj závěr je, že pokud natočím 48fps tak, že jednotlivé obrázky pořád vypadají jako 24fps, jen je těch obrázků vícero, tak to pořád vypadá "filmově" a ne "telenovelově".
848408
7 0
reagují: dreamy
reagovat
Tak po tomhle se natěšenost ještě zvedá.
Jen teda jsem na vážkách, jestli prvně IMAX nebo HFR.
848408
Tak po [url=https://www.blu-space.cz/single-post/avatar-2-high-frame-rate?fbclid=IwAR1-yw7HydqVLT4oycxbDlcA0uR8mAYguy18TZTgZCu_K_3gQ-gYace7G-U]tomhle [/url]se natěšenost ještě zvedá. Jen teda jsem na vážkách, jestli prvně IMAX nebo HFR.
5 0
reagují: Gonzi
reagovat
Black Adam je kazdou minutou horsi a horsi film. Zacalo to genericky ok ale potom to preslo do cisteho pekla.
848402
Black Adam je kazdou minutou horsi a horsi film. Zacalo to genericky ok ale potom to preslo do cisteho pekla.
7 -2
reagovat
reaguje na: RainMakeR
Je to pecka, :+
848392
Je to pecka, *:+*
848389
4 0
reagovat

Velké nesnáze v malé Číně

Co je v tom?Kouzelnej lektvar.
Jo 
Tušil jsem to.
Musíme to vypít?
Jo.
Tušil jsem to.

Přitom stačí tak málo 8)
Ten film je perfektní :)):D:D:D
848389
Co je v tom?Kouzelnej lektvar. Jo  Tušil jsem to. Musíme to vypít? Jo. Tušil jsem to. Přitom stačí tak málo *8)* Ten film je perfektní *:))**:D**:D**:D*
Velké nesnáze v malé Číně
9 0
reagují: Gacy
reagovat
reaguje na: The Joker
Good.
848386
Good.
848379
6 0
reagovat
Já doufám, že po tom Rockovu prdel v elastacich už nikdy neuvidím.
848380
Já doufám, že po tom Rockovu prdel v elastacich už nikdy neuvidím.
8 0
reagovat
Ten pad hodnoceni Adama na csfd je brutalni - po kine snad 66%, ted uz jen 60.7% po 2700. Realne to navic prodela $100m+, zoufale recenze... Jestli tohle neni totalni stopka a odmitnuti, tak nevim. Jeden z nejvetsich prusvihu letoska, no. A to je co rict...
848379
Ten pad hodnoceni Adama na csfd je brutalni - po kine snad 66%, ted uz jen 60.7% po 2700. Realne to navic prodela $100m+, zoufale recenze... Jestli tohle neni totalni stopka a odmitnuti, tak nevim. Jeden z nejvetsich prusvihu letoska, no. A to je co rict...
19 0
reagují: do_Od
reagovat

Black Adam

tvl to je tak generická sračka. měl jsem pocti že se dívám na nějakýho youtubera, jak hraje nějakou akční střílečku.
Od půlky jsem to proklikal až na potitulkovou scénu.
Takhle fakt ne. DC mohlo využít zaváhání Marvelu a udělat kvalitní filmy, místo toho sere jednu sračku za druhou....
848371
tvl to je tak generická sračka. měl jsem pocti že se dívám na nějakýho youtubera, jak hraje nějakou akční střílečku. Od půlky jsem to proklikal až na potitulkovou scénu. Takhle fakt ne. DC mohlo využít zaváhání Marvelu a udělat kvalitní filmy, místo toho sere jednu sračku za druhou....
Black Adam
13 -3
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se