Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Blondýnka: Recenze

příspěvky 1 - 12 Napsat příspěvek

3/10

Za mě film na hraně koukatelnosti...Anička to drží nad vodou a v budounu jí nominace, nebo i soška nemine, ale tohle je tak nesourodý guláš scén, že se tomu ani nemůže říkat film...
844223
Za mě film na hraně koukatelnosti...Anička to drží nad vodou a v budounu jí nominace, nebo i soška nemine, ale tohle je tak nesourodý guláš scén, že se tomu ani nemůže říkat film...
3/10
0 0
reagovat

9/10

Bohužel jsem se k Blonde dostal až teď. Normálně bych se k ní asi nevyjádřil, ale docela dost lidí se tady o tento počin "otírá". A tak mě napadá jen analogie, která by mohla rozlišit lidi, kterým se to líbí a kterým zase nikoliv. Stejně jako "It Follows" je duchovně blízké Johnu Carpenterovi, je Blondýnka blízká Davidu Lynchovi. Pro mě po dlouhé době film, který dokázal zprostředkovat komplex psyché jednoho historicky známého idolu. A na rozdíl od Elvise, příjemně nepopulárně.
Mimochodem, je takovým veřejným tajemstvím, že měla Marilyn hraniční poruchu osobnosti (typicky její "lashing out" a "moudra" typu: I'm selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I'm out of control, and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best."). Nevím, jak kniha, ale takhle nějak se vidí člověk s poruchou osobnosti - jako oběť. Formální stránku si ani nedovolím otevírat - naprostá paráda a profi práce.
Ruku na srdce, kdyby vám dnes přistál do obýváku Lynch, kolik z vás by to dalo? Je to myšleno jako analogie. Lynch jde víc po symbolech.
A dramaturgie? Jestli potřebujete, aby vám každou chvíli dělal Hanks voiceover s místem a časem, tak se vykašlete na "náročnějšího diváka" a pusťte si Jurský svět.
842899
Bohužel jsem se k Blonde dostal až teď. Normálně bych se k ní asi nevyjádřil, ale docela dost lidí se tady o tento počin "otírá". A tak mě napadá jen analogie, která by mohla rozlišit lidi, kterým se to líbí a kterým zase nikoliv. Stejně jako "It Follows" je duchovně blízké Johnu Carpenterovi, je Blondýnka blízká Davidu Lynchovi. Pro mě po dlouhé době film, který dokázal zprostředkovat komplex psyché jednoho historicky známého idolu. A na rozdíl od Elvise, příjemně nepopulárně. Mimochodem, je takovým veřejným tajemstvím, že měla Marilyn hraniční poruchu osobnosti (typicky její "lashing out" a "moudra" typu: I'm selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I'm out of control, and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best."). Nevím, jak kniha, ale takhle nějak se vidí člověk s poruchou osobnosti - jako oběť. Formální stránku si ani nedovolím otevírat - naprostá paráda a profi práce. Ruku na srdce, kdyby vám dnes přistál do obýváku Lynch, kolik z vás by to dalo? Je to myšleno jako analogie. Lynch jde víc po symbolech. A dramaturgie? Jestli potřebujete, aby vám každou chvíli dělal Hanks voiceover s místem a časem, tak se vykašlete na "náročnějšího diváka" a pusťte si Jurský svět.
9/10
3 -2
reagovat

6/10

Po Luhrmannově nedávném Elvisovi v krátké době další silná autorská vize a tak jako v případě Luhrmanna jde spíše o opulentní audiovizuální pomník králi rock and rollu, než prostý popis jeho života, osoby, díla a doby, tak i Dominikova (v pořadí už druhá) knižní adaptace čistokrevně vyfabulované "autobiografie"  je všechno možné, jen ne typická biopic žánrovka klasického střihu.
 
A vlastně ani nemůže být, protože - s ohledem na předlohu - cokoliv ve filmu divák uvidí a uslyší, se z největší pravděpodobností buď vůbec nestalo, nebo se to stalo o dost jinak, než tvůrci naznačují, nebo vyloženě prezentují. Nicméně Dominik se rozhodl ve svém podání zajít ještě dál, protože o obsah (jakýkoliv) tady vůbec nejde, tady se "jede" především na formu. Za biografii (ať už "skutečnou" nebo fiktivní) se film jen maskuje, v podstatě je to hypnotická psychedelická sonda/fantazie do pomalého psychického a postupem času i fyzického rozpadu jedné osobnosti (shodou okolností pojmenované stejně jako jedna docela slavná herečka:D), trpící celoživotním daddy complexem. Takže nemá moc cenu filmu vyčítat, že skutečná MM se chovala úplně jinak a tohle nebo támhleto (by) ne/udělala.
 
V průběhu celého filmu jsem si v duchu kladl otázky, kdy to celé začne dávat nějaký smysl (alespoň na základní úrovni, tj. smysluplné dialogy, pochopitelné motivace postav a příčinné souvislosti jejich jednání, nebo návaznosti jednotlivých událostí po sobě) a kdy se děj konečně "rozjede". Spoiler: nezačne a tak trochu zhruba v poslední hodině s nástupem Brodyho postavy, přičemž poslední čtvrthodina se přepíná už vyloženě do full retard psycho experience záležitosti.
 
Po formální stránce jde Dominik po vyšlapané cestičce tradičních to atributů všech artovek. Takže nechybějí "povinné" prvky typu střídání černobílého a barevného obrazu, střídání poměru stran (oboje čistě nahodile, bez jakéhokoliv napojení na vývoj postav nebo samotného děje), chaotické skoky v čase (jejichž prostřednictvím se z děje stává jen sbírka náhodných obrazů), časté full frontaly (de Armas, nebo spíše její body double, se toho fakt nebojí a plusové body za to, že jisté partie se post-produkčně uměle "nevylepšovaly", aby odpovídaly skutečné MM:)), nebo přehršel POV záběrů, častokrát z opravdu netradičních míst (a někdy dokonce i z takových, odkud by divák něco vidět možná ani vůbec nechtěl:D). S čímž souvisí i fakt, že rating tady byl vytěžen do poslední kapky* (ehm:D), jelikož Dominikově vizi bylo eRko tak těsné, že bylo nutné sáhnout ke komerčně smrtícímu ratingu NC-17 (zatímco pro kina jsou filmy častokrát opakovaně přestříhávány, aby dosáhly na "smířlivější" eRko, na streamu jsou, naštěstí, hranice přece jen volnější). Nicméně na konto formy musím uznat, že některé sekvence stran střihové skladby v kombinaci s výbornou hudbou (Cave se prostě nezapře) byly skutečně parádní (příkladem budiž třeba "z letadla do kina a zase zpátky").
 
Nahoru film rozhodně (mocně) táhne herecké obsazení, pro někoho možná překvapivě, v čele s fantastickým výkonem de Armas (osobně jsem věřil, že to zvládne a naštěstí se povedlo:)), která tady jasně dokazuje, že nálepkou "jen hezká tvářička" to v jejím případě nekončí a po traileru se vyrojivší stížnosti na její latinskoamerický akcent doslova zadupává do země. Co je na obsazení zrovna de Armas do hlavní role zajímavé (a dodává filmu další vrstvu) je fakt, že zde hraje vlastně samu sebe (odhlédneme-li od psychických a zdravotních problémů postavy) - začínající herečku, okolím považovanou jen za kus masa, která se ovšem svou cílevědomostí a pracovitostí dostala do "velkých" filmů a pokouší se změnit svůj obraz z pouhé ozdoby na plátně na charakterní herečku. V těsném závěsu za výkonem de Armas je Brody (od jehož nástupu nabírá film konečně nějaké grády) i Cannavale, škoda že oba nemají ještě o trochu více prostoru.
 
Ve výsledku jsem se místy docela slušně bavil, místy jsem se docela slušně nudil (zejména v první polovině filmu), ale celou dobu jsem obdivoval působivou kreaci de Armas, která do své role dávala opravdu vše. Nebýt jí (a Brodyho s Cannavalem), jdu s hodnocením ještě níž.       
 
*Na legendární "Happy Birthday, Mr. President" scénu kupodivu sice nedošlo, náhradou ovšem došlo na jiné, neméně pozoruhodné, vzájemné interakce s panem prezidentem:D.
842758
Po Luhrmannově nedávném Elvisovi v krátké době další silná autorská vize a tak jako v případě Luhrmanna jde spíše o opulentní audiovizuální pomník králi rock and rollu, než prostý popis jeho života, osoby, díla a doby, tak i Dominikova (v pořadí už druhá) knižní adaptace čistokrevně vyfabulované "autobiografie"  je všechno možné, jen ne typická biopic žánrovka klasického střihu.   A vlastně ani nemůže být, protože - s ohledem na předlohu - cokoliv ve filmu divák uvidí a uslyší, se z největší pravděpodobností buď vůbec nestalo, nebo se to stalo o dost jinak, než tvůrci naznačují, nebo vyloženě prezentují. Nicméně Dominik se rozhodl ve svém podání zajít ještě dál, protože o obsah (jakýkoliv) tady vůbec nejde, tady se "jede" především na formu. Za biografii (ať už "skutečnou" nebo fiktivní) se film jen maskuje, v podstatě je to hypnotická psychedelická sonda/fantazie do pomalého psychického a postupem času i fyzického rozpadu jedné osobnosti (shodou okolností pojmenované stejně jako jedna docela slavná herečka*:D*), trpící celoživotním daddy complexem. Takže nemá moc cenu filmu vyčítat, že skutečná MM se chovala úplně jinak a tohle nebo támhleto (by) ne/udělala.   V průběhu celého filmu jsem si v duchu kladl otázky, kdy to celé začne dávat nějaký smysl (alespoň na základní úrovni, tj. smysluplné dialogy, pochopitelné motivace postav a příčinné souvislosti jejich jednání, nebo návaznosti jednotlivých událostí po sobě) a kdy se děj konečně "rozjede". Spoiler: nezačne a tak trochu zhruba v poslední hodině [spoiler]s nástupem Brodyho postavy[/spoiler], přičemž poslední čtvrthodina [spoiler]se přepíná už vyloženě do full [s]retard[/s] psycho experience záležitosti[/spoiler].   Po formální stránce jde Dominik po vyšlapané cestičce tradičních to atributů všech artovek. Takže nechybějí "povinné" prvky typu střídání černobílého a barevného obrazu, střídání poměru stran (oboje čistě nahodile, bez jakéhokoliv napojení na vývoj postav nebo samotného děje), chaotické skoky v čase (jejichž prostřednictvím se z děje stává jen sbírka náhodných obrazů), časté full frontaly (de Armas, nebo spíše její body double, se toho fakt nebojí a plusové body za to, že jisté partie se post-produkčně uměle "nevylepšovaly", aby odpovídaly skutečné MM*:)*), nebo přehršel POV záběrů, častokrát z opravdu netradičních míst (a někdy dokonce i z takových, odkud by divák něco vidět možná ani vůbec nechtěl*:D*). S čímž souvisí i fakt, že rating tady byl vytěžen do poslední kapky* (ehm*:D*), jelikož Dominikově vizi bylo eRko tak těsné, že bylo nutné sáhnout ke komerčně smrtícímu ratingu NC-17 (zatímco pro kina jsou filmy častokrát opakovaně přestříhávány, aby dosáhly na "smířlivější" eRko, na streamu jsou, naštěstí, hranice přece jen volnější). Nicméně na konto formy musím uznat, že některé sekvence stran střihové skladby v kombinaci s výbornou hudbou (Cave se prostě nezapře) byly skutečně parádní (příkladem budiž třeba [spoiler]"z letadla do kina a zase zpátky"[/spoiler]).   Nahoru film rozhodně (mocně) táhne herecké obsazení, pro někoho možná překvapivě, v čele s fantastickým výkonem de Armas (osobně jsem věřil, že to zvládne a naštěstí se povedlo*:)*), která tady jasně dokazuje, že nálepkou "jen hezká tvářička" to v jejím případě nekončí a po traileru se vyrojivší stížnosti na její latinskoamerický akcent doslova zadupává do země. Co je na obsazení zrovna de Armas do hlavní role zajímavé (a dodává filmu další vrstvu) je fakt, že zde hraje vlastně samu sebe (odhlédneme-li od psychických a zdravotních problémů postavy) - začínající herečku, okolím považovanou jen za kus masa, která se ovšem svou cílevědomostí a pracovitostí dostala do "velkých" filmů a pokouší se změnit svůj obraz z pouhé ozdoby na plátně na charakterní herečku. V těsném závěsu za výkonem de Armas je Brody [spoiler](od jehož nástupu nabírá film konečně nějaké grády)[/spoiler] i Cannavale, škoda že oba nemají ještě o trochu více prostoru.   Ve výsledku jsem se místy docela slušně bavil, místy jsem se docela slušně nudil (zejména v první polovině filmu), ale celou dobu jsem obdivoval působivou kreaci de Armas, která do své role dávala opravdu vše. Nebýt jí (a Brodyho s Cannavalem), jdu s hodnocením ještě níž.          *Na legendární [spoiler]"Happy Birthday, Mr. President"[/spoiler] scénu kupodivu sice nedošlo, náhradou ovšem došlo na jiné, neméně pozoruhodné, [spoiler]vzájemné interakce s panem prezidentem[/spoiler]*:D*.
6/10
1 0
reagovat
Za mňa veľká spokojnosť, konečne niečo originálne, formálne, remeselne špičkovo spracované.Príjemné prekvapenie v tej záplave tuctových filmov ako z kopírky.
842657
Za mňa veľká spokojnosť, konečne niečo originálne, formálne, remeselne špičkovo spracované.Príjemné prekvapenie v tej záplave tuctových filmov ako z kopírky.
2 -2
reagovat
Ako prvych 30 min si hovorim, toto bude moja salka kavy a potom bum... skace to zo sceny na scenu a ja neviem, kde sa nachadzame a co sa deje. Anna a celkovo herci super, kamera vynikajuca, ale rozpravanie pribehu tam nie je ziadne. Ako osoba, co nema dopodrobna nastudovany zivotopis Marilyn som bol strateny ako Alenka v risi divov, ale kupodivu ma tie jednotlive sceny bavili, takze 6/10.
842640
Ako prvych 30 min si hovorim, toto bude moja salka kavy a potom bum... skace to zo sceny na scenu a ja neviem, kde sa nachadzame a co sa deje. Anna a celkovo herci super, kamera vynikajuca, ale rozpravanie pribehu tam nie je ziadne. Ako osoba, co nema dopodrobna nastudovany zivotopis Marilyn som bol strateny ako Alenka v risi divov, ale kupodivu ma tie jednotlive sceny bavili, takze 6/10.
2 0
reagovat
reaguje na: MeaCulpa
presne, slovami klasika: tos řekl (napsal) krásně :+
842626
presne, slovami klasika: tos řekl (napsal) krásně *:+*
842575
1 -1
reagovat

5/10

Recenzia je ešte zmierlivá. Okrem Any a špičkového zvuku (a občasných vizuálnych hrátok) tam vidím iba číro-číru onaniu režiséra, a Monroe z toho vychádza ako naivné šteniatko s daddy issues, a okrem toho už nič. Príbeh neexistuje. Všetko sú to segmenty, ktoré summa summarum nenudia, ale ani nestrhnú. Toto je typická produkcia Netflixu. Kdeže to vzniklo? Aha... touché. :)
842624
Recenzia je ešte zmierlivá. Okrem Any a špičkového zvuku (a občasných vizuálnych hrátok) tam vidím iba číro-číru onaniu režiséra, a Monroe z toho vychádza ako naivné šteniatko s daddy issues, a okrem toho už nič. Príbeh neexistuje. Všetko sú to segmenty, ktoré summa summarum nenudia, ale ani nestrhnú. Toto je typická produkcia Netflixu. Kdeže to vzniklo? Aha... touché. *:)*
5/10
1 -1
reagovat
Ana de Armas ma prekvapila už v Knives Out, čiže ako herečka na to má. Ale vzhľadom na reakcie, toto ešte na nomináciu asi nebude. 

Andrew Dominik to je taký Terrence Malick kombinovaný s Tarantinom alebo niečo podobné. Točí popové artovky, ktoré dávajú priestor vyniknúť hercom, točí ich raz za X rokov a spravidla majú rozporuplné prijatie. 

Mne sa od neho páčilo ale všetko zatiaľ, aj IMO kus nedocenené Killing Them Softly, čiže pozriem. 
842587
Ana de Armas ma prekvapila už v Knives Out, čiže ako herečka na to má. Ale vzhľadom na reakcie, toto ešte na nomináciu asi nebude.  Andrew Dominik to je taký Terrence Malick kombinovaný s Tarantinom alebo niečo podobné. Točí popové artovky, ktoré dávajú priestor vyniknúť hercom, točí ich raz za X rokov a spravidla majú rozporuplné prijatie.  Mne sa od neho páčilo ale všetko zatiaľ, aj IMO kus nedocenené Killing Them Softly, čiže pozriem. 
1 0
reagovat
Určitě se podívám. Herečka je má oblíbená, hraje opravdu pěkně až dokonale. Takže těším se.
842580
Určitě se podívám. Herečka je má oblíbená, hraje opravdu pěkně až dokonale. Takže těším se.
1 0
reagovat
Tak dokoukano a potvrzuju recenzi. Tezko to definovat jako film spis je to jen sled scen co vubec nedrzi pohromade. Jako zivotopis to zalostne selhava a Elvis je proti tomu film z jiny galaxie. Herci fajn Ana, Brody i Cannavalle presne obsazeni, zajimava kamera, ale jinak teda strasna honiperina, kterou rozhodne nikdo nekorigoval a uplne se to vymklo z kloubu. Je tam dost spolecnych bodu s Mankem a podobne jako on tady bude u Netflixu velky mrzeni a ceny to nepobere zadny. Max Ana nejaky nominace a kamera. 5/10 a dost jsem s tim uz bojoval ke konci
842575
Tak dokoukano a potvrzuju recenzi. Tezko to definovat jako film spis je to jen sled scen co vubec nedrzi pohromade. Jako zivotopis to zalostne selhava a Elvis je proti tomu film z jiny galaxie. Herci fajn Ana, Brody i Cannavalle presne obsazeni, zajimava kamera, ale jinak teda strasna honiperina, kterou rozhodne nikdo nekorigoval a uplne se to vymklo z kloubu. Je tam dost spolecnych bodu s Mankem a podobne jako on tady bude u Netflixu velky mrzeni a ceny to nepobere zadny. Max Ana nejaky nominace a kamera. 5/10 a dost jsem s tim uz bojoval ke konci
4 0
reagují: Ravenous
reagovat
reaguje na: MeaCulpa
Ana bola super, jej najlepsia rola a mozno aj oscarova nominacia. Ale nie je to "film". Skor taka zlepenina krasne nasnimanych klipov. 
842569
Ana bola super, jej najlepsia rola a mozno aj oscarova nominacia. Ale nie je to "film". Skor taka zlepenina krasne nasnimanych klipov. 
842562
1 0
reagovat
Takze vlastne zase klasicky Netflix? Snazivi herci v onanii rezisera, ktery se poprvy v zivote nemusel drzet na retezu kvuli absemci dramaturga? Nicmene, ze ten film failnul na Dominikovi a ne De Arnas je prekvapive
842562
Takze vlastne zase klasicky Netflix? Snazivi herci v onanii rezisera, ktery se poprvy v zivote nemusel drzet na retezu kvuli absemci dramaturga? Nicmene, ze ten film failnul na Dominikovi a ne De Arnas je prekvapive
8 -2
reagují: dawko
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se