Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Proč mají blockbustery čím dál tím horší triky?

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
Baví a moc! Díky.
834057
Baví a moc! Díky.
3 0
reagovat
reaguje na: Codename.Onyx
Mne išlo len o to aby si sám priznal že aj CGI vo filme môže byť prospešné a nie všetko sa dá vytvoriť reálne, takže som vlastne docielil to čo som chcel. Je mi celkovo jedno či sa ti viac páčia draci z toho filmu alebo tamtoho. Všade kde potrebuješ rozpohybované nejaké veľké monštrum jednoducho potrebuješ CGI, bez toho to dnes už nejde a frflať že jedničky a nuly sú na prt ti nepomôže pretože na konci to aj tak musí byť vždy vytvorené pomocou jedničiek a núl a už len záleží na tom koľko snahy a talentu do toho tvorcovia dajú.
834054
Mne išlo len o to aby si sám priznal že aj CGI vo filme môže byť prospešné a nie všetko sa dá vytvoriť reálne, takže som vlastne docielil to čo som chcel. Je mi celkovo jedno či sa ti viac páčia draci z toho filmu alebo tamtoho. Všade kde potrebuješ rozpohybované nejaké veľké monštrum jednoducho potrebuješ CGI, bez toho to dnes už nejde a frflať že jedničky a nuly sú na prt ti nepomôže pretože na konci to aj tak musí byť vždy vytvorené pomocou jedničiek a núl a už len záleží na tom koľko snahy a talentu do toho tvorcovia dajú.
834053
2 -3
reagovat
reaguje na: FallenMaia
Ty jsi bracha Martase ne, chapej to jak chces, rikam jen, co mi to pripomnelo. Ono nejde jen o efekt, ale jak pusobi cely vysledek. Mne osobne spatne cgi nemusi vadit, je spousta supr filmu, kde je shit cgi a neresis. Mne ale vadi ty dnesni predigitalizovane omalovanky, kterych je cim dal vic a podstata toho filmu neni ve filmu (pribeh atd), ale v digibordelu.

A priklad draka nevim, takovych filmu moc nebude a krom Kralovstvi ohne se mi draci zatim nelibili nikde.
834053
Ty jsi bracha Martase ne, chapej to jak chces, rikam jen, co mi to pripomnelo. Ono nejde jen o efekt, ale jak pusobi cely vysledek. Mne osobne spatne cgi nemusi vadit, je spousta supr filmu, kde je shit cgi a neresis. Mne ale vadi ty dnesni predigitalizovane omalovanky, kterych je cim dal vic a podstata toho filmu neni ve filmu (pribeh atd), ale v digibordelu. A priklad draka nevim, takovych filmu moc nebude a krom Kralovstvi ohne se mi draci zatim nelibili nikde.
834050
2 -3
reagují: Horace, FallenMaia
reagovat
reaguje na: Douglas
Hahaha :D:D Drak z dračieho srdca vyzerá lepšie ako Smaug??? Neverím že toto niekto mohol napísať a myslieť to vážne.

Mimochodom chcel som príklad animatronického draka a nie kompletne digitálnu opachu ale dobre :-
834052
Hahaha *:D**:D* Drak z dračieho srdca vyzerá lepšie ako Smaug??? Neverím že toto niekto mohol napísať a myslieť to vážne. Mimochodom chcel som príklad animatronického draka a nie kompletne digitálnu opachu ale dobre *:-*
834042
3 -4
reagují: Douglas
reagovat
reaguje na: Codename.Onyx
No dobre ale tvoj komentár bol o tom že akékolvek CGI je na .... Takže to mám chápať tak že si len kecal hlúposti?
834050
No dobre ale tvoj komentár bol o tom že akékolvek CGI je na .... Takže to mám chápať tak že si len kecal hlúposti?
834041
2 -2
reagují: Codename.Onyx
reagovat
reaguje na: FallenMaia
DRAČÍ SRDCE (Dragonheart, 1996); včetně hlasu Seana Conneryho.
834042
DRAČÍ SRDCE (Dragonheart, 1996); včetně hlasu Seana Conneryho.
834029
4 0
reagují: FallenMaia
reagovat
reaguje na: FallenMaia
Zadny pokus, vim, ze jsou tam cgi, ale nekdo tam pouzival mozek.
834041
Zadny pokus, vim, ze jsou tam cgi, ale nekdo tam pouzival mozek.
834038
1 -3
reagují: FallenMaia
reagovat
reaguje na: Codename.Onyx
Draci v Game of Thrones sú kompletne CGI a ak ma pamäť neklame rovnako sú na tom draci z Reign of Fire, takže pekný pokus ale nejak ti to nevyšlo. Ja na teba reagujem len preto lebo si tu ideš tie dedkovské reči že kedysi bolo všetko lepšie kedže to bolo vytvorené ručne a nie pomocou "jedničiek a núl" a ako príklad uvedieš drakov z jedničiek a núl :D:D
834038
Draci v Game of Thrones sú kompletne CGI a ak ma pamäť neklame rovnako sú na tom draci z Reign of Fire, takže pekný pokus ale nejak ti to nevyšlo. Ja na teba reagujem len preto lebo si tu ideš tie dedkovské reči že kedysi bolo všetko lepšie kedže to bolo vytvorené ručne a nie pomocou "jedničiek a núl" a ako príklad uvedieš drakov z jedničiek a núl *:D**:D*
834032
2 -1
reagují: Codename.Onyx
reagovat
reaguje na: Nazgul
Osobně si myslím, že krajina světa, na který místo slunce svítí strom, by neměla vypadat úplně reálně ;)
Ve mě poslední trailer na seriál Pán prstenů konečně vzbudil zájem. A to je filmový Pán prstenů bez debat nejlepším filmovým dílem vůbec.
834037
Osobně si myslím, že krajina světa, na který místo slunce svítí strom, by neměla vypadat úplně reálně *;)* Ve mě poslední trailer na seriál Pán prstenů konečně vzbudil zájem. A to je filmový Pán prstenů bez debat nejlepším filmovým dílem vůbec.
834014
4 -1
reagují: Nazgul
reagovat
Připomněl si mi debatu, jestli jsou lepší draci ve filmu viz popis níže, každý určitě pozná nebo v GoT ..

Filmy, na kterých jsem vyrostl, byly vždy realistické, pokračuje Bowman. Člověk se snáze nechá unést. Když jde divák do kina, snaží se na chvíli zbavit
své nedůvěry - chce vidět ‘opravdové’ draky. A je na mně, abych v
publiku takové pocity vyvolal.


Všichni jsme diskutovali o tom, jak dosáhnout úrovně nejvyšší možné realističnosti, říká Christian Bale, představitel přísného vůdce přežívající skupinky lidí Quinna. To je také to, co jsem chtěl už od začátku a když mi Rob vysvětlil své
představy, cítil jsem se, jako by mi četl myšlenky. Nemohl jsem se
dočkat začátku natáčení.


Film začíná v okamžiku, kdy dvanáctiletý Quinn při průzkumu staveniště
náhodou probudí několik století starého draka, který následně zničí vše v
širokém okolí. O dvacet let později je díky drakům většina planety
zcela zpustošena. Quinn je nyní požárníkem, což je v této době
nejdůležitější zaměstnání. Se svým věrným přítelem Creedym dohlíží na
zámek a v něm přežívající hrstku lidí. Draci útočí velice často a počet
živých lidí se stále snižuje. Pokaždé, když zahlédnete draka, hrozí nebezpečí, že během několika sekund budete mrtví, říká Gerald Butler, který hraje Creedyho.

Quinnův plán na přežití je založen na pasivním vyčkávání - pokud lidé
dokáží přežít, dokud draci nevymřou, mohou začít znovu budovat
civilizaci. Draci mají stále větší hlad - zničili již téměř celou planetu a už nemají co jíst, podotýká Bowman. Takže pokaždé, když se v jejich blízkosti ocitne nějaký člověk, jde o velmi
nebezpečnou situaci. Nikdo nesmí chodit ven, pokud to není nezbytně
nutné. A když už si o to situace žádá, nesmí v žádném případě spustit
oči z oblohy.


Když se v zámku, kde se lidé ukrývají, objeví Van Zan - bojovník, který
tvrdí, že zná způsob, jak celé dračí plémě zahubit - Quinn jeho slovům
nevěří. Van Zan a jeho chatrná skupina ‘archandělů’ však předvedou své
schopnosti a tím dodají slovům váhu. Van Zan přišel do zámku najít muže,
kteří by byli ochotni podílet se na pokusu o zničení otce celé dračí
generace - původního draka v Londýně.


Není to tak, že by draci byli čiré zlo, vysvětluje Matthew McConaughey, který Van Zana ztvárnil. Jsou spíše machiavelističtí. Dělají prostě to, co je k jejich přežití nutné,
i kdyby to mělo znamenat třeba zánik lidského druhu.
Quinn zastává názor, že Van Zanův plán je absolutně sebevražedný a odmítá riskovat
životy svých svěřenců. Brzy je však okolnostmi donucen postavit se
vlastním obavám a nebezpečný úkol podstoupit.


Moje první reakce na scénář byla ‘Wow, jak budou ti draci vypadat?’, říká režisér Bowman. A odpověď zněla - chceme je udělat tak strašidelné, organické a hrůzu nahánějící, jak jen budeme moci. Nelehkého úkolu zhmotnit Bowmanovu vizi se ujal vedoucí speciálních
efektů Richard Hoover spolu se svým asistentem Danem DeeLeeuwem. Oba
jsou veterány trikově náročných filmů - Hoover byl nominován na Cenu
Akademie za speciální efekty ve filmu Armageddon a mezi další filmy, na
kterých se tímto způsobem podílel, patří například Vyvolený, Inspektor
Gadget nebo Jungle2Jungle. DeLeeuv propůjčil své schopnosti filmům jako
102 dalmatinů, Bicentennial Man, Skála, Velký Joe a Krvavý příliv. Hned na začátku nám Rob řekl, že chce vytvořit draka, který bude absolutně realistický, říká DeLeeuw. Nestačilo vytvořit něco, co zkrátka vypadá hrůzně a zkázonosně, podotýká Hoover. Pokud spolu prostředí a příšera nekorespondují, pokud nevypadají, že jsou
součástí stejného světa, vnímavý divák si toho ihned všimne. Rob ve
filmu ukazuje náš reálný svět, proto jsme se hodně snažili, aby sem drak
vhodně zapadnul.


Aby působily příšery realisticky, propůjčili si filmaři několik prvků z přírody. Dlouho jsme uvažovali nad tím, jakou reakci publika chceme stylizací draka vzbudit, říká Bowman. Vytvořili jsme jej tak, aby se po zemi pohyboval jako leopard a vydával zvuk jako
kobra před útokem. Má kůži aligátora, ale páteř jako had. Naše
představa byla, že tyto podobnosti vzbudí v divácích podvědomé reakce a
samozřejmě také přirozené pocity strachu.


Drak má pevné a mrštné tělo a velká křídla, díky kterým může létat. Dlouho jsme spekulovali nad tím, jakým způsobem by měl drak létat, poznamenává Bowman. Chceme, aby mával křídly nebo plachtil? Dobře, bude plachtit. Pak ale nemůže
mít velký trup a malá křídla - křídla musí být dostatečně rozměrná, aby
zachytila dostatečné množství vzduchu, který nadnáší tělo. A v té chvíli
nás napadla myšlenka s hadovitou stylizací trupu.


Těla draka je pokryto tisíci šupin, které byly vytvořeny za pomoci nejmodernějších animačních technologií. Na šupinách je vynikající, že se pohybují stejně jako dračí kůže - při
pohybu se zakleslé šupiny oddělují a objevují se mezi nimi mezery.
Šupiny se nijak nedeformují ani neroztahují,
vysvětluje DeLeeuw. Pokud bychom je na kůži jenom nakreslili, vypadalo by to jako gumový oblek.
Takto se mohou překrývat, oddělovat nebo odrážet světlo stejně jako
šupiny skutečných plazů,
dodává Hoover.

Nechtěl jsem například, aby drak chrlil oheň, říká Bowman. Pokud by vycházel plamen přímo z jeho tlamy, popálil by sám sebe. Přemýšleli
jsme, jak tedy tento problém vyřešit. Nakonec jsme zjistili, že v Africe
žije brouk, jehož obranný mechanizmus spočívá ve vylučování dvou
různých látek, které při vzájemném kontaktu vzplanou. Pak jsem se díval
na nějaký zeměpisný pořad a scéna s plivající kobrou mě přivedla k
nápadu, jak onu záležitost s chrlením ohně vyřešit - drak má žlázy,
kterými plive obě látky a ty se dotýkají přibližně 15 stop před jeho
tlamou. Tak vzniká oheň.


Když jsme začali draky navrhovat, neměl jsem zdání, jak je tento proces náročný, říká Bowman. Myslel jsem, že to bude mnohem jednodušší - nakreslím draka, někdo ho převede
do počítače a je hotovo. Ale tak to není. Museli jsme přemýšlet nad
každou kostí, každým svalem, každou žlázou, každým nehtem na noze...
Trvalo mi to celých 9 měsíců.
834032
Připomněl si mi debatu, jestli jsou lepší draci ve filmu viz popis níže, každý určitě pozná nebo v GoT .. [i]Filmy, na kterých jsem vyrostl, byly vždy realistické,[/i] pokračuje Bowman. [i]Člověk se snáze nechá unést. Když jde divák do kina, snaží se na chvíli zbavit své nedůvěry - chce vidět ‘opravdové’ draky. A je na mně, abych v publiku takové pocity vyvolal.[/i] [i]Všichni jsme diskutovali o tom, jak dosáhnout úrovně nejvyšší možné realističnosti,[/i] říká Christian Bale, představitel přísného vůdce přežívající skupinky lidí Quinna. [i]To je také to, co jsem chtěl už od začátku a když mi Rob vysvětlil své představy, cítil jsem se, jako by mi četl myšlenky. Nemohl jsem se dočkat začátku natáčení.[/i] Film začíná v okamžiku, kdy dvanáctiletý Quinn při průzkumu staveniště náhodou probudí několik století starého draka, který následně zničí vše v širokém okolí. O dvacet let později je díky drakům většina planety zcela zpustošena. Quinn je nyní požárníkem, což je v této době nejdůležitější zaměstnání. Se svým věrným přítelem Creedym dohlíží na zámek a v něm přežívající hrstku lidí. Draci útočí velice často a počet živých lidí se stále snižuje. [i]Pokaždé, když zahlédnete draka, hrozí nebezpečí, že během několika sekund budete mrtví,[/i] říká Gerald Butler, který hraje Creedyho. Quinnův plán na přežití je založen na pasivním vyčkávání - pokud lidé dokáží přežít, dokud draci nevymřou, mohou začít znovu budovat civilizaci. [i]Draci mají stále větší hlad - zničili již téměř celou planetu a už nemají co jíst,[/i] podotýká Bowman. [i]Takže pokaždé, když se v jejich blízkosti ocitne nějaký člověk, jde o velmi nebezpečnou situaci. Nikdo nesmí chodit ven, pokud to není nezbytně nutné. A když už si o to situace žádá, nesmí v žádném případě spustit oči z oblohy.[/i] Když se v zámku, kde se lidé ukrývají, objeví Van Zan - bojovník, který tvrdí, že zná způsob, jak celé dračí plémě zahubit - Quinn jeho slovům nevěří. Van Zan a jeho chatrná skupina ‘archandělů’ však předvedou své schopnosti a tím dodají slovům váhu. Van Zan přišel do zámku najít muže, kteří by byli ochotni podílet se na pokusu o zničení otce celé dračí generace - původního draka v Londýně. [i]Není to tak, že by draci byli čiré zlo,[/i] vysvětluje Matthew McConaughey, který Van Zana ztvárnil. [i]Jsou spíše machiavelističtí. Dělají prostě to, co je k jejich přežití nutné, i kdyby to mělo znamenat třeba zánik lidského druhu.[/i] Quinn zastává názor, že Van Zanův plán je absolutně sebevražedný a odmítá riskovat životy svých svěřenců. Brzy je však okolnostmi donucen postavit se vlastním obavám a nebezpečný úkol podstoupit. [i]Moje první reakce na scénář byla ‘Wow, jak budou ti draci vypadat?’,[/i] říká režisér Bowman. [i]A odpověď zněla - chceme je udělat tak strašidelné, organické a hrůzu nahánějící, jak jen budeme moci.[/i] Nelehkého úkolu zhmotnit Bowmanovu vizi se ujal vedoucí speciálních efektů Richard Hoover spolu se svým asistentem Danem DeeLeeuwem. Oba jsou veterány trikově náročných filmů - Hoover byl nominován na Cenu Akademie za speciální efekty ve filmu Armageddon a mezi další filmy, na kterých se tímto způsobem podílel, patří například Vyvolený, Inspektor Gadget nebo Jungle2Jungle. DeLeeuv propůjčil své schopnosti filmům jako 102 dalmatinů, Bicentennial Man, Skála, Velký Joe a Krvavý příliv. [i]Hned na začátku nám Rob řekl, že chce vytvořit draka, který bude absolutně realistický,[/i] říká DeLeeuw. [i]Nestačilo vytvořit něco, co zkrátka vypadá hrůzně a zkázonosně,[/i] podotýká Hoover. [i]Pokud spolu prostředí a příšera nekorespondují, pokud nevypadají, že jsou součástí stejného světa, vnímavý divák si toho ihned všimne. Rob ve filmu ukazuje náš reálný svět, proto jsme se hodně snažili, aby sem drak vhodně zapadnul.[/i] Aby působily příšery realisticky, propůjčili si filmaři několik prvků z přírody. [i]Dlouho jsme uvažovali nad tím, jakou reakci publika chceme stylizací draka vzbudit,[/i] říká Bowman. [i]Vytvořili jsme jej tak, aby se po zemi pohyboval jako leopard a vydával zvuk jako kobra před útokem. Má kůži aligátora, ale páteř jako had. Naše představa byla, že tyto podobnosti vzbudí v divácích podvědomé reakce a samozřejmě také přirozené pocity strachu.[/i] Drak má pevné a mrštné tělo a velká křídla, díky kterým může létat. [i]Dlouho jsme spekulovali nad tím, jakým způsobem by měl drak létat,[/i] poznamenává Bowman. [i]Chceme, aby mával křídly nebo plachtil? Dobře, bude plachtit. Pak ale nemůže mít velký trup a malá křídla - křídla musí být dostatečně rozměrná, aby zachytila dostatečné množství vzduchu, který nadnáší tělo. A v té chvíli nás napadla myšlenka s hadovitou stylizací trupu.[/i] Těla draka je pokryto tisíci šupin, které byly vytvořeny za pomoci nejmodernějších animačních technologií. [i]Na šupinách je vynikající, že se pohybují stejně jako dračí kůže - při pohybu se zakleslé šupiny oddělují a objevují se mezi nimi mezery. Šupiny se nijak nedeformují ani neroztahují,[/i] vysvětluje DeLeeuw. [i]Pokud bychom je na kůži jenom nakreslili, vypadalo by to jako gumový oblek. Takto se mohou překrývat, oddělovat nebo odrážet světlo stejně jako šupiny skutečných plazů,[/i] dodává Hoover. [i]Nechtěl jsem například, aby drak chrlil oheň,[/i] říká Bowman. [i]Pokud by vycházel plamen přímo z jeho tlamy, popálil by sám sebe. Přemýšleli jsme, jak tedy tento problém vyřešit. Nakonec jsme zjistili, že v Africe žije brouk, jehož obranný mechanizmus spočívá ve vylučování dvou různých látek, které při vzájemném kontaktu vzplanou. Pak jsem se díval na nějaký zeměpisný pořad a scéna s plivající kobrou mě přivedla k nápadu, jak onu záležitost s chrlením ohně vyřešit - drak má žlázy, kterými plive obě látky a ty se dotýkají přibližně 15 stop před jeho tlamou. Tak vzniká oheň.[/i] [i]Když jsme začali draky navrhovat, neměl jsem zdání, jak je tento proces náročný,[/i] říká Bowman. [i]Myslel jsem, že to bude mnohem jednodušší - nakreslím draka, někdo ho převede do počítače a je hotovo. Ale tak to není. Museli jsme přemýšlet nad každou kostí, každým svalem, každou žlázou, každým nehtem na noze... Trvalo mi to celých 9 měsíců.[/i]
5 -1
reagují: FallenMaia
reagovat
reaguje na: Codename.Onyx
Ano? Tak mi teda ukáž jedného jediného reálne vytvoreného animatronického draka ktorý vyzerá fakt dobre a mohol by konkurovať Smaugovi z Hobita keď si taký frajer. Nie všetko môžeš urobiť pomocou masiek a makeupu. Naopak pomocou "jedničiek a núl" vytvoríš čokoľvek a ak sa posnažíš tak to vyzerá dobre.
834029
Ano? Tak mi teda ukáž jedného jediného reálne vytvoreného animatronického draka ktorý vyzerá fakt dobre a mohol by konkurovať Smaugovi z Hobita keď si taký frajer. Nie všetko môžeš urobiť pomocou masiek a makeupu. Naopak pomocou "jedničiek a núl" vytvoríš čokoľvek a ak sa posnažíš tak to vyzerá dobre.
834019
3 -4
reagují: Douglas
reagovat
Úžasný článek. Jen houšť a větší kapky.
834025
Úžasný článek. Jen houšť a větší kapky.
2 0
reagovat
Dost casto nieje problem s trikmi ale s tym ako to je cele natocene a nasvietene. Ten obraz vylesteny ako psie gule je proste sterilne nudny. Tak jasne ze potom vsetci padaju do mdlob z Top Gunu, Batmana a podobne, ked to ma konecne iny vizual a niekto sa neboji "uspinit" obraz. A to naozaj nieje otazka film vs. digital. 
834023
Dost casto nieje problem s trikmi ale s tym ako to je cele natocene a nasvietene. Ten obraz vylesteny ako psie gule je proste sterilne nudny. Tak jasne ze potom vsetci padaju do mdlob z Top Gunu, Batmana a podobne, ked to ma konecne iny vizual a niekto sa neboji "uspinit" obraz. A to naozaj nieje otazka film vs. digital. 
4 0
reagovat
Skvely clanek. Vic takovych8)
834021
Skvely clanek. Vic takovych*8)*
2 0
reagovat
reaguje na: Lachtan
Rozliseni nema vliv, pokud nemas nalepeny xicht na obrazovce, jde o "filmove zrno", hnusnou umelost a divnou prebarvenost (omalovanky) o ktere je rec.. real bude vzdy vypadat a pusobit lip, nez jakykoli sebelepsi sebedrazsi zasah jednicek a nul.
834019
Rozliseni nema vliv, pokud nemas nalepeny xicht na obrazovce, jde o "filmove zrno", hnusnou umelost a divnou prebarvenost (omalovanky) o ktere je rec.. real bude vzdy vypadat a pusobit lip, nez jakykoli sebelepsi sebedrazsi zasah jednicek a nul.
834016
3 -2
reagují: FallenMaia
reagovat
reaguje na: Nazgul
ono je to i tím, že koukáme na čím dál tím větších rozlišení, na pár let starém notebooku vypadá vše supr ´=oD
834016
ono je to i tím, že koukáme na čím dál tím větších rozlišení, na pár let starém notebooku vypadá vše supr ´=oD
834014
2 -1
reagují: Codename.Onyx
reagovat
Těmhle technickým věcem nerozumím, takže to napíšu čistě jako laik.

Nejvíce si dnes na filmech i seriálech asi od dob právě Hobbita při srovnání s Pánem prstenů, ale i třeba teď jsem shlédnul trailer na seriál Pána prstenů, tak mi vadí, jak už tady někdo zmiňoval, že je strašně vidět, že herci nejsou v souladu s pozadím. Jakože je to až tak detailní, že poznám, že meč je umělý, že kámen je z nějaký sádry či něčeho podobnýho, strom není strom a vizuálně mám pocit, jak v divadle, že herci chodí mezi kulisami, prostě jakoby vystupujou z toho obrazu, prostě to na první pohled nevypadá skutečně, nevím , jak to lépe popsat.

U Pána prstenů (film) jsem takové pocity většinu filmu neměl, u Hobbita pořád. Teď u toho traileru na seriál je to tam opět, jakmile se objeví postava herečky, je to jako pěst na oko, krajina za ní, byť krásná, tak vůbec nevypadá skutečně.

Prostě stejnej problém jako psal ve svém komentu Child: „do toho všeho jen uměle vypadající rekvizity, kmeny, větve, listí a skály, na kterých jde hrozně vidět, že nejsou přirozené“.
834014
Těmhle technickým věcem nerozumím, takže to napíšu čistě jako laik. Nejvíce si dnes na filmech i seriálech asi od dob právě Hobbita při srovnání s Pánem prstenů, ale i třeba teď jsem shlédnul trailer na seriál Pána prstenů, tak mi vadí, jak už tady někdo zmiňoval, že je strašně vidět, že herci nejsou v souladu s pozadím. Jakože je to až tak detailní, že poznám, že meč je umělý, že kámen je z nějaký sádry či něčeho podobnýho, strom není strom a vizuálně mám pocit, jak v divadle, že herci chodí mezi kulisami, prostě jakoby vystupujou z toho obrazu, prostě to na první pohled nevypadá skutečně, nevím , jak to lépe popsat. U Pána prstenů (film) jsem takové pocity většinu filmu neměl, u Hobbita pořád. Teď u toho traileru na seriál je to tam opět, jakmile se objeví postava herečky, je to jako pěst na oko, krajina za ní, byť krásná, tak vůbec nevypadá skutečně. Prostě stejnej problém jako psal ve svém komentu Child: „do toho všeho jen uměle vypadající rekvizity, kmeny, větve, listí a skály, na kterých jde hrozně vidět, že nejsou přirozené“.
6 0
reagují: Robur, Lachtan
reagovat
Tak jasně, že v blockbusterech a big budget sériích už pomalu není záběr, který by neprošel nějakou formou digitálního post-processingu (tady se změní obloha na západ slunce, tady se naklíčuje ksicht hlavní hvězdy na kaskadéra/body doublea v postelových scénách, tady se vymažou čumilové/členové štábu ze záběru, tady se přidá déšť, tady se přidají průstřely a stříkající krev, tady se herci vymaže knír pěstovaný pro úplně jiný film:D, atd.). Tohle se děje už léta a většinou to funguje přesně tak jak má a není důvod to jakkoliv řešit.

Protože hlavním úkolem fx stran divácké imerze/percepce jsou imho dvě věci (když pomineme takové ty očividné záležitosti typu sloužit vyprávění, atd.). Buď přiznaně ohromovat tím, že publikum něco takového ještě nevidělo (případně ne v takové kvalitě), nebo přesně naopak vůbec na sebe neupozorňovat, aby divák ani netušil, že nějaký trik právě viděl.

Problémem jsou triky, které sice na papíře ohromovat mají, ale dělají to blbě/nekvalitně a triky, které na sebe upozorňují a přitom by neměly, protože to dělají dtto. A ty jsou imho právem tématem kritiky a nejrůznějších diskuzí, byť daný film obsahuje i triky, které jsou ok (aneb nejslabší článek řetězu...).

Zda je podobně "postižených" filmů čím dál tím víc nebo ne je už jiná otázka. Za mně jo, protože s omezením v podobě peněz, lidí a času se potýká v podstatě každá produkce (Cameron se nepočítá:)), ale současně podíl digifestu v nich roste, což se dříve nebo později musí projevit.
833973
Tak jasně, že v blockbusterech a big budget sériích už pomalu není záběr, který by neprošel nějakou formou digitálního post-processingu (tady se změní obloha na západ slunce, tady se naklíčuje ksicht hlavní hvězdy na kaskadéra/body doublea v postelových scénách, tady se vymažou čumilové/členové štábu ze záběru, tady se přidá déšť, tady se přidají průstřely a stříkající krev, tady se herci vymaže knír pěstovaný pro úplně jiný film*:D*, atd.). Tohle se děje už léta a většinou to funguje přesně tak jak má a není důvod to jakkoliv řešit. Protože hlavním úkolem fx stran divácké imerze/percepce jsou imho dvě věci (když pomineme takové ty očividné záležitosti typu sloužit vyprávění, atd.). Buď přiznaně ohromovat tím, že publikum něco takového ještě nevidělo (případně ne v takové kvalitě), nebo přesně naopak vůbec na sebe neupozorňovat, aby divák ani netušil, že nějaký trik právě viděl. Problémem jsou triky, které sice na papíře ohromovat mají, ale dělají to blbě/nekvalitně a triky, které na sebe upozorňují a přitom by neměly, protože to dělají dtto. A ty jsou imho právem tématem kritiky a nejrůznějších diskuzí, byť daný film obsahuje i triky, které jsou ok (aneb nejslabší článek řetězu...). Zda je podobně "postižených" filmů čím dál tím víc nebo ne je už jiná otázka. Za mně jo, protože s omezením v podobě peněz, lidí a času se potýká v podstatě každá produkce (Cameron se nepočítá*:)*), ale současně podíl digifestu v nich roste, což se dříve nebo později musí projevit.
3 0
reagovat
reaguje na: Codename.Onyx
A furt tu budeš i Ty a budeš žehrat, že "Před šedesáti rokama, to se dělaly filmy! To už dneska nikdo nenatočí."
833969
A furt tu budeš i Ty a budeš žehrat, že "Před šedesáti rokama, to se dělaly filmy! To už dneska nikdo nenatočí."
833939
6 -2
reagovat
"...dejte nám vědět, jestli vás tyhle pohledy do zákulisí baví."

Proboha víc takový článků IMFe!!! Anebo si klidně počkám další rok, během kterého své znalosti posbíráš a nacpeš do dalšího dílu Továrny na sny. :+:+
833967
[i]"...dejte nám vědět, jestli vás tyhle pohledy do zákulisí baví." [/i][b]Proboha víc takový článků IMFe!![/b]! Anebo si klidně počkám další rok, během kterého své znalosti posbíráš a nacpeš do dalšího dílu Továrny na sny. *:+**:+*
10 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se