Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum DOMÁCÍ KINO

příspěvky 1741 - 1760 Napsat příspěvek
reaguje na: SteKi
Ja jsem fanoušek značky western digital. Oba disky mám od WD. Tak bych to nechtěl měnit...
791494
Ja jsem fanoušek značky western digital. Oba disky mám od WD. Tak bych to nechtěl měnit...
791489
0 0
reagují: Clavius
reagovat
reaguje na: KARLOS
Výsledný signál má maximální hodnotu (řekněme 1). Což znamená, že buď vstupní amplitudy normalizuješ, nebo dostaneš ořezaný výsledek (nebo děláš nějakou kontinuální inteligentnější normalizaci apod). Opravdu to musím psát u každého 1.7x výbuchu? Fakt nevím, proč mě hned běžíš "opravit a poučit" místo abys třeba - já nevím - předpokládal, že nejsem debil, přečetl si to znovu a pochopil, že tím myslím, že výsledná amplituda výbuchu je 1.7x vstup (left+surr), zatímco amplituda hlasu je 0.7x vstup (center) => buď to normalizuješ (0.29x center, 0,41x side a 0,29x surround... a po xté... viz definice standardu) nebo to nenormalizuješ a tedy případný přebuřelý zvuk jen zahodíš (opět, viz VLC implementace). To není "názor k diskuzi"...
"Signál má maximální hodnotu 1 :)"... link

Takže jo, bylo by fajn kdyby se ti chtělo si to na papíře nakreslit a spočítat. Konkrétně si tedy dej třeba 0.8 amplitudy u 100Hz (hlasitější výbuch na 4 satelitech) a  0.6 amplitudy u 4KHz na 1-2 centery (normálnější dialog + zohlednění výkonnějšího centeru) - a pak to sečti jednou normálně, jednou s koeficientama, bez normalizace (a řízni), s normalizací a možná ti dojde o čem mluvím a že to není blbost. Já něco podobného dělal s různými konfiguracemi a kontrolou výsledku v audacity.

Pak si můžeme povídat o mém názoru, jak moc je ten (fyzicky správný) výpočet podobný výslednému efektu pro běžného posluchače (imo není).

PS: žes měl 4.1 sestavu je sice hezké, ale bezpředmětné, zvlášť když nevím celý tvůj toolchain, ve kterém dost dobře mohlo být VLC, které se chová nestandardně.
791492
[b]Výsledný [/b]signál má maximální hodnotu (řekněme 1). Což znamená, že buď vstupní amplitudy normalizuješ, nebo dostaneš ořezaný výsledek (nebo děláš nějakou kontinuální inteligentnější normalizaci apod). Opravdu to musím psát u každého 1.7x výbuchu? Fakt nevím, proč mě hned běžíš "opravit a poučit" místo abys třeba - já nevím - předpokládal, že nejsem debil, přečetl si to znovu a pochopil, že tím myslím, že výsledná amplituda výbuchu je 1.7x vstup (left+surr), zatímco amplituda hlasu je 0.7x vstup (center) => buď to normalizuješ (0.29x center, 0,41x side a 0,29x surround... a po xté... viz definice standardu) nebo to nenormalizuješ a tedy případný přebuřelý zvuk jen zahodíš (opět, viz VLC implementace). To není "názor k diskuzi"... [i]"Signál má maximální hodnotu 1 :)[/i]"... http://1.bp.blogspot.com/-1WTfe3gMGxU/UfcSg-OnZEI/AAAAAAAAABA/1Yb5ABKwQ0Y/s1600/you-don-t-say_244417.png Takže jo, bylo by fajn kdyby se ti chtělo si to na papíře nakreslit a spočítat. Konkrétně si tedy dej třeba 0.8 amplitudy u 100Hz (hlasitější výbuch na 4 satelitech) a  0.6 amplitudy u 4KHz na 1-2 centery (normálnější dialog + zohlednění výkonnějšího centeru) - a pak to sečti jednou normálně, jednou s koeficientama, bez normalizace (a řízni), s normalizací a možná ti dojde o čem mluvím a že to není blbost. Já něco podobného dělal s různými konfiguracemi a kontrolou výsledku v audacity. Pak si můžeme povídat o [b]mém názoru[/b], jak moc je ten (fyzicky správný) výpočet podobný výslednému efektu pro běžného posluchače ([b]imo není[/b]). PS: žes měl 4.1 sestavu je sice hezké, ale bezpředmětné, zvlášť když nevím celý tvůj toolchain, ve kterém dost dobře mohlo být VLC, které se chová nestandardně.
791467
0 0
reagovat
reaguje na: RainMakeR
Samsung Evo bych nebral, pokud máš na základní desce m2 slot?
Já mám 1TB ssd m.2 a potom koupil 4TB toshibu 7200 otáček na ostatní věci.
Mně 3 hdd v PC vadily :D
791490
Samsung Evo bych nebral, pokud máš na základní desce m2 slot? Já mám 1TB ssd m.2 a potom koupil 4TB toshibu 7200 otáček na ostatní věci. Mně 3 hdd v PC vadily *:D*
791475
1 0
reagovat
reaguje na: RainMakeR
link
Okamžite to objednaj, ani sa na nič viac nepýtaj. Keď prvý krát na tom spustíš Windows, tak sa budeš pýtať sám seba ako si mohol bez ssd doteraz žiť. 
791489
https://m.alza.cz/samsung-870-evo-500gb-d6308917.htm Okamžite to objednaj, ani sa na nič viac nepýtaj. Keď prvý krát na tom spustíš Windows, tak sa budeš pýtať sám seba ako si mohol bez ssd doteraz žiť. 
791475
2 -1
reagují: RainMakeR
reagovat
reaguje na: TedGeorge
791486
https://youtu.be/Un9_6jKQvpU
791476
0 0
reagovat
reaguje na: RainMakeR
Prestan koukat na porno a nekupuj zadnej disk
791476
Prestan koukat na porno a nekupuj zadnej disk
791475
2 -2
reagují: RainMakeR
reagovat

Rozdělení HDD v pc

Ahoj.

Mam v PC 1Tb HDD a 2Tb HDD.

Systém Windows+hry mám na tom 1Tb
Na 2Tb mám jen filmy a XXX8)
Pro zlepšení výkonu bych poridil SSD jen na systém a hry. Tím bych měl 3 disky.

Je to tak lepší řešení? Nebo co by jste navrhli? 
791475
Ahoj. Mam v PC 1Tb HDD a 2Tb HDD. Systém Windows+hry mám na tom 1Tb Na 2Tb mám jen filmy a XXX*8)* Pro zlepšení výkonu bych poridil SSD jen na systém a hry. Tím bych měl 3 disky. Je to tak lepší řešení? Nebo co by jste navrhli? 
Rozdělení HDD v pc
0 0
reagují: thomopulus, SteKi, TedGeorge
reagovat
Se soutlesmem máš pravdu. Není to 1x500. Protože tím, jak každý tleská „jindy“, se posouvají amplitudy. Při dostatečném množství tleskajících se ti ale vytvoří souvislý souzvuk někde o hodnotě třeba 300.
S poslechovým místem opět souhlas, ale při téhle diskuzi musí být předpoklad jednoho poslechového místa. Stereo vs multikanál je akusticky samozřejmě odlišný (jinak by žádný multikanál neexistoval, jasné), ale zrovna v tomto směru – v akustické síle – ty rozdíly přeceňuješ. Minimálně do té míry intenzity dialogů. U sterea ti promlouvají odrazy i to, že předek hraje víc informací.
V tuhle chvíli se opravdu posouváme do čistě teoretické roviny. Mě jde o to, že ten tvůj problém je opravdu někde jinde, než v tom downmixu.
Ne, vážně, teď opravdu prakticky: měl sem asi dva roky 4.1 setup. Takže centr sem downmixoval do přeďáků. A až na jednu jedinou výjimku sem nikdy neměl problém. Jedině u Gravity sem měl problém s nezřetelností dialogů. Protože v tady tom mixu nejsou pevně vázané na centr. A zrovna tady bych marně odpověď proč mi to nehrálo dobře, hledal i já ;). Hádám, opravdu jen hádám, že ten mix vyžaduje dokonalou souhru (čti pět přesně stejných beden) a ten přesný sweetspot. Ale fakt je to jen odhad.
A jestli se mi bude chtít, tak ti nakreslím amplitudu o jednom a deseti hercech, kde jeden hertz bude mít hodnotu amplitudy jedna a deset hertzů 0.7. Abys zapomenul na ty tvé 1.7 plus 0.7 ;). Signál má maximální hodnotu 1 :).
791467
Se soutlesmem máš pravdu. Není to 1x500. Protože tím, jak každý tleská „jindy“, se posouvají amplitudy. Při dostatečném množství tleskajících se ti ale vytvoří souvislý souzvuk někde o hodnotě třeba 300. S poslechovým místem opět souhlas, ale při téhle diskuzi musí být předpoklad jednoho poslechového místa. Stereo vs multikanál je akusticky samozřejmě odlišný (jinak by žádný multikanál neexistoval, jasné), ale zrovna v tomto směru – v akustické síle – ty rozdíly přeceňuješ. Minimálně do té míry intenzity dialogů. U sterea ti promlouvají odrazy i to, že předek hraje víc informací. V tuhle chvíli se opravdu posouváme do čistě teoretické roviny. Mě jde o to, že ten tvůj problém je opravdu někde jinde, než v tom downmixu. Ne, vážně, teď opravdu prakticky: měl sem asi dva roky 4.1 setup. Takže centr sem downmixoval do přeďáků. A až na jednu jedinou výjimku sem nikdy neměl problém. Jedině u Gravity sem měl problém s nezřetelností dialogů. Protože v tady tom mixu nejsou pevně vázané na centr. A zrovna tady bych marně odpověď proč mi to nehrálo dobře, hledal i já ;). Hádám, opravdu jen hádám, že ten mix vyžaduje dokonalou souhru (čti pět přesně stejných beden) a ten přesný sweetspot. Ale fakt je to jen odhad. A jestli se mi bude chtít, tak ti nakreslím amplitudu o jednom a deseti hercech, kde jeden hertz bude mít hodnotu amplitudy jedna a deset hertzů 0.7. Abys zapomenul na ty tvé 1.7 plus 0.7 ;). Signál má maximální hodnotu 1 :).
0 0
reagují: Gonzi
reagovat
Ale akustika takhle funguje :D. Né, vážně, nemyslím to jako vtip - vím jak se to sčítá a nepopírám to. Fakt ne. Jen se to typicky nesečte "dokonale" - tleskání celého sálu není 500x hlasitější než tleskání jednoho člověka. Bylo by bývalo "500x" hlasitější, kdyby všichni tleskli v takový okamžik, aby to k tobě došlo naprosto synchronizovaně, což je např. koncertové tleskání do rytmu. To snad nerozporuješ.

Pokud ne, tak se dostáváme k 5.1 technice, která v ideální konfiguraci a v ideálním poslechovém středu ( !!! ) funguje právě takto (jak píšeš), v reálu ale máš dvě uši (dvě poslechová místa), neideální místnost, neideální rozmístění repráků a často ani nesedíš v ideálním středu sedačky, jako spíš ve dvou lidech a každý trochu jinde (jak tvrdím já).

Dle mého názoru a vnímání výsledku (a teprve toto je IMO), je "teoretický součet" právě proto ve výsledku jiný, než "praktická realita", při které prostě slyším výbuch zleva s miniskulním ofsetem, tedy 2x (jako potlesk), ale downmix z toho udělá ten dokonalý efekt (koncertový soutlesk).

Center do dvou míst do toho opravdu zapojuješ zbytečně, protože imho má center typicky dva repráky a je hlasitější než typický satelit, ale výsledek je pořád .7 centeru, 1.7 efektu nalevo a .7 centeru a 1.7 efektu napravo.
791460
Ale akustika takhle funguje *:D*. Né, vážně, nemyslím to jako vtip - vím jak se to sčítá a nepopírám to. Fakt ne. Jen se to typicky nesečte "dokonale" - tleskání celého sálu není 500x hlasitější než tleskání jednoho člověka. Bylo by bývalo "500x" hlasitější, kdyby všichni tleskli v takový okamžik, aby to k tobě došlo naprosto synchronizovaně, což je např. koncertové tleskání do rytmu. To snad nerozporuješ. Pokud ne, tak se dostáváme k 5.1 technice, která v ideální konfiguraci a v ideálním poslechovém středu ( !!! ) funguje právě takto (jak píšeš), v reálu ale máš dvě uši (dvě poslechová místa), neideální místnost, neideální rozmístění repráků a často ani nesedíš v ideálním středu sedačky, jako spíš ve dvou lidech a každý trochu jinde (jak tvrdím já). Dle mého názoru a vnímání výsledku (a teprve toto je IMO), je "teoretický součet" právě proto ve výsledku jiný, než "praktická realita", při které prostě slyším výbuch zleva s miniskulním ofsetem, tedy 2x (jako potlesk), ale downmix z toho udělá ten dokonalý efekt (koncertový soutlesk). [spoiler]Center do dvou míst do toho opravdu zapojuješ zbytečně, protože imho má center typicky dva repráky a je hlasitější než typický satelit, ale výsledek je pořád .7 centeru, 1.7 efektu nalevo a .7 centeru a 1.7 efektu napravo.[/spoiler]
0 0
reagovat
„Co tím vznikne (bez normalizace) je 1.7 síla výbuchu (nepočtám v db). Původní intenzita hlasu, naopak dostává 0.7 intenzity“ Nope. Výbuch dostane, 1, dialog 0.7. Výbuch je jiná frekvence, jako dialog. Ty dvě zvukové informace se nepřekrývají (nenavyšuje se třikrát výbuch), ale jsou vedle sebe. Amplituda 100 Hz bude 1 a 1 kHz 0.7. Kapišto? Jedině, kdy by se centr „zeslaboval“ do toho poměru 0.7 ku 1.7 je v momentě, kdy bude v centru i výbuch. OK?
791452
„Co tím vznikne (bez normalizace) je 1.7 síla výbuchu (nepočtám v db). Původní intenzita hlasu, naopak dostává 0.7 intenzity“ Nope. Výbuch dostane, 1, dialog 0.7. Výbuch je jiná frekvence, jako dialog. Ty dvě zvukové informace se nepřekrývají (nenavyšuje se třikrát výbuch), ale jsou vedle sebe. Amplituda 100 Hz bude 1 a 1 kHz 0.7. Kapišto? Jedině, kdy by se centr „zeslaboval“ do toho poměru 0.7 ku 1.7 je v momentě, kdy bude v centru i výbuch. OK?
0 0
reagovat
A jo, je možné, že, si klidně můžu protiřečit, prože sem to napsal asi dost nesrozumitelně a blbě :D
791450
A jo, je možné, že, si klidně můžu protiřečit, prože sem to napsal asi dost nesrozumitelně a blbě :D
0 0
reagovat
Well, takhle akustika nefunguje :D.
Když máš dva zdroje stejného zvuku, dejme tomu dvě auta a pak máš deset zdrojů stejného zvuku, jako je deset aut, pak si to mozek jenom teoreticky nesčítá, ale akustika se opravdu sečte. To by se pak nestavěly hlukové zábrany.
Co je akustika? Jsou to zvukové vlny. Víc vln, víc zvuku. Víc vln stejného zvuku, silnější zvuk těch aut, výbuchů atd.
Přejděme k rozdílu strereo vs multikanál. Pokud chceš, aby ti stereo hrálo stejně hlasitě, tj síla akustických vln bude rovna u multikanálu, budeš muset stereo zesílit dva a násobně, abys pokryl stejnou intenzitu akustiky, jako u multikanálu.
Samotný zvukový signál v tom roli nehraje. Ten ti dvakrát stejný výbuch sloučí do jednoho, o hodnotě jedné, nikoliv dvou. A výsledně je pak logické, že ten centr bude v signálu ve výsledku niž co do intenzity.
Pokud se ale budeš chtít dostat na stejnou úroveň akustické intenzity jako v multikanálu, ten jeden výsledný výbuch bude znít dvakrát hlasitěji. Tím, že dynamika zvuku stlačí dialog níž...
Centr se navíc mixuje do obou kanálů, tzn byť má 0.7 hodnotu původní intenzity z multikanálu, tuhle akustickou informaci reprodukuješ dvakrát z obou beden. To je fakt, který jsem záměrně nechtěl do všeho zamotávat. V downmixu bys „čistě teoreticky“ a opravdu jen teoreticky, měl slyšet centr naopak výrazněji. :)
tl;dr: V té tvé teorii, že kdyš chceš pustit multikanál potišeji kvůli sousedům, se zeslabí všechno, včetně toho centru. Někdo tu psal o nočním režimu – což je režim, který ti maximálně ztlumí woofer a hooodně zesílí centr. Nic jiného.
Ve stereu by ses měl dostat při správném downmixu na akustický výsledek, který bude hrát při stejné úrovni dialogů stejně hlasitě jako celý multikanál dohromady, jen s tím rozdílem, že zvukové pole bude čistě v přední poslechové rovině.
791449
Well, takhle akustika nefunguje :D. Když máš dva zdroje stejného zvuku, dejme tomu dvě auta a pak máš deset zdrojů stejného zvuku, jako je deset aut, pak si to mozek jenom teoreticky nesčítá, ale akustika se opravdu sečte. To by se pak nestavěly hlukové zábrany. Co je akustika? Jsou to zvukové vlny. Víc vln, víc zvuku. Víc vln stejného zvuku, silnější zvuk těch aut, výbuchů atd. Přejděme k rozdílu strereo vs multikanál. Pokud chceš, aby ti stereo hrálo stejně hlasitě, tj síla akustických vln bude rovna u multikanálu, budeš muset stereo zesílit dva a násobně, abys pokryl stejnou intenzitu akustiky, jako u multikanálu. Samotný zvukový signál v tom roli nehraje. Ten ti dvakrát stejný výbuch sloučí do jednoho, o hodnotě jedné, nikoliv dvou. A výsledně je pak logické, že ten centr bude v signálu ve výsledku niž co do intenzity. Pokud se ale budeš chtít dostat na stejnou úroveň akustické intenzity jako v multikanálu, ten jeden výsledný výbuch bude znít dvakrát hlasitěji. Tím, že dynamika zvuku stlačí dialog níž... Centr se navíc mixuje do obou kanálů, tzn byť má 0.7 hodnotu původní intenzity z multikanálu, tuhle akustickou informaci reprodukuješ dvakrát z obou beden. To je fakt, který jsem záměrně nechtěl do všeho zamotávat. V downmixu bys „čistě teoreticky“ a opravdu jen teoreticky, měl slyšet centr naopak výrazněji. :) tl;dr: V té tvé teorii, že kdyš chceš pustit multikanál potišeji kvůli sousedům, se zeslabí všechno, včetně toho centru. Někdo tu psal o nočním režimu – což je režim, který ti maximálně ztlumí woofer a hooodně zesílí centr. Nic jiného. Ve stereu by ses měl dostat při správném downmixu na akustický výsledek, který bude hrát při stejné úrovni dialogů stejně hlasitě jako celý multikanál dohromady, jen s tím rozdílem, že zvukové pole bude čistě v přední poslechové rovině.
0 0
reagovat
reaguje na: Svaťoš
well, viz níž :D
791442
well, viz níž *:D*
791440
0 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Ano, ten link je srozumitelný a... chápu to celou dobu stejně (krom toho že nepočítám v dB). Je mi jasné, že se to sčítá "diskrétně", jako "součet histogramů" apod. Ten rozdíl frekvence v čase A a B fakt neřeším. To vím (a fakt nevím jak víc to napsat).
Co řeším je, že downmix je 1 Left + .7 surround + .7 center. Což znamená, že případný výbuch bude ve výsledku započítaný 1.7x (frekvence výbuchu, chceš li, dostane intenzitu předního repráku a k ní přičte intenzitu zadního repráku). To snad není k diskuzi. Co tím vznikne (bez normalizace) je 1.7 síla výbuchu (nepočtám v db). Původní intenzita hlasu, naopak dostává 0.7 intenzity. A to je ten problém:
V surroundu máš 1 výbuch + 1 výbuch + 1 hlas, s tím že se to "nesčítá" ale hraje to z vícero míst a teoreticky to sečte tvá hlava.
Po downmixu máš ale 2 x výbuch a 1 hlas hrající dohromady z jednoho repráku, což se sečte na úrovni zařízení (né tvé hlavy).

Čistě papírově to působí jako stejný výsledek (jeden hlas ku dvoum výbuchům) a myslím že matematicky to nějak zachovává právě tu sílu těch poměrů a proto si asi myslíš že tomu nerozumím, protože máš pocit, že to popírám.

Ale rozdíl je v tom, že u surroundu to sčítá tvůj mozek, který celkem hezky rozlišuje jednotlivé repráky a nevnímá to jako "2x větší výbuch", jen "2x plošnější" výbuch (popisuju feeling :D) a k tomu má pořád normální dialog zepředu.
Abych to napsal jinak, pokud si pustím 5.1 "potichu", tak pořád budu slyšet i dialogy, i exploze, ale sousedy to srát nebude (protože jim je jedno že ten tichý výbuch hraje ze 2 repráčků, stejně jako jim je jedno že se baví dva lidi).
Pokud to ale downmixnu na jeden repráček, tak už to sousedy srát bude (protože jim není jedno že jeden repráček řve stejně tak jim není jedno že jeden člověk řve).
To je naprosto celý problém. Od začátku. Že se nemůžou výbuchy ze dvou repráků sečíst do jednoho a tvářit se spokojeně (což dělá ofic. stereo downmix), protože to je možná fyzikálně/papírově správně, ale prakticky ne (možná by to tak působilo v teoretické 5.1, v nekonečné místnosti, s milimetrově přesným rozmístěním repráků, nebo to tak zní v jednom místě celého kinosálu...).

IMHO by bylo správné ty 3 signály brát jako max (největší amplituda pro danou frekvenci), protože by to více odpovídalo tomu lidskému pocitu.

Protože tuto možnost nemám, tak mi nezbývá než vzít center a přičíst k němu jen půl výbuchu zepředu a půl zezadu, čímž se dostanu na "původní přehrávanou hlasitost" dialogu a zároveň na "původní přehrávanou hlasitost výbuchů", jen z jednoho repráku, což se blíží "původní vnímané 5.1 hlasitosti" rozhodně více (a ano, beru že toto je můj názor, protože jak říkám, teoreticky to správně není).
791441
Ano, ten link je srozumitelný a... chápu to celou dobu stejně (krom toho že nepočítám v dB). Je mi jasné, že se to sčítá "diskrétně", jako "součet histogramů" apod. Ten rozdíl frekvence v čase A a B fakt neřeším. To vím (a fakt nevím jak víc to napsat). [b]Co řeším[/b] je, že downmix je 1 Left + .7 surround + .7 center. Což znamená, že případný výbuch bude ve výsledku započítaný 1.7x (frekvence výbuchu, chceš li, dostane intenzitu předního repráku a k ní přičte intenzitu zadního repráku). To snad není k diskuzi. Co tím vznikne (bez normalizace) je 1.7 síla výbuchu (nepočtám v db). Původní intenzita hlasu, naopak dostává 0.7 intenzity. A to je ten problém: V surroundu máš 1 výbuch + 1 výbuch + 1 hlas, s tím že se to "nesčítá" ale hraje to z vícero míst a [b]teoreticky[/b] to sečte tvá hlava. Po downmixu máš ale 2 x výbuch a 1 hlas hrající dohromady z jednoho repráku, což se sečte na úrovni zařízení (né tvé hlavy). [b]Čistě papírově to působí jako stejný výsledek (jeden hlas ku dvoum výbuchům) a myslím že matematicky to nějak zachovává právě tu sílu těch poměrů [/b]a proto si asi myslíš že tomu nerozumím, protože máš pocit, že to popírám. Ale rozdíl je v tom, že u surroundu to sčítá tvůj mozek, který celkem hezky rozlišuje jednotlivé repráky a nevnímá to jako "2x větší výbuch", jen "2x plošnější" výbuch (popisuju feeling *:D*) a k tomu má pořád normální dialog zepředu. [b]Abych to napsal jinak, pokud si pustím 5.1 "potichu", tak pořád budu slyšet i dialogy, i exploze, ale sousedy to srát nebude (protože jim je jedno že ten tichý výbuch hraje ze 2 repráčků, stejně jako jim je jedno že se baví dva lidi). Pokud to ale downmixnu na jeden repráček, tak už to sousedy srát bude (protože jim není jedno že jeden repráček řve stejně tak jim není jedno že jeden člověk řve). [/b]To je naprosto celý problém. Od začátku. Že se nemůžou výbuchy ze dvou repráků sečíst do jednoho a tvářit se spokojeně (což dělá ofic. stereo downmix), protože to je možná fyzikálně/papírově správně, ale prakticky ne (možná by to tak působilo v teoretické 5.1, v nekonečné místnosti, s milimetrově přesným rozmístěním repráků, nebo to tak zní v jednom místě celého kinosálu...). IMHO by bylo správné ty 3 signály brát jako max (největší amplituda pro danou frekvenci), protože by to více odpovídalo tomu lidskému pocitu. Protože tuto možnost nemám, tak mi nezbývá než vzít center a přičíst k němu jen půl výbuchu zepředu a půl zezadu, čímž se dostanu na "původní přehrávanou hlasitost" dialogu a zároveň na "původní přehrávanou hlasitost výbuchů", jen z jednoho repráku, což se blíží "původní vnímané 5.1 hlasitosti" rozhodně více (a ano, beru že toto je můj názor, protože jak říkám, teoreticky to správně není).
791438
0 0
reagovat
Omlouvam se, ze vam skacu do teto velmi zajimave diskuze.
Neni tohle trochu problem teorie versus realna implementace? Prijde mi, ze Karlos mluvi spis o teorie respektive idealnim systemu, zatimco ty odkazy od Gonziho (kod a odstavec 7.8.2) jsou implementace, kde downmix opravdu snizuje hlasitost dialogu.
Berte muj komentar s rezervou, mozna jsem uplne mimo. :)
791440
Omlouvam se, ze vam skacu do teto velmi zajimave diskuze. Neni tohle trochu problem teorie versus realna implementace? Prijde mi, ze Karlos mluvi spis o teorie respektive idealnim systemu, zatimco ty odkazy od Gonziho (kod a odstavec 7.8.2) jsou implementace, kde downmix opravdu snizuje hlasitost dialogu. Berte muj komentar s rezervou, mozna jsem uplne mimo. *:)*
4 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
:)
Já nevím, jak to napsat, aby tě moje komenty neiritovaly :D …
Ještě to zkusím takto:
V čase A máš první signál 100 Hz/1 dB+10 kHz/3 dB, druhý signál 100 Hz/3 dB+11kHz/3 dB a třetí 1 kHz/1 dB. V čase B první 100 Hz/3 dB+10 kHz/3 dB, druhý 100 Hz/3 dB+11 kHz/0 dB a třetí 1 kHz/3 dB. Třetí signál omezíš na 70% intenzity signálu a všechny „sečteš“.
Výsledek bude vypadat takto: v čase A 100 Hz/cca 2 dB (zde už promlouvá logaritmická stupnice, takže prosté sečti a vyděl – což je čistý průměr, ti neposlouží)+1 kHz/0.7 dB (vstupní omezení signálu)+10 kHz/ 3dB+11 kHz/3 dB. V čase B pak 100 Hz/+3 dB+1 kHz/+-2.1 dB+10 kHz/3 dB.
V čase A budeš mít mezi 100 Hz (frekvence třeba výbuchu) a 1 kHz (což je záměrně frekvence lidského hlasu) mnohem menší hlasitostní rozdíl, jak v čase B.
Jak vidíš, záměrně sem do prvních dvou signálů neimplementoval 1 kHz, aby bylo jasně vidět, že byť na vstupu třetí zeslabíš, ve výsledném signálu se tato frekvence nijak nesčítá s ostatními signály a má svou původní 70% hodnotu. Že je ve výsledném signálu „slabší“, protože dynamicky ji přebíjí další signály je samozřejmě pravda, ale – to se dostávám úplně na začátek – to je záležitost dynamiky, ne intenzity signálu, která je pro 1 kHz pořád stejná, jako na vstupu.
Sám si to v posledním komentu napsal – dynamika se zvětší. Zvětší se dynamika signálu, protože máš mnohem vyšší rozdíly mezi intenzitou dialogů a intenzitou výbuchů. Logicky dochází k tomu, že dialog se ztišší. V signálu. Jenže v multikanálu by měl být výsledek obdobný, protože byť jako separované signály, ti vícero repro skládá dohromady celou akustickou kulisu. A proto si myslím, že… ne, nechceš, abych ti něco hanil. Já se o to ani nesnažím, spíš sem celou dobu hledal příčinu tvých problémů…
ps: Když sem to napsal, rozhodl sem se opravdu zagooglit a našel sem tohle. Je to skvěle a srozumitelně napsáno. Pěkně to vysvětluje, že to nemůžeš brát jako prosté součty a že v tom ta dynamika hraje obrovskou roli. Vysvětluje to ale mnohem, mnohem srozumitelnější, jak já :D
791438
:) Já nevím, jak to napsat, aby tě moje komenty neiritovaly :D … Ještě to zkusím takto: V čase A máš první signál 100 Hz/1 dB+10 kHz/3 dB, druhý signál 100 Hz/3 dB+11kHz/3 dB a třetí 1 kHz/1 dB. V čase B první 100 Hz/3 dB+10 kHz/3 dB, druhý 100 Hz/3 dB+11 kHz/0 dB a třetí 1 kHz/3 dB. Třetí signál omezíš na 70% intenzity signálu a všechny „sečteš“. Výsledek bude vypadat takto: v čase A 100 Hz/cca 2 dB (zde už promlouvá logaritmická stupnice, takže prosté sečti a vyděl – což je čistý průměr, ti neposlouží)+1 kHz/0.7 dB (vstupní omezení signálu)+10 kHz/ 3dB+11 kHz/3 dB. V čase B pak 100 Hz/+3 dB+1 kHz/+-2.1 dB+10 kHz/3 dB. V čase A budeš mít mezi 100 Hz (frekvence třeba výbuchu) a 1 kHz (což je záměrně frekvence lidského hlasu) mnohem menší hlasitostní rozdíl, jak v čase B. Jak vidíš, záměrně sem do prvních dvou signálů neimplementoval 1 kHz, aby bylo jasně vidět, že byť na vstupu třetí zeslabíš, ve výsledném signálu se tato frekvence nijak nesčítá s ostatními signály a má svou původní 70% hodnotu. Že je ve výsledném signálu „slabší“, protože dynamicky ji přebíjí další signály je samozřejmě pravda, ale – to se dostávám úplně na začátek – to je záležitost dynamiky, ne intenzity signálu, která je pro 1 kHz pořád stejná, jako na vstupu. Sám si to v posledním komentu napsal – dynamika se zvětší. Zvětší se dynamika signálu, protože máš mnohem vyšší rozdíly mezi intenzitou dialogů a intenzitou výbuchů. Logicky dochází k tomu, že dialog se ztišší. V signálu. Jenže v multikanálu by měl být výsledek obdobný, protože byť jako separované signály, ti vícero repro skládá dohromady celou akustickou kulisu. A proto si myslím, že… ne, nechceš, abych ti něco hanil. Já se o to ani nesnažím, spíš sem celou dobu hledal příčinu tvých problémů… ps: Když sem to napsal, rozhodl sem se opravdu zagooglit a našel sem [url=https://factualaudio.com/post/sum/]tohle[/url]. Je to skvěle a srozumitelně napsáno. Pěkně to vysvětluje, že to nemůžeš brát jako prosté součty a že v tom ta dynamika hraje obrovskou roli. Vysvětluje to ale mnohem, mnohem srozumitelnější, jak já :D
791430
1 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Ty vopicaku jeden, enjoy ;)
791435
Ty vopicaku jeden, enjoy *;)*
791149
1 0
reagovat
ř. 90 a 91 tady: link jen se to "hloupě sčítá" přesně tak jak tvrdíš že ne ;). Dále má VLC nestandardní výstup kvůli chybějící normalizaci, viz např. link , takže má nakonec hlasitější dialogy.
Kapitola 7.8.2, druhý odstavec tady: link "Prior to the scaling needed to prevent overflow," takže je výsledek potenciálně vyšší než originál a musí se to řešit, jinak je "overflow" což je (imo) clipping.
Mají tam pak i sekci o tom, že unscaled coeficient 0.707 je scaled 0.293 atd. což je zas přesně ta implementace, kterou používá ffmpeg ve verzi FE<... místo FE=... a jsou to přesně ty koeficienty, které zajistí, že součet vyjde na 100% (defacto klasický průměr).
Ani jednu z těch věcí jsi mi ničím nevyvrátil ;).

Ale díky za 4 linky na to, že dynamika zvuku existuje. Já sice celou dobu řeším, že ten hlas je podstatně tišší po downsamplingu, než před ním, ale ty mi pošleš čtyři linky o tom, jak je hlasitý celkově. Vážně?
A pokud to byla přímá reakce na konec předchozího komentu, tak jsi a) tvrdil, že jsou dialogy tišší v multichanelu což implikuje "oproti stereu" což jsi teď nepodložil b) jsem ti psal že mě zajímá, proč jsou ještě tišší po downmixu, takže fakt nevím, proč se pořád vracíš k dynamice, jako bych ji celkově popíral ;).
Pro jistotu ti to napíšu ještě jednou, prosím čti pozorně: Dialog je tišší než výbuch. To je v pořádku. Platí to i pro 2.0 i pro 5.1. Bohužel, po typickém downsamplingu 5.1 na 2.0 se ale dialog výrazně upozadí. a už tedy není jen tišší než výbuch, ale tak tichý, že je téměř neslyšitelný. Výsledná dynamika se zvětší, ale pro dialogy se zmenší, takže ti buď řvou efekty, nebo neslyšíš dialog, což neplatí u původního mixu.
791430
ř. 90 a 91 tady: https://github.com/videolan/vlc/blob/master/modules/audio_filter/channel_mixer/simple.c jen se to "hloupě sčítá" přesně tak jak tvrdíš že ne *;)*. Dále má VLC nestandardní výstup kvůli chybějící normalizaci, viz např. http://forum.doom9.org/showthread.php?t=175832&highlight=doesn%27t%20re-normalize%20afterwards , takže má nakonec hlasitější dialogy. Kapitola 7.8.2, druhý odstavec tady: http://www.atsc.org/wp-content/uploads/2015/03/A52-201212-17.pdf "Prior to the scaling needed to prevent overflow," takže je výsledek potenciálně vyšší než originál a musí se to řešit, jinak je "overflow" což je (imo) clipping. Mají tam pak i sekci o tom, že unscaled coeficient 0.707 je scaled 0.293 atd. což je zas přesně ta implementace, kterou používá ffmpeg ve verzi FE<... místo FE=... a jsou to přesně ty koeficienty, které zajistí, že součet vyjde na 100% (defacto klasický průměr). Ani jednu z těch věcí jsi mi ničím nevyvrátil *;)*. Ale díky za 4 linky na to, že dynamika zvuku existuje. Já sice celou dobu řeším, že ten hlas je podstatně tišší [b]po downsamplingu, než před ním[/b], ale ty mi pošleš čtyři linky o tom, jak je hlasitý celkově. Vážně? A pokud to byla přímá reakce na konec předchozího komentu, tak jsi [b]a)[/b] tvrdil, že jsou dialogy tišší v multichanelu [b]což implikuje "oproti stereu"[/b] což jsi teď nepodložil [b]b)[/b] jsem ti psal že mě zajímá, proč jsou[b] ještě tišší po downmixu[/b], takže fakt nevím, proč se pořád vracíš k dynamice, jako bych ji celkově popíral *;)*. Pro jistotu ti to napíšu ještě jednou, [b]prosím čti pozorně[/b]: Dialog je tišší než výbuch. [b]To je v pořádku[/b]. Platí to i pro 2.0 i pro 5.1. Bohužel, po typickém downsamplingu 5.1 na 2.0 se ale dialog výrazně upozadí. a už tedy není jen tišší než výbuch, ale tak tichý, že je téměř neslyšitelný. Výsledná dynamika se [b]zvětší[/b], ale pro dialogy se [b]zmenší[/b], takže ti buď řvou efekty, nebo neslyšíš dialog, což neplatí u původního mixu.
1 0
reagují: KARLOS
reagovat
Edit: 70. Logicky. Protože chceš mít ve výsledném signálu jeden signál o 100%, druhý o 100% a třetí o 70% intenzitě.
791421
Edit: 70. Logicky. Protože chceš mít ve výsledném signálu jeden signál o 100%, druhý o 100% a třetí o 70% intenzitě.
1 0
reagovat
1) Jedna amplituda ovlivní druhou. Rozdíl mezi témhle a sečtením je takový, že takouvý průnik pak nedělíš, o tu "normalizaci" se stará zpětné zapojení signálu. V číslicovém podání to pak není (100+100+70)/3, ale (((100+100)/2)+70)/2. Rozdíl to je. Jestli to píšou 100+100+70, pak ano, ale už neplatí těch tvých 270 lomeno tři. Není to normální průměr.
2) V akustice ano. V signálu ne, máš dané střídavé provozní napětí. To nemůžeš překročit souštem tří. A amplitudy se odečítají fázovým posunem, jestli si dobře pamatuju.
3) Normalizace je vyžehlení rozsahu amplitudy, ne zpětná vazba/dělení při slučování dvou amplitud.
4) Ehm, protože se slučují signály, které jsou před sloučením definovány co do intenzity?

Já neříkám, že ty články budou zavádějící, nebo špatné. Já jen říkám, že některé věci spojuješ dohromady.
791420
1) Jedna amplituda ovlivní druhou. Rozdíl mezi témhle a sečtením je takový, že takouvý průnik pak nedělíš, o tu "normalizaci" se stará zpětné zapojení signálu. V číslicovém podání to pak není (100+100+70)/3, ale (((100+100)/2)+70)/2. Rozdíl to je. Jestli to píšou 100+100+70, pak ano, ale už neplatí těch tvých 270 lomeno tři. Není to normální průměr. 2) V akustice ano. V signálu ne, máš dané střídavé provozní napětí. To nemůžeš překročit souštem tří. A amplitudy se odečítají fázovým posunem, jestli si dobře pamatuju. 3) Normalizace je vyžehlení rozsahu amplitudy, ne zpětná vazba/dělení při slučování dvou amplitud. 4) Ehm, protože se slučují signály, které jsou před sloučením definovány co do intenzity? Já neříkám, že ty články budou zavádějící, nebo špatné. Já jen říkám, že některé věci spojuješ dohromady.
1 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se