Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum DOMÁCÍ KINO

příspěvky 1761 - 1780 Napsat příspěvek
Hele, rychlé googlení, nahazuju o dynamice zvuku a o tom, proč někdy tižší, někdy hlasitější, je "lepší".
link
link
Mám dojem, že o tom Štěpán psal i tady, jestli si pamatuju dobře:
link
Tohle vypadá taky zajímavě:
link
Jinak...

Ti to naskenuju ze sečitu ze střední, jestli je ještě najdu ;)... Je sice pravda, že sem "z oboru" už skoro patnáct let, ale něco málo si ještě pamatuju. Celý jeden rok, jsme dělali audio/video 8), takže nějakou hrubou představu o tom opravdu mám ;). A čísdlicovou techniku zase další dva a půl :D.
"Sčítat" se ti nemůžou, neb by ti překročily provozní napětí, ve kterém pracují. U těchdle "mixérů" máš většinou zařazenou zpětnou vazbu, což je něco jako v číslicov=m zpracování to dělení.
Navíc opravdu z principu věci nemůžeš najednou sečítat víc jak dvě amplitudy.
Normalizace je čistě dobrovolný prvek, ne něco, co musíš dělat.
A hlavně já ti chyby nehledám. Já tvůj setup ani neslyšel :D... Ale nabyl sem dojmu, že to řešíš, tak hledám příčinu.
A opět, ne, v multikanálu chyba není. U downmixu možná ano, ale spíš to může být anomálie, nebo prostě něco, co ti nesedí. Nevím. Ale z mojí pozice, kdy se audiu celkem věnuju, teď pravda už jen jako hobby a jsem svým způsobem hifista, bych předpokládal, že nebudeš za každou cenu hledat, jak mě chytíš za slovo a myslet si, že ti tu vykládám bludy...
Jestli se někde seknu, samozřejmně se omlouvám, to není myšleno jako mystifikace 8)...
791419
Hele, rychlé googlení, nahazuju o dynamice zvuku a o tom, proč někdy tižší, někdy hlasitější, je "lepší". https://www.musicradar.com/tuition/tech/future-musics-guide-to-mastering-understanding-dynamic-range-and-compression-574533 https://www.youtube.com/watch?v=_hRE2RKUV2E Mám dojem, že o tom Štěpán psal i tady, jestli si pamatuju dobře: https://www.blu-space.cz/single-post/recenze-blu-ray-dunkerk Tohle vypadá taky zajímavě: https://bobpariseau.com/blog/2018/8/15/quick-tip-for-best-audio-turn-off-dynamic-range-compression-and-loudness-controls Jinak... Ti to naskenuju ze sečitu ze střední, jestli je ještě najdu ;)... Je sice pravda, že sem "z oboru" už skoro patnáct let, ale něco málo si ještě pamatuju. Celý jeden rok, jsme dělali audio/video 8), takže nějakou hrubou představu o tom opravdu mám ;). A čísdlicovou techniku zase další dva a půl :D. "Sčítat" se ti nemůžou, neb by ti překročily provozní napětí, ve kterém pracují. U těchdle "mixérů" máš většinou zařazenou zpětnou vazbu, což je něco jako v číslicov=m zpracování to dělení. Navíc opravdu z principu věci nemůžeš najednou sečítat víc jak dvě amplitudy. Normalizace je čistě dobrovolný prvek, ne něco, co musíš dělat. A hlavně já ti chyby nehledám. Já tvůj setup ani neslyšel :D... Ale nabyl sem dojmu, že to řešíš, tak hledám příčinu. A opět, ne, v multikanálu chyba není. U downmixu možná ano, ale spíš to může být anomálie, nebo prostě něco, co ti nesedí. Nevím. Ale z mojí pozice, kdy se audiu celkem věnuju, teď pravda už jen jako hobby a jsem svým způsobem hifista, bych předpokládal, že nebudeš za každou cenu hledat, jak mě chytíš za slovo a myslet si, že ti tu vykládám bludy... Jestli se někde seknu, samozřejmně se omlouvám, to není myšleno jako mystifikace 8)...
1 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Rozčiluju - mno neber to špatně, ale něco jsem si o tom tento víkend načetl a vyzkoušel a byť to tu i dolinkovávám, tak mi "nevěříš" (nenapadá mě lepší slovo) a tudíž u všeho spíše hledáš chybu v mém zařízení či setupu (a poznámku o implementaci ve VLC přejdeš ;)).
Já si totiž v prvé řadě nejsem jistý těmi amplitudami, co tady říkáš (link? bližší info?), protože IMHO se signály normálně sčítají a i kdybych to označoval nějak formálně špatně, tak se to určitě po "součtu" normalizuje a je to černé na bílém jak v tom dokumentu, tak ve ffmpeg implementaci, tak v diskuzi o tom, že VLC to nedělá...
Proto mě nebaví obhajovat "industry standard" dokument a jeho implementace před tvým názorem, že "Určitě to není vememe 100+100+70 a pak to vydělíme třema", pokud si to nějak nepodložíš. Myslím si, že je to celkem pochopitelné. Ač je to možná fyzicky nějak jinak, ta normalizace existuje. Opravdu nejsem ve fázi, kdy mi na to stačí "KARLOS to napsal" ;):
  1. Co znamená "signály se překryjí", když ne sečtou? Průměr? Největší vyhraje?
  2. Když se nesčítají, jaktože se umí vyrušit opačné amplitudy?
  3. "Není žádných výsledných 240% procent" - a co tedy dělá následná normalizace, která je nutná?
  4. Když se nic nesčítá a nenormalizuje, proč je po standardním downsamplu  "center" signál "slabší", ale efekty "silnější"?
Pokud to chápu špatně tak fajn, rád se dozvím, jak je to jinak, ale ty mi píšeš jak to určitě není a mám to brát jako face value, což mi je k ničemu, obvzlášť ve chvíli, kdy mám problém, vyzkoumám si jej, udělám si mentální rámec a najdu tak nádherně funkční a snadno reprodukovatelné řešení...

Těch vysvětlení může být víc, pár alternativ napadlo i mě. Ale rád bych se o nich dozvěděl s linkem na zajímavé čtení ;)

Edit tvůj dovětek... "Žádných výsledných 30% se nekoná..." A kolik se tedy podle tebe koná? Bude to ještě míň než 70% co bylo na vstupu? Stejně? Víc?
791396
Rozčiluju - mno neber to špatně, ale něco jsem si o tom tento víkend načetl a vyzkoušel a byť to tu i dolinkovávám, tak mi "nevěříš" (nenapadá mě lepší slovo) a tudíž u všeho spíše hledáš chybu v mém zařízení či setupu (a poznámku o implementaci ve VLC přejdeš *;)*). Já si totiž v prvé řadě nejsem jistý těmi amplitudami, co tady říkáš [b](link? bližší info?)[/b], protože IMHO se signály normálně sčítají a i kdybych to označoval nějak [b]formálně špatně[/b], tak se to určitě po "součtu" normalizuje a je to černé na bílém jak v tom dokumentu, tak ve ffmpeg implementaci, tak v diskuzi o tom, že VLC to nedělá... Proto mě nebaví obhajovat "industry standard" dokument a jeho implementace před tvým názorem, že [i]"Určitě to není vememe 100+100+70 a pak to vydělíme třema"[/i], pokud si to nějak nepodložíš. Myslím si, že je to celkem pochopitelné. Ač je to možná fyzicky nějak jinak, [b]ta normalizace existuje[/b]. Opravdu nejsem ve fázi, kdy mi na to stačí "KARLOS to napsal" *;)*: [list=1][*]Co znamená [i]"signály se překryjí"[/i], když ne sečtou? Průměr? Největší vyhraje? [/*][*]Když se nesčítají, jaktože se umí vyrušit opačné amplitudy?[/*][*][i]"Není žádných výsledných 240% procent"[/i] - a co tedy dělá následná normalizace, která je nutná?[/*][*]Když se nic nesčítá a nenormalizuje, proč je po standardním downsamplu  "center" signál "slabší", ale efekty "silnější"?[/*][/list]Pokud to chápu špatně tak fajn, rád se dozvím, jak je to jinak, ale ty mi píšeš jak to určitě není a mám to brát jako face value, což mi je k ničemu, obvzlášť ve chvíli, kdy mám problém, vyzkoumám si jej, udělám si mentální rámec a najdu tak nádherně funkční a snadno reprodukovatelné řešení... Těch vysvětlení může být víc, pár alternativ napadlo i mě. Ale rád bych se o nich dozvěděl s linkem na zajímavé čtení *;)* Edit tvůj dovětek... [i]"Žádných výsledných 30% se nekoná..." [/i]A kolik se tedy podle tebe koná? Bude to ještě míň než 70% co bylo na vstupu? Stejně? Víc?
791386
1 0
reagovat
A ke smíchávání signálů: to co sem psal, se děje samozřejmně analogově. V digitální podobě se opravdu sčítá a výsledek dělí, ale ne tři signály najednou, je to opět jeden signál na druhý a takto to kaskádovitě pokračuje dál. Žádných výsledných 30% se nekoná....
791387
A ke smíchávání signálů: to co sem psal, se děje samozřejmně analogově. V digitální podobě se opravdu sčítá a výsledek dělí, ale ne tři signály najednou, je to opět jeden signál na druhý a takto to kaskádovitě pokračuje dál. Žádných výsledných 30% se nekoná....
1 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Hele, mě by fakt zajímalo, proč se rozčiluješ ;) a sice je fajn, že tě to nebaví, ale tak o něčem se bavíme a já to alespoň neberu nijak ofenzivně. Na druhou stranu u těch našich diskuzí mám vždycky dojem, že každý mluvíme o něčem jiném, nebo nevím :D
Jestli se k tomu dostanu, to PDFko si přečtu, slibuju. A je pravda, že sem bral za to, že platí, co píšeš. Fakt si v hlavě nenosím, jaké podíly se používají při downmixu ;). Jinak sem operoval v čistě obecné rovině. Nehledě na to, že pořád vycházím jen z toho, co napíšeš, nemůžu vědět, co všechno jsi dělal a nedělal. ;)
Ale už z podstaty věci v těch tvých komentech vidím věci, kdy mícháš jedno přes druhé. Budu teď brát tvé aktuální data. Není žádných výsledných 240% procent. Maximum je 100% hlasitosti. Ovšem skládáš tři signály do jednoho, kde jeden signál je neměnný, u druhého se sníží amplituda (což je zeslabení signálu) a u třetího se zeslabí amplituda taktéž, ale s tím, že tento signál se použije ve dvou nových kanálech.
Výsledek se NIJAK nesčítá, ty amplitudy se překryjí. Možná se ti to plete skrz to, že se tak fyzicky děje přes tranzistory, kde jeden signál ovlivňuje (řídí) ten druhý (upravuje se dle řídícího signálu) a výsledek leze ven. Takhle se smíchají dva signály a pak se k nim přimíchává další. A třeba další. Určitě to není vememe 100+100+70 a pak to vydělíme třema. Takto audio nefunguje. Je to souvislá křivka, kterou musíš uvlivňovat jejím stačením, roztažením, či modifikováním.
Čímž se dostávám k tomu, že hlasitost v elektronice není vůbec nic jiného, jak podíl signálu v určitém pásmu. A pokud se ti něco zdá hlasitější a něco potišejší, vždycky je to záležitostí akustické dynamiky, ničeho jiného. Výkon jako takový s hlasitostí má vsoustažnost v intenzitě. Jenže ty říkáš, že se snažíš testovat za konstantních podmínek. Takže tento element předem vylučuješ.
Jestli mám googlit, abych něco dokázal, pak prosím, měj si svou pravdu ;). Ale OK - sám sem měl roky 4.1 setup a přesně tvůj problém s downmixem sem řešil. Vím přesně, jak to zní. A osobně sem nikdy neměl problém s tím, že by byly dialogy málo slyšitelné. Respektive naopak jsem měl vždycky problém s tím, že všechno ostatní celkem řvalo. U 5.1 je ale ten výsledek co do hlasitosti víceméně stejný. Centr pomohl logicky separaci a kulisa se zpřehlednila. Ale samotný downsampling fungoval v pořádku.
791386
Hele, mě by fakt zajímalo, proč se rozčiluješ ;) a sice je fajn, že tě to nebaví, ale tak o něčem se bavíme a já to alespoň neberu nijak ofenzivně. Na druhou stranu u těch našich diskuzí mám vždycky dojem, že každý mluvíme o něčem jiném, nebo nevím :D Jestli se k tomu dostanu, to PDFko si přečtu, slibuju. A je pravda, že sem bral za to, že platí, co píšeš. Fakt si v hlavě nenosím, jaké podíly se používají při downmixu ;). Jinak sem operoval v čistě obecné rovině. Nehledě na to, že pořád vycházím jen z toho, co napíšeš, nemůžu vědět, co všechno jsi dělal a nedělal. ;) Ale už z podstaty věci v těch tvých komentech vidím věci, kdy mícháš jedno přes druhé. Budu teď brát tvé aktuální data. Není žádných výsledných 240% procent. Maximum je 100% hlasitosti. Ovšem skládáš tři signály do jednoho, kde jeden signál je neměnný, u druhého se sníží amplituda (což je zeslabení signálu) a u třetího se zeslabí amplituda taktéž, ale s tím, že tento signál se použije ve dvou nových kanálech. Výsledek se NIJAK nesčítá, ty amplitudy se překryjí. Možná se ti to plete skrz to, že se tak fyzicky děje přes tranzistory, kde jeden signál ovlivňuje (řídí) ten druhý (upravuje se dle řídícího signálu) a výsledek leze ven. Takhle se smíchají dva signály a pak se k nim přimíchává další. A třeba další. Určitě to není vememe 100+100+70 a pak to vydělíme třema. Takto audio nefunguje. Je to souvislá křivka, kterou musíš uvlivňovat jejím stačením, roztažením, či modifikováním. Čímž se dostávám k tomu, že hlasitost v elektronice není vůbec nic jiného, jak podíl signálu v určitém pásmu. A pokud se ti něco zdá hlasitější a něco potišejší, vždycky je to záležitostí akustické dynamiky, ničeho jiného. Výkon jako takový s hlasitostí má vsoustažnost v intenzitě. Jenže ty říkáš, že se snažíš testovat za konstantních podmínek. Takže tento element předem vylučuješ. Jestli mám googlit, abych něco dokázal, pak prosím, měj si svou pravdu ;). Ale OK - sám sem měl roky 4.1 setup a přesně tvůj problém s downmixem sem řešil. Vím přesně, jak to zní. A osobně sem nikdy neměl problém s tím, že by byly dialogy málo slyšitelné. Respektive naopak jsem měl vždycky problém s tím, že všechno ostatní celkem řvalo. U 5.1 je ale ten výsledek co do hlasitosti víceméně stejný. Centr pomohl logicky separaci a kulisa se zpřehlednila. Ale samotný downsampling fungoval v pořádku.
791352
1 0
reagují: Gonzi
reagovat

AV Reciever

Chtěl jsem se dokopat k domácímu kinu a najednou koukám, že nabídka prakticky neexistuje. Nevíte náhodou, co se to sakra děje? Čipy? Covid? Jako už nemám PS5, protože je nedostatek. A teď tohle :D:o:( bizár
791377
Chtěl jsem se dokopat k domácímu kinu a najednou koukám, že nabídka prakticky neexistuje. Nevíte náhodou, co se to sakra děje? Čipy? Covid? Jako už nemám PS5, protože je nedostatek. A teď tohle *:D**:o**:(* [url=https://eu.onkyo.com/en-GLOBAL/audio-hifi/amplifiers-receivers/a/v-receivers/c/type_AVReceivers]bizár[/url]
AV Reciever
1 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Hele mě to neba.
Středový reprák zesílený sice trochu mám, ale když jsem to testoval, tak jsem jej dal na nulu. Překvapivě. ;)
"byť downmix už v základu centr zvedá" - přečti si pls ten dokument, str. 95,96 (nebo se nevyjadřuj... nic ve zlém), já se v tom komentu opravil.

Říkám ti (a že to nechceš slyšet je chyba u tebe), že 5.1 zní nějak hlasitě, 2.0 zní nějak hlasitě, ale 5.1 na 2.0 je diametrálně jinak hlasité.
Mimochodem ve VLC ti to až tak nepřijde (když vynecháme efekt sluchátek a bůhvíjakého nastavení co můžeš mít na tvé straně a samozřejmě neřešíš, protože chyba je určitě u mě ;)), protože VLC používá stejné vzorce, ale na konci nenormalizuje, takže se ti jen clipnou moc hlasité zvuky ;). link

tl;dr:
Standardní downmix vezme 100% předních repráků 70% centeru a 70% zadních repráků. Výsledných 240% se normalizuje, tedy máš asi 30% původních "dialogů", ale 70% původních "efektů". (*)
VLC downmix vezme totéž, ale nenormalizuje, takže máš pořád 70% dialogů, a 140% efektů, které jen případně clipne na 100%.
Oficiální downmix je sice řešený ve studiu, ale výsledek rozhodně není 30% dialogů.
Custom downmix tohle řeší.

"Já jen tvrdím, že v multikanálu jsou prostě a jednoduše dialogy „tišší“. Z podstaty věci." Ano, tvrdíš to. a) Zkus to i podložit ;) b) Já řeším že jsou "ještě mnohem tišší" po downmixu. Takže znovu: nemluvím o dynamice, která pak je i u toho stereo mixu Interstellaru.

*) - pokud to zesílím na 100% dialogů, tak jsem na 210% efektů ;) ale jasně, je to dynamika zvuku... :(
791352
Hele mě to neba. Středový reprák zesílený sice trochu mám, ale když jsem to testoval, tak jsem jej dal na nulu. Překvapivě. *;)* [i]"byť downmix už v základu centr zvedá"[/i] - přečti si pls ten dokument, str. 95,96 (nebo se nevyjadřuj... nic ve zlém), já se v tom komentu opravil. Říkám ti (a že to nechceš slyšet je chyba u tebe), že 5.1 zní nějak hlasitě, 2.0 zní nějak hlasitě, ale 5.1 na 2.0 je diametrálně jinak hlasité. Mimochodem ve VLC ti to až tak nepřijde (když vynecháme efekt sluchátek a bůhvíjakého nastavení co můžeš mít na tvé straně a samozřejmě neřešíš, protože chyba je určitě u mě *;)*), protože VLC používá stejné vzorce, ale na konci nenormalizuje, takže se ti jen clipnou moc hlasité zvuky *;)*. https://github.com/videolan/vlc/blob/master/modules/audio_filter/channel_mixer/simple.c tl;dr: Standardní downmix vezme 100% předních repráků 70% centeru a 70% zadních repráků. Výsledných 240% se normalizuje, tedy máš asi 30% původních "dialogů", ale 70% původních "efektů". (*) VLC downmix vezme totéž, ale nenormalizuje, takže máš pořád 70% dialogů, a 140% efektů, které jen případně [b]clipne na 100%[/b]. Oficiální downmix je sice řešený ve studiu, ale výsledek rozhodně není 30% dialogů. Custom downmix tohle řeší. [i]"Já jen tvrdím, že v multikanálu jsou prostě a jednoduše dialogy „tišší“. Z podstaty věci."[/i] Ano, tvrdíš to. a) Zkus to i podložit *;)* b) Já řeším že jsou "ještě mnohem tišší" po downmixu. Takže znovu: nemluvím o dynamice, která pak je i u toho stereo mixu Interstellaru. *) - pokud to zesílím na 100% dialogů, tak jsem na 210% efektů *;)* ale jasně, je to dynamika zvuku... *:(*
791345
1 0
reagují: KARLOS
reagovat
reaguje na: Gonzi
Asi tohle ;): V prvém případě (imo) zesiluješ střed (globálním nastavením). Ve třetím a čtvrtém případě jedeš nativní mix. No a u toho druhého, byť downmix už v základu centr zvedá, pořád ti to nestačí :D…
A „a? výsledek je stejně hlasitý…“ určitě není pravda, sám si to cyklicky dokazuješ tím, že ti ta stopa jede lépe ;) :).
Já jen trošku nevím, co čekáš, že mám napsat. Že je to na zádel? Pro tebe a řadu dalších určitě ano. Já jen tvrdím, že v multikanálu jsou prostě a jednoduše dialogy „tišší“. Z podstaty věci. Mají totiž mnohem menší intenzitu, jak efekty a hudba. To je holý fakt, který si můžeš ověřit úplně jednoduše na googlu ;). A ten „problém“ má jméno – dynamika zvuku :).
tl;dr: U Interstellaru si v kině diváci hromadně stěžovali, že nebylo rozumět postavám přes burácivou hudbu. A Hanz na to lakonicky odpovídal, že jenom využil orchestr tak, jak by měl znít :D.
791345
Asi tohle ;): V prvém případě (imo) zesiluješ střed (globálním nastavením). Ve třetím a čtvrtém případě jedeš nativní mix. No a u toho druhého, byť downmix už v základu centr zvedá, pořád ti to nestačí :D… A „a? výsledek je stejně hlasitý…“ určitě není pravda, sám si to cyklicky dokazuješ tím, že ti ta stopa jede lépe ;) :). Já jen trošku nevím, co čekáš, že mám napsat. Že je to na zádel? Pro tebe a řadu dalších určitě ano. Já jen tvrdím, že v multikanálu jsou prostě a jednoduše dialogy „tišší“. Z podstaty věci. Mají totiž mnohem menší intenzitu, jak efekty a hudba. To je holý fakt, který si můžeš ověřit úplně jednoduše na googlu ;). A ten „problém“ má jméno – dynamika zvuku :). tl;dr: U Interstellaru si v kině diváci hromadně stěžovali, že nebylo rozumět postavám přes burácivou hudbu. A Hanz na to lakonicky odpovídal, že jenom využil orchestr tak, jak by měl znít :D.
791340
2 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: AndyKaufman
Ty možnosti existují, a dokonce na více frontách.

Moje stařičké Onkyo nabízelo něco s názvem "Night Mode", ve kterém došlo právě k určité normalizaci hlasitosti pro účely nočních promítání. Fungovalo to docela obstojně.

Další variantou je potom real-time korekce na straně přehrávače během dekódování audio stopy. Třeba v Kodi, LAV filtrech apod. si člověk může vyvážení jednotlivých kanálů poladit dle libosti.

Je to takové "čistější" řešení než prasit zdrojové soubory, ale zase nepřenositelné. A zároveň jeden z argumentů pro přehrávání na něčem schopnějším než je zrovna multimediální aplikace v TV.
791342
Ty možnosti existují, a dokonce na více frontách. Moje stařičké Onkyo nabízelo něco s názvem "Night Mode", ve kterém došlo právě k určité normalizaci hlasitosti pro účely nočních promítání. Fungovalo to docela obstojně. Další variantou je potom real-time korekce na straně přehrávače během dekódování audio stopy. Třeba v Kodi, LAV filtrech apod. si člověk může vyvážení jednotlivých kanálů poladit dle libosti. Je to takové "čistější" řešení než prasit zdrojové soubory, ale zase nepřenositelné. A zároveň jeden z argumentů pro přehrávání na něčem schopnějším než je zrovna multimediální aplikace v TV.
791308
3 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
"zvukař CELÝ mix projede..." a? výsledek je stejně hlasitý jako 5.1 ve 3.1 módu, narozdíl od 5.1 ve 2.0 módu, kde je to výrazně tišší. Opravdu nevím co víc ti na to napsat.
5.1=>3.0 tááááákhle hlasitý dialog
5.1=>2.0 táákhle hlasitý dialog       <= anomálie
2.0=>2.0 tááááákhle hlasitý dialog
2.0=>3.0 tááááákhle hlasitý dialog
791340
"zvukař CELÝ mix projede..." a? výsledek je stejně hlasitý jako 5.1 ve 3.1 módu, narozdíl od 5.1 ve 2.0 módu, kde je to výrazně tišší. Opravdu nevím co víc ti na to napsat. 5.1=>3.0 tááááákhle hlasitý dialog 5.1=>2.0 táákhle hlasitý dialog       <= anomálie 2.0=>2.0 tááááákhle hlasitý dialog 2.0=>3.0 tááááákhle hlasitý dialog
791339
2 0
reagují: KARLOS
reagovat
reaguje na: Gonzi
Chápu.
„Rozhodně to není ideální…“: určitě. Ale při jakékoliv strojové automatizaci se musí jít ke kompromisu - univerzálnosti. A potlačení amplitud předních a zadních kanálů na 0.7 je krok víc než „dostatečný“.
Protože pokud zesílíš tak, aby byly slyšet zřetelně dialogy, pak je zbytek „nahlas“. Jenže on bude „nahlas“ i u toho multikanálu. Respektive říkáš, že nemáš full sestavu, ale 5.1 podle tebe zní dobře – takže nevím, co tím myslíš, nebo jestli soudíš jen podle té 3.0 konfigurace. Jenže u té za a) stejně downsampluješ alespoň zadní repro do předního a především máš vyčleněný centr, který - a teď jen hádám – ručně zvedáš v zesílení. Což ti řeší problém způsobem, který jsem říkal na začátku.
A opět: stereo na Netflixu, co ti zní správně, zní „správně“, protože je to přímo mix do sterea. To znamená, že zvukař CELÝ mix projede a jednotlivé složky JEDNOTLIVĚ počas celého filmu MANUÁLNĚ šteluje. Snad se tady nebavíme o tom, proč zní origo stereo „správně“ – protože to není výsledek downsamplingu. (Si to přirovnej k HDRku, tam taky nevzniká SDR master nějakou automatizací, ale musí se udělat RUČNĚ SDR master).
Je mi jasné, že se vám to nelíbí a na to nemůžu říct vůbec nic. Já jen říkám, že je to po zvukové stránce v pořádku a že je to vychytávka, ne negativum. Ovšem vychytávka, která se vám nelíbí, no.
791339
Chápu. „Rozhodně to není ideální…“: určitě. Ale při jakékoliv strojové automatizaci se musí jít ke kompromisu - univerzálnosti. A potlačení amplitud předních a zadních kanálů na 0.7 je krok víc než „dostatečný“. Protože pokud zesílíš tak, aby byly slyšet zřetelně dialogy, pak je zbytek „nahlas“. Jenže on bude „nahlas“ i u toho multikanálu. Respektive říkáš, že nemáš full sestavu, ale 5.1 podle tebe zní dobře – takže nevím, co tím myslíš, nebo jestli soudíš jen podle té 3.0 konfigurace. Jenže u té za a) stejně downsampluješ alespoň zadní repro do předního a především máš vyčleněný centr, který - a teď jen hádám – ručně zvedáš v zesílení. Což ti řeší problém způsobem, který jsem říkal na začátku. A opět: stereo na Netflixu, co ti zní správně, zní „správně“, protože je to přímo mix do sterea. To znamená, že zvukař CELÝ mix projede a jednotlivé složky JEDNOTLIVĚ počas celého filmu MANUÁLNĚ šteluje. Snad se tady nebavíme o tom, proč zní origo stereo „správně“ – protože to není výsledek downsamplingu. (Si to přirovnej k HDRku, tam taky nevzniká SDR master nějakou automatizací, ale musí se udělat RUČNĚ SDR master). Je mi jasné, že se vám to nelíbí a na to nemůžu říct vůbec nic. Já jen říkám, že je to po zvukové stránce v pořádku a že je to vychytávka, ne negativum. Ovšem vychytávka, která se vám nelíbí, no.
791332
1 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: KARLOS
link
k tomu nějaké bi-amp magnat věže. Dlouhodobě mě to sralo, tak jsem časem přikoupil link
Vše nastaveno na konfiguraci 3.1, ale bez basáku a v bi-amp módu pro ty dvě věže (nic jiného ani bi-amp být nemůže, btw). Jediné, co můžu konfigurovat dál je bi-amp treshold (což fakt není problém) a zvolený režim:

Pokud je můj zesák v režimu dolby surround apod. tak to zní divně, protože nějak mixuje kanály. Pokud dám (imho správný) režim Front Stage Surround, tak to zní jako celek správně. Pokud dám stereo, tak se vypne prostřední reprák a dialogy jdou do postranních (správně), ale celková hlasitost hlasů jde výrazně dolů.

Rozuměj, slyšitelná hlasitost efektů je stejná, ale dialogy jsou více potichu jen tím, že vypnu center a nechám jet automatický 5.1=>2.0. Pokud ale místo downmixingu vyberu 2.0 stopu, hlasy jsou magicky více nahlas.

Čímž se vracím na začátek diskuze, kdy standardní doporučovaný downmix (viz např. link zmíněný v link ) používá 100% centeru, 70% předních a 70% zadních repráků a rozhodně není optimální.*

Dále z přepínání stop u Blurayů/Netflixu je zřejmé, že ofic. 2.0 stopy tak rozhodně nezní. Můj závěr je, že 5.1 zdroj na 2.0 zařízení nezní správně, pokud si to člověk neprožene vlastním downmixingem s jinými váhami, protože ten automatický standard je "špatný".

Když to budeš googlit, tak na toto téma najdeš stovky diskuzí, ale není nic jednoduššího, než na 5.1 sestavě poslechnout nějakou scénu, poté odpojit zadní repráky, center, zvolit stereo a porovnat si výslednou hlasitost dialogů. Při správném automatickém downmixingu můžeš ztratit jakési kouzlo 5.1, ale rozhodně ne "půl" hlasitosti dialogů.

*) viz váhy na stránce 95/96 - bere se 100% levý pravý, ale jen 70% centeru a zadních repráků, (nebo se používají ještě nějaké další koeficienty) = pokud vezmu 100% levého repráku a 70% centeru, tak logicky ztrácím hlasitost z centeru... kde jsou dialogy.
791332
https://www.alza.cz/pioneer-vsx-932-b-cerny-d5023452.htm k tomu nějaké bi-amp magnat věže. Dlouhodobě mě to sralo, tak jsem časem přikoupil https://www.alza.cz/magnat-monitor-supreme-252-cerna-d5478853.htm?o=6 Vše nastaveno na konfiguraci 3.1, ale bez basáku a v bi-amp módu pro ty dvě věže (nic jiného ani bi-amp být nemůže, btw). Jediné, co můžu konfigurovat dál je bi-amp treshold (což fakt není problém) a zvolený režim: Pokud je můj zesák v režimu dolby surround apod. tak to zní divně, protože nějak mixuje kanály. Pokud dám (imho správný) režim Front Stage Surround, tak to zní jako celek správně. Pokud dám stereo, tak se vypne prostřední reprák a dialogy jdou do postranních (správně), [b]ale celková hlasitost hlasů jde výrazně dolů[/b]. Rozuměj, slyšitelná hlasitost efektů je stejná, ale dialogy jsou více potichu jen tím, že vypnu center a nechám jet automatický 5.1=>2.0. Pokud ale místo downmixingu vyberu 2.0 stopu, hlasy jsou magicky více nahlas. Čímž se vracím na začátek diskuze, kdy standardní doporučovaný downmix (viz např. http://www.atsc.org/wp-content/uploads/2015/03/A52-201212-17.pdf zmíněný v https://superuser.com/questions/852400/properly-downmix-5-1-to-stereo-using-ffmpeg ) [s]používá 100% centeru, 70% předních a 70% zadních repráků a[/s] rozhodně není optimální.* Dále z přepínání stop u Blurayů/Netflixu je zřejmé, že ofic. 2.0 stopy tak rozhodně nezní. Můj závěr je, že 5.1 zdroj na 2.0 zařízení nezní správně, pokud si to člověk neprožene vlastním downmixingem s jinými váhami, protože ten automatický standard je "špatný". Když to budeš googlit, tak na toto téma najdeš stovky diskuzí, ale není nic jednoduššího, než na 5.1 sestavě poslechnout nějakou scénu, poté odpojit zadní repráky, center, zvolit stereo a porovnat si výslednou hlasitost dialogů. Při správném automatickém downmixingu můžeš ztratit jakési kouzlo 5.1, ale rozhodně ne "půl" hlasitosti dialogů. *) viz váhy na stránce 95/96 - bere se 100% levý pravý, ale jen 70% centeru a zadních repráků, (nebo se používají ještě nějaké další koeficienty) = pokud vezmu 100% levého repráku a 70% centeru, tak logicky ztrácím hlasitost z centeru... kde jsou dialogy.
791314
2 0
reagují: KARLOS
reagovat
Chudák Karlos od nás dostává kapky... :D

Ne, legrace, jak už psal Tony - super podnětná diskuze, kde tak trochu stojím na straně Gonziho, protože to přesně tak také cítím...
791317
Chudák Karlos od nás dostává kapky... *:D* Ne, legrace, jak už psal Tony - super podnětná diskuze, kde tak trochu stojím na straně Gonziho, protože to přesně tak také cítím...
1 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
a) Nevěděl jsem, co máš za setup. TV zvukem jsem ale myslel opravdu zvuk TV, netvůj setup ;) :D
b) imo a teď opravdu imo – buď máš špatně nastavený receiver, ve smyslu, že někde utahuješ dynamiku. Ono receivery umí taky. A nebo to posloucháš potichu. To znamená, že pokud máš sloupy, dostatečně je nevybuzuješ. Buď kvůli tomu, že nemůžeš (rodina a poslechový čas), nebo že ti to nedovolí receiver (což upřímně pochybuju, když dnes má i receiver za pětku výkon ozvučit tělocvičnu, zvlášť ve strereu). Tak jako tak by to znamenalo, že máš repro, které ke správné reprodukci potřebuje vyšší výkon.
Říkáš, že origo stereo mixy jsou v pohodě. Což ještě nemusí nic moc znamenat. Ty stereo mixy imo pracují s jinou dynamikou, jak ty 5.1 mixy, samozřejmě cíleně a samozřejmě s tím, že dialogy budou primárně zesilovat.
Důležité je, že tyhle zásahy dělají mistři zvuku a že to není dané nějakým algoritmem. Prostě projedou celý film a s tou hlasitostí centru pracují počas celého filmu (tzn není to konstantní hodnota „středu“, ale měnící se podle situace) a máš u toho tvůrčí dohled. Stereo tak jako tak u filmových mixů bývá koncipováno s odlišnou myšlenkou, jak ty multikanálové originály a ty dynamické špičky žehlí.
Ale samozřejmě to může být i něco úplně jiného :D. Poit je, že není něco jako zlá 5.1 a dobrá 2.0. Ten záznam jako takový, pokud jde od mistrů zvuku, je u takových blockbusterů v 99% v pořádku. Problém bývá v drtivé většině na straně uživatele ;).
791314
a) Nevěděl jsem, co máš za setup. TV zvukem jsem ale myslel opravdu zvuk TV, netvůj setup ;) :D b) imo a teď opravdu imo – buď máš špatně nastavený receiver, ve smyslu, že někde utahuješ dynamiku. Ono receivery umí taky. A nebo to posloucháš potichu. To znamená, že pokud máš sloupy, dostatečně je nevybuzuješ. Buď kvůli tomu, že nemůžeš (rodina a poslechový čas), nebo že ti to nedovolí receiver (což upřímně pochybuju, když dnes má i receiver za pětku výkon ozvučit tělocvičnu, zvlášť ve strereu). Tak jako tak by to znamenalo, že máš repro, které ke správné reprodukci potřebuje vyšší výkon. Říkáš, že origo stereo mixy jsou v pohodě. Což ještě nemusí nic moc znamenat. Ty stereo mixy imo pracují s jinou dynamikou, jak ty 5.1 mixy, samozřejmě cíleně a samozřejmě s tím, že dialogy budou primárně zesilovat. Důležité je, že tyhle zásahy dělají mistři zvuku a že to není dané nějakým algoritmem. Prostě projedou celý film a s tou hlasitostí centru pracují počas celého filmu (tzn není to konstantní hodnota „středu“, ale měnící se podle situace) a máš u toho tvůrčí dohled. Stereo tak jako tak u filmových mixů bývá koncipováno s odlišnou myšlenkou, jak ty multikanálové originály a ty dynamické špičky žehlí. Ale samozřejmě to může být i něco úplně jiného :D. Poit je, že není něco jako zlá 5.1 a dobrá 2.0. Ten záznam jako takový, pokud jde od mistrů zvuku, je u takových blockbusterů v 99% v pořádku. Problém bývá v drtivé většině na straně uživatele ;).
791312
1 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: KARLOS
a) TV myslím ten můj setup, což je receiver a do něj zapojené 2 2 pásmové stereo reproduktory vysoké jako TV samotná ;).
b) Když je to problém dynamiky a ne "standardního algoritmického" downmixingu, tak mi vysvětli, proč je 5.1 mix na 5.1 sestavě v pohodě, jeho downmix ne ale ofic 2.0 mix zase ano?
791312
a) TV myslím ten můj setup, což je receiver a do něj zapojené 2 2 pásmové stereo reproduktory vysoké jako TV samotná *;)*. b) Když je to problém dynamiky a ne "standardního algoritmického" downmixingu, tak mi vysvětli, proč je 5.1 mix na 5.1 sestavě v pohodě, jeho downmix ne ale ofic 2.0 mix zase ano?
791311
1 0
reagují: KARLOS
reagovat
Ke Gonzimu PS: Ale jasně, že je to přesně a jen problém dynamiky zvuku, ničeho jiného ;). Dělají to 5.1 prostě a jednoduše proto, že jsou takhle masterovány – využívají mnohem, mnohem širšího dynamického rozsahu, jak ty (nativní) stereomixy. Dokonce některé formáty (DTS) stavěly svou kvalitativní existenci na skutečnosti, že dokážou větší dynamické rozdíly, jak konkurence a tím to ve výsledku bude znít lépe.

TV to dělají jednoduše proto, že jejich zvukový projev bych označil někde mezi zánětem zubů a akutního zadržování stolice – obojí se dá přežít, když na to přijde (ty zuby) a téměř každý se s tím musí čas od času poprat (ano, to druhé). Rozhodně to má ale hoodně daleko do ideálního stavu.
TV má většinou repro nejen nevýkonné, ale zároveň dynamicky velmi ploché. A protože si toho výrobci jsou moc dobře vědomi, elektronikou ty špičky žehlí. Což je problém třeba i rádií. Navíc věžný posluchač to preferuje, protože to zní „hlasitěji“, což se „hodí za každé okolnosti, ne“?

To, co píše Tony s tím známým – to není chyba, to je přednost (:D) a přesně ukazatel, že takhle by to mělo hrát. Jen s tím rozdílem, že by se po dálce sahat nemělo.
Ty blockbusterové mixy opravdu takto znít mají. Když něco bouchne, má to otřást barákem, takže nastavení na normální dialogovou hlasitost je v pořádku a při akci to má být opravdu, ale opravdu hlasité. Jistě, v paneláku je to jaksi problém, jenže tyhle systému opravdu, ale opravdu nejsou určené do panelákových setupů…
btw i ta „rada“ se zesilováním centrů rozhodně není správná a „ničí“ to originální mix. Ale pořád lepší tohle, jak si nechat bastlit downmix telkou ;).

tl;dr: To, co chcete a děláte, z toho krvácí srdéčko audiofilovo :D ...
791311
Ke Gonzimu PS: Ale jasně, že je to přesně a jen problém dynamiky zvuku, ničeho jiného ;). Dělají to 5.1 prostě a jednoduše proto, že jsou takhle masterovány – využívají mnohem, mnohem širšího dynamického rozsahu, jak ty (nativní) stereomixy. Dokonce některé formáty (DTS) stavěly svou kvalitativní existenci na skutečnosti, že dokážou větší dynamické rozdíly, jak konkurence a tím to ve výsledku bude znít lépe. TV to dělají jednoduše proto, že jejich zvukový projev bych označil někde mezi zánětem zubů a akutního zadržování stolice – obojí se dá přežít, když na to přijde (ty zuby) a téměř každý se s tím musí čas od času poprat (ano, to druhé). Rozhodně to má ale hoodně daleko do ideálního stavu. TV má většinou repro nejen nevýkonné, ale zároveň dynamicky velmi ploché. A protože si toho výrobci jsou moc dobře vědomi, elektronikou ty špičky žehlí. Což je problém třeba i rádií. Navíc věžný posluchač to preferuje, protože to zní „hlasitěji“, což se „hodí za každé okolnosti, ne“? To, co píše Tony s tím známým – to není chyba, to je přednost (:D) a přesně ukazatel, že takhle by to mělo hrát. Jen s tím rozdílem, že by se po dálce sahat nemělo. Ty blockbusterové mixy opravdu takto znít mají. Když něco bouchne, má to otřást barákem, takže nastavení na normální dialogovou hlasitost je v pořádku a při akci to má být opravdu, ale opravdu hlasité. Jistě, v paneláku je to jaksi problém, jenže tyhle systému opravdu, ale opravdu nejsou určené do panelákových setupů… btw i ta „rada“ se zesilováním centrů rozhodně není správná a „ničí“ to originální mix. Ale pořád lepší tohle, jak si nechat bastlit downmix telkou ;). tl;dr: To, co chcete a děláte, z toho krvácí srdéčko audiofilovo :D ...
4 0
reagují: Gonzi
reagovat
To je super diskuze. :+ Já žil dlouhou dobu, že je to problém neexistující nebo levné audiosoustavy, ale u kamaráda, který má reprosoustavu ceny kterou bych nedal ani za auto jsem zaznamenal stejný problém a sahal při filmu na ovladač ještě častěji než já IMHO. A TBH nevím jestli jsou na vině VOD nebo ripy, mám pocit, že jsme se dívali na blúčka. 

Nechápu, že v době kdy ANC sluchátka stojí pár stovek a umí odfiltrovat okolní hluk tak, že člověk na druhé strany hovoru nepozná že jedu na kole. Neexistuje systém nebo možnost, jak u soustav za desítky tisíc přijít s řešením, které vše přizpůsobí hlukové hladině, která je mi příjemná. 
791308
To je super diskuze. *:+* Já žil dlouhou dobu, že je to problém neexistující nebo levné audiosoustavy, ale u kamaráda, který má reprosoustavu ceny kterou bych nedal ani za auto jsem zaznamenal stejný problém a sahal při filmu na ovladač ještě častěji než já IMHO. A TBH nevím jestli jsou na vině VOD nebo ripy, mám pocit, že jsme se dívali na blúčka.  Nechápu, že v době kdy ANC sluchátka stojí pár stovek a umí odfiltrovat okolní hluk tak, že člověk na druhé strany hovoru nepozná že jedu na kole. Neexistuje systém nebo možnost, jak u soustav za desítky tisíc přijít s řešením, které vše přizpůsobí hlukové hladině, která je mi příjemná. 
1 0
reagují: TrDLo
reagovat
reaguje na: KARLOS
Díky za upřesnění.
Jinak poslední věta - na sluchátcích s tím problém nemám, jen v TV. Na sluchátcích mi totiž ta výsledná dynamičnost nevadí, takže můžu mít "burácející motory" a do toho normální dialog. Na TV si to ale nemůžu dovolit a tak musím často zesilovat/zeslabovat.
PS: člověk by řekl, že je problém v dynamičnosti zvuku u filmu, ale tím to fakt není, to jen pro jistotu. 2.0 mixy to nedělají, zatímco 5.1 mixy ano a IMO je to jen protože 5.1 prostě čekají adekvátní aparaturu a jak píšeš, zesílení zeslabení jednotlivých kanálů na straně posluchače.
791307
Díky za upřesnění. Jinak poslední věta - na sluchátcích s tím problém nemám, jen v TV. Na sluchátcích mi totiž ta výsledná dynamičnost nevadí, takže můžu mít "burácející motory" a do toho normální dialog. Na TV si to ale nemůžu dovolit a tak musím často zesilovat/zeslabovat. PS: člověk by řekl, že je problém v dynamičnosti zvuku u filmu, ale tím to fakt není, to jen pro jistotu. 2.0 mixy to nedělají, zatímco 5.1 mixy ano a IMO je to jen protože 5.1 prostě čekají adekvátní aparaturu a jak píšeš, zesílení zeslabení jednotlivých kanálů na straně posluchače.
791300
3 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Nenenenenenene.
Amplitudy se určitě nesčítají, ale překrývají. Tzn 1.0 centr je výš, jak oba levé kanály s hodnotou 0.7. Protože ten výsledný levý kanál má pořád úroveň amplitudy 1.0.
Problém je samozřejmě v dynamickém rozsahu. Centr prakticky výhradně pokrývá dialogy a ty mají zpravidla vždy nižší „sílu“ (čti maximální hodnota amplitudy je sice 1.0, ale reálně se pohybuje dejme tomu někde kolem 0.3-0.4), jak orchestr a efekty (u hudby, zvlášť orchestrálky, je dobrým vychováním velmi široký rozsah, prakticky od 0.2 až po 0.8, no a efekty, zvlášť u akčňáků, lízají často možnosti špiček, takže třeba 0.95). V multichannel setupu je „korekce“ easy like hell, neb si jednoduše opravdu natvrdo zesílíš centr. U downmixu opravdu bohužel a vždy je lepší sáhnout po originálně mixované 2.0 stopě. Což není problém u BD a Netfixu, u vyvítečeho ale ano :D (protože ripeři na stereo zásadně s*rou, žejo).
Tak jako tak, downsampling z multikanálu by mělo být vždy jaksi nouzové řešení. Multikanál je jednoduše multikanál a to, jak je mixovaný a vytvořený, rozhodně není chyba systému. Na druhou stranu já třeba u BD nikdy s tímhle problém neměl, možná ale mám jen správný SW (PowerDVD), nebo playery (držím tradici se Sony)… A ripy víceméně jedu výhradně přes PC a sluchátka, kde i hloupé VLC nikdy nemělo problém.
791300
Nenenenenenene. Amplitudy se určitě nesčítají, ale překrývají. Tzn 1.0 centr je výš, jak oba levé kanály s hodnotou 0.7. Protože ten výsledný levý kanál má pořád úroveň amplitudy 1.0. Problém je samozřejmě v dynamickém rozsahu. Centr prakticky výhradně pokrývá dialogy a ty mají zpravidla vždy nižší „sílu“ (čti maximální hodnota amplitudy je sice 1.0, ale reálně se pohybuje dejme tomu někde kolem 0.3-0.4), jak orchestr a efekty (u hudby, zvlášť orchestrálky, je dobrým vychováním velmi široký rozsah, prakticky od 0.2 až po 0.8, no a efekty, zvlášť u akčňáků, lízají často možnosti špiček, takže třeba 0.95). V multichannel setupu je „korekce“ easy like hell, neb si jednoduše opravdu natvrdo zesílíš centr. U downmixu opravdu bohužel a vždy je lepší sáhnout po originálně mixované 2.0 stopě. Což není problém u BD a Netfixu, u vyvítečeho ale ano :D (protože ripeři na stereo zásadně s*rou, žejo). Tak jako tak, downsampling z multikanálu by mělo být vždy jaksi nouzové řešení. Multikanál je jednoduše multikanál a to, jak je mixovaný a vytvořený, rozhodně není chyba systému. Na druhou stranu já třeba u BD nikdy s tímhle problém neměl, možná ale mám jen správný SW (PowerDVD), nebo playery (držím tradici se Sony)… A ripy víceméně jedu výhradně přes PC a sluchátka, kde i hloupé VLC nikdy nemělo problém.
791209
2 0
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: Gonzi
mně přijde, že zrovna netflix e jejich 5.1 VS 2.0 stopa nema skoro zadnej rozdil a vsechno to zni stejne 
791224
mně přijde, že zrovna netflix e jejich 5.1 VS 2.0 stopa nema skoro zadnej rozdil a vsechno to zni stejne 
791209
1 0
reagovat
reaguje na: AndyKaufman
Ono to je pořešeno, ale standardní downmix je 1x center a 0.7x ostatní kanály a nějak to nestačí. To je režim, co dělá ffmpeg jedním parametrem (-ac2) dle nějaké specifikace, takže hádám že TV (apod) dělá totéž.
Moc tomu nerozumím, ale matematicky mi to smysl nedává - když vezmu 1x center a k tomu .7x přední a .7x zadní efekty, tak dostanu 2.4x výstup, z čehož 1x je center a 1.4x surround... tzn center (dialogy) dělají jen asi 40% výsledné hlasitosti, kdežto efekty 60%... Když si k tomu přidám, že lidi typicky nemluví "maximální hlasitostí", narozdíl od výbuchů, tak se to snadno dostává na masivní nepoměr...
Ty Rivaly jsem včera viděl celé a hlasitost mi celou dobu přišla optimální... Jinak ten problém je dobře vidět třeba u Netflixu, kde když se ti vybere 5.1 (a doteče do 2.0) repráků, tak je zvuk silně upozaděný, ale když to přepneš na 2.0, tak je to najednou ok - a zvláštní je, že ta 2.0 ve zdroji zní mnohem více jako custom mix, než jako ten standardizovaný způsob.

PS: Můj setup je trochu specifický, protože zesák se tváří jako 5.1, ale má jen 2 repráky. Zkoušel jsem ale tisíc a jedna nastavení a 5.1 signál vždy zní blbě, bez ohledu na další nastavení zesáku.
Každopádně divně zní i random soundbar pod monitorem i sluchátka, obojí jako stereo i oficiálně :D
791209
Ono to je pořešeno, ale standardní downmix je 1x center a 0.7x ostatní kanály a nějak to nestačí. To je režim, co dělá ffmpeg jedním parametrem (-ac2) dle nějaké specifikace, takže hádám že TV (apod) dělá totéž. Moc tomu nerozumím, ale matematicky mi to smysl nedává - když vezmu 1x center a k tomu .7x přední a .7x zadní efekty, tak dostanu 2.4x výstup, z čehož 1x je center a 1.4x surround... tzn center (dialogy) dělají jen asi 40% výsledné hlasitosti, kdežto efekty 60%... Když si k tomu přidám, že lidi typicky nemluví "maximální hlasitostí", narozdíl od výbuchů, tak se to snadno dostává na masivní nepoměr... Ty Rivaly jsem včera viděl celé a hlasitost mi celou dobu přišla optimální... Jinak ten problém je dobře vidět třeba u Netflixu, kde když se ti vybere 5.1 (a doteče do 2.0) repráků, tak je zvuk silně upozaděný, ale když to přepneš na 2.0, tak je to najednou ok - a zvláštní je, že ta 2.0 ve zdroji zní mnohem více jako custom mix, než jako ten standardizovaný způsob. PS: Můj setup je trochu specifický, protože zesák se tváří jako 5.1, ale má jen 2 repráky. Zkoušel jsem ale tisíc a jedna nastavení a 5.1 signál vždy zní blbě, bez ohledu na další nastavení zesáku. Každopádně divně zní i random soundbar pod monitorem i sluchátka, obojí jako stereo i oficiálně *:D*
791199
1 0
reagují: KARLOS, xxendxx
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se