Ke Gonzimu PS: Ale jasně, že je to přesně a jen problém dynamiky zvuku, ničeho jiného ;). Dělají to 5.1 prostě a jednoduše proto, že jsou takhle masterovány – využívají mnohem, mnohem širšího dynamického rozsahu, jak ty (nativní) stereomixy. Dokonce některé formáty (DTS) stavěly svou kvalitativní existenci na skutečnosti, že dokážou větší dynamické rozdíly, jak konkurence a tím to ve výsledku bude znít lépe.
TV to dělají jednoduše proto, že jejich zvukový projev bych označil někde mezi zánětem zubů a akutního zadržování stolice – obojí se dá přežít, když na to přijde (ty zuby) a téměř každý se s tím musí čas od času poprat (ano, to druhé). Rozhodně to má ale hoodně daleko do ideálního stavu.
TV má většinou repro nejen nevýkonné, ale zároveň dynamicky velmi ploché. A protože si toho výrobci jsou moc dobře vědomi, elektronikou ty špičky žehlí. Což je problém třeba i rádií. Navíc věžný posluchač to preferuje, protože to zní „hlasitěji“, což se „hodí za každé okolnosti, ne“?
To, co píše Tony s tím známým – to není chyba, to je přednost (:D) a přesně ukazatel, že takhle by to mělo hrát. Jen s tím rozdílem, že by se po dálce sahat nemělo.
Ty blockbusterové mixy opravdu takto znít mají. Když něco bouchne, má to otřást barákem, takže nastavení na normální dialogovou hlasitost je v pořádku a při akci to má být opravdu, ale opravdu hlasité. Jistě, v paneláku je to jaksi problém, jenže tyhle systému opravdu, ale opravdu nejsou určené do panelákových setupů…
btw i ta „rada“ se zesilováním centrů rozhodně není správná a „ničí“ to originální mix. Ale pořád lepší tohle, jak si nechat bastlit downmix telkou ;).
tl;dr: To, co chcete a děláte, z toho krvácí srdéčko audiofilovo :D ...
reagují:
Gonzi
|
reagovat
|