Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum HRY

příspěvky 4141 - 4160 Napsat příspěvek
My to vzali houfně z Polska, u nás to skoro nikde neni. Musely to být vždy nějaký bundly. Ja mám PS5 s mechanikou, dva ovladače a k tomu TLOU2, Miles Morales a Sackoby.:D Dohromady asi za 18,5.
786401
My to vzali houfně z Polska, u nás to skoro nikde neni. Musely to být vždy nějaký bundly. Ja mám PS5 s mechanikou, dva ovladače a k tomu TLOU2, Miles Morales a Sackoby.*:D* Dohromady asi za 18,5.
2 0
reagují: Xyrus
reagovat

Playstation 5

Kde se teď vyplatí předobjednat si Playstation 5? Je na trhu nějakej eshop, který to pravidelně dávkuje a odsýpá tam v rámci nějakých možnosti fronta ? Nebo je to jedno? Je mi jasný, že si několik měsíců počkám ale říkal jsem si, že do tý doby, než se na mě dostane řada tak už bude na trhu dost her.
786400
Kde se teď vyplatí předobjednat si Playstation 5? Je na trhu nějakej eshop, který to pravidelně dávkuje a odsýpá tam v rámci nějakých možnosti fronta ? Nebo je to jedno? Je mi jasný, že si několik měsíců počkám ale říkal jsem si, že do tý doby, než se na mě dostane řada tak už bude na trhu dost her.
Playstation 5
1 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Tak ja som nepozeral filmový zostrih cutscén, ale kompletný walkthrough, kde bol vlastne celý gameplay okrem collectibles. Ten zážitok bol bližšie k tomu ako keď sedíš vedľa kamoša a pozeráš ako hrá (a nechce ti požičať ovládač :D). Ale ako som už povedal predtým, nefungovalo by to ani ako film. A pevne si za tým stojím. :) Tá myšlienka a smer akým sa chceli uberať rozhodne mali potenciál. A mohlo to byť aj super, ale chcelo by to veľa vecí poprehadzovať a kompletne prepísať veľkú časť scenára. Jednou vetou keby to mám opísať v rámci slušnosti, tak by som povedal, že to bolo celé spísané dosť nešikovne.
786382
Tak ja som nepozeral filmový zostrih cutscén, ale kompletný walkthrough, kde bol vlastne celý gameplay okrem collectibles. Ten zážitok bol bližšie k tomu ako keď sedíš vedľa kamoša a pozeráš ako hrá (a nechce ti požičať ovládač *:D*). Ale ako som už povedal predtým, nefungovalo by to ani ako film. A pevne si za tým stojím. *:)* Tá myšlienka a smer akým sa chceli uberať rozhodne mali potenciál. A mohlo to byť aj super, ale chcelo by to veľa vecí poprehadzovať a kompletne prepísať veľkú časť scenára. Jednou vetou keby to mám opísať v rámci slušnosti, tak by som povedal, že to bolo celé spísané dosť nešikovne.
786319
0 -2
reagovat
reaguje na: do_Od
S tímhle plně souhlasím a to je vlastně můj problém. Já se do ní přepnout nedokázal, ta hra mi nedala nic, abych to dovedl nebo mi to dala pozdě. Alespoň za mě. Já s ní třeba furt skákal z toho jeřábu a doufal, že bude konec.:D:D
786351
S tímhle plně souhlasím a to je vlastně můj problém. Já se do ní přepnout nedokázal, ta hra mi nedala nic, abych to dovedl nebo mi to dala pozdě. Alespoň za mě. Já s ní třeba furt skákal z toho jeřábu a doufal, že bude konec.*:D**:D*
786323
2 0
reagovat
reaguje na: do_Od
(dobré z pohledu využití média, ne nutně z pohledu výsledné kvality)
Dobrá kniha - příběh je vyprávěn textem.
Dobrý film - příběh je vyprávěn obrazem, zvukem.
Dobrá hra - příběh je vyprávěn interakcí.
Tady asi záleží, jestli se shodneme. Já jsem hybatel děje. Já střílím enemáky, já řeším puzzle, já zabíjím draka. Že je příběh lineární samo o sobě nevadí, ale vadí, když jde proti mě.
The Witness - tohle fakt nechci spoilovat, ale perfektní příklad (Braid téhož tvůrce taky). Papers  Please, This War of Mine, jsou hry, které s tímhle pracují.
Nejsou to ale jen Indie hry:

Death Stranding - (ne že bych to hrál :D) je hra, kde herní mechaniky (spojování světa, budování mostů) reflektují příběh (spojování světa, budování mostů) a vytváří v hráčích pocit sounáležitosti (můžu se přemístit snadno, protože někdo ten most už postavil, díky kámo).

Far Cry 3 - lojza chce přežít ostrov hrdlořezů, mě baví zabíjet enemáky, ho vlastně taky baví zabíjet enemáky, neodjede na lodi hned, chce porazit Vaase, na druhý ostrov chytat nějakého drogového dealera jede "zbytečně", motivuje jej v podstatě zabíjení (stejně jako mě, protože mě baví to hrát)... .

Spec Ops: The Line - ... v jedné části prostě likviduješ enemáky, protože co jiného bys taky dělal až nakonec zjistíš, žes vyvraždil civilisty, čímž na tebe více dolehne "hnus války". Ty jako hráč i hra jako příběh více a více ignoruje že zabíjíš vojáky, dost možná stejné strany jako jsi ty... V jedné části střílíš civilisty aniž bys musel... Ono hrát za hrdinu, dokud nepochopíš, že jsi vlastně jen další ze záporáků je strašně silné. A klíčové je, že se to stane tobě, jako hráči.

Dark Souls - já jako hráč pociťuji bezmoc, stejně jako celý herní svět, každá smrt mě sráží na kolena, stejně jako hrdina ztrácí svou humanitu, Svět se vrátí do předchozí podoby jako bych mu byl lhostejný.
====
Jak píšeš, ty se jen přepneš, protože to vlastně pasivně pozoruješ a ta hra je tak i navržená (děj se odehrává v cutscénách, tvé akce nic neznamenají, v podstatě by se daly přeskočit a nic by se nezměnilo).

A já od her čekám něco trochu jiného. Osobně se mi strašně líbilo Muzeum. Ten první dinosaurus tě vyloženě vyzývá, abys na něj vylezl, ale (myslím) že nemusíš. Totéž ty klobouky, pokec u jednotlivých soch. V tu chvíli jsem byl na návštěvě muzea. Líbílo se mi prozkoumávání Seattlu, protože jsem jej prozkoumával . Líbily se mi žirafy v jedničce, protože ten výjev byl cool i pro mě.

Samozřejmě že hraju příběh postav, ale u hry to znamená, že těm postavám minimálně pomáhám, putuji s nimi, soucítím s nimi atd. I když hraješ RDR2, tak jsi vlastně "hodný" bandita a ten "zlý" je Dutch.

Jinak viz Fallenmaia pode mnou. S oběmi těmi vašimi komenty tady souhlasím.
786330
(dobré z pohledu [b]využití [/b]média, ne nutně z pohledu výsledné kvality) Dobrá kniha - příběh je vyprávěn textem. Dobrý film - příběh je vyprávěn obrazem, zvukem. Dobrá hra - příběh je vyprávěn interakcí. Tady asi záleží, jestli se shodneme. Já jsem hybatel děje. Já střílím enemáky, já řeším puzzle, já zabíjím draka. Že je příběh lineární samo o sobě nevadí, ale vadí, když jde proti mě. The Witness - tohle fakt nechci spoilovat, ale perfektní příklad (Braid téhož tvůrce taky). Papers  Please, This War of Mine, jsou hry, které s tímhle pracují. Nejsou to ale jen Indie hry: Death Stranding - (ne že bych to hrál *:D*) je hra, kde herní mechaniky (spojování světa, budování mostů) reflektují příběh (spojování světa, budování mostů) a vytváří v hráčích pocit sounáležitosti (můžu se přemístit snadno, protože někdo ten most už postavil, díky kámo). Far Cry 3 - lojza chce přežít ostrov hrdlořezů, mě baví zabíjet enemáky, ho vlastně taky baví zabíjet enemáky, neodjede na lodi hned, chce porazit Vaase, na druhý ostrov chytat nějakého drogového dealera jede "zbytečně", motivuje jej v podstatě zabíjení (stejně jako mě, protože mě baví to hrát)... . Spec Ops: The Line - ... v jedné části prostě likviduješ enemáky, protože co jiného bys taky dělal až nakonec zjistíš, žes vyvraždil civilisty, čímž na tebe více dolehne "hnus války". Ty jako hráč i hra jako příběh více a více ignoruje že zabíjíš vojáky, dost možná stejné strany jako jsi ty... V jedné části střílíš civilisty aniž bys musel... Ono hrát za hrdinu, dokud nepochopíš, že jsi vlastně jen další ze záporáků je strašně silné. A klíčové je, že se to stane tobě, jako hráči. Dark Souls - já jako hráč pociťuji bezmoc, stejně jako celý herní svět, každá smrt mě sráží na kolena, stejně jako hrdina ztrácí svou humanitu, Svět se vrátí do předchozí podoby jako bych mu byl lhostejný. ==== Jak píšeš, ty se jen přepneš, protože to vlastně pasivně pozoruješ a ta hra je tak i navržená (děj se odehrává v cutscénách, tvé akce nic neznamenají, v podstatě by se daly přeskočit a nic by se nezměnilo). A já od her čekám něco trochu jiného. Osobně se mi strašně líbilo Muzeum. Ten první dinosaurus tě vyloženě vyzývá, abys na něj vylezl, ale (myslím) že nemusíš. Totéž ty klobouky, pokec u jednotlivých soch. V tu chvíli jsem [b]já[/b] byl na návštěvě muzea. Líbílo se mi prozkoumávání Seattlu, protože jsem jej prozkoumával [b]já[/b]. Líbily se mi žirafy v jedničce, protože ten výjev byl cool i pro mě. Samozřejmě že hraju příběh postav, ale u hry to znamená, že těm postavám minimálně pomáhám, putuji s nimi, soucítím s nimi atd. I když hraješ RDR2, tak jsi vlastně "hodný" bandita a ten "zlý" je Dutch. Jinak viz Fallenmaia pode mnou. S oběmi těmi vašimi komenty tady souhlasím.
786323
2 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Samozrejme problém ja aj v tom čo píšeš, každý hry vnímame inak, niekto to má proste tak ako ja alebo do_Od, že jednoducho sledujeme príbeh a necháme sa voľne unášať a užívame si čo pre nás autori pripravili, postavy sú pre nás len postavy v príbehu a sledujeme to skôr ako film s tým že si za tie postavy môžeme aj zahrať, niekto ako ty napríklad sa potrebuje prakticky stať tou postavou a vníma to jej pohľadom čiže sa ponorí do tej svojej úlohy a taký človek má určite s príbehom TLOU2 väčší problém pretože musí hrať za dve strany ktoré idú navzájom proti sebe. Ale pozor, ono totižto aj záleží o aký typ hry ide a podľa toho by si to mal vnímať, máš proste príbehovky kde sú postavy za ktoré hráš stanovené od začiatku a ty sám nerozhoduješ o ničom len sleduješ príbeh ktorý prežívajú, to sú hry ako Last of Us, Uncharted, God of War a podobne, čiže pri týchto hrách by človek nemal mať príliš veľký problém to vnímať ako film pretože vlastne neorozhoduje o ničom len o tom ako sa dostane do ďalšej cutscény a ako sa prebojuje cez nepriateľov. Potom tu máš hry kde ty máš síce postavu za ktorú hráš určenú ale už za ňu aj rozhoduješ a volíš si odpoveďe v rozhovoroch a sám určuješ kam pôjdeš, väčšinou majú takéto hry otvorené svety a je na tebe kam sa vydáš a čo s tou postavou prežiješ pekný príklad je Zaklínač, Horizon alebo AC Odyssey. V týchto hrách už je to trošku iné, pretože predsalen už máš niektoré rozhodnutie vo svojich rukách a tá postava za ktorú hráš vlastne ide a baví sa s kým chceš ty. No a potom máš hry kde je ten pocit že ty sám si tá postava umocnený na maximum a tam už by bol asi fakt ten najväčší problém že by si do rúk zrazu dostal niekoho iného kto tej tvojej postave ide po krku. Sú to väčšinou hry kde si svoju postavu celú od začiatku vytvoríš ty sám, určíš si ako bude vyzerať, určíš si povolanie, pohlavie, atď. rozhoduješ skoro o všetkom čo sa pred tebou odohráva a sú to väčšinou veľké RPG alebo aj MMORPG hry, čiže napríklad Skyrim, Mass Effect, Cyberpunk, z MMO hier WoWko, atď.
786327
Samozrejme problém ja aj v tom čo píšeš, každý hry vnímame inak, niekto to má proste tak ako ja alebo [b]do_Od[/b], že jednoducho sledujeme príbeh a necháme sa voľne unášať a užívame si čo pre nás autori pripravili, postavy sú pre nás len postavy v príbehu a sledujeme to skôr ako film s tým že si za tie postavy môžeme aj zahrať, niekto ako ty napríklad sa potrebuje prakticky stať tou postavou a vníma to jej pohľadom čiže sa ponorí do tej svojej úlohy a taký človek má určite s príbehom TLOU2 väčší problém pretože musí hrať za dve strany ktoré idú navzájom proti sebe. Ale pozor, ono totižto aj záleží o aký typ hry ide a podľa toho by si to mal vnímať, máš proste príbehovky kde sú postavy za ktoré hráš stanovené od začiatku a ty sám nerozhoduješ o ničom len sleduješ príbeh ktorý prežívajú, to sú hry ako Last of Us, Uncharted, God of War a podobne, čiže pri týchto hrách by človek nemal mať príliš veľký problém to vnímať ako film pretože vlastne neorozhoduje o ničom len o tom ako sa dostane do ďalšej cutscény a ako sa prebojuje cez nepriateľov. Potom tu máš hry kde ty máš síce postavu za ktorú hráš určenú ale už za ňu aj rozhoduješ a volíš si odpoveďe v rozhovoroch a sám určuješ kam pôjdeš, väčšinou majú takéto hry otvorené svety a je na tebe kam sa vydáš a čo s tou postavou prežiješ pekný príklad je Zaklínač, Horizon alebo AC Odyssey. V týchto hrách už je to trošku iné, pretože predsalen už máš niektoré rozhodnutie vo svojich rukách a tá postava za ktorú hráš vlastne ide a baví sa s kým chceš ty. No a potom máš hry kde je ten pocit že ty sám si tá postava umocnený na maximum a tam už by bol asi fakt ten najväčší problém že by si do rúk zrazu dostal niekoho iného kto tej tvojej postave ide po krku. Sú to väčšinou hry kde si svoju postavu celú od začiatku vytvoríš ty sám, určíš si ako bude vyzerať, určíš si povolanie, pohlavie, atď. rozhoduješ skoro o všetkom čo sa pred tebou odohráva a sú to väčšinou veľké RPG alebo aj MMORPG hry, čiže napríklad Skyrim, Mass Effect, Cyberpunk, z MMO hier WoWko, atď.
786319
2 -1
reagovat
reaguje na: Gonzi
Tomu třeba zase nerozumím já. Když hraju hry s předem definovanými hrdiny, tak hraju příběh těch postav, ne svůj. V nějakých otevřených RPG si teda můžu vybírat jakým způsobem ten příběh budu posouvat, ale furt je to příběh V, příběh Geralta, Nathana atd., nikdy tam nevkládám sám sebe. Proto nemám jediný problém při přepnutí na Abby začít vnímat její perspektivu, protože ačkoliv mě na začátku brutálně nasrala do takové míry, že jsem nahlas nadával a přísahal, že za tohle ji budu chtít fakt brutálně zabít, v momentě kdy začínám hrát za ni, už jsem si prošel tolika zásadníma událostma, že mě ten vztek de facto zcela přešel a naopak jsem připravenej se podívat a prožít ten opačný pohled, aby mi ten příběh začal dávat smysl. Což se i stalo.
786323
Tomu třeba zase nerozumím já. Když hraju hry s předem definovanými hrdiny, tak hraju příběh těch postav, ne svůj. V nějakých otevřených RPG si teda můžu vybírat jakým způsobem ten příběh budu posouvat, ale furt je to příběh V, příběh Geralta, Nathana atd., nikdy tam nevkládám sám sebe. Proto nemám jediný problém při přepnutí na Abby začít vnímat její perspektivu, protože ačkoliv mě na začátku brutálně nasrala do takové míry, že jsem nahlas nadával a přísahal, že za tohle ji budu chtít fakt brutálně zabít, v momentě kdy začínám hrát za ni, už jsem si prošel tolika zásadníma událostma, že mě ten vztek de facto zcela přešel a naopak jsem připravenej se podívat a prožít ten opačný pohled, aby mi ten příběh začal dávat smysl. Což se i stalo.
786319
3 0
reagují: Godlike, Gonzi
reagovat
reaguje na: FallenMaia
"pretože tá hra by v podstate fakt nebola o ničom inom len o pomste..." To beru, vyžadovalo by to určitě vícero změn, než jen pořadí a může to být i neřešitelné. V aktuální verzi je snaha, aby ji hráč nejprve nenáviděl a poté jí porozuměl. Souhlasím s tebou že to je schválně a že to jen přehodit jen tak nelze. Hráč ji ale porozumět už nemusí chtít a není tam nic, co by mu jakkoli pomáhalo. Ono to v podstatě nejde udělat více proti hráči a je to jak píšeš, že to hráč musí přijímat jaké to je, neřešit atd.

"... a nechcú hrať za nejakú novú postavu ktorá má navyše záujem zabiť hlavného hrdinu z minulej časti. Preto jednoducho ako vývojár musíš ..." S tím bych teda nesouhlasil celkem silně, protože to co udělali ten "hráčův nezájem" za ni hrát silně zvyšuje. Ve verzi kdy za ni hraju od začátku je překážkou jen to, že je nová. Mám ale čas ji poznávat, soucítit apod. = není tam konflikt (mezi hráčem a avatarem). Ve stávající verzi ji od začátku nenávidím = je tam konflikt (hráč chce zabít svého avatara).

Proto by se mi to líbilo jako film, ne jako hra. Ten příběh funguje jen když hráče nepovažuješ za součást děje, za jednu z postav. Když se na to díváš jako na příběh Ellie a Abby, tak jsou tam dvě ženské jdoucí proti sobě a normální příběh. Když se na to díváš jako na příběh Gonziho, Ellie a Abby, tak jsou tam dvě ženské jdoucí proti sobě a mezi nimi já, jakožto svině hrající na obě strany jak zrovna potřebuje, aby natahovala utrpení obou :D
PS: Se vlastně divím Kyllerovi, když to měl jako film #sorryNotSorry:D
786319
[i]"pretože tá hra by v podstate fakt nebola o ničom inom len o pomste..."[/i] To beru, vyžadovalo by to určitě vícero změn, než jen pořadí a může to být i neřešitelné. V aktuální verzi je snaha, aby ji hráč nejprve nenáviděl a poté jí porozuměl. Souhlasím s tebou že to je schválně a že to jen přehodit jen tak nelze. Hráč ji ale porozumět už nemusí chtít a není tam nic, co by mu jakkoli pomáhalo. Ono to v podstatě nejde udělat více proti hráči a je to jak píšeš, že to hráč musí přijímat jaké to je, neřešit atd. [i]"... a nechcú hrať za nejakú novú postavu ktorá má navyše záujem zabiť hlavného hrdinu z minulej časti. Preto jednoducho ako vývojár musíš ..." [/i]S tím bych teda nesouhlasil celkem silně, protože to co udělali ten "hráčův nezájem" za ni hrát silně zvyšuje. Ve verzi kdy za ni hraju od začátku je překážkou jen to, že je nová. Mám ale čas ji poznávat, soucítit apod. = není tam konflikt (mezi hráčem a avatarem). Ve stávající verzi ji od začátku nenávidím = je tam konflikt (hráč chce zabít svého avatara). Proto by se mi to líbilo jako film, ne jako hra. Ten příběh funguje jen když hráče nepovažuješ za součást děje, za jednu z postav. Když se na to díváš jako na příběh Ellie a Abby, tak jsou tam dvě ženské jdoucí proti sobě a normální příběh. Když se na to díváš jako na příběh Gonziho, Ellie a Abby, tak jsou tam dvě ženské jdoucí proti sobě a mezi nimi já, jakožto svině hrající na obě strany jak zrovna potřebuje, aby natahovala utrpení obou *:D* PS: Se vlastně divím Kyllerovi, když to měl jako film #sorryNotSorry*:D*
786311
2 0
reagují: kyller, FallenMaia, do_Od
reagovat
reaguje na: Godlike
Chápem, ja ťa ani nechem nejak presviedčať, ak ti nesadne nejaká postava tak je to fakt problém a akceptujem to, s tým sa bohužial nedá nič robiť. Abby si to u teba pokašlala v tom monete ako zabila Joela a neexistuje pre teba cesta späť. V takom prípade sú všemožné texty akokoľvek sú dlhé vlastne zbytočné. Ten príbeh ti jednoducho neponúkol to čo si hľadal a to je v poriadku. Len som chcel ukázať svoj pohľad ako to vlastne pôsobí na mňa.
786313
Chápem, ja ťa ani nechem nejak presviedčať, ak ti nesadne nejaká postava tak je to fakt problém a akceptujem to, s tým sa bohužial nedá nič robiť. Abby si to u teba pokašlala v tom monete ako zabila Joela a neexistuje pre teba cesta späť. V takom prípade sú všemožné texty akokoľvek sú dlhé vlastne zbytočné. Ten príbeh ti jednoducho neponúkol to čo si hľadal a to je v poriadku. Len som chcel ukázať svoj pohľad ako to vlastne pôsobí na mňa.
786309
3 -1
reagovat
reaguje na: Gonzi
Rozumiem. Ja chápem v čom vidí kopa ľudí ktorí si to nedokázali užiť ten problém a je to pochopiteľné, nie každý je správne nastavený a schopný to vstrebať v takom rozložení v akom nám to bolo predstavené. Pretože ako hráči sme hodení do toho sveta, následne vidíme našu oblúbenú milovanú postavu z prvého dielu zomrieť fakt drastickým spôsobom a potom 10 hodín hráme za postavu (rovnako obľúbenú z prvej časti) ktorá chce silou mocou tú mrchu čo to urobila zabiť a všetky tie pocity sú v nás skrz Ellie a jej emócie ešte viac umocňované. Kopa ľudí má jednoducho potom problém sa následne vcítiť do Abby a vidieť to jej očami, plus keď k tomu ešte pirpočítame vzhľad samotnej Abby s ktorým môže mať kopa ľudí problém a ja viem že má, je to fakt dalo by sa povedať až nemožné. Fakt človek musí k tomu všetkému hneď od samotného začiatku pristupovať s otvorenou mysľou a neprepadnúť príliš emóciám pretože inak sa to ani nedá.

Možno by to iné rozloženie tak ako tu popisujete že sme najskôr mali hrať za Abby fungovalo, ale je tam niekoľko zásadných problémov ktoré by som chcel spomenúť a ktoré si myslím by ten zážitok z hry kazili. Predstavme si teda že by to bolo v tom poradí o akom píšete, teda najskôr hra za Abby a jej pohľad, život s otcom, následne Joel a nemocnica kedy by sme videli ako o otca prišla a Joela by sme hneď od začiatku hry videli ako toho sviniara ktorý nám zničil život, potom by sme sa s Abby vydali na cestu pomsty a snažili sa Joela zabiť a nakoniec by sa nám to aj podarilo a v tom mometne by sme sa prepli na Ellie a zase naopak išli po krkru Abby. Vidím tam niekoľko fakt zásadných problémov. Prvý a myslím že veľmi podstatný je ten že hráči chcú hrať Last of Us 2. Teda očakávajú že hlavná postava bude Ellie ktorú sme videli v traileroch a nechcú hrať za nejakú novú postavu ktorá má navyše záujem zabiť hlavného hrdinu z minulej časti. Preto jednoducho ako vývojár musíš dať hráčom do ruky minimálne Ellie (ak nie samotného Joela čo sa aj stalo) aby boli hneď od začiatku spokojní a udržalo ich to pri tej hre a potom ak už ste ich zasvetili do toho príbehu môžete ponúknuť ten iný pohad inej postavy. Verím tomu že stovky hráčov by to v momente ako by zapli hru a museli nejakých 5-6 hodín hrať za čudnú Abby vypli a už by sa k tej hre nikdy nevrátili. Ďalší veľmi zásadný problém je ten že ak si zoberieš že v tej úvodnej časti za Abby by nám bol vlastne Joel predstavený ako ten čo nám zabil otca a my ho teraz chceme ísť zabiť a máme tú hru hrať od začiatku s touto motiváciou po rokoch čakania na naše postavy z prvého dielu, neviem neviem či by to fanúšikovia prvého dielu a hlavne Joela nebrali vlastne ešte horšie ako to čo sme nakoniec dostali. Fakt si to asi neviem predstaviť. Ďalší problém spočíva v tom že podľa vášho návrhu by ten úvodný part za Abby končil Joelovou brutálnou smrťou a ty by si v ten moment dohral za Abby a prepol sa na  Ellie a ako Ellie by si zase len naháňal vraha svojho "otca" tak ako v úvode za Abby. Tu vidím fakt veľký problém pretože tá hra by vpodstate fakt nebola o ničom inom len o pomste, či už by si hral za Abby alebo za Ellie stále by bola motivácia nejaká pomsta, kdežto v skutočnej hre hráš za Abby až po tom ako tú svoju pomstu vykonala a tie tri dni sa s tým snaží nejak vysporiadať a nájsť ten pokoj o ktorom som písal. Tam už nieje motivácia pomsta ale dalo by a povedať vykúpenie, preto sa snaží pomôcť silou mocou tým deťom a násjť cestu z toho utrpenia ktoré ju prenasleduje stále aj po Joelovej smrti, nájsť ten svoj pokoj ktorý nemala od doby čo jej otec zomrel. Na konci pred tým ako ich chytia tí otrokári vidíme Abby s Levom fakt štastnú a prvý krát s úsmevom na tvári a vieme že ten svoj pokoj fakt našla. Preto už ja osobne napríklad ani nemám motiváciu jej nejako ublížiť (už vôbec nie zabiť) a som skôr nahnevaný že Ellie sa zase rozhodla ísť za ňou. V tom finálnom boji na pláži mám fakt problém stláčať tlačítko na útok a rezať ju nožom, je mi to nepríjemné a chcem aby to čo najskôr skončilo a o toto vývojárom vlastne išlo, vyvolať v nás tento pocit kedy vlastne nechceme aby zomrela ani jedna ani druhá strana ale chceme aby sa porozprávali a porozumeli si. Ja proste nejak neverím tomu že tento pocit by sa dostavil keby to bolo sprehádzané tak ako navrhujete lebo v momente ako by sa to preplo na Ellie a my by sme pred tým videli Joelovu smrť, nemali by sme v podstate ani chvíľu na to nejak to vstrebať, Abby by už svoj part mala za sebou a netušili by sme čo vlastne robila po tom a kedže by tá časť za Abby bola v úvode hry časom by sme behom tej 10 hodinovej kampane za Ellie, na Abby a jej príbeh nejak zabudli (slovo zabudli je asi zle použité, skôr by to v nás nejak vyprchalo) pretože by sme konečne mali v rukách našu obľúbenú všetkými očakávanú postavu s ktorou by sme sa hnali s motiváciou Abby zabiť alebo jej ublížit a kedže Ellie už poznáme dlho ešte z prvej časti rovako ako Jeola tie emócie by boli o to silnejšie a na konci by to jednoducho nemalo ten efekt. Vlastne celá tá scénka v divadle by musela byť nejak prekopaná pretože by to fakt nesedelo. Jediná možná cesta ako docieliť tie správne emócie ktoré sme my čo sme si hru užili cítili je fakt najskôr smrť Joela, potom časť za Ellie a potom časť za Abby. Pretože ono to tak funguje aj v živote, ty najskôr urobíš niečo zlé a až potom sa ospravedlnuješ a nikdy nie naopak, preto Abby musela najskôr zabiť Joela a až potom ako sme sa za ňou hnali ako Ellie nám ponúkli jej pohľad v ktorom nás celú dobu prosila o pochopenie a odpustenie.

Zase to je asi príliš dlhé ale dúfam že sa to aspoň dobre číta, ospravedlnujem sa ;)
786311
Rozumiem. Ja chápem v čom vidí kopa ľudí ktorí si to nedokázali užiť ten problém a je to pochopiteľné, nie každý je správne nastavený a schopný to vstrebať v takom rozložení v akom nám to bolo predstavené. Pretože ako hráči sme hodení do toho sveta, následne vidíme našu oblúbenú milovanú postavu z prvého dielu zomrieť fakt drastickým spôsobom a potom 10 hodín hráme za postavu (rovnako obľúbenú z prvej časti) ktorá chce silou mocou tú mrchu čo to urobila zabiť a všetky tie pocity sú v nás skrz Ellie a jej emócie ešte viac umocňované. Kopa ľudí má jednoducho potom problém sa následne vcítiť do Abby a vidieť to jej očami, plus keď k tomu ešte pirpočítame vzhľad samotnej Abby s ktorým môže mať kopa ľudí problém a ja viem že má, je to fakt dalo by sa povedať až nemožné. Fakt človek musí k tomu všetkému hneď od samotného začiatku pristupovať s otvorenou mysľou a neprepadnúť príliš emóciám pretože inak sa to ani nedá. Možno by to iné rozloženie tak ako tu popisujete že sme najskôr mali hrať za Abby fungovalo, ale je tam niekoľko zásadných problémov ktoré by som chcel spomenúť a ktoré si myslím by ten zážitok z hry kazili. Predstavme si teda že by to bolo v tom poradí o akom píšete, teda najskôr hra za Abby a jej pohľad, život s otcom, následne Joel a nemocnica kedy by sme videli ako o otca prišla a Joela by sme hneď od začiatku hry videli ako toho sviniara ktorý nám zničil život, potom by sme sa s Abby vydali na cestu pomsty a snažili sa Joela zabiť a nakoniec by sa nám to aj podarilo a v tom mometne by sme sa prepli na Ellie a zase naopak išli po krkru Abby. Vidím tam niekoľko fakt zásadných problémov. Prvý a myslím že veľmi podstatný je ten že hráči chcú hrať Last of Us 2. Teda očakávajú že hlavná postava bude Ellie ktorú sme videli v traileroch a nechcú hrať za nejakú novú postavu ktorá má navyše záujem zabiť hlavného hrdinu z minulej časti. Preto jednoducho ako vývojár musíš dať hráčom do ruky minimálne Ellie (ak nie samotného Joela čo sa aj stalo) aby boli hneď od začiatku spokojní a udržalo ich to pri tej hre a potom ak už ste ich zasvetili do toho príbehu môžete ponúknuť ten iný pohad inej postavy. Verím tomu že stovky hráčov by to v momente ako by zapli hru a museli nejakých 5-6 hodín hrať za čudnú Abby vypli a už by sa k tej hre nikdy nevrátili. Ďalší veľmi zásadný problém je ten že ak si zoberieš že v tej úvodnej časti za Abby by nám bol vlastne Joel predstavený ako ten čo nám zabil otca a my ho teraz chceme ísť zabiť a máme tú hru hrať od začiatku s touto motiváciou po rokoch čakania na naše postavy z prvého dielu, neviem neviem či by to fanúšikovia prvého dielu a hlavne Joela nebrali vlastne ešte horšie ako to čo sme nakoniec dostali. Fakt si to asi neviem predstaviť. Ďalší problém spočíva v tom že podľa vášho návrhu by ten úvodný part za Abby končil Joelovou brutálnou smrťou a ty by si v ten moment dohral za Abby a prepol sa na  Ellie a ako Ellie by si zase len naháňal vraha svojho "otca" tak ako v úvode za Abby. Tu vidím fakt veľký problém pretože tá hra by vpodstate fakt nebola o ničom inom len o pomste, či už by si hral za Abby alebo za Ellie stále by bola motivácia nejaká pomsta, kdežto v skutočnej hre hráš za Abby až po tom ako tú svoju pomstu vykonala a tie tri dni sa s tým snaží nejak vysporiadať a nájsť ten pokoj o ktorom som písal. Tam už nieje motivácia pomsta ale dalo by a povedať vykúpenie, preto sa snaží pomôcť silou mocou tým deťom a násjť cestu z toho utrpenia ktoré ju prenasleduje stále aj po Joelovej smrti, nájsť ten svoj pokoj ktorý nemala od doby čo jej otec zomrel. Na konci pred tým ako ich chytia tí otrokári vidíme Abby s Levom fakt štastnú a prvý krát s úsmevom na tvári a vieme že ten svoj pokoj fakt našla. Preto už ja osobne napríklad ani nemám motiváciu jej nejako ublížiť (už vôbec nie zabiť) a som skôr nahnevaný že Ellie sa zase rozhodla ísť za ňou. V tom finálnom boji na pláži mám fakt problém stláčať tlačítko na útok a rezať ju nožom, je mi to nepríjemné a chcem aby to čo najskôr skončilo a o toto vývojárom vlastne išlo, vyvolať v nás tento pocit kedy vlastne nechceme aby zomrela ani jedna ani druhá strana ale chceme aby sa porozprávali a porozumeli si. Ja proste nejak neverím tomu že tento pocit by sa dostavil keby to bolo sprehádzané tak ako navrhujete lebo v momente ako by sa to preplo na Ellie a my by sme pred tým videli Joelovu smrť, nemali by sme v podstate ani chvíľu na to nejak to vstrebať, Abby by už svoj part mala za sebou a netušili by sme čo vlastne robila po tom a kedže by tá časť za Abby bola v úvode hry časom by sme behom tej 10 hodinovej kampane za Ellie, na Abby a jej príbeh nejak zabudli (slovo zabudli je asi zle použité, skôr by to v nás nejak vyprchalo) pretože by sme konečne mali v rukách našu obľúbenú všetkými očakávanú postavu s ktorou by sme sa hnali s motiváciou Abby zabiť alebo jej ublížit a kedže Ellie už poznáme dlho ešte z prvej časti rovako ako Jeola tie emócie by boli o to silnejšie a na konci by to jednoducho nemalo ten efekt. Vlastne celá tá scénka v divadle by musela byť nejak prekopaná pretože by to fakt nesedelo. Jediná možná cesta ako docieliť tie správne emócie ktoré sme my čo sme si hru užili cítili je fakt najskôr smrť Joela, potom časť za Ellie a potom časť za Abby. Pretože ono to tak funguje aj v živote, ty najskôr urobíš niečo zlé a až potom sa ospravedlnuješ a nikdy nie naopak, preto Abby musela najskôr zabiť Joela a až potom ako sme sa za ňou hnali ako Ellie nám ponúkli jej pohľad v ktorom nás celú dobu prosila o pochopenie a odpustenie. Zase to je asi príliš dlhé ale dúfam že sa to aspoň dobre číta, ospravedlnujem sa *;)*
786293
2 -1
reagují: Gonzi
reagovat
reaguje na: FallenMaia
Hele já to všechno beru. Hezky jsi mi to napsal.
Ale ten kořen problému je, že na mě to nefunguje. Mě linka s Abby vůbec nebaví, až na ty epický scény. Nechci za ní hrát, nezajímá mě, hra mě nutí se do ní vžít, ale pro mě je vážně příliš pozdě. Její odpuštění a pokoj mě nezajímají, alespoň ne v takovém podání (a jsme zase u toho). Rozjebala Joela golfovou holí (jinak tvůj argument beru, sice ji Joel zachránil tři minuty před tím život, což absolutně nevezme v potaz (leč u dětí frakce, kterou jsme doteď masakrovali ano), ale tak mě jí nechte na konci zabít nebo mi dejte aspoň volbu:D). Od první do poslední chvíle ji chci zabít. Hra mě PŘIROZENĚ nedonutila jakkoliv změnit názor. 

Vážně si myslíš, že hra nejde s Abby moc na sílu? Dyť je to úplnej Mirek Dušín s bicákama v tý její části.

EDIT; mně se smazala polovina komentáře wtf

edit2: Já ti děkuju, napsal jsi mi to hezky. Ten problém je, že i když jsem šel do hry znovu v podstatě se znalostí všeho, co jsi napsal (už jsem něco podobného četl / viděl ofc), tak to na mě stejně nefunguje. Na mě prostě ne. Ne v téhle verzi. A jakmile na tebe něco nefunguje, nedá se nic dělat a mohli to tvůrci myslet, jak chtěli. Vždycky když bych se na něco chtěl takhle dívat s cítit to, hra udělá něco, co mě z toho kompletně vytrhne. Opravdu tobě a do_odovi zavidím, protože já to chci i teď cítit jako vy. TLOU budu v srdci nosit napořád a od dvojky jsem čekal to stejné. Nestalo se. Rozumově uznávám, že je to jedna z nejhezčích a nejpropracovanějších (ne charakterově :D) her, co jsem kdy hrál a měl by si ji zahrát každý. 
786309
Hele já to všechno beru. Hezky jsi mi to napsal. Ale ten kořen problému je, že na mě to nefunguje. Mě linka s Abby vůbec nebaví, až na ty epický scény. Nechci za ní hrát, nezajímá mě, hra mě nutí se do ní vžít, ale pro mě je vážně příliš pozdě. Její odpuštění a pokoj mě nezajímají, alespoň ne v takovém podání (a jsme zase u toho). Rozjebala Joela golfovou holí (jinak tvůj argument beru, sice ji Joel zachránil tři minuty před tím život, což absolutně nevezme v potaz (leč u dětí frakce, kterou jsme doteď masakrovali ano), ale tak mě jí nechte na konci zabít nebo mi dejte aspoň volbu*:D*). Od první do poslední chvíle ji chci zabít. Hra mě PŘIROZENĚ nedonutila jakkoliv změnit názor.  Vážně si myslíš, že hra nejde s Abby moc na sílu? Dyť je to úplnej Mirek Dušín s bicákama v tý její části. EDIT; mně se smazala polovina komentáře wtf edit2: Já ti děkuju, napsal jsi mi to hezky. Ten problém je, že i když jsem šel do hry znovu v podstatě se znalostí všeho, co jsi napsal (už jsem něco podobného četl / viděl ofc), tak to na mě stejně nefunguje. Na mě prostě ne. Ne v téhle verzi. A jakmile na tebe něco nefunguje, nedá se nic dělat a mohli to tvůrci myslet, jak chtěli. Vždycky když bych se na něco chtěl takhle dívat s cítit to, hra udělá něco, co mě z toho kompletně vytrhne. Opravdu tobě a do_odovi zavidím, protože já to chci i teď cítit jako vy. TLOU budu v srdci nosit napořád a od dvojky jsem čekal to stejné. Nestalo se. Rozumově uznávám, že je to jedna z nejhezčích a nejpropracovanějších (ne charakterově :D) her, co jsem kdy hrál a měl by si ji zahrát každý. 
786290
3 0
reagují: FallenMaia
reagovat
reaguje na: FallenMaia
Díky, tomuto rozumím. Já to v tom nevidím, protože bych si s Abby musel vybudovat nějaký vztah, abych k ní byl empatický. Tzn hraju za Ellie, "prožiju" úvodní tragédii a jdu po Abby. U mě už pak to zpětné vysvětlování nefunguje, protože jsem na ni vysazený. Myslím si, že tvůj pohled bych mohl mít při druhém průchodu, kdy už bych měl jistou empatii z předchozího hraní.
Souhlasím s Godlikem, že by mi to fungovalo mnohem líp, kdyby to začalo jejím šťastným životem, tragédií a nočními můrami a až pak by přišla na řadu hůl. Asi by pak i lépe fungovalo jak hraní za Abby, kdy se jdu pomstít, tak následné hraní za Ellie, kdy se jdu znova pomstít. Tak bych měl prostor přemýšlet nad tím, že jsou obě hnané svými démony a k ničemu to nevede.
Každopádně je super sledovat rozdíl mezi našimi pohledy. Teď vím, co ta hra chtěla říct (nebo minimálně co v tom vidí někdo, kdo je nadšený) a můžu přemýšlet nad tím, jak by to šlo říct tak, aby to v tom viděli "všichni" a ne jen "polovina".
786293
Díky, tomuto rozumím. Já to v tom nevidím, protože bych si s Abby musel vybudovat nějaký vztah, abych k ní byl empatický. Tzn hraju za Ellie, "prožiju" úvodní tragédii a jdu po Abby. U mě už pak to zpětné vysvětlování nefunguje, protože jsem na ni vysazený. Myslím si, že tvůj pohled bych mohl mít při druhém průchodu, kdy už bych měl jistou empatii z předchozího hraní. Souhlasím s Godlikem, že by mi to fungovalo mnohem líp, kdyby to začalo jejím šťastným životem, tragédií a nočními můrami a až pak by přišla na řadu hůl. Asi by pak i lépe fungovalo jak hraní za Abby, kdy se jdu pomstít, tak následné hraní za Ellie, kdy se jdu znova pomstít. Tak bych měl prostor přemýšlet nad tím, že jsou obě hnané svými démony a k ničemu to nevede. Každopádně je super sledovat rozdíl mezi našimi pohledy. Teď vím, co ta hra chtěla říct (nebo minimálně co v tom vidí někdo, kdo je nadšený) a můžu přemýšlet nad tím, jak by to šlo říct tak, aby to v tom viděli "všichni" a ne jen "polovina".
786290
2 0
reagují: FallenMaia
reagovat
reaguje na: Godlike
Prečítal som si ten tvoj dlhý príspevok a mám pár vecí ktoré by som chcel vypichnúť ak teda nevadí. Asi to bude ešte dlhšie ako to tvoje ale tak kto nechce nemusí to čítať, je to len pár mojich postrehov.

Prvá vec a tá ktorú viem na isto je že inak sa tie jednotlivé linky jednotlivých postáv určite prehádzať nedali, ak sa teda bavíme o tom že ten príbeh by zostal nezmenení. Alebo teda samozrejme že dali ale nefungovalo by to tak ako bolo zamýšlané. Čítal som už zopár názorov že najskôr nám mali predstaviť Abby ešte pred tým ako zabije Joela a až potom Ellie alebo že to mali striedať, teda jeden deň za Ellie a jeden za Abby ale tak by to jednoducho nedávalo zmysel ak sa nad tým človek zamyslí, v takom prípade by to museli úplne celé prekopať. Podľa toho čo viem, tak viem že bolo v pláne predstaviť Abby ako žije v Jacksone s Joelom a Ellie ešte pred tým ako zabije Joela, mala s tou svojou skupinou prísť do Jacksonu už dávnejšie a pripojiť sa k tej komunite a chvíľu tam s nimi žiť a až po tom sa malo odohrať to čo sa odohralo v úvode. Tú časť celú vystrihli pretože za prvé by tá hra bola neskutočne dlhá a už takto čo som si všimol kopa ľudí nadávala že je to strašne dlhé a zbytočne a za druhé by to nesedelo k povahe Abby. Pretože celý ten úvod bol hlavne sled niekoľkých zásadných udalostí ktoré sa odohrali rýchlo za sebou a ktoré ani Abby samotná neplánovala, ona napríklad netušila že narazí presne an Joela a jeho brata čo bola naozaj veľká náhoda, pôvodne mala v pláne sa nejak infiltrovať do mesta. Proste využila situáciu že boli všetci traja v srabe a ponúkla Joelovi (cudzincovi ktorého prišla zabiť) útočisko s tým zámerom že ho naláka do pasce a to sa jej podarilo. Hlavne teda preto lebo Tommy sa prezradil a prezradil Joela a taktiež preto lebo nemali kam inam ujsť a kedže ju zachránili tak čakali že jej nejak môžu veriť čo bolo z ich strany asi blbé ale tak každý človek robí chyby hlavne keď je v ohrození života. Čiže Abby nemala ani možnosť spoznať Joela bližšie, žiť prakticky vedľa neho v jednej komunite a vytvoriť si k nemu nejaký vzťah, kedže spolu boli fakt len chvíľu a mala stále v hlave len to prečo vlastne do Jacksonu prišli a teda pomstiť sa za otca, aj cez to že ju Joel zachránil. Ak by sa vývojári držali pôvodného plánu a teda by Abby v Jacksone nejakú dobu žila a spolu s Joelom tam trávila nejaké chvíle určite by to aspoň teda z môjho pohľadu pôsobilo omnoho horšie pretože v takom prípade by z nej fakt bola chladnokrvná vrahyňa ktorá nemá zľutovanie. Pretože keď už dvaja ľudia vedľa seba žijú, prehodia nejaké tie slová, trávia čas v jednej usadlosti, stretávajú sa na ulici a potom jeden druhého zabije brutálnym spôsobom pôsobí to omnoho horšie. Ano vieme ako Abby zabila Joela je to jedna z najbrutálnejších smrtí vo videohrách vôbec. Vieme však aj to že po ňom išla už mnoho rokov, celý čas mala v hlave jeho meno, ten človek ju pripravil o všetko, o otca, o rodinu, rozpadol sa jej vzťah, prišla o zázemie, musela sa pridať ku komunite násilných bláznov ktorí boli vo vojne s ďalšími bláznami pretože inak by zomrela. Ty tvrdíš že ho nelútostne zabila a užívala si každú ranu, ja som ale videl zlomeného človeka ktorý sa uchýlil k násiliu pretože hľadal cestu z tej bolesti ktorá ju deň čo deň trápila, ja som videl slzy v jej očiach a pochopenie že to čo mu urobila jej v jej trápení neuľaví a nič sa tým nezmení, ja som videl že strelila Joela do kolena a spýtala sa ho či vie prečo a on sa jej namiesto toho aby poprosil o milosť vysmial do tváre a dodal že nech to čo najrýchlejšie ukončí nech už to má za sebou, akože ja neviem ale keď sa do nej vcítim a toto mi povie vrah môjho otca ktorý predo mnou leží v kaluži krvi a čaká že ho rýchlo strelím do hlavy aby som to ukončil, tak asi nechcem aby zomrel príliš rýchlo nie?? Ano je to neodpustiteľné a bolo to až príliš kruté ale na rozdiel od kopy iných fanúšikov a milovníkov Joela jej rozumiem, nemyslím to tak že by som sa zachoval rovnako, bože chrán :)) len že chápem prečo sa tak zachovala a v akom bola rozpoložení v ten osudný moment. Hlavne v tej dobe kedy sa to v hre odohralo sme Abby ešte vôbec nepoznali a teda sme ju všetci automaticky znenávideli, to bol zámer autorov, o toto im presne išlo, vyvolať v nás presne tieto emócie. Následne sme dostali do rúk Ellie presne v tom rozpoložení v akom bolo potrebné s ktorou sme sa hnali za zbesilou pomstou a Abby sa na dlhú chvílu odmlčala. Ty tvrdíš že Abby good Ellie bad. Ja si práve myslím pravý opak, v tej hre nieje žiadna dobrá a žiadna zlá postava, príbeh nám ukazuje že nič nieje čiernobiele a každá minca má dve strany, že ten človek o ktorom si od začiatku myslíme že je najväčší hajzel je z inej prepsetkívy len obyčajný človek ktorý prežil veľa zlého a preto koná tak ako koná a naopak ten o ktorom sme si od začiatku mysleli že je dobrák má tiež svoje temné chvíle plné bolesti a plaču. Tak predsa funguje celý svet, keď si do toho pripočítaš ešte apokalypsu ktorá má na ľudí nejaký vplyv tak je to ešte vyostrenejšie. Ani Joel predsa nebol svätuškár a už od začiatku vieme že tiež má za sebou temnú históriu o ktorej nehovorí. Ďalej píšeš že nechápeš prečo zachráni zrovna tie dve decká od Seraphitov, vlastne  jej nepriateľov a že celá tá pasáž za Abby je len random behanie. No ano v niečom máš pravdu, je to len radnom behanie počas ktorého sa ale deje veľmi veľa dôležitých vecí ktoré by nemali uniknúť bystrému oku. Pretože práve v tejto pasáži pochopíme o čom tá hra vlastne je. Od všadiaľ sa ozývajú hlasy že je to obyčajná revenge story s jasným posolstvom "pomsta je zlá", ano na prvý pohľad to presne tak vyzerá lenže celé to má oveľa viac vrstiev a ak odhalíš tú vrchnú tak zistíš že v základe je ten príbeh hlavne o odpustení a o hľadaní pokoja v ľudskej duši. Abby od začiatku hľadá pokoj, nemôže spávať a celý čas je nám behom hry niekoľko krát podsúvané že má nočné mory z ktorých sa v strachu prebúdza nepomôže jej ani tá Joelova smrť, nepomáha jej nič až do doby keď spozná Yaru a Leva a zachráni ich, v ten moment sa nočné mory končia a ona sa prvý krát prebúdza s pokojom. Nie Joelova smrť ale záchrana v podstate nepriateľov jej priniesla pokoj, preto je tam celá tá pasáž za Abby počas ktorej ich spozná a je ochotná pre ich záchranu riskovať všetko dokonca sa preplížiť do nemocnice, prekonať výšky z ktorých má strach a preplávať na ostrov plný nepriateľov aby im pomohla lebo vie že to je to čo mala robiť už dávno. Vďaka Levovi ktorý zasiahol v poslednej chvíli bola dokonca schopná odpustiť Ellie a nechala ich aj s Dinou nažive. Ellie zase naopak nevedela odpustiť Joelovi čo urobil prestala sa s ním baviť, odstrčila ho od seba a správala sa k nemu ako spratek vpodstate až v posledný den pred tým ako zomrel si k nemu znova našla cestu, následne sa hnala za nezmyselnou pomstou aby nakoniec zistila že je vlastne viac ako na Abby nahnevaná sama na seba za to ako sa k Joelovi správala a že musí v prvom rade odpustiť hlavne sama sebe a až potom Abby.

Ak je niekde nejaká nejasnosť kľudne sa pýtajte, pokúsim sa to objasniť, možno som na niečo zabudol alebo sa zle vyjadril.
786290
Prečítal som si ten tvoj dlhý príspevok a mám pár vecí ktoré by som chcel vypichnúť ak teda nevadí. Asi to bude ešte dlhšie ako to tvoje ale tak kto nechce nemusí to čítať, je to len pár mojich postrehov. Prvá vec a tá ktorú viem na isto je že inak sa tie jednotlivé linky jednotlivých postáv určite prehádzať nedali, ak sa teda bavíme o tom že ten príbeh by zostal nezmenení. Alebo teda samozrejme že dali ale nefungovalo by to tak ako bolo zamýšlané. Čítal som už zopár názorov že najskôr nám mali predstaviť Abby ešte pred tým ako zabije Joela a až potom Ellie alebo že to mali striedať, teda jeden deň za Ellie a jeden za Abby ale tak by to jednoducho nedávalo zmysel ak sa nad tým človek zamyslí, v takom prípade by to museli úplne celé prekopať. Podľa toho čo viem, tak viem že bolo v pláne predstaviť Abby ako žije v Jacksone s Joelom a Ellie ešte pred tým ako zabije Joela, mala s tou svojou skupinou prísť do Jacksonu už dávnejšie a pripojiť sa k tej komunite a chvíľu tam s nimi žiť a až po tom sa malo odohrať to čo sa odohralo v úvode. Tú časť celú vystrihli pretože za prvé by tá hra bola neskutočne dlhá a už takto čo som si všimol kopa ľudí nadávala že je to strašne dlhé a zbytočne a za druhé by to nesedelo k povahe Abby. Pretože celý ten úvod bol hlavne sled niekoľkých zásadných udalostí ktoré sa odohrali rýchlo za sebou a ktoré ani Abby samotná neplánovala, ona napríklad netušila že narazí presne an Joela a jeho brata čo bola naozaj veľká náhoda, pôvodne mala v pláne sa nejak infiltrovať do mesta. Proste využila situáciu že boli všetci traja v srabe a ponúkla Joelovi (cudzincovi ktorého prišla zabiť) útočisko s tým zámerom že ho naláka do pasce a to sa jej podarilo. Hlavne teda preto lebo Tommy sa prezradil a prezradil Joela a taktiež preto lebo nemali kam inam ujsť a kedže ju zachránili tak čakali že jej nejak môžu veriť čo bolo z ich strany asi blbé ale tak každý človek robí chyby hlavne keď je v ohrození života. Čiže Abby nemala ani možnosť spoznať Joela bližšie, žiť prakticky vedľa neho v jednej komunite a vytvoriť si k nemu nejaký vzťah, kedže spolu boli fakt len chvíľu a mala stále v hlave len to prečo vlastne do Jacksonu prišli a teda pomstiť sa za otca, aj cez to že ju Joel zachránil. Ak by sa vývojári držali pôvodného plánu a teda by Abby v Jacksone nejakú dobu žila a spolu s Joelom tam trávila nejaké chvíle určite by to aspoň teda z môjho pohľadu pôsobilo omnoho horšie pretože v takom prípade by z nej fakt bola chladnokrvná vrahyňa ktorá nemá zľutovanie. Pretože keď už dvaja ľudia vedľa seba žijú, prehodia nejaké tie slová, trávia čas v jednej usadlosti, stretávajú sa na ulici a potom jeden druhého zabije brutálnym spôsobom pôsobí to omnoho horšie. Ano vieme ako Abby zabila Joela je to jedna z najbrutálnejších smrtí vo videohrách vôbec. Vieme však aj to že po ňom išla už mnoho rokov, celý čas mala v hlave jeho meno, ten človek ju pripravil o všetko, o otca, o rodinu, rozpadol sa jej vzťah, prišla o zázemie, musela sa pridať ku komunite násilných bláznov ktorí boli vo vojne s ďalšími bláznami pretože inak by zomrela. Ty tvrdíš že ho nelútostne zabila a užívala si každú ranu, ja som ale videl zlomeného človeka ktorý sa uchýlil k násiliu pretože hľadal cestu z tej bolesti ktorá ju deň čo deň trápila, ja som videl slzy v jej očiach a pochopenie že to čo mu urobila jej v jej trápení neuľaví a nič sa tým nezmení, ja som videl že strelila Joela do kolena a spýtala sa ho či vie prečo a on sa jej namiesto toho aby poprosil o milosť vysmial do tváre a dodal že nech to čo najrýchlejšie ukončí nech už to má za sebou, akože ja neviem ale keď sa do nej vcítim a toto mi povie vrah môjho otca ktorý predo mnou leží v kaluži krvi a čaká že ho rýchlo strelím do hlavy aby som to ukončil, tak asi nechcem aby zomrel príliš rýchlo nie?? Ano je to neodpustiteľné a bolo to až príliš kruté ale na rozdiel od kopy iných fanúšikov a milovníkov Joela jej rozumiem, nemyslím to tak že by som sa zachoval rovnako, bože chrán *:))* len že chápem prečo sa tak zachovala a v akom bola rozpoložení v ten osudný moment. Hlavne v tej dobe kedy sa to v hre odohralo sme Abby ešte vôbec nepoznali a teda sme ju všetci automaticky znenávideli, to bol zámer autorov, o toto im presne išlo, vyvolať v nás presne tieto emócie. Následne sme dostali do rúk Ellie presne v tom rozpoložení v akom bolo potrebné s ktorou sme sa hnali za zbesilou pomstou a Abby sa na dlhú chvílu odmlčala. Ty tvrdíš že Abby good Ellie bad. Ja si práve myslím pravý opak, v tej hre nieje žiadna dobrá a žiadna zlá postava, príbeh nám ukazuje že nič nieje čiernobiele a každá minca má dve strany, že ten človek o ktorom si od začiatku myslíme že je najväčší hajzel je z inej prepsetkívy len obyčajný človek ktorý prežil veľa zlého a preto koná tak ako koná a naopak ten o ktorom sme si od začiatku mysleli že je dobrák má tiež svoje temné chvíle plné bolesti a plaču. Tak predsa funguje celý svet, keď si do toho pripočítaš ešte apokalypsu ktorá má na ľudí nejaký vplyv tak je to ešte vyostrenejšie. Ani Joel predsa nebol svätuškár a už od začiatku vieme že tiež má za sebou temnú históriu o ktorej nehovorí. Ďalej píšeš že nechápeš prečo zachráni zrovna tie dve decká od Seraphitov, vlastne  jej nepriateľov a že celá tá pasáž za Abby je len random behanie. No ano v niečom máš pravdu, je to len radnom behanie počas ktorého sa ale deje veľmi veľa dôležitých vecí ktoré by nemali uniknúť bystrému oku. Pretože práve v tejto pasáži pochopíme o čom tá hra vlastne je. Od všadiaľ sa ozývajú hlasy že je to obyčajná revenge story s jasným posolstvom "pomsta je zlá", ano na prvý pohľad to presne tak vyzerá lenže celé to má oveľa viac vrstiev a ak odhalíš tú vrchnú tak zistíš že v základe je ten príbeh hlavne o odpustení a o hľadaní pokoja v ľudskej duši. Abby od začiatku hľadá pokoj, nemôže spávať a celý čas je nám behom hry niekoľko krát podsúvané že má nočné mory z ktorých sa v strachu prebúdza nepomôže jej ani tá Joelova smrť, nepomáha jej nič až do doby keď spozná Yaru a Leva a zachráni ich, v ten moment sa nočné mory končia a ona sa prvý krát prebúdza s pokojom. Nie Joelova smrť ale záchrana v podstate nepriateľov jej priniesla pokoj, preto je tam celá tá pasáž za Abby počas ktorej ich spozná a je ochotná pre ich záchranu riskovať všetko dokonca sa preplížiť do nemocnice, prekonať výšky z ktorých má strach a preplávať na ostrov plný nepriateľov aby im pomohla lebo vie že to je to čo mala robiť už dávno. Vďaka Levovi ktorý zasiahol v poslednej chvíli bola dokonca schopná odpustiť Ellie a nechala ich aj s Dinou nažive. Ellie zase naopak nevedela odpustiť Joelovi čo urobil prestala sa s ním baviť, odstrčila ho od seba a správala sa k nemu ako spratek vpodstate až v posledný den pred tým ako zomrel si k nemu znova našla cestu, následne sa hnala za nezmyselnou pomstou aby nakoniec zistila že je vlastne viac ako na Abby nahnevaná sama na seba za to ako sa k Joelovi správala a že musí v prvom rade odpustiť hlavne sama sebe a až potom Abby. Ak je niekde nejaká nejasnosť kľudne sa pýtajte, pokúsim sa to objasniť, možno som na niečo zabudol alebo sa zle vyjadril.
786257
6 -2
reagují: Godlike, Gonzi
reagovat
Mi tak došlo (přítelkyně akorát dohrála), že by Ellie musela zabít vlastně i Leva, protože jinak by zase pokračoval ten kruh násilí. Jenže asi je u mě problém v tom, že bych ho tam s klidem podříz taky.:D
786285
Mi tak došlo (přítelkyně akorát dohrála), že by Ellie musela zabít vlastně i Leva, protože jinak by zase pokračoval ten kruh násilí. Jenže asi je u mě problém v tom, že bych ho tam s klidem podříz taky.*:D*
3 0
reagovat
Jak tak čítam túto diskusiu mám zase chuť si zahrať Last of Us 2. Už po štvrtý krát :)) Sakra ja mám tú hru fakt strašne rád. Druckmann inak nedávno na Twitter písal že majú pre nás kopu prekvapení a že už sa nevie dočkať kedy ich odhalia tak som zvedavý. Čo viem isto tak má prísť nejaká desková hra zo sveta TLOU na ktorej spolupracujú s vydavateľom CMON ktorí majú na svedomí aj karetné God of War. Mám to doma a je to pecka, hlavne teda pre fanúšikov videohry. Čakám ako si poradia s TLOU.
786281
Jak tak čítam túto diskusiu mám zase chuť si zahrať Last of Us 2. Už po štvrtý krát *:))* Sakra ja mám tú hru fakt strašne rád. Druckmann inak nedávno na Twitter písal že majú pre nás kopu prekvapení a že už sa nevie dočkať kedy ich odhalia tak som zvedavý. Čo viem isto tak má prísť nejaká desková hra zo sveta TLOU na ktorej spolupracujú s vydavateľom CMON ktorí majú na svedomí aj karetné God of War. Mám to doma a je to pecka, hlavne teda pre fanúšikov videohry. Čakám ako si poradia s TLOU.
4 -2
reagovat
reaguje na: Godlike
Pak sem hoď odkaz.
786270
Pak sem hoď odkaz.
786268
4 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Měl jsem tu kamaráda, jinak doma taky vůbec nepiju. A ven už se opravdu moc těším. Mě to jinak ani nebaví.

LIFTY knihu jsem napsat vždycky chtěl, ale ne a ne přijít nápad.)
Tak budu alespoň něco málo psát na novém esport webu, který se bude brzy spouštět.
786268
Měl jsem tu kamaráda, jinak doma taky vůbec nepiju. A ven už se opravdu moc těším. Mě to jinak ani nebaví. LIFTY knihu jsem napsat vždycky chtěl, ale ne a ne přijít nápad.) Tak budu alespoň něco málo psát na novém esport webu, který se bude brzy spouštět.
786267
4 0
reagují: do_Od
reagovat
reaguje na: Godlike
Tak to s tim pitim hlavne neprehanej, at nedopadnes takhle :) link

Ja treba hrde hlasim, ze si doma uz dobre pul roku nedam ani sklenku a fakticky od listopadu abstinuju :) Maximalne na silvestra, a to sem si stejne vic jak dve sklenky sampusu nedal. Nikdy sem doma nepil.

Ale az otevrou hospody s tema zatracenejma zahradkama a kvalitni wifinou...
786267
Tak to s tim pitim hlavne neprehanej, at nedopadnes takhle :) https://www.youtube.com/watch?v=YI8ujE4weos Ja treba hrde hlasim, ze si doma uz dobre pul roku nedam ani sklenku a fakticky od listopadu abstinuju :) Maximalne na silvestra, a to sem si stejne vic jak dve sklenky sampusu nedal. Nikdy sem [b]doma[/b] nepil. Ale az otevrou hospody s tema zatracenejma zahradkama a kvalitni wifinou...
786257
4 0
reagují: Godlike
reagovat
reaguje na: Godlike
Taky bych chtěl takto psát, když mám upito, tvl. Takto nedokážu psát ani střízlivý. Zkus se někdy opít jak hovado a napsat knihu, třeba z tebe bude druhý King.:D
S většinou nesouhlasím, ale musím uznale pokyvat hlavou, že na tom něco je.
786265
Taky bych chtěl takto psát, když mám upito, tvl. Takto nedokážu psát ani střízlivý. Zkus se někdy opít jak hovado a napsat knihu, třeba z tebe bude druhý King.*:D* S většinou nesouhlasím, ale musím uznale pokyvat hlavou, že na tom něco je.
786257
4 0
reagovat
Mimochodem přítelkyně je teď v divadle, kde Abby zastřelí Jesseho a Tommyho.
Když pak Abby pronásleduje Ellie, co mi řekne? 

"Já nechci hrát za Abby, proč bych sakra měla jít po Ellie?" 

A to jsem jí nikdy o hře nic neřekl, první díl má za sebou také. 

Ta nucenost je tam imho šílená. Přirozený přerod a pochopení toho, že bych měl teď Ellie vlastně lovit, tam za nás (:D) absolutně není.
786262
Mimochodem přítelkyně je teď v divadle, kde Abby zastřelí Jesseho a Tommyho. Když pak Abby pronásleduje Ellie, co mi řekne?  "Já nechci hrát za Abby, proč bych sakra měla jít po Ellie?"  A to jsem jí nikdy o hře nic neřekl, první díl má za sebou také.  Ta nucenost je tam imho šílená. Přirozený přerod a pochopení toho, že bych měl teď Ellie vlastně lovit, tam za nás (*:D*) absolutně není.
5 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se