Dobře, tak tady nesouhlasím.
Vzhledem k tomu, jakým stylem nám to hra prezentuje (a to jsme zase u mého vlastně hlavního problému), tak Ellie v době, kdy poznáváme Dinu, nechce s Joelem nic mít. Vyrostla a ta otcovská figura už není potřeba. Teď se potřebuje opřít o někoho jiného, tedy o partnerku. Ale přijde mi úplně hrozný, že partnerka je vykreslená jako rádoby cool holka, co občas zavtipkuje, ale jinak se o ní nedovíme vůbec nic. Zjistíme, že Ellie už měla vztah, ale nezjistíme, proč je zamilovaná do Diny, proč je Dina tou, která je tak důležitá. Možná že tam chci až moc, ale právě bez Diny, jako nového důležitého charakteru, je ta hra pro mě až příliš na oko jen obyčejný naučný "film" o tom, že pomsta je špatná. Kvůli tomu na mě v té hře nefunguje skoro nic, protože z Ellie je psychopatické vraždící monstrum, které ale mstí někoho, s kým nechce nic mít. I přesto se ho z našich prvotních dojmů rozhodla z naprosté oddanosti pomstít. My víme proč. Hráli jsme s nimi jedničku. Ale nevíme, proč ho má za debila, i když to samozřejmě tušíme. A tady na mě pak doléhá tíha špatně zasazených flashbacků. Hra mi říká něco, co tuším, strašně pozdě, místo toho aby to vystavěla před tím než Joel umře (to jen teoretizuji, jak by to na mě zafungovalo asi lépe). Vlastně se tu střetává to, že Ellie a hráč jsou jedno a to samé. Oba milujeme Joela, ale na rozdíl od Ellie my s ním neprožili ty další čtyři roky. I tak se ale chceme jednoznačně pomstít a hra nám to okamžitě nabídne. Krvelačná psychopatka, která doteď s Joelem několik let nemluvila. Tušíme, ale explicitně nevíme proč. A pak přijde na řadu Abby, když nás hra podle tebe nechává vychladnout, což dle mého názoru není fyzicky možné. Já jako investovaný hráč nikdy nepřestanu mít chuť Joela pomstít. Na to je linka Abby položena až příliš pozdě - protože před tím mi hra dá dobrých 10 hodin brutálního vraždění v jeho jménu a já si ho nepokrytě užívám. Nikdy mi nebylo ukázáno, že má Abby sklony k tomu, co provedla. Smrt otce je nepopsatelná tragédie a ve světě Last of Us potkal Joela osud, který nevyhnutelně musel. Ale v tom světě také platí určitá živočišná férovost, a to že Joel Abby zachrání a ona ani nehne brvou... kdyby ho alespoň zastřelila (jo, mám s tou golfovou holí docela problém). Naopak poté mám Abby věřit to, že s ní pohnou děti, co jí zachrání, i když jsou to zjizvenci, kteří zabili strašnou spoustu jejich přátel. Ano, rodina to není, ale koncept zůstává (a jak říkám, Joel si prostě umřít zasloužil). Jo, jsou to nejlepší dva charaktery, které nejsou vycucány z prstu jako zbytek (dokonce i Tommy je tu zjednodušen na to stejné, co Ellie, i když se původně snaží ji to rozmluvit) a jo, hnulo by to každým. Ale skoro až mysterizoní karikatura záporáka v prvních 10 hodinách rozjebala člověka golfovou holí a užívala si každou ránu. To jsou Joker levels of magor. Ale jinak je to hodná holka, co hladí pejsky a každému chce pomoci. V její části hry je tak strašně na sílu vykreslená jako best of the best, že jsem se někdy až musel smát. Jasně, Ellie se po smrti rodiny změní v to stejné, ale na rozdíl od Abby uhne stranou. Nechala za sebou Abby při cestě za Joelem tolik mrtvol jako já? Nabídla mi její část hry dostatečně silnou citovou motivaci v tom, ji pochopit? Ano. Ale abych ji nechtěl zabít? Ani náhodou. To je jak kdyby John Wick nezabil Theona za toho psa. Abby neuhnula a ROZJEBALA HO GOLFOVOU HOLÍ kristepane. Proč bych já jako hráč měl uhnout? Kvůli takový kurvě? Proč by to měla být zrovna Ellie, která přišla úplně o všechno? Vždyť já Thanosovi v té jeho šílenosti taky rozumím, ale přes to musí být zastaven. A stálo ho to úplně všechno. Ellie (hráče) rovněž, ale bez toho marnotratného pocitu zadostiučinění, který s násilím přichází. Myslel jsem si, že s odstupem času jak říkáš vychladnu a podruhé to zvládnu lépe. Nestalo se. Proto mi přijde, že flashbacky i Abbyna měly být poházeny jinak, možná se mělo jít i jinou cestou v případě Abby, jejíž cesta je fundamentálně random a jen se přimotává do různých situací okolního světa. Raději bych viděl více do detailu její osud před Jacksonem než po něm. Ale tam se nám bohužel museli spojit dvě linky dohromady a asi posté nám říct, že pomsta je špatná. Hrozně dvojrozměrně. Abby good, Ellie bad. A já bych na to byl ochotný přistoupit, kdyby mi to hra podala jinak. Nejsem scenárista ani režisér, ale když mě něco, co by mě mělo zasáhnout, úplně mine, tak musí být něco špatně. A já nemám důvod věřit, že u mě, když jsem u TLOU několikrát ronil slzy. Kvůli čemu? Kvůli postavám. Kvůli tomu, čím si procházeli a jak se s tím vyrovnávali. Hlavní nebo vedlejší (vzpomeň na otce se synem v domečku, jsou s náma ani ne 10 % hry a hnou hráčem víc než kdokoliv z nových postav tady).
Já mám trochu upito a cítím, že se mi motají texty, tak snad jsem to vůbec napsal srozumitelně. Mohl bych i nadále pokračovat, ale už teď jsem napsal menší povídku a hádám, že to bude lepší někde u piva, až to půjde. A že mě pošleš kamarádsky do prdele mi vůbec nevadí, naopak. Proč já se až příliš osobně ohradil byl důvod povyšování se.
reaguje na:
do_Od
786257
Dobře, tak tady nesouhlasím.
Vzhledem k tomu, jakým stylem nám to hra prezentuje (a to jsme zase u mého vlastně hlavního problému), tak Ellie v době, kdy poznáváme Dinu, nechce s Joelem nic mít. Vyrostla a ta otcovská figura už není potřeba. Teď se potřebuje opřít o někoho jiného, tedy o partnerku. Ale přijde mi úplně hrozný, že partnerka je vykreslená jako rádoby cool holka, co občas zavtipkuje, ale jinak se o ní nedovíme vůbec nic. Zjistíme, že Ellie už měla vztah, ale nezjistíme, proč je zamilovaná do Diny, proč je Dina tou, která je tak důležitá. Možná že tam chci až moc, ale právě bez Diny, jako nového důležitého charakteru, je ta hra pro mě až příliš na oko jen obyčejný naučný "film" o tom, že pomsta je špatná. Kvůli tomu na mě v té hře nefunguje skoro nic, protože z Ellie je psychopatické vraždící monstrum, které ale mstí někoho, s kým nechce nic mít. I přesto se ho z našich prvotních dojmů rozhodla z naprosté oddanosti pomstít. My víme proč. Hráli jsme s nimi jedničku. Ale nevíme, proč ho má za debila, i když to samozřejmě tušíme. A tady na mě pak doléhá tíha špatně zasazených flashbacků. Hra mi říká něco, co tuším, strašně pozdě, místo toho aby to vystavěla před tím než Joel umře (to jen teoretizuji, jak by to na mě zafungovalo asi lépe). Vlastně se tu střetává to, že Ellie a hráč jsou jedno a to samé. Oba milujeme Joela, ale na rozdíl od Ellie my s ním neprožili ty další čtyři roky. I tak se ale chceme jednoznačně pomstít a hra nám to okamžitě nabídne. Krvelačná psychopatka, která doteď s Joelem několik let nemluvila. Tušíme, ale explicitně nevíme proč. A pak přijde na řadu Abby, když nás hra podle tebe nechává vychladnout, což dle mého názoru není fyzicky možné. Já jako investovaný hráč nikdy nepřestanu mít chuť Joela pomstít. Na to je linka Abby položena až příliš pozdě - protože před tím mi hra dá dobrých 10 hodin brutálního vraždění v jeho jménu a já si ho nepokrytě užívám. Nikdy mi nebylo ukázáno, že má Abby sklony k tomu, co provedla. Smrt otce je nepopsatelná tragédie a ve světě Last of Us potkal Joela osud, který nevyhnutelně musel. Ale v tom světě také platí určitá živočišná férovost, a to že Joel Abby zachrání a ona ani nehne brvou... kdyby ho alespoň zastřelila (jo, mám s tou golfovou holí docela problém). Naopak poté mám Abby věřit to, že s ní pohnou děti, co jí zachrání, i když jsou to zjizvenci, kteří zabili strašnou spoustu jejich přátel. Ano, rodina to není, ale koncept zůstává (a jak říkám, Joel si prostě umřít zasloužil). Jo, jsou to nejlepší dva charaktery, které nejsou vycucány z prstu jako zbytek (dokonce i Tommy je tu zjednodušen na to stejné, co Ellie, i když se původně snaží ji to rozmluvit) a jo, hnulo by to každým. Ale skoro až mysterizoní karikatura záporáka v prvních 10 hodinách rozjebala člověka golfovou holí a užívala si každou ránu. To jsou Joker levels of magor. Ale jinak je to hodná holka, co hladí pejsky a každému chce pomoci. V její části hry je tak strašně na sílu vykreslená jako best of the best, že jsem se někdy až musel smát. Jasně, Ellie se po smrti rodiny změní v to stejné, ale na rozdíl od Abby uhne stranou. Nechala za sebou Abby při cestě za Joelem tolik mrtvol jako já? Nabídla mi její část hry dostatečně silnou citovou motivaci v tom, ji pochopit? Ano. Ale abych ji nechtěl zabít? Ani náhodou. To je jak kdyby John Wick nezabil Theona za toho psa. Abby neuhnula a ROZJEBALA HO GOLFOVOU HOLÍ kristepane. Proč bych já jako hráč měl uhnout? Kvůli takový kurvě? Proč by to měla být zrovna Ellie, která přišla úplně o všechno? Vždyť já Thanosovi v té jeho šílenosti taky rozumím, ale přes to musí být zastaven. A stálo ho to úplně všechno. Ellie (hráče) rovněž, ale bez toho marnotratného pocitu zadostiučinění, který s násilím přichází. Myslel jsem si, že s odstupem času jak říkáš vychladnu a podruhé to zvládnu lépe. Nestalo se. Proto mi přijde, že flashbacky i Abbyna měly být poházeny jinak, možná se mělo jít i jinou cestou v případě Abby, jejíž cesta je fundamentálně random a jen se přimotává do různých situací okolního světa. Raději bych viděl více do detailu její osud před Jacksonem než po něm. Ale tam se nám bohužel museli spojit dvě linky dohromady a asi posté nám říct, že pomsta je špatná. Hrozně dvojrozměrně. Abby good, Ellie bad. A já bych na to byl ochotný přistoupit, kdyby mi to hra podala jinak. Nejsem scenárista ani režisér, ale když mě něco, co by mě mělo zasáhnout, úplně mine, tak musí být něco špatně. A já nemám důvod věřit, že u mě, když jsem u TLOU několikrát ronil slzy. Kvůli čemu? Kvůli postavám. Kvůli tomu, čím si procházeli a jak se s tím vyrovnávali. Hlavní nebo vedlejší (vzpomeň na otce se synem v domečku, jsou s náma ani ne 10 % hry a hnou hráčem víc než kdokoliv z nových postav tady).
Já mám trochu upito a cítím, že se mi motají texty, tak snad jsem to vůbec napsal srozumitelně. Mohl bych i nadále pokračovat, ale už teď jsem napsal menší povídku a hádám, že to bude lepší někde u piva, až to půjde. A že mě pošleš kamarádsky do prdele mi vůbec nevadí, naopak. Proč já se až příliš osobně ohradil byl důvod povyšování se.
786249
reagovat
|