Cyberpunk po 20 hodinách
Příběh je zatím luxusní, jsem někde v půlce, a fakt klobouk dolů nad tou komplexitou. Nechci hodnotit zvlášť hlavní dějovou linku a ty vedlejší, snažím se to brát dohromady jako celek. Prostě si "vytvářím" příběh mé postavy tak jak postupně procházím Night City, potkávám další postavy, seznamuju se, občas to proložím zakázkou, ze začátku to byly jen kšefty, teď se víc angažuju a hodně to na mě funguje, zejména v momentech kdy vedlejší úkoly ovlivňují to "hlavní dění".
Po grafické stránce je to na PS5 nádhera. Přes den se mi teda město líbí víc než v noci, v noci zase vyniknou ty nascriptované scény, kdy mě hra záměrně někam zavede (třeba útěk skrz poušť za bouřky) a tvůrci naschvál vytáhnou nějaký luxusní záběry. Krása je ale i v detailech - lidské tváře, zbraně, tmavé uličky, výzdoba bytů, designovat každý kousek toho obřího světa muselo stát enormní úsilí.
Gunplay je OK, není to žádná tragédie, ale dojem z přelomového hraní u toho rozhodně nepociťuji. Nicméně teprve se začínám poohlížet po výrobě konkrétních zbraní, shánění konkrétních vylepšení atd., takže počítám, že na nějaký pěkný věci ještě narazím. Hacky jsou docela nuda, ale zase užitečná. Ovšem přístup k technologii jako takové má ta hra vynikající, vyšetřovací mód v kybervizích, předávání informací na čipech, ovládaní kamer, vozidel, vlaků, vznášedel atd., opravdu se přitom cítím přesunutej do budoucnosti.
Rozvržení města je na můj vkus možná až moc ambiciózní? Když to srovnám s GTA V, ale klidně i třetím Zaklínačem, tak zatímco v obou předchozích hrách jsem pokaždé věděl, kde se nacházím, kudy se kam nejrychleji dostanu, a na mapě bylo vše primitivně jasné, tady používám rychlé cestování od questu ke questu víc než bych si přál. Některé úseky města už mi začínají být povědomé, jinak je pro mě ale zatím nemožné si cokoliv zapamatovat. A to se docela rád projíždím. (Sidenote, ze samotné dopravy jsem hodně zklamanej, asi nejhorší aspekt celé hry, působí mrtvolně, není ani trochu reaktivní, jestli mě něco vytrhává ze zážitku, tak je to pokaždé jízda autem nebo motorkou).
To mě přivádí k technické stránce. Ne, no. Ta hra fakt neměla vycházet ještě tak rok, dokud neodstraní ne všechny bugy, ale aspoň ty největší a nejhorší jako pády, místy hloupou AI záporáků, nepoladí dopravu, nekliknutelný předměty, chybné ukládání do cloudu a obecně ty game-breaking věci, kvůli kterým musím otravně restartovat. Té hře to strašně ubližuje. A to nemluvím o faktu, že to slíbili na PS4 a tam to bylo nehratelné. Ale to už tady nemá smysl znova rozebírat.
Každopádně u mě zatím převládá nadšení, a fakt doufám, že v tom ještě tak dvacet hodin strávím, než se přesunu k něčemu dalšímu. Další přání pak je, aby chystaný DLCčka vyšly v prvotřídní technické kvalitě a naložily mi aspoň stejně tak příběhového obsahu, jako obě rozšíření třetího Zaklínače. Ta hra si to zaslouží.
Jinak poslední věc, čekal jsem, že to potáhnu s Judy, už jen protože to je na první pohled můj jasnej typ. Nicméně pak se V. seznámil s Panam, no, a byť to je zase přesný opak mého typu té chemii moc nešlo odolat. Než jsem se tak naděl sedím s ní v tanku a... well. Tenhle herní moment budu mít v hlavě dlouho.
reagují:
l-e-t-o
|
reagovat
|