Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum HRY

příspěvky 4961 - 4980 Napsat příspěvek
Ľudské oko dokáže zachytiť 250-500 fps v závislosti od druhu svetla. To je maximum pri ideálnych podmienkach.
760503
Ľudské oko dokáže zachytiť 250-500 fps v závislosti od druhu svetla. To je maximum pri ideálnych podmienkach.
1 -1
reagovat

Lidské oko a snímková frekvence

Běžně se uvádí 60-80 "fps" na oko, ve skutečnosti je to malinko složitější.
Sítnice nevnímá v nějaké obnovovací frekvenci, ale reaguje na změnu. Tj třeba ve tmě/v šeru, ovšem taky při oslepujícím světle, je "rychlost" podstatně menší, protože se zase zvýší/sníží citlivost zraku. A naopak při ideálním množství je rychlost vjemu nejvyšší. Velkou roli hraje i věk, děti mají mnohem vyšší ostrost vidění, k čemuž dopomáhá i ta rychlost vjemu.
Lidský zrak a jeho kvalitu pak ovlivňuje hydratace očnice, množství a typ vnímaného světla, stáří jedince, oční vady, vzdálenost sledovaného předmětu a řada jiných faktorů.
 120/240 atd fps lidský zrak neregistruje v tom smyslu, že by postřehl rozdíl v samotné plynulosti. Postřehne ale konzistenci vylučovaného světla (víc fps neznamená víc addidas, ale méně unavené oči) a rychlost vjemu jako takového. A samozřejmně 120 a víc fps monitory dovolují i plynulejší vykreslovaní a práci na samotné HW úrovni...
Pokud jde čistě o vizuální vjem, je to pak na vkusu každého jedince a negeneralizoval bych to. Vidět to ale jde, to je jednoduše fakt.
760500
Běžně se uvádí 60-80 "fps" na oko, ve skutečnosti je to malinko složitější. Sítnice nevnímá v nějaké obnovovací frekvenci, ale reaguje na změnu. Tj třeba ve tmě/v šeru, ovšem taky při oslepujícím světle, je "rychlost" podstatně menší, protože se zase zvýší/sníží citlivost zraku. A naopak při ideálním množství je rychlost vjemu nejvyšší. Velkou roli hraje i věk, děti mají mnohem vyšší ostrost vidění, k čemuž dopomáhá i ta rychlost vjemu. Lidský zrak a jeho kvalitu pak ovlivňuje hydratace očnice, množství a typ vnímaného světla, stáří jedince, oční vady, vzdálenost sledovaného předmětu a řada jiných faktorů.  120/240 atd fps lidský zrak neregistruje v tom smyslu, že by postřehl rozdíl v samotné plynulosti. Postřehne ale konzistenci vylučovaného světla (víc fps neznamená víc addidas, ale méně unavené oči) a rychlost vjemu jako takového. A samozřejmně 120 a víc fps monitory dovolují i plynulejší vykreslovaní a práci na samotné HW úrovni... Pokud jde čistě o vizuální vjem, je to pak na vkusu každého jedince a negeneralizoval bych to. Vidět to ale jde, to je jednoduše fakt.
Lidské oko a snímková frekvence
4 -1
reagovat
reaguje na: Godlike
Tak to závidím. :D:o
760499
Tak to závidím. *:D**:o*
760498
1 0
reagovat
reaguje na: Cinefil
Jo. Nicmene jestli to myslis dohromady, tak 144 fps na 4k monitoru v podstate neudelas.:D

Ale jestli jako 144hz monitor a 4k telku, tak to pak rozhodne. Momentalne nic vic v podstate neni potreba, pokud to nepotrebujes napr. k praci. 

Mam 1440p IPS monitor, 144 hz, protoze jsem chtel zmenu od TNka, a protoze mam zbytek PC, ktery mi to i na tohle rozliseni utahne. Jinak bych urcite poridil FullHD 240hz TN panel, protoze koneckoncu proc ne. S mym vybavenim bych se na 240 fps dostal vsude, kde potrebuju a zbytek by mi jel alespon na tech 144 +-.:D
760498
Jo. Nicmene jestli to myslis dohromady, tak 144 fps na 4k monitoru v podstate neudelas.*:D* Ale jestli jako 144hz monitor a 4k telku, tak to pak rozhodne. Momentalne nic vic v podstate neni potreba, pokud to nepotrebujes napr. k praci.  Mam 1440p IPS monitor, 144 hz, protoze jsem chtel zmenu od TNka, a protoze mam zbytek PC, ktery mi to i na tohle rozliseni utahne. Jinak bych urcite poridil FullHD 240hz TN panel, protoze koneckoncu proc ne. S mym vybavenim bych se na 240 fps dostal vsude, kde potrebuju a zbytek by mi jel alespon na tech 144 +-.*:D*
760497
2 -1
reagují: Cinefil
reagovat
reaguje na: Godlike
144 hz a 4k je ideální luxus (porád dost mastný), který by mi bohatě stačil. Víc nic. Smysl mají už max. větší a větší monitory a tv, ale i tam se to brzo zastaví.
760497
144 hz a 4k je ideální luxus (porád dost mastný), který by mi bohatě stačil. Víc nic. Smysl mají už max. větší a větší monitory a tv, ale i tam se to brzo zastaví.
760495
0 0
reagují: Godlike
reagovat
reaguje na: Cinefil
To netusim, ale presne tohle se rikalo i u skoku ze 60hz.:D
Navic kolem 240hz rozhodne neni takove halo. Kdyz to myslis s hranim na PC vazne, potrebujes 144hz monitor. Kompletne ti to zmeni zazitek. 240 hz je momentalne luxus, na ktery v mnoha pripadech ani HW nedosahnes, obzvlast pokud chces plne detaily.
760495
To netusim, ale presne tohle se rikalo i u skoku ze 60hz.*:D* Navic kolem 240hz rozhodne neni takove halo. Kdyz to myslis s hranim na PC vazne, potrebujes 144hz monitor. Kompletne ti to zmeni zazitek. 240 hz je momentalne luxus, na ktery v mnoha pripadech ani HW nedosahnes, obzvlast pokud chces plne detaily.
760493
3 -1
reagují: Cinefil
reagovat
To byl samozřejmě vtip ;) jinak viz Godlike. Ty rozdíly jsou obří a zbytečný hype to fakt není. U lidí jako ty člověk nikdy neví, kdo trollí a kdo chce jen vyvolat kvalitní diskuzi. Ty jsi tak nějak na hraně, ale pushuješ to dost aktivně.
760494
To byl samozřejmě vtip *;)* jinak viz Godlike. Ty rozdíly jsou obří a zbytečný hype to fakt není. U lidí jako ty člověk nikdy neví, kdo trollí a kdo chce jen vyvolat kvalitní diskuzi. Ty jsi tak nějak na hraně, ale pushuješ to dost aktivně.
760490
7 0
reagovat
Myslím ale, že 240 Hz je maximum, co lidské oko zvládá pochytit (přesně nevím na kolik jednou naše oči) a víc už je k ničemu. 

Stejně je to i u 4K vs 8K, kde podle průzkumu jen pár lidí rozeznalo rozdíl (mohla to být jen náhoda) mezi těmito rozlišením. Navíc kolik dostupného 4K obsahu dnes je? Tolik zase ne.

Vývojáři si jedou čistě na marketing a asi nechápou, že se lidské tělo nevyvíjí tak rychle. K tomu navíc zatěžují virtuální svět - na čem chcete ukládat a streamovat 8K obsah?
760493
Myslím ale, že 240 Hz je maximum, co lidské oko zvládá pochytit (přesně nevím na kolik jednou naše oči) a víc už je k ničemu.  Stejně je to i u 4K vs 8K, kde podle průzkumu jen pár lidí rozeznalo rozdíl (mohla to být jen náhoda) mezi těmito rozlišením. Navíc kolik dostupného 4K obsahu dnes je? Tolik zase ne. Vývojáři si jedou čistě na marketing a asi nechápou, že se lidské tělo nevyvíjí tak rychle. K tomu navíc zatěžují virtuální svět - na čem chcete ukládat a streamovat 8K obsah?
2 0
reagují: Godlike
reagovat
Nemyslime, to je proste pravda. Obzvlaste u kompetetivnich her. U rychlych FPS, kde zalezi na kazdem pohybu to pak plati dvojnasob. Ber to zjednodusene tak, ze cim vic FPS a na to pripraveny monitor mas, tim plynulejsi obraz vidis. Pohyb, animace, mene ghostingu atd. Vetsina profiku dneska hraje na FullHD TN monitorech s 240 Hz. Ten skok oproti 60 -> 144 neni tak znatelny, ale je tam taky. Myslim, ze Samsung ted prisel s prvnim IPSkem se 1440p rozlisenim a moznosti 240 Hz. Jenze to abys rozslapal a skutecne tech 240 FPS na poradne detaily ziskal, potrebujes ty pocitace tak tri.:D

Rozdil mezi 60 Hz a 144 Hz monitorem poznas i ve Windowsech, jednoduse na kurzoru mysi. Kdyz se pak vratis na monitor, ktery tohle nezvlada, prijde ti, ze se obraz trha.

Myslel jsem, ze dneska uz je tohle u her zakladni znalost. Snad takhle hodne zjednodusene receno staci. Jsem na pracovnim PC, pak jeste Editnu link na video od Nvidie, ktere to hezky ukazuje.
760492
Nemyslime, to je proste pravda. Obzvlaste u kompetetivnich her. U rychlych FPS, kde zalezi na kazdem pohybu to pak plati dvojnasob. Ber to zjednodusene tak, ze cim vic FPS a na to pripraveny monitor mas, tim plynulejsi obraz vidis. Pohyb, animace, mene ghostingu atd. Vetsina profiku dneska hraje na FullHD TN monitorech s 240 Hz. Ten skok oproti 60 -> 144 neni tak znatelny, ale je tam taky. Myslim, ze Samsung ted prisel s prvnim IPSkem se 1440p rozlisenim a moznosti 240 Hz. Jenze to abys rozslapal a skutecne tech 240 FPS na poradne detaily ziskal, potrebujes ty pocitace tak tri.*:D* Rozdil mezi 60 Hz a 144 Hz monitorem poznas i ve Windowsech, jednoduse na kurzoru mysi. Kdyz se pak vratis na monitor, ktery tohle nezvlada, prijde ti, ze se obraz trha. Myslel jsem, ze dneska uz je tohle u her zakladni znalost. Snad takhle hodne zjednodusene receno staci. Jsem na pracovnim PC, pak jeste Editnu link na video od Nvidie, ktere to hezky ukazuje.
760489
7 -2
reagovat
reaguje na: SteKi
Nn, ještě jeden - lidské oči nevidí víc jak 16GB RAM
760488
Nn, ještě jeden - lidské oči nevidí víc jak 16GB RAM
760486
5 0
reagovat
Ak nemáš prostriedky na dosť silné PC aby si mohol hrať hry vo viac ako 60 fps, mohol by si sa začať cítiť deprimovaný. To je tak jediný reálny medicínsky problém, ktorý ma napadá. 
760486
Ak nemáš prostriedky na dosť silné PC aby si mohol hrať hry vo viac ako 60 fps, mohol by si sa začať cítiť deprimovaný. To je tak jediný reálny medicínsky problém, ktorý ma napadá. 
760480
6 0
reagují: Snipsley
reagovat
V roce 2005 jsem hrával CoD2 MP na 250 FPS a o dva roky později Modern Warfare MP na 125 FPS a zvládal jsem to líp než dost. :D
760484
V roce 2005 jsem hrával CoD2 MP na 250 FPS a o dva roky později Modern Warfare MP na 125 FPS a zvládal jsem to líp než dost. *:D*
1 0
reagovat
Vizuálně (a pocitově) ti rozumím (ale podepisuju KARLOSe). Každopádně technologicky tomu tak není - ostatně na to vesele navázali s ... Crysis ;)
760329
Vizuálně (a pocitově) ti rozumím (ale podepisuju KARLOSe). Každopádně technologicky tomu tak není - ostatně na to vesele navázali s ... Crysis *;)*
760317
1 -1
reagovat
Imo se ti i zdá kvůli celkovému vizuálnímu pojetí. Patelkové barvičky vs dnes velmi módní desaturované barvy...
760320
Imo se ti i zdá kvůli celkovému vizuálnímu pojetí. Patelkové barvičky vs dnes velmi módní desaturované barvy...
760317
3 -1
reagovat
Ano i ne. FC má technologicky mnohem blíže k "dnešním" hrám. HL2 je vrchol předchozí "generace". Chápu jak to myslíš, protože HL2 často vypadá konzistentněji a vymazleněji, než mnoho novějších her. Dělá to právě protože nemá některé pokročilejší techniky, má extrémně jednoduché 3D modely a technologický rozpočet využívá hlavně na vyšší rozlišení fototextur. Zbytek srovnání je pak dost zkreslený rozměrem herní plochy, protože HL2 je mnohem lineárnější.
Jinak bych technologicky vyzdvihl spíše Doom 3: link Protože přišel s masivním využitím bumpmappingu a dynamickým osvětlením, díky čemuž vypadá (obvzláště z dnešního pohledu) mnohem nověji než HL2.
Viz co o tom říká John Carmack: link .
760262
Ano i ne. FC má technologicky mnohem blíže k "dnešním" hrám. HL2 je vrchol předchozí "generace". Chápu jak to myslíš, protože HL2 často vypadá konzistentněji a vymazleněji, než mnoho novějších her. Dělá to právě protože nemá některé pokročilejší techniky, má extrémně jednoduché 3D modely a technologický rozpočet využívá hlavně na vyšší rozlišení fototextur. Zbytek srovnání je pak dost zkreslený rozměrem herní plochy, protože HL2 je mnohem lineárnější. Jinak bych technologicky vyzdvihl spíše Doom 3: https://youtu.be/u0r5sJlaNu8?t=85 Protože přišel s masivním využitím bumpmappingu a dynamickým osvětlením, díky čemuž vypadá (obvzláště z dnešního pohledu) mnohem nověji než HL2. Viz co o tom říká John Carmack: https://youtu.be/80guchXqz14?t=45 .
760256
4 -1
reagovat
Ja uz taky dohral remaster a stalo to za to :) 
760190
Ja uz taky dohral remaster a stalo to za to *:)* 
2 0
reagovat
reaguje na: xxendxx
Ano bohužel optimalizace je otřesná. Hra načítá celou mapu a hltí RAM nekompripomanými HD textury. Ale aspoň v ukázkách a misích to působí skvostně. ;)
760182
Ano bohužel optimalizace je otřesná. Hra načítá celou mapu a hltí RAM nekompripomanými HD textury. Ale aspoň v ukázkách a misích to působí skvostně. *;)*
760151
2 -1
reagovat
Já se teď spíš těším , jak se postoj spousty lidí co mají jako nejočekávanější hru Cyberpunk 2077 změní po tom, co se tvůrci odmítli zapojit do BLM. :)
760175
Já se teď spíš těším , jak se postoj spousty lidí co mají jako nejočekávanější hru Cyberpunk 2077 změní po tom, co se tvůrci odmítli zapojit do BLM. *:)*
1 -7
reagovat
reaguje na: xxendxx
Tak engine je starý a pokud na to není stavěný, tak to do něj "zadarmo" nenarveš. Každopádně podle mě původní hra vypadá staře ale dobře (podobně třeba jako half life 2) a tenhle mód zlepšuje ty klíčové věci (dohlednost, kvalita modelů a textur). Když to srovnám s Vice City (stejný rok) tak mafia odolala zubu času imho mnohem líp.
760174
Tak engine je starý a pokud na to není stavěný, tak to do něj "zadarmo" nenarveš. Každopádně podle mě původní hra vypadá staře ale dobře (podobně třeba jako half life 2) a tenhle mód zlepšuje ty klíčové věci (dohlednost, kvalita modelů a textur). Když to srovnám s Vice City (stejný rok) tak mafia odolala zubu času imho mnohem líp.
760151
5 -1
reagovat
reaguje na: Cinefil
ten HD mod do jednicky je taaaaaak straaaaasneeeeee zabrzdenej, ze se to neda poradne hrat ani na kompu, kterej si maže Crysis na chleba.... a porad to s nim vypada jak neco, co uteklo ze 486ky
760151
ten HD mod do jednicky je taaaaaak straaaaasneeeeee zabrzdenej, ze se to neda poradne hrat ani na kompu, kterej si maže Crysis na chleba.... a porad to s nim vypada jak neco, co uteklo ze 486ky
760146
1 0
reagují: Cinefil, Gonzi
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se