Úvod: Na tohle jsem se chystal dlouho, jelikož jsem to kroměkina viděl jen (milionkrát) v DVD nebo TV kvalitě. A ne, nesledoval jsem televizní maraton, ale díky němu jsem se k tomu donutil. Možná je pro někoho zbytečné se rozepisovat o nejméně 8 let (!) starém filmu. Pointa je si připomenout jak málo nebo vůbec tohle dílo zestárlo a jak daleko za sebou nechává konkurenci.
Batman začíná
Jednoznačně nejdůležitější Nolanův zářez v jeho kariéře. Bez něj by totiž nebyl Temný rytíř a on sám by dost možná zůstal u středně rozpočtových projektů. Celá hodina je zaměřená na Bruce Wayna, aby vytvořila lidský pohled na jeho postavu a z Batmana udělala symbol. Pravým hrdinou byl vždy člověk se srdcem bez super schopností. Díky tomu se to může tvářit jako krimi-thriller zasazený do kterékoliv doby. Hned od první scény vytahuje Nolan dokonale rychlé až klipové vyprávění, v kterém je stále snadné se orientovat za doprovodu nejlepšího komiksového soundtracku všech dob. Nolan tu zasadil základy trilogie tak pevně, jak jen hluboko sahají základy Waynova sídla do batmanovy jeskyně. Pokud něco vypíchnout, jsou to záporáci, jenž nemohli dostat tolik prostoru. Dorovnává to však obdivuhodný casting skládající se z dříve či později oscarových herců. Jeden z nejlepších startů trilogie/ságy!
10/10
Temný rytíř
Takhle precizní přístup ke komiksové látce tu nikdy nebyl a znovunikdy nebude. Nolan překonal sám sebe, aby natočil nejkultovnější batmanův film, který nikdy nezestárne díky úchvatné kameře, 30 minut IMAXu, zimomravkového soundtracku, Heatha Ledgeraa minimum CGI. Neustále se šlape na plyn, a to i v dialozích, které střídá akce korunovaná nezapomenutelnou noční honičkou centrem Gothamu a scéna s trajekty. Nolan znovu dokazuje, že je jedním z nejdynamičtějších vypravěčů své doby a díky tomu je celý 2,5h film jako skvěle sestříhaný trailer. Bruce Wayne ve skutečnosti bojuje sám se sebou než s Jokerem. Tomu jde o to, aby srazil Batmana a Harveyho Denta na zem jako poslední naději pro Gotham. Jeho plán je dotažený do nejmenší drobnosti, přesně ví, jak bude jeho protějšek jednat a díky tomu je vždy o několik kroků napřed, aby v závěru doplatil na podcenění dobrých občanů města. Tady je moc dobře vidět, proč je Joker jeden z nejlepší padouchůvšech dob. "Just a dog chasing a car." Aaron Eckhart si tu bez pochyb střihlnejlepší roli v kariéře, no a o samotném Ledgerovi bylo napsáno víc než dost. Meggie Gyllenhaal byla skvělý castingový change, i když mi Holms nijak nevadila, a Oldman dostává konečně víc prostoru. Nolan dosáhl komiksového vrcholu během 2 filmů.
10/10
Temný rytíř povstal
Bez pochyb jedno z nejlepší a nejvelkolepějších završenítrilogie vůbec. Bohužel Nolan už němohl překonat sám sebe a jít o stupeň níž je pro někoho zklamání. Oproti Temnému rytíři zpočátku ztrácí tempo, které se naštěstí vrací v epické záchraně města. Neobvykle sledujeme zlomeného Batmana, který na plné čáře prohrál boj před, ve všech ohledech, silnějším Banem, který doslova zlomil ducha Gothamu, aby jej uvrhl do zatracení. Znovu se pracuje se symbolikou a psychologií, díky čemuž dostává záporák, i přes průhledný plán, větší hloubku. Ovšem je jediný, komu se to podaří a my si můžeme vychutnat, jak se město noří do temnoty a beznaděje. Nolan si možná ukousl větší sousto v podobě hromady nových postav, ale vzhledem k tomu, že jsou všechny znovu bravurně obsazené, není důvod mu to dávat za zlé. Hudba je do třetice epická a dělá z napínavé scény hotový nervák. To vše zaznamenané na 70 minut IMAX záběrů, které ve druhé polovině podtrhují velkolepost celého díla. Aneb scény, které se obvykle topí v CGI bordelu nahrazují živí herci, výbuchy, lokace a rekvizity. Trochu škoda samotného souboje s Banem a plot twistu. Tady vyplouvají režisérovy rezervy a nutnost šokovat. Přesto bude celá trilogie dozrávat jako víno, jelikož nemusí trpět na technologii své doby. Ba naopak si bere to nesmrtelné.
10/10
Maraton Temného rytíře
754072
[i]Úvod: Na tohle jsem se chystal dlouho, jelikož jsem to kroměkina viděl jen (milionkrát) v DVD nebo TV kvalitě. A ne, nesledoval jsem televizní maraton, ale díky němu jsem se k tomu donutil. Možná je pro někoho zbytečné se rozepisovat o nejméně 8 let (!) starém filmu. Pointa je si připomenout jak málo nebo vůbec tohle dílo zestárlo a jak daleko za sebou nechává konkurenci.
[/i]
[b]Batman začíná
[/b]Jednoznačně nejdůležitější Nolanův zářez v jeho kariéře. Bez něj by totiž nebyl Temný rytíř a on sám by dost možná zůstal u středně rozpočtových projektů. Celá hodina je zaměřená na Bruce Wayna, aby vytvořila lidský pohled na jeho postavu a z Batmana udělala symbol. Pravým hrdinou byl vždy člověk se srdcem bez super schopností. Díky tomu se to může tvářit jako krimi-thriller zasazený do kterékoliv doby. Hned od první scény vytahuje Nolan dokonale rychlé až klipové vyprávění, v kterém je stále snadné se orientovat za doprovodu nejlepšího komiksového soundtracku všech dob. Nolan tu zasadil základy trilogie tak pevně, jak jen hluboko sahají základy Waynova sídla do batmanovy jeskyně. Pokud něco vypíchnout, jsou to záporáci, jenž nemohli dostat tolik prostoru. Dorovnává to však obdivuhodný casting skládající se z dříve či později oscarových herců. Jeden z nejlepších startů trilogie/ságy!
[b]10/10
Temný rytíř[/b]
Takhle precizní přístup ke komiksové látce tu nikdy nebyl a znovunikdy nebude. Nolan překonal sám sebe, aby natočil nejkultovnější batmanův film, který nikdy nezestárne díky úchvatné kameře, 30 minut IMAXu, [i]zimomravkového[/i] soundtracku, Heatha Ledgeraa minimum CGI. Neustále se šlape na plyn, a to i v dialozích, které střídá akce korunovaná nezapomenutelnou noční honičkou centrem Gothamu a scéna s trajekty. Nolan znovu dokazuje, že je jedním z nejdynamičtějších vypravěčů své doby a díky tomu je celý 2,5h film jako skvěle sestříhaný trailer. Bruce Wayne ve skutečnosti bojuje sám se sebou než s Jokerem. Tomu jde o to, aby srazil Batmana a Harveyho Denta na zem jako poslední naději pro Gotham. Jeho plán je dotažený do nejmenší drobnosti, přesně ví, jak bude jeho protějšek jednat a díky tomu je vždy o několik kroků napřed, aby v závěru doplatil na podcenění dobrých občanů města. Tady je moc dobře vidět, proč je Joker jeden z nejlepší padouchůvšech dob. [i]"Just a dog chasing a car."[/i] Aaron Eckhart si tu bez pochyb střihlnejlepší roli v kariéře, no a o samotném Ledgerovi bylo napsáno víc než dost. Meggie Gyllenhaal byla skvělý castingový change, i když mi Holms nijak nevadila, a Oldman dostává konečně víc prostoru. Nolan dosáhl komiksového vrcholu během 2 filmů.
[b]10/10[/b][b]
Temný rytíř povstal[/b]
Bez pochyb jedno z nejlepší a nejvelkolepějších završenítrilogie vůbec. Bohužel Nolan už němohl překonat sám sebe a jít o stupeň níž je pro někoho zklamání. Oproti Temnému rytíři zpočátku ztrácí tempo, které se naštěstí vrací v epické záchraně města. Neobvykle sledujeme zlomeného Batmana, který na plné čáře prohrál boj před, ve všech ohledech, silnějším Banem, který doslova zlomil ducha Gothamu, aby jej uvrhl do zatracení. Znovu se pracuje se symbolikou a psychologií, díky čemuž dostává záporák, i přes průhledný plán, větší hloubku. Ovšem je jediný, komu se to podaří a my si můžeme vychutnat, jak se město noří do temnoty a beznaděje. Nolan si možná ukousl větší sousto v podobě hromady nových postav, ale vzhledem k tomu, že jsou všechny znovu bravurně obsazené, není důvod mu to dávat za zlé. Hudba je do třetice epická a dělá z napínavé scény hotový nervák. To vše zaznamenané na 70 minut IMAX záběrů, které ve druhé polovině podtrhují velkolepost celého díla. Aneb scény, které se obvykle topí v CGI bordelu nahrazují živí herci, výbuchy, lokace a rekvizity. Trochu škoda samotného souboje s Banem a plot twistu. Tady vyplouvají režisérovy rezervy a nutnost šokovat. Přesto bude celá trilogie dozrávat jako víno, jelikož nemusí trpět na technologii své doby. Ba naopak si bere to nesmrtelné.
[b]10/10[/b]
Maraton Temného rytíře
reagovat
|