Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum FILMY

příspěvky 31361 - 31380 Napsat příspěvek

kubqo

Souhlas. Ta hrdinka mohla být sympatičtější (a na konec hezčí), ale povedených teenage romantik je jako šafránu...
633881
Souhlas. Ta hrdinka mohla být sympatičtější (a na konec hezčí), ale povedených teenage romantik je jako šafránu...
kubqo
0 0
reagovat

The DUFF

Milé, príjemné prekvapenie. V zásade je to "teenage" komédia o lúzerke (ošklivke) z americkej strednej, v ktorej sa stane presne to čo čakáte a presne v takom poradí ako si myslíte. Čo to ale ťahá z podpriemeru je fakt, že všetky postavy, ktoré majú byť sympatické aj sú a ešte k tomu nesmierne zábavné. A hlavne ústredná dvojica a dialógové prestrelky medzi nimi sú skvele napísané a podané. Okrem toho ešte zopár (na jednej ruke spočítateľných) dobrých gagov. taký nenáročná komédia pre nenáročný večer.
7/10
633880
Milé, príjemné prekvapenie. V zásade je to "teenage" komédia o lúzerke (ošklivke) z americkej strednej, v ktorej sa stane presne to čo čakáte a presne v takom poradí ako si myslíte. Čo to ale ťahá z podpriemeru je fakt, že všetky postavy, ktoré majú byť sympatické aj sú a ešte k tomu nesmierne zábavné. A hlavne ústredná dvojica a dialógové prestrelky medzi nimi sú skvele napísané a podané. Okrem toho ešte zopár (na jednej ruke spočítateľných) dobrých gagov. taký nenáročná komédia pre nenáročný večer. 7/10
The DUFF
0 0
reagovat

Peter Pan (2003)

Ve své době nedoceněné dílo, neprávem. Čas kvality této klasické adaptace divadelní hry Jamese M. Barrieho vyzdvihl a dokázal, že si film svou pozornost zaslouží. Zaujme parádní vizuální stránka, fantastická a působivá hudba Jamese Newtona Howarda. Herci jsou absolutně skvostní. Jeremy Sumpter už navždy zůstane nestárnoucím Peterem Panem (narozdíl od Jamieho Bella se mu nepodařilo rozjet pořádnou kariéru), Rachel Hurd-Wood jako Wendy je také dobrá (a mezi ní a Jeremym to krásně jiskří) a Jason Isaacs v dvojroli kapitána Hooka a pana Darlinga je absolutně fantastický. Nejde o nějakou žvatlavou ilustraci, film je patřičně temný (malé děti by se nejspíš bály) a celkově vzato je o velmi dospělý snímek zachycující dospívání hlavních dětských hrdinů a jejich konfrontaci s dospělým světem. :+

9/10
633861
Ve své době nedoceněné dílo, neprávem. Čas kvality této klasické adaptace divadelní hry Jamese M. Barrieho vyzdvihl a dokázal, že si film svou pozornost zaslouží. Zaujme parádní vizuální stránka, fantastická a působivá hudba Jamese Newtona Howarda. Herci jsou absolutně skvostní. Jeremy Sumpter už navždy zůstane nestárnoucím Peterem Panem (narozdíl od Jamieho Bella se mu nepodařilo rozjet pořádnou kariéru), Rachel Hurd-Wood jako Wendy je také dobrá (a mezi ní a Jeremym to krásně jiskří) a Jason Isaacs v dvojroli kapitána Hooka a pana Darlinga je absolutně fantastický. Nejde o nějakou žvatlavou ilustraci, film je patřičně temný (malé děti by se nejspíš bály) a celkově vzato je o velmi dospělý snímek zachycující dospívání hlavních dětských hrdinů a jejich konfrontaci s dospělým světem. *:+* 9/10
Peter Pan (2003)
0 0
reagovat

Sedem zhavranelých bratov

Po pekelných traileroch príjemne pekvapenie. Sme v domácich vodách, takže budem opäť trochu nadhodnocovať. Najpotešujúcejšie je , že to nie je rovnaký megaprúser ako Láska na vlásku. Sedem zhavranelých bratov je vlastne celkom dobrý film. Bohužiaľ nie úžasný, ale o tom neskôr. Alice Nellis je evidentne veľmi dobrý scenárista a zjavne vie prečo majú všetky motívy a dejové linky fungovať. A až na slabučkú romantiku aj fungujú. Vizuálne je to vynikajúce. minimálne prvú tretinu to perfektne šlape. Postavy sú funkčné a má to krásnu rozprávkovú atmosféru.Na druhej strane je tu veľa vecí, ktoré vadili a nie je problém kvôli nim poslať film do horúcich pekiel ( ale ja to robiť nemienim) napr. nie príliš šťastný casting hlavnej hrdinky ( aj keď Matrha Issová robí čo môže a je veľmi dobrá, typovo je proste mimo) , plno veľmi slušných scén mohlo byť ešte napínavejších/pôsobivejších/vtipnejších, hudba je nevýrazná a mám pocit, že jedna skladba je použitá priamo z OST Signs, v druhej tretine film stratí tempo ( v preklade - takmer zomrie) atď. Aj napriek tomu je to okrem ( podľa mňa ešte lepších) Troch bratov rozprávka, ktorej prajem úspech a pripomienka toho , že aj v našich končinách sa dajú točiť filmy ktoré sú príjemné, prístupné a divák pri ich pozeraní nemá chuť spáchať harakiri. Nice but not wonderful 7/10
633865
Po pekelných traileroch príjemne pekvapenie. Sme v domácich vodách, takže budem opäť trochu nadhodnocovať. Najpotešujúcejšie je , že to nie je rovnaký megaprúser ako Láska na vlásku. Sedem zhavranelých bratov je vlastne celkom dobrý film. Bohužiaľ nie úžasný, ale o tom neskôr. Alice Nellis je evidentne veľmi dobrý scenárista a zjavne vie prečo majú všetky motívy a dejové linky fungovať. A až na slabučkú romantiku aj fungujú. Vizuálne je to vynikajúce. minimálne prvú tretinu to perfektne šlape. Postavy sú funkčné a má to krásnu rozprávkovú atmosféru.Na druhej strane je tu veľa vecí, ktoré vadili a nie je problém kvôli nim poslať film do horúcich pekiel ( ale ja to robiť nemienim) napr. nie príliš šťastný casting hlavnej hrdinky ( aj keď Matrha Issová robí čo môže a je veľmi dobrá, typovo je proste mimo) , plno veľmi slušných scén mohlo byť ešte napínavejších/pôsobivejších/vtipnejších, hudba je nevýrazná a mám pocit, že jedna skladba je použitá priamo z OST Signs, v druhej tretine film stratí tempo ( v preklade - takmer zomrie) atď. Aj napriek tomu je to okrem ( podľa mňa ešte lepších) Troch bratov rozprávka, ktorej prajem úspech a pripomienka toho , že aj v našich končinách sa dajú točiť filmy ktoré sú príjemné, prístupné a divák pri ich pozeraní nemá chuť spáchať harakiri. Nice but not wonderful 7/10
Sedem zhavranelých bratov
0 0
reagovat

TedGeorge

jj, to je ono. Díky.
633858
jj, to je ono. Díky.
TedGeorge
0 0
reagovat

Milosh

It Follows?
633857
It Follows?
Milosh
0 0
reagovat
Jak se prosím jmenuje ta teen vyvražďovačka co sbírala před nedávnem hodně kladné recenze?
633855
Jak se prosím jmenuje ta teen vyvražďovačka co sbírala před nedávnem hodně kladné recenze?
0 0
reagovat

KARLOS

Dvě různé věci:
délka samotná: prostříhat by to asi šlo + tam jsou vyloženě zbytečné linky (čistě příklad, pokud jsem to více nevytěsnil, tak si nevzpomínám, že by byl třeba ten medvěd nějak důležitější = kdyby tam nebyl, tak by se nic nestalo), ale problém s tímto NEmám a beru že v kuse to jako nastavená kaše nepůsobí.

Tři filmy: kdyby to skončilo zabitím šmaka, tak by to bylo ukončené a samostatně stojící. Další film by pak pracoval s tím, že je vypálené město a děj se nějak posouvá sám o sobě. Oni ovšem ukončili jeden film "v nejlepším" (v kině to bylo vyloženě WTF) a pak druhý otevřeli bezkontextovou akcí (drak tam pálí město a já musím přemýšlet co že to vlastně je za místo :-D). Osobně v tom materiálově vidím maximálně dva "filmy":
- hrdinové putují dobýt zpět svůj poklad
- hrdinové brání svůj poklad před několika supy
Bohužel takto je to dějově značně nevyvážené (skoro vše by se stalo v prvním filmu a ve druhém by přišli lidi, skřeti, elfové a vysekali se :-D ) - a to je ten problém předlohy, který v tom já vidím a který popisuju jako "jednu povídku" - chybí tomu "válka" ale né měřítkem/temnotou/osudovostí, ale možností mít filmy o jednotlivých "bitvách". Pro mě je tohle studiový kalkul a začátek všech dalších problémů, které ty filmy měly. Snaha tam je vidět (scéna se sudy je sice cheesy, ale extrémně vymazlená, totéž legolas na zborcené věži), ale výsledek je prostě roztahaný po třech filmech a nemyslím si, že tohle je osobní pocit. Naopak si myslím, že to je boření základního story arcu link link (pokud mě tam tedy epicky nemíjí). Podle mě je tam totiž úvod do děje/světa, pak putování a první klopýtnutí když je ti skřeti skoro vybijou, pak putování pokračuje až k dobytí pokladu, což je takové to ticho před bouří, kdy pak šmak zlikviduje celé město a pak je potřeba se vzchopit a vyhrát finální bitvu - takto je to podle mě celkem klasický story arc, ale tři samostatné v tom fakt nenajdu.

Zbytek ti neberu - u toho vizuálu mi nejvíc vadilo skoro neexistující 3D (a mám pocit že jsi s tím už někde nesouhlasil), ale obecně ty triky nebyly jakkoli tragické. Pohádková stylizace mi pak nevadí ani v nejmenším. Celkovou tvůrčí snahu v tom rozhodně lze najít v mnoha místech, které jsou vyloženě vymazlené.

PS: píšu to jako někdo, kdo si téměř nikdy nepouští film na dvě části - Hobbit je pro mě jeden film na třikrát s ročními pauzami. Ehm.
633854
Dvě různé věci: délka samotná: prostříhat by to asi šlo + tam jsou vyloženě zbytečné linky (čistě příklad, pokud jsem to více nevytěsnil, tak si nevzpomínám, že by byl třeba ten medvěd nějak důležitější = kdyby tam nebyl, tak by se nic nestalo), ale problém s tímto NEmám a beru že v kuse to jako nastavená kaše nepůsobí. Tři filmy: kdyby to skončilo zabitím šmaka, tak by to bylo ukončené a samostatně stojící. Další film by pak pracoval s tím, že je vypálené město a děj se nějak posouvá sám o sobě. Oni ovšem ukončili jeden film "v nejlepším" (v kině to bylo vyloženě WTF) a pak druhý otevřeli bezkontextovou akcí (drak tam pálí město a já musím přemýšlet co že to vlastně je za místo :-D). Osobně v tom materiálově vidím maximálně dva "filmy": - hrdinové putují dobýt zpět svůj poklad - hrdinové brání svůj poklad před několika supy Bohužel takto je to dějově značně nevyvážené (skoro vše by se stalo v prvním filmu a ve druhém by přišli lidi, skřeti, elfové a vysekali se :-D ) - a to je ten problém předlohy, který v tom já vidím a který popisuju jako "jednu povídku" - chybí tomu "válka" ale né měřítkem/temnotou/osudovostí, ale možností mít filmy o jednotlivých "bitvách". Pro mě je tohle studiový kalkul a začátek všech dalších problémů, které ty filmy měly. Snaha tam je vidět (scéna se sudy je sice cheesy, ale extrémně vymazlená, totéž legolas na zborcené věži), ale výsledek je prostě roztahaný po třech filmech a nemyslím si, že tohle je osobní pocit. Naopak si myslím, že to je boření základního story arcu https://fcmalby.files.wordpress.com/2014/05/story-arc.jpg http://www.allaccess.com/assets/img/content/the-big-bang/cinderella.jpg (pokud mě tam tedy epicky nemíjí). Podle mě je tam totiž úvod do děje/světa, pak putování a první klopýtnutí když je ti skřeti skoro vybijou, pak putování pokračuje až k dobytí pokladu, což je takové to ticho před bouří, kdy pak šmak zlikviduje celé město a pak je potřeba se vzchopit a vyhrát finální bitvu - takto je to podle mě celkem klasický story arc, ale tři samostatné v tom fakt nenajdu. Zbytek ti neberu - u toho vizuálu mi nejvíc vadilo skoro neexistující 3D (a mám pocit že jsi s tím už někde nesouhlasil), ale obecně ty triky nebyly jakkoli tragické. Pohádková stylizace mi pak nevadí ani v nejmenším. Celkovou tvůrčí snahu v tom rozhodně lze najít v mnoha místech, které jsou vyloženě vymazlené. PS: píšu to jako někdo, kdo si téměř nikdy nepouští film na dvě části - Hobbit je pro mě jeden film na třikrát s ročními pauzami. Ehm.
KARLOS
0 0
reagovat
Gonzi: Asi (určitě) mluvíme o dvou úplně jiných věcech... Je jedno, jak je to ve finále vykreslené, protože to něco adaptuje a víceméně to jede v osnovách toho, co je v předloze. A ty kritizuješ sice obsah filmu, ale v tomhle případě mi jde o to, že pokud, tak nadávej na knížku, protože právě ona pokládá základy tomu, co vidíš v kině.
Druhá věc je to, že je a vždycky bude opravdu nesmysl posuzovat délku filmu(ů) a délku knížky. Je to dvěstě padesát stránek. No a co? Zkusím to napsat jinak - zajdi do knihovny a přečti si kapitolu "Temný hvozd", nebo "Sudy". Pochopíš, o co mě jde - že ta knížka je obsahově tak zhuštěná, že Tolkien veškerou akci, ale nejen ji, ale všechny dějotvorné scény popisuje maximálně na jeden odstavec. A to věci, které kdyby někdo adaptoval jedna ku jedné do filmu, vydají psaným popisem scény na několik desítek stránek.
Když to vezmu od podlahy - rozsah Hobbita a Pána prstenů je úplně stejný a ty knížky mají poměrně příbuznou dějovou strukturu. V čem se odlišují je ono měřítko, závažnost tématu (a pokud to chápu správně, dle tvé logiky si pak vícero filmů, či delší stopáž nezaslouží nic jiného, než přinejmenším Třetí světová válka, protože pak už je délka a množství scén neopodstatněných) a především forma psaného slova. Hobbit se v popisech nejen krotil, ale dokonce je hodně zhušťoval, LOTR naproti tomu věnuje dlouhé odstavce popisováním pláně, přes kterou běží Skurut-hai. První polovina Dvou věží v knižní podobě představují víceméně tyhle filmové scény - běh Aragorna a spol přes pláně, setkání s Eomerem, pokec s Gandalfem, následné vyléčení Theodena a příjezd do Žlebu a z Pipinovy linky víceméně všechno po entí sraz. Všechno ostatní je nový (či modifikovaný knižní) materiál ze scénáře, suma sůmárum, vlastní knížky je tam v minutách by vočko čtyřicet minut. Ten film má minut 180+ v základní verzi.
Obloukem se dostávám k tomu, že problém Hobbita není to, že by byl neúměrně natažený. On jen nenabízí to, co si chtěl vidět. Potažmo to, co si chtěl vidět zpracované JINÝM způsobem (tohle je z mého pohledu "problém" Tonyho). To ale nutně neznamená, že je to špatně.

Já se s váma nechci hádat (a nemyslím si, že v téhle diskuzi se kdokoli hádá, naopak je to po velmi dlouhé době diskuze na téma Hobbita, ve které jsem ochotem se dlouze vypisovat) a už určitě né vás nutit Hobbita milovat a pouštět si vybrané scény místo večerníčku.
Mě jde o to, že zaměňujete osobní pocity (sic velmi důležité), třebaže "recenzentsky" hodnotící, s prostým posouzením, co je doopravdy špatně, jakože opravdu špatně. A to, co je špatně neurčuju já, ale řadový divák a jeho interpretační schopnosti. A pokud má velké problémy i většina z MZ si zapamatovat charakteristiku, neřknuli jméno dvou třetin trpajzlíků, je něco doopravdy špatně a to přímo ve filmařské řeči, která říká, že by nás mělo zajímat všech patnáct členů výpravy, ale ve výsledku to tak vůbec není. A je jedno, že předloha se ke skupině chovala stejně. Měli mít koule a skupinu zredukovat.
Jsem nejen ochotný, ale dokonce otevřený faktu, že se budou názory na estetickou stránku Hobbita názory rozcházet a že ji mnozí budou označovat v nejslušnějších mezích za barevně a plastově kýčovitou. Ale to, že tak vypadá, není v samotném základu ten problém. Tento vizuál je zcela vědomě použit a tlačen do popředí (a důvody proč jsou v téhle diskuzi nepodstatné - jde o celkový filmařský (a řádně jacksonovsko-megalomanský) přístup), takže v žádném případě nejde o něčí selhání. Jde o konkrétní umělecký přístup a vám se samozřejmě nemusí vůbec líbit, můžete jím opovrhovat atd, ale o samotné selhání v tomto případě nejde.
To už můžete rovnou říkat, že všechen ten kubismus je úplně špatně, protože se vám třeba nelíbí, jak extravagantně Picasso maloval ženské portréty.
Selhání je to, že si umělec nedokáže uhlídat samotný obsah (třeba to vykreslení charakterů trpaslíků), či formu (kdy třeba maskuje nedostatečkou schopnost vystavět akční scénu chaotickým vedením kamery a nepřehledným střihem).
A pokud to tedy vememe úplně komplet - to, že ten film(y) má přes osm hodin je plně ospraveditelné, pokud má na to materiál (což je nejenom předloha, ale taky hromady dalšího materiálu a vlastní nápady filmařů) a není nucen se opakovat (což určitě uznáte, se Hobbit opravdu v ničem po LOTRoli neopakuje, minimálně v obsahové stránce). Vše ostatní je už čistě věc osobního vkusu a preferencí.
633852
Gonzi: Asi (určitě) mluvíme o dvou úplně jiných věcech... Je jedno, jak je to ve finále vykreslené, protože to něco adaptuje a víceméně to jede v osnovách toho, co je v předloze. A ty kritizuješ sice obsah filmu, ale v tomhle případě mi jde o to, že pokud, tak nadávej na knížku, protože právě ona pokládá základy tomu, co vidíš v kině. Druhá věc je to, že je a vždycky bude opravdu nesmysl posuzovat délku filmu(ů) a délku knížky. Je to dvěstě padesát stránek. No a co? Zkusím to napsat jinak - zajdi do knihovny a přečti si kapitolu "Temný hvozd", nebo "Sudy". Pochopíš, o co mě jde - že ta knížka je obsahově tak zhuštěná, že Tolkien veškerou akci, ale nejen ji, ale všechny dějotvorné scény popisuje maximálně na jeden odstavec. A to věci, které kdyby někdo adaptoval jedna ku jedné do filmu, vydají psaným popisem scény na několik desítek stránek. Když to vezmu od podlahy - rozsah Hobbita a Pána prstenů je úplně stejný a ty knížky mají poměrně příbuznou dějovou strukturu. V čem se odlišují je ono měřítko, závažnost tématu (a pokud to chápu správně, dle tvé logiky si pak vícero filmů, či delší stopáž nezaslouží nic jiného, než přinejmenším Třetí světová válka, protože pak už je délka a množství scén neopodstatněných) a především forma psaného slova. Hobbit se v popisech nejen krotil, ale dokonce je hodně zhušťoval, LOTR naproti tomu věnuje dlouhé odstavce popisováním pláně, přes kterou běží Skurut-hai. První polovina Dvou věží v knižní podobě představují víceméně tyhle filmové scény - běh Aragorna a spol přes pláně, setkání s Eomerem, pokec s Gandalfem, následné vyléčení Theodena a příjezd do Žlebu a z Pipinovy linky víceméně všechno po entí sraz. Všechno ostatní je nový (či modifikovaný knižní) materiál ze scénáře, suma sůmárum, vlastní knížky je tam v minutách by vočko čtyřicet minut. Ten film má minut 180+ v základní verzi. Obloukem se dostávám k tomu, že problém Hobbita není to, že by byl neúměrně natažený. On jen nenabízí to, co si chtěl vidět. Potažmo to, co si chtěl vidět zpracované JINÝM způsobem (tohle je z mého pohledu "problém" Tonyho). To ale nutně neznamená, že je to špatně. Já se s váma nechci hádat (a nemyslím si, že v téhle diskuzi se kdokoli hádá, naopak je to po velmi dlouhé době diskuze na téma Hobbita, ve které jsem ochotem se dlouze vypisovat) a už určitě né vás nutit Hobbita milovat a pouštět si vybrané scény místo večerníčku. Mě jde o to, že zaměňujete osobní pocity (sic velmi důležité), třebaže "recenzentsky" hodnotící, s prostým posouzením, co je doopravdy špatně, jakože opravdu špatně. A to, co je špatně neurčuju já, ale řadový divák a jeho interpretační schopnosti. A pokud má velké problémy i většina z MZ si zapamatovat charakteristiku, neřknuli jméno dvou třetin trpajzlíků, je něco doopravdy špatně a to přímo ve filmařské řeči, která říká, že by nás mělo zajímat všech patnáct členů výpravy, ale ve výsledku to tak vůbec není. A je jedno, že předloha se ke skupině chovala stejně. Měli mít koule a skupinu zredukovat. Jsem nejen ochotný, ale dokonce otevřený faktu, že se budou názory na estetickou stránku Hobbita názory rozcházet a že ji mnozí budou označovat v nejslušnějších mezích za barevně a plastově kýčovitou. Ale to, že tak vypadá, není v samotném základu ten problém. Tento vizuál je zcela vědomě použit a tlačen do popředí (a důvody proč jsou v téhle diskuzi nepodstatné - jde o celkový filmařský (a řádně jacksonovsko-megalomanský) přístup), takže v žádném případě nejde o něčí selhání. Jde o konkrétní umělecký přístup a vám se samozřejmě nemusí vůbec líbit, můžete jím opovrhovat atd, ale o samotné selhání v tomto případě nejde. To už můžete rovnou říkat, že všechen ten kubismus je úplně špatně, protože se vám třeba nelíbí, jak extravagantně Picasso maloval ženské portréty. Selhání je to, že si umělec nedokáže uhlídat samotný obsah (třeba to vykreslení charakterů trpaslíků), či formu (kdy třeba maskuje nedostatečkou schopnost vystavět akční scénu chaotickým vedením kamery a nepřehledným střihem). A pokud to tedy vememe úplně komplet - to, že ten film(y) má přes osm hodin je plně ospraveditelné, pokud má na to materiál (což je nejenom předloha, ale taky hromady dalšího materiálu a vlastní nápady filmařů) a není nucen se opakovat (což určitě uznáte, se Hobbit opravdu v ničem po LOTRoli neopakuje, minimálně v obsahové stránce). Vše ostatní je už čistě věc osobního vkusu a preferencí.
0 0
reagovat

KARLOS

Ač fandím konceptu vracení se do daných světů a k daným postavám (Marvel), tak očekávám zásadní rozdíl mezi filmem a seriálem a tím je právě ucelenost filmu jako hotového celku (ostatně i u seriálů čekám ukončené sezóny) - nevadí mi "předpoklad znalosti předchozího filmu", ale "neukončenost stávajícího". Cliffhangery či nedokončené arcy podle mě do kina prostě nepatří. Jinak LOTR je v tom už celkem blízko hrany (a u jedničky na to nadávám), ale pořád je na tom nesrovnatelně lépe, než Hobbit.

A co se obsahu týče, tak evidentně mluvíme o jiných věcech - mě je jedno jak barvitě lze teoreticky vykreslovat středozem a její místa, v konečném důsledku to jsou kulisy. Za to mě zajímá děj, motivace postav a jejich zrání v rámci díla. Touto optikou (bez ohledu na ne-epičnost, kterou jsem měl spíš jako "detail", protože ve válce si spíš lze najít několik bitev = několik filmů) toho imho Hobbit nenabízí dost na 8+ hodin materiálu rozděleného na tři části (těch 8 hodin není problém, ty části ano). Je to film, ne "dokument" o Středozemi. A hádám, že se v tomhle rozcházíme, protože já nejsem Lembasová hlava (a i fantasy jako takové jde vetšinou spíš kolem mě).

PS: Kdyby to byla jedna řada seriálu, kde každý díl by pak byl kus jejich putování, tak bych s tím neměl problém.

kubqo:
bavím se spíš obecně o ukončování filmů, natahování filmů na více návštěv kina atd. Hobbit je pro mě (dokonalý) příklad téhle praktiky, která mě vytáčí, ale samotný film se snažím nehodnotit kvůli tebou napsaného důvodu :-D
633846
Ač fandím konceptu vracení se do daných světů a k daným postavám (Marvel), tak očekávám zásadní rozdíl mezi filmem a seriálem a tím je právě ucelenost filmu jako hotového celku (ostatně i u seriálů čekám ukončené sezóny) - nevadí mi "předpoklad znalosti předchozího filmu", ale "neukončenost stávajícího". Cliffhangery či nedokončené arcy podle mě do kina prostě nepatří. Jinak LOTR je v tom už celkem blízko hrany (a u jedničky na to nadávám), ale pořád je na tom nesrovnatelně lépe, než Hobbit. A co se obsahu týče, tak evidentně mluvíme o jiných věcech - mě je jedno jak barvitě lze teoreticky vykreslovat středozem a její místa, v konečném důsledku to jsou kulisy. Za to mě zajímá děj, motivace postav a jejich zrání v rámci díla. Touto optikou (bez ohledu na ne-epičnost, kterou jsem měl spíš jako "detail", protože ve válce si spíš lze najít několik bitev = několik filmů) toho imho Hobbit nenabízí dost na 8+ hodin materiálu rozděleného na tři části (těch 8 hodin není problém, ty části ano). Je to film, ne "dokument" o Středozemi. A hádám, že se v tomhle rozcházíme, protože já nejsem Lembasová hlava (a i fantasy jako takové jde vetšinou spíš kolem mě). PS: Kdyby to byla jedna řada seriálu, kde každý díl by pak byl kus jejich putování, tak bych s tím neměl problém. [b]kubqo[/b]: bavím se spíš obecně o ukončování filmů, natahování filmů na více návštěv kina atd. Hobbit je pro mě (dokonalý) příklad téhle praktiky, která mě vytáčí, ale samotný film se snažím nehodnotit kvůli tebou napsaného důvodu :-D
KARLOS
0 0
reagovat
Se těžím, až všechny tři díly Hobita v rozšířených verzích vyjdou v jednom balíčku. :+
633842
Se těžím, až všechny tři díly Hobita v rozšířených verzích vyjdou v jednom balíčku. *:+*
0 0
reagovat
kubg;)o
+1:+
633840
kubg*;)*o +1*:+*
0 0
reagovat
Bože toľko sa baviť o takom špatnom filme...
633837
Bože toľko sa baviť o takom špatnom filme...
0 0
reagovat
Gonzi: Sám píšeš ale o "já ale mluvil o "epičnosti obsahu"" a to je téma cvětové války vs lokální konflikt s osobním prospěchem. Že to ení námět na tři filmy je pak čistě subjektivní pocit (protože třeba já ty lokálnější a poněkud osobnější věci mám raději, neb se dají líp vykreslit, než globální hrozba vykreslená na devíti lidech).

"Jakýkoli takový film můžu teoreticky natáhnout, prakticky mi ale bude chybět obsah"... Jenže vo to de. Toho materiálu v té knížce je tak řekněme na dva filmy. To sem přesně popisoval, že ona ta knížka je sice krátká, ale obsahově bohatá. Že by šla okleštit podobně, jako většina ostatních předloh? Ale ano, o to ale tady nejde. A že se ti nelíbí formát s dávkováním jednou za rok je sice blbé, ale třeba na mě ty předěly poměrně dobře fungovaly.

Když to vememe kolem a kolem, i ten LOTR nemá tři samostatné storky, má jednu velikou koncepčně rozdělenou na řadu menších. Dvě věže taky přímo navazují na Návrat a že jsou nějak uceleně pojaté skrz Rohan? Inu ano, ale pořád je to jen jeden velký film rozdělený na tři části, stejně jako Hobbit.

Marvelovky tak ucelené zdaleka nejsou, ano, některé kousky fungují samostatně, ale to přelévání zápletek u nich funguje ve velkém taky a na rozdíl od LOTRa, nebo Hobbita, což jsou sevřeně pojaté trilogie točené na jeden zátah a s tím, že se to dává na vědomí...
633836
Gonzi: Sám píšeš ale o "já ale mluvil o "epičnosti obsahu"" a to je téma cvětové války vs lokální konflikt s osobním prospěchem. Že to ení námět na tři filmy je pak čistě subjektivní pocit (protože třeba já ty lokálnější a poněkud osobnější věci mám raději, neb se dají líp vykreslit, než globální hrozba vykreslená na devíti lidech). "Jakýkoli takový film můžu teoreticky natáhnout, prakticky mi ale bude chybět obsah"... Jenže vo to de. Toho materiálu v té knížce je tak řekněme na dva filmy. To sem přesně popisoval, že ona ta knížka je sice krátká, ale obsahově bohatá. Že by šla okleštit podobně, jako většina ostatních předloh? Ale ano, o to ale tady nejde. A že se ti nelíbí formát s dávkováním jednou za rok je sice blbé, ale třeba na mě ty předěly poměrně dobře fungovaly. Když to vememe kolem a kolem, i ten LOTR nemá tři samostatné storky, má jednu velikou koncepčně rozdělenou na řadu menších. Dvě věže taky přímo navazují na Návrat a že jsou nějak uceleně pojaté skrz Rohan? Inu ano, ale pořád je to jen jeden velký film rozdělený na tři části, stejně jako Hobbit. Marvelovky tak ucelené zdaleka nejsou, ano, některé kousky fungují samostatně, ale to přelévání zápletek u nich funguje ve velkém taky a na rozdíl od LOTRa, nebo Hobbita, což jsou sevřeně pojaté trilogie točené na jeden zátah a s tím, že se to dává na vědomí...
0 0
reagovat

Spazz

Napsáno tak krásně, až jsem slzu skoro utřel... :+
633833
Napsáno tak krásně, až jsem slzu skoro utřel... *:+*
Spazz
0 0
reagovat

KARLOS

Šlo mi hlavně o přirovnání ke hrám (kde víc než neostré textury ruší jedna ostrá mezi kupou neostrých atd. atp.)
Každopádně když si pustíš scénu v sudech, tak tam je dost často vidět jak ty sudy jakoby mění "ostrost" toho svého materiálu podle vzdálenosti ke kameře a scéně (hádám že to natáčeli tak že některé záběry jsou natočené a jiné renderované?), to samé voda, když tam prskne nějaká opravdová, tak to vypadá jako voda, ale pak tam prske jiná, digitální, která je najednou neostrá - děje se to napříč scénou a těžko se vypichuje konkrétní záběr, ale já to v tom vidím. = nekonzistentnost.
Stylizace může být třeba hladké brnění nebo hladká kůže orků - pokud to tak je v každém záběru... což mi taky přijde že brnění tam obecně působí lépe v dialozích, než v záběrech na armády.

A co se týče rozmachu díla - můžeš kecat hodiny o sezení u stromu, nebo skočit o 100 let v rámci pár sekund, já ale mluvil o "epičnosti obsahu" - v LOTRu se bojuje o Středozem, je to jakýsi ekvivalent světové války, zatímco v Hobbitovi se trpaslík vrací pro své zlato. Dokonce se dá říct, že kdyby tam nešel, tak by všem ostatním bylo lépe (obvzláště pak říčnímu městu). Pro mě toto není námět na 3 samostatné filmy (a beru to jako samostatné filmy, jsou mezi nimi roční pauzy, kupuju si lístky zvlášť atd). Ovšem "osudovost" jako taková je pořád ještě menší problém, hlavně ale mám klasický dobrodružný film stylu Jásona a Argonautů - jeden či parta lidí na cestě za svým cílem projde několik míst, potká pár postav a pak to celé vyvrcholí. Jakýkoli takový film můžu teoreticky natáhnout, prakticky mi ale bude chybět obsah (pro tři filmy prostě musím mít 3 story arcy které mi dohromady dají jeden megastory arc). Kdybych chtěl mít vícedílnou pohádku/fantasy, tak potřebuji mít samostatné filmy, které dohromady dají něco více, viz právě Marvel a jejich filmy: Jsou poměrně jasně stojící samy na sobě, případně na předchozích znalostech... ovšem všechny mají jasného záporáka a končí celkem konkrétně - kdyby Marvel po kterémkoli filmu nic dalšího nenatočil, tak by mi to nechybělo (maximálně bych si řekl, že Thanose se nedočkám). Kdyby ovšem byl jen Hobbit 1, nebo 1 a 2 tak by mi toho chybělo poměrně dost.
633831
Šlo mi hlavně o přirovnání ke hrám (kde víc než neostré textury ruší jedna ostrá mezi kupou neostrých atd. atp.) Každopádně když si pustíš scénu v sudech, tak tam je dost často vidět jak ty sudy jakoby mění "ostrost" toho svého materiálu podle vzdálenosti ke kameře a scéně (hádám že to natáčeli tak že některé záběry jsou natočené a jiné renderované?), to samé voda, když tam prskne nějaká opravdová, tak to vypadá jako voda, ale pak tam prske jiná, digitální, která je najednou neostrá - děje se to napříč scénou a těžko se vypichuje konkrétní záběr, ale já to v tom vidím. = nekonzistentnost. Stylizace může být třeba hladké brnění nebo hladká kůže orků - pokud to tak je v každém záběru... což mi taky přijde že brnění tam obecně působí lépe v dialozích, než v záběrech na armády. A co se týče rozmachu díla - můžeš kecat hodiny o sezení u stromu, nebo skočit o 100 let v rámci pár sekund, já ale mluvil o "epičnosti obsahu" - v LOTRu se bojuje o Středozem, je to jakýsi ekvivalent světové války, zatímco v Hobbitovi se trpaslík vrací pro své zlato. Dokonce se dá říct, že kdyby tam nešel, tak by všem ostatním bylo lépe (obvzláště pak říčnímu městu). Pro mě toto není námět na 3 samostatné filmy (a beru to jako samostatné filmy, jsou mezi nimi roční pauzy, kupuju si lístky zvlášť atd). Ovšem "osudovost" jako taková je pořád ještě menší problém, hlavně ale mám klasický dobrodružný film stylu Jásona a Argonautů - jeden či parta lidí na cestě za svým cílem projde několik míst, potká pár postav a pak to celé vyvrcholí. Jakýkoli takový film můžu teoreticky natáhnout, prakticky mi ale bude chybět obsah (pro tři filmy prostě musím mít 3 story arcy které mi dohromady dají jeden megastory arc). Kdybych chtěl mít vícedílnou pohádku/fantasy, tak potřebuji mít samostatné filmy, které dohromady dají něco více, viz právě Marvel a jejich filmy: Jsou poměrně jasně stojící samy na sobě, případně na předchozích znalostech... ovšem všechny mají jasného záporáka a končí celkem konkrétně - kdyby Marvel po kterémkoli filmu nic dalšího nenatočil, tak by mi to nechybělo (maximálně bych si řekl, že Thanose se nedočkám). Kdyby ovšem byl jen Hobbit 1, nebo 1 a 2 tak by mi toho chybělo poměrně dost.
KARLOS
0 0
reagovat
:D:D:D
633830
*:D**:D**:D*
0 0
reagovat
Usnul jsem v pulce prvnich dvou LOTR filmu; tim pro me veskera cesta Stredozemi a Hobitu skoncila. Jestli to nekdo nekdy vytahne u piva, tak u toho taky usnu.
633829
Usnul jsem v pulce prvnich dvou LOTR filmu; tim pro me veskera cesta Stredozemi a Hobitu skoncila. Jestli to nekdo nekdy vytahne u piva, tak u toho taky usnu.
0 0
reagovat
Spazz :+
Naprostej souhlas, však si taky Společenstvo pouštím nejčastěji.
633828
[b]Spazz[/b] *:+* Naprostej souhlas, však si taky Společenstvo pouštím nejčastěji.
0 0
reagovat
Za sebe rikam, ze z toho univerza se zadny z filmu nevyrovnal Spolecenstvu...... ani z daleka. Jo, vsechny mely velkolepejsi akci, i z pribehoveho hlediska byly papirove zajimavejsi, ale u Spolecenstvo bylo atmosferou tak neskutecne strhujici - na jednu stranu pohadkove, hrave, ale na druhou zaroven skoro az hororove temne... hlavne ale celou stopaz fakt dechberouci a emocionalne az vycerpavajici.

A ta hudba..... TA HUDBA!!!!

Do toho fakt perfektni herectvi a rezie, kdy napr. pri scene Gandalfova padu byl ten sok a smutek temer hmatatelny... (zaber na Aragornuv nevericny pohled).... Stejne tak se ve zbyvajicich 5 filmech neobjevilo nic, co by se byt jen vzdalene priblizilo zaveru na Amon Henu. Znovu rikam, i kdyz ji vpodstate kazda dalsi bitka v tech filmech meritkem i nekolikanasobne prevysovala, takove spektrum emoci nebudila zadna. At uz to byl Aragornuv pochod vstric zdrcujici presile, nebo prvni sip v Boromirove hrudi... tyhle veci nestoji na piedestalu kulervoucich scen jenom v ramci Stredozeme, ale cele filmografie... IMHO...

Kdyz se k tomu pridaji jeste perly z EE, viz. Aragorn u hrobu sve matky, Sam s Frodem pozorujici Elfy pochodujici do Pristavu... zdanlive nepodstatne sceny, ktere ale atmosferu zase zvedly do astronomickych vysin......
633827
Za sebe rikam, ze z toho univerza se zadny z filmu nevyrovnal Spolecenstvu...... ani z daleka. Jo, vsechny mely velkolepejsi akci, i z pribehoveho hlediska byly papirove zajimavejsi, ale u Spolecenstvo bylo atmosferou tak neskutecne strhujici - na jednu stranu pohadkove, hrave, ale na druhou zaroven skoro az hororove temne... hlavne ale celou stopaz fakt dechberouci a emocionalne az vycerpavajici. A ta hudba..... TA HUDBA!!!! Do toho fakt perfektni herectvi a rezie, kdy napr. pri scene Gandalfova padu byl ten sok a smutek temer hmatatelny... (zaber na Aragornuv nevericny pohled).... Stejne tak se ve zbyvajicich 5 filmech neobjevilo nic, co by se byt jen vzdalene priblizilo zaveru na Amon Henu. Znovu rikam, i kdyz ji vpodstate kazda dalsi bitka v tech filmech meritkem i nekolikanasobne prevysovala, takove spektrum emoci nebudila zadna. At uz to byl Aragornuv pochod vstric zdrcujici presile, nebo prvni sip v Boromirove hrudi... tyhle veci nestoji na piedestalu kulervoucich scen jenom v ramci Stredozeme, ale cele filmografie... IMHO... Kdyz se k tomu pridaji jeste perly z EE, viz. Aragorn u hrobu sve matky, Sam s Frodem pozorujici Elfy pochodujici do Pristavu... zdanlive nepodstatne sceny, ktere ale atmosferu zase zvedly do astronomickych vysin......
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se