Spazz: U Nolana nesouhlasím s tím, že by se nesnažil být někdy "přechytračelý"... Nebo jinak - ma velmi jasně vymezené názory a přes ty nejede vlak... Ve většině jeho filmů to ani tak nevadí, spíš je to k dobru věci. TDKR ale jasně ukázal, že když tu tenkou hranici překročí, nedopadá to dobře. Interstellar se za tu hranu nedostal, ale práývě po TDKR už mi to u Nolana nejde z hlavy a ty "negativa" vledám i tam, kde bych je jinak nehledal...
Já bych Nolana z fleku přirovnal k Jacksonovi. Vlastně ty styčné plochy sjou až zarážející. Oba se dost jasně vymezují, oba mají volné ruce a projekty vedou jasně autorským rukopisem. Zároveň však pro mnohé tyhle důvody můžou být přesně tím, proč dotyčné budou považovat za hypované (Nolan), nebo i za zenitem (Jackson).
Oba si navíc staví vlastní rozpoznávací znaky na filmařských technologiích, i když každý z té úplně jiné a nejvzdálenější strany - aneb digitální Jackson vs analogový Nolan.
Cuaron je týpek, který je celkově úkaz... Vědomě chodí do projektů s minimalistickým příběhem, technicky si jde za svým, ale nejdůležitější je pro něj atmosféra. A tento popis se spíš hodí na hororového guru, než na týpka, který projekty tráví tři čtyři roky...
reagovat
|