Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Nolanův Dunkerk je podle recenzí mistrovské dílo

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Ono, co si budeme povídat, Dunkerk 1940 není, kromě Británie a snad  Francie zas tak známá kapitola dějin. Tady to opravdu zachraňuje jméno režiséra, protože jinak by po tom nestekl ani pes,  a těch pár nadšenců by to opravdu nevytrhlo. Bohužel je to tak, že víc táhne fikce než realita. 
385371
Ono, co si budeme povídat, Dunkerk 1940 není, kromě Británie a snad  Francie zas tak známá kapitola dějin. Tady to opravdu zachraňuje jméno režiséra, protože jinak by po tom nestekl ani pes,  a těch pár nadšenců by to opravdu nevytrhlo. Bohužel je to tak, že víc táhne fikce než realita. 
0 0
reagovat

jedendvatri

máš pravdu, Američani nemaj vkus, Asie taky moc nehodí.. ještě ze mi podle očekávání nikdo nenapsal:+
385370
máš pravdu, Američani nemaj vkus, Asie taky moc nehodí.. ještě ze mi podle očekávání nikdo nenapsal*:+*
jedendvatri
0 0
reagovat

Hartigan911111

Najúspešnejšie filmy z druhej svetovej z hľadiska celosvetových tržieb:
Saving Private Ryan                    481 mil. 
Pearl Harbor                                449 mil. 
Inglorious Basterds                    321 mil.
Schindlers List                             321 mil.
Nič iné nedalo cez 300 mil. (filmy ako Captain America a Indiana Jones nerátam)
700 by bol megaúspech. Aj 500 bude fajn. 
385367
Najúspešnejšie filmy z druhej svetovej z hľadiska celosvetových tržieb: Saving Private Ryan                    481 mil.  Pearl Harbor                                449 mil.  Inglorious Basterds                    321 mil. Schindlers List                             321 mil. Nič iné nedalo cez 300 mil. (filmy ako Captain America a Indiana Jones nerátam) 700 by bol megaúspech. Aj 500 bude fajn. 
Hartigan911111
0 0
reagovat

pepo

Napsal si to úplně přesně. Teď jsem to dokoukal a totálně mě to dostalo. V sobotu jedu ještě do imaxu a po této projekci se těším snad ještě 2x tolik co předtím:D Masterpiece again8)
385362
Napsal si to úplně přesně. Teď jsem to dokoukal a totálně mě to dostalo. V sobotu jedu ještě do imaxu a po této projekci se těším snad ještě 2x tolik co předtím*:D* Masterpiece again*8)*
pepo
0 0
reagovat
Kdo se vsadí o Palackýho, že to dá přes 700 mega celosvětově? Což znamená víc jak Interstellar.. pošlu na učet, čestný pionýrský.. jestli máš koule (klidně i pipinu), tak napiš do vzkazníku:D
385359
Kdo se vsadí o Palackýho, že to dá přes 700 mega celosvětově? Což znamená víc jak Interstellar.. pošlu na učet, čestný pionýrský.. jestli máš koule (klidně i pipinu), tak napiš do vzkazníku*:D*
0 0
reagovat
Dik. A v podstate ten posledny odstavec to pre mna zodpovedal, cudujem sa, ze to prave mna nenapadlo:)
385355
Dik. A v podstate ten posledny odstavec to pre mna zodpovedal, cudujem sa, ze to prave mna nenapadlo:)
0 0
reagovat
Gorecki: Jo, ne a samozřejmně, že jo ;). Ořez je všeobecné úskalí těchto multiple formátů a kdo hce ctít původní autorskou vizi, musí do analog, nebo laser IMAXu, všude jinde bude ztrácet.
Jenže je zajímavé, že u Nolana všichni mluví o povinnosti vidět film tak, jak byl natočen, ale třeba to, že u mnoha filmů je 3Dčko stejným artiklem, je už nezajímá...
Ale ještě jednou ořez - prakticky jde o to, že není důležité, jak se obrázek ořezává, ale jak se komponuje. Když Nolan začal s IMAXem u TDK, ty IMAX záběry byly komponovány pro obě AR a podobnou praxi pak ctili/ctí všichni další filmaři pracující s IMAXem. TDK měl dokonce ten ořez podle všeho jako "hlavní" verzi, IMAX byla jen luxusní nadstavba.
Počínaje TDKR ale na tohle všechno Nolan poměrně velikým způsobem rezignoval. Čím víc materiálu začal ve formátu obstarávat, tím náročnější tohle "pod obojím" dodržovat. U Interstellaru se nakonec vybodl i na koncepci "IMAX scén", kde se formátu užívalo v ucelených scénách a prostě libovolně používal různé setupy, jak se mu zamanulo. Nejen, že se tím vytratilo ono kouzlo přepnutí obrazu (což považuju za úplně největší benefit téhle koncepce a navození opravdu wow efektu), on se z toho stal docela slušný bolehlav.
Jinak jo, v klasik kině by se to klidně promítat takhle mohlo. Ostatně TF5 k mému obrovskému překvapení se takhle skutečně promítali i v klasik kině.
Jenže tady se nehraje na umělecké ctění zásad. Tohle je čistě "marketingová" záležitost. A logicky - když točíš v nějakém formátu, exkluzivně si ten formát ponechá domovská stáj. IMAX záběry jsou točené hlavně kvůli IMAX kinům...
385353
Gorecki: Jo, ne a samozřejmně, že jo ;). Ořez je všeobecné úskalí těchto multiple formátů a kdo hce ctít původní autorskou vizi, musí do analog, nebo laser IMAXu, všude jinde bude ztrácet. Jenže je zajímavé, že u Nolana všichni mluví o povinnosti vidět film tak, jak byl natočen, ale třeba to, že u mnoha filmů je 3Dčko stejným artiklem, je už nezajímá... Ale ještě jednou ořez - prakticky jde o to, že není důležité, jak se obrázek ořezává, ale jak se komponuje. Když Nolan začal s IMAXem u TDK, ty IMAX záběry byly komponovány pro obě AR a podobnou praxi pak ctili/ctí všichni další filmaři pracující s IMAXem. TDK měl dokonce ten ořez podle všeho jako "hlavní" verzi, IMAX byla jen luxusní nadstavba. Počínaje TDKR ale na tohle všechno Nolan poměrně velikým způsobem rezignoval. Čím víc materiálu začal ve formátu obstarávat, tím náročnější tohle "pod obojím" dodržovat. U Interstellaru se nakonec vybodl i na koncepci "IMAX scén", kde se formátu užívalo v ucelených scénách a prostě libovolně používal různé setupy, jak se mu zamanulo. Nejen, že se tím vytratilo ono kouzlo přepnutí obrazu (což považuju za úplně největší benefit téhle koncepce a navození opravdu wow efektu), on se z toho stal docela slušný bolehlav. Jinak jo, v klasik kině by se to klidně promítat takhle mohlo. Ostatně TF5 k mému obrovskému překvapení se takhle skutečně promítali i v klasik kině. Jenže tady se nehraje na umělecké ctění zásad. Tohle je čistě "marketingová" záležitost. A logicky - když točíš v nějakém formátu, exkluzivně si ten formát ponechá domovská stáj. IMAX záběry jsou točené hlavně kvůli IMAX kinům...
0 0
reagovat

KARLOS

Taka hlupa otazka:)

Pre mna rozdiel klasicke kino vs IMAX 70mm je aj o tom, ze pri klasickom kine je ten obraz hore a dolu orezany. Skratka nevidim plny format toho, co reziser zamyslal. Nieco ako TV orez sirokacov, len opacne garde.

Nema potom viac vyznam premietat to v klasickom kine s prazdnymi pasmi platna po stranach? A hlupo povedane, sadnut si blizsie k platnu?:) Sice to bude mensia IMAX "kocka", ale stale ta kocka:)
385351
Taka hlupa otazka:) Pre mna rozdiel klasicke kino vs IMAX 70mm je aj o tom, ze pri klasickom kine je ten obraz hore a dolu orezany. Skratka nevidim plny format toho, co reziser zamyslal. Nieco ako TV orez sirokacov, len opacne garde. Nema potom viac vyznam premietat to v klasickom kine s prazdnymi pasmi platna po stranach? A hlupo povedane, sadnut si blizsie k platnu?:) Sice to bude mensia IMAX "kocka", ale stale ta kocka:)
KARLOS
0 0
reagovat

takže budúci koment na csfd a moje prvé dojmy v kocke:)

Holy shit. Som úplne odpálený. Dunkirk je vynikajúcim zážitkovým filmom spoliehajúcim viac na emočný dopad, než na obsah. V podstate neičo ako Duel, United 93, Gravity alebo Mad Max. Geniálny zvuk na čele s Zimmerovou hudbou. Hneď od začiatku chytí pod krkom a pustí až počas záverečných titulkov. Ak niekomu úplne nesadne, mohlo by to byť jedine absenciou výraznejších postáv a tradičnejšieho príbehového vedenia. To však nič nemení na tom, že tu máme čo dočinenia s ďalšou filmovou udalosťou a veľmi pravdepodobne aj budúcou klasikou. V súčte ide o ďalšie majstrovské dielo Christophera Nolana, aj keď tentoraz viac priamočiare, než je u neho zvykom. Niektoré až horové momenty sú geniálne a celý film neuveriteľne šlape. Herci OK, ale vôbec to na nich nestojí. 10/10
385348
Holy shit. Som úplne odpálený. Dunkirk je vynikajúcim zážitkovým filmom spoliehajúcim viac na emočný dopad, než na obsah. V podstate neičo ako Duel, United 93, Gravity alebo Mad Max. Geniálny zvuk na čele s Zimmerovou hudbou. Hneď od začiatku chytí pod krkom a pustí až počas záverečných titulkov. Ak niekomu úplne nesadne, mohlo by to byť jedine absenciou výraznejších postáv a tradičnejšieho príbehového vedenia. To však nič nemení na tom, že tu máme čo dočinenia s ďalšou filmovou udalosťou a veľmi pravdepodobne aj budúcou klasikou. V súčte ide o ďalšie majstrovské dielo Christophera Nolana, aj keď tentoraz viac priamočiare, než je u neho zvykom. Niektoré až horové momenty sú geniálne a celý film neuveriteľne šlape. Herci OK, ale vôbec to na nich nestojí. 10/10
takže budúci koment na csfd a moje prvé dojmy v kocke:)
0 0
reagovat

pepo

Díky za ještě další zvednutí natěšenosti.
Tak pozítří v IMAXu ;)
385344
Díky za ještě další zvednutí natěšenosti. Tak pozítří v IMAXu *;)*
pepo
0 0
reagovat

pepo

Díky, těším se fakt hodně :+:D
385343
Díky, těším se fakt hodně *:+**:D*
pepo
0 0
reagovat

pepo

Díky, těším se. :+
385342
Díky, těším se. *:+*
pepo
0 0
reagovat
herci nemajú čo hrať a OST bude samostatne IMO nepočúvateľný, ale vo fime to funguje DO-KO-NA-LE
385341
herci nemajú čo hrať a OST bude samostatne IMO nepočúvateľný, ale vo fime to funguje DO-KO-NA-LE
0 0
reagovat
Já to snad do víkendu nevydržím, to mi nedělej :D

Alespoň mám ale domluvený, že když to bude moc dobrý, že by na případnou druhou otočku v kině zašla i moje manželka :).

Radši jdu na chvíli tématu Dunkerk, protože srovnání s Mad Maxem a Gravity mě úplně způsobilo zimomriavky (snad to píšu správně;).

P.S.
Přeci jen ještě něco:). Předpokládám, že z pohledu hereckých výkonů a hudby moc dobrý....? 
385340
Já to snad do víkendu nevydržím, to mi nedělej *:D* Alespoň mám ale domluvený, že když to bude moc dobrý, že by na případnou druhou otočku v kině zašla i moje manželka *:)*. Radši jdu na chvíli tématu Dunkerk, protože srovnání s Mad Maxem a Gravity mě úplně způsobilo zimomriavky (snad to píšu správně;). P.S. Přeci jen ještě něco*:)*. Předpokládám, že z pohledu hereckých výkonů a hudby moc dobrý....? 
0 0
reagovat
na imdb je uvedena v hercích jenom jedna žena, nějaká stewardka Kim Hartman (62 let), ale beztak ani nepromluví :D
385339
na imdb je uvedena v hercích jenom jedna žena, nějaká stewardka Kim Hartman (62 let), ale beztak ani nepromluví *:D*
0 0
reagovat
mám stále video  je to fakt strašne intenzívne a v pár scénach funguje až hororové napätie. 
385337
mám stále video  je to fakt strašne intenzívne a v pár scénach funguje až hororové napätie. 
0 0
reagovat

pepo

Ono to vyjde i ve formátu VHS? A ty máš ještě video? :D

Jinak samozřejmě je tu diskuse ve smyslu zda se smíme zahazovat s neimaxovým kinem, ale že by opravdu někdo čekal až na BD...to by si snad nikdo z přítomných diskutujících neudělal ;)

P.S.
Díky moc za první dojmy někoho z ČR! Snad se z toho hypu ale nezblázním :D
385335
Ono to vyjde i ve formátu VHS? A ty máš ještě video? *:D* Jinak samozřejmě je tu diskuse ve smyslu zda se smíme zahazovat s neimaxovým kinem, ale že by opravdu někdo čekal až na BD...to by si snad nikdo z přítomných diskutujících neudělal *;)* P.S. Díky moc za první dojmy někoho z ČR! Snad se z toho hypu ale nezblázním *:D*
pepo
0 0
reagovat
jop. a kto nepôjde do kina a počká na video je debil:D:D:D:D
385331
jop. a kto nepôjde do kina a počká na video je debil*:D**:D**:D**:D*
0 0
reagovat
a bol si v imax?
385328
a bol si v imax?
0 0
reagovat
je to štylistcké cvičenie a nie regulérny film. niečo ako mad max, gravity alebo 127 hodín
385327
je to štylistcké cvičenie a nie regulérny film. niečo ako mad max, gravity alebo 127 hodín
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se