Myslím nebo doufám, že všichni ví, proč je MARVEL na vrcholu potravního řetězce - točí totiž pouze rodinné akčňáky, které ale nemají žádný filmový přínos. Naopak jsou kontraproduktivní, potvrzují a zdůrazňují zastaralé vnímání superhrdinů - jako lidí, kteří mají schopnosti, a tak jdou zachraňovat životy a je úplně jedno, jaký mají charakter. Pokud se tohoto bude MARVEL držet, tak jejich filmy nebudou nikdy plnohodnotným dílem a nikdy nedosáhnou ani na špičky inovativnímu přístupu DC, ať vybere dobré scénáristy (což se jim většinou daří) nebo ne.
Právě ve stylu zpracování je síla DC comicsu, který přichází s zcela inovativním a vizionářským přístupem, který nakopl Christopher Nolan a na něj velice povedeně navázal i Zack Snyder. Oba zmiňovaní režiséři společně se scénáristy vytvořily nový pohled na superhrdiny, tedy jako na osobnosti, které musí řešit spíše psychické problémy než ty fyzické. Nolan to dotáhl na úplný vrchol, když natočil Temného rytíře, kde se hlavním záporákem stal Joker. Ne nijak fyzický zdatný záporák, který nebojoval svaly, ale chaosem. Ovšem mnohem obdivuhodné je udržení této psychické zátěže působící na Bruce Wayna i v "Temný rytíř povstal", kde byl záporákem Bane - člověk, jenž jde v komiksech po Batmanovi pouze silou.
V Nolanových šlépějích šel i Zack Snyder, který Supermana - symbol síly - dokázal polidštit a vložit mu na bedra větší břímě než jen to fyzické.
Za tyto úspěchy jsou ovšem z velké části odpovědní i scénáristé Christopher Nolan (Trilogie o Temném rytíři), jeho bratr Jonathan Nolan (Temný rytíř, Temný rytíř povstal) a v tomto článku kritizovaný David S. Goyer (Batman začíná,Muž z oceli). Souhlasím s tím, že by se měl na scénáristy klást větší zřetel, nesouhlasím již však s režiséry, kteří jsou zde jmenovaní (například Joss Whedon).
Jak píši ve své recenzi na Avangers: "...velká a skvělá akce nad pořádným příběhem. Toto je právě přesný popis Whedonova výplodu - akce je skvěla, ale příběh není skoro žádný. Jde zkrátka o takový „rodinný akčňák“, který nikomu neublíží, nezkazí mu večer, ale taky nepřinese nic nového a superhrdiny stále drží v stereotypním vidění světa - lidé to mohou být jacíkoliv, ale superschopnosti mají, a tak zachraňují svět před mimozemskými nereálnými stvořeními, které jim dají zabrat pouze po fyzické stránce. Je velká škoda, že se takto nadějný autor rozhodl pro tento typ zpracování a vzhlédl se v 'MARVEL stylu', místo v zcela inovativním, vizionářském a kvalitním způsobu vyprávění, který používá Chrisotpher Nolan."
Myslím si, že lepším scénáristou pro superhrdinský svět než Joss Whedon je David S. Goyer, protože se přiklonil na správnou stranu. Na stranu, která udělala ze superhrdinů něco důstojnějšího, něco, kým chce každý být. Ne pro boj, ne pro napětí, ale proto, aby z něj byl jednou hrdina.
281086
Myslím nebo doufám, že všichni ví, proč je MARVEL na vrcholu potravního řetězce - točí totiž pouze rodinné akčňáky, které ale nemají žádný filmový přínos. Naopak jsou kontraproduktivní, potvrzují a zdůrazňují zastaralé vnímání superhrdinů - jako lidí, kteří mají schopnosti, a tak jdou zachraňovat životy a je úplně jedno, jaký mají charakter. Pokud se tohoto bude MARVEL držet, tak jejich filmy nebudou nikdy plnohodnotným dílem a nikdy nedosáhnou ani na špičky inovativnímu přístupu DC, ať vybere dobré scénáristy (což se jim většinou daří) nebo ne.
Právě ve stylu zpracování je síla DC comicsu, který přichází s zcela inovativním a vizionářským přístupem, který nakopl Christopher Nolan a na něj velice povedeně navázal i Zack Snyder. Oba zmiňovaní režiséři společně se scénáristy vytvořily nový pohled na superhrdiny, tedy jako na osobnosti, které musí řešit spíše psychické problémy než ty fyzické. Nolan to dotáhl na úplný vrchol, když natočil Temného rytíře, kde se hlavním záporákem stal Joker. Ne nijak fyzický zdatný záporák, který nebojoval svaly, ale chaosem. Ovšem mnohem obdivuhodné je udržení této psychické zátěže působící na Bruce Wayna i v "Temný rytíř povstal", kde byl záporákem Bane - člověk, jenž jde v komiksech po Batmanovi pouze silou.
V Nolanových šlépějích šel i Zack Snyder, který Supermana - symbol síly - dokázal polidštit a vložit mu na bedra větší břímě než jen to fyzické.
Za tyto úspěchy jsou ovšem z velké části odpovědní i scénáristé Christopher Nolan (Trilogie o Temném rytíři), jeho bratr Jonathan Nolan (Temný rytíř, Temný rytíř povstal) a v tomto článku kritizovaný David S. Goyer (Batman začíná,Muž z oceli). Souhlasím s tím, že by se měl na scénáristy klást větší zřetel, nesouhlasím již však s režiséry, kteří jsou zde jmenovaní (například Joss Whedon).
Jak píši ve své recenzi na Avangers: "...velká a skvělá akce nad pořádným příběhem. Toto je právě přesný popis Whedonova výplodu - akce je skvěla, ale příběh není skoro žádný. Jde zkrátka o takový „rodinný akčňák“, který nikomu neublíží, nezkazí mu večer, ale taky nepřinese nic nového a superhrdiny stále drží v stereotypním vidění světa - lidé to mohou být jacíkoliv, ale superschopnosti mají, a tak zachraňují svět před mimozemskými nereálnými stvořeními, které jim dají zabrat pouze po fyzické stránce. Je velká škoda, že se takto nadějný autor rozhodl pro tento typ zpracování a vzhlédl se v 'MARVEL stylu', místo v zcela inovativním, vizionářském a kvalitním způsobu vyprávění, který používá Chrisotpher Nolan."
Myslím si, že lepším scénáristou pro superhrdinský svět než Joss Whedon je David S. Goyer, protože se přiklonil na správnou stranu. Na stranu, která udělala ze superhrdinů něco důstojnějšího, něco, kým chce každý být. Ne pro boj, ne pro napětí, ale proto, aby z něj byl jednou hrdina.
reagovat
|