Tady se několikrát mluvilo o charakter designu a výrazech postav. Takže jsi trochu mimo diskuzi kámo. Každopádně když už jsi načal samotné téma animace ta samozřejmě taky hraje velkou roli v celkovém rozdílu mezi japonskou a západní animací. Ty se opíráš o rozdíl v penězích. Ano, japonská animace je podstatně levnější než ta západní. Ano, Japonci nikdy na většinu své produkce neměli takové finanční prostředky jako západ. Ovšem to vůbec neznamená, že by japonská animace kvůli tomu byla horší. Spíš naopak. Japonská animační škola se právě díky nedostatku prostředků a tehdejší izolaci Japonska vyvíjela úplně jiným směrem než většina západní animace. Museli si sice vystačit s tím co měli, ale na druhou stranu díky tomu přišli na spoustu animačních technik, které západ nezná, a navíc je při tom nikdo neovlivňoval. Takže byli schopni svou animaci dotáhnout k takové dokonalosti o jaké se americkým studiím nikdy ani nesnilo a to vše při zlomkových rozpočtech.
Dnes nás Hollywood ohromuje jen každým dalším pixelem čím dál stejnějších animáků, které stojí nehorázné prachy. Japonci naproti tomu "za pár kaček" točí takové animované parády, nad kterými musí člověku jen zůstávat huba dokořán i když jsou pořád jen 2D.
Říct, tak že hollywoodská animace je lepší jen protože na ní mají víc prachů může jen ignorant.
Samozřejmě, nedostatek financí má pro Japonce i stinnou stránku a občas se skutečně šetří kde může. To se ale týká především masovějších produkcí pro mládež jakými jsou dnes Naruto a jemu podobní. Soudit ale jen podle nich celou japonskou animaci je poněkud nemístné. Ty rozpočty se tam u jednotlivých produkcí liší úplně stejně jako kdekoliv jinde a když se točí něco konkrétního dostává se tomu většinou té nejlepší péče jaké jen může.
Jinak závěrečné dva díly Evangelionu jsou případ sám pro sebe. Tam se sešlo víc faktorů na jednou a nešlo jen o nedostatek peněz.
Rouder
266611
Tady se několikrát mluvilo o charakter designu a výrazech postav. Takže jsi trochu mimo diskuzi kámo. Každopádně když už jsi načal samotné téma animace ta samozřejmě taky hraje velkou roli v celkovém rozdílu mezi japonskou a západní animací. Ty se opíráš o rozdíl v penězích. Ano, japonská animace je podstatně levnější než ta západní. Ano, Japonci nikdy na většinu své produkce neměli takové finanční prostředky jako západ. Ovšem to vůbec neznamená, že by japonská animace kvůli tomu byla horší. Spíš naopak. Japonská animační škola se právě díky nedostatku prostředků a tehdejší izolaci Japonska vyvíjela úplně jiným směrem než většina západní animace. Museli si sice vystačit s tím co měli, ale na druhou stranu díky tomu přišli na spoustu animačních technik, které západ nezná, a navíc je při tom nikdo neovlivňoval. Takže byli schopni svou animaci dotáhnout k takové dokonalosti o jaké se americkým studiím nikdy ani nesnilo a to vše při zlomkových rozpočtech.
Dnes nás Hollywood ohromuje jen každým dalším pixelem čím dál stejnějších animáků, které stojí nehorázné prachy. Japonci naproti tomu "za pár kaček" točí takové animované parády, nad kterými musí člověku jen zůstávat huba dokořán i když jsou pořád jen 2D.
Říct, tak že hollywoodská animace je lepší jen protože na ní mají víc prachů může jen ignorant.
Samozřejmě, nedostatek financí má pro Japonce i stinnou stránku a občas se skutečně šetří kde může. To se ale týká především masovějších produkcí pro mládež jakými jsou dnes Naruto a jemu podobní. Soudit ale jen podle nich celou japonskou animaci je poněkud nemístné. Ty rozpočty se tam u jednotlivých produkcí liší úplně stejně jako kdekoliv jinde a když se točí něco konkrétního dostává se tomu většinou té nejlepší péče jaké jen může.
Jinak závěrečné dva díly Evangelionu jsou případ sám pro sebe. Tam se sešlo víc faktorů na jednou a nešlo jen o nedostatek peněz.
Rouder
reagovat
|