Ad procenta distributorů je to dost složité. Jé známo, že na těch největších trhácích studia odírají kinodistributory jak to jde ze začátku, jejich podíl tržeb z prvního víkendu u filmů typu Spider-man jde nad 95%. Kina v podstatě žijí jen z prodeje občerstvení u největších hitů. Percentuální podíl pak klesá, zaleží na dohodách a tak. Proto v podstatě studiím současný frontloaded trend moc nevadí, neboť z prvních víkendů mají nejvíce procent. Co se týče cen, je ale zas třeba říc, že samotný budget je část nákladů. Náklady na propagaci dou do desítek milionů dolarů, u velkých filmů se už dneska blíží stovce, ale zase část pokryjí sponzorské smlouvy. Rozhodně ale dalším obrovským, často přehlíženým výdajem, jsou náklady na distribuci, které u mega filmů typu Spider-mana můžou jít třeba až k 50 milionům dolarů (kopie samotné stojí přes deset milionů, rozvoz atd.). V podstatě platí, že v kinech se nezaplatí víc jak 5% procent filmů, ziskovost filmů je během na dlouhou trať.
reagovat
|