Zen šestý potter by mě taky zajímal, co tam probíhalo...
Si spíš myslím, že i když jsou výdaje na marketing nezanedbatelné, nejsou brány jako čistý výdej pro film, tak jak tomu je u samotného rozpočtu. Pak by přece jenom dávalo logiku tyhle dvě položky sloučit dohromady. A druhá věc je ta, co všechno se do něj počítá, a co všechno opravdu platí vlastní studio. Vemte jenom plagáty v Pražským metru. Kdyby každý mělo platit studio, nebyly by náklady 150M, ale 500M... Musí se na tom přece jenom podílet i lokální distributor. Jistě, v americe si to všechno ošéfuje samo studio. Ale celosvětově těžko. Navíc studio třeba vyplázne 1.5M na SB spot, na druhou stranu výroba nějakých žvýkačkových cetek, nebo triček přece patří taky do propagace, nebo ne? Kde se počítaj náklady na ty slavné hračky? A kde se objevují procenta z těch hraček? U cílovek jako je Potter je naboptnaný rozpočet, který se nepodařilo pokrýt z kin jen těžko prodělečný... Jiná situace je asi u toho Inception...
A vtírají se další otázky - co je konkrétně propagace v tištěném médiu? Recenze těžko, článek o natáčení už ale tak jednoznačný není... Fakt by mě někdy lákalo nahlednout pod pokličku hollywoodskému účetnicttví, ale tomu marketingovému...
reagovat
|