Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku 300: Digitální od hlavy k patě

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek

křysař ľubo

No a co RPGčka a strategie? Ale co se týče akcí, prostě mám rád možnost si cestu alespoň částečně naplánovat a zvolit vlastní řešení. Někdy člověk skřípe zuby, jak debilní cestu musí podniknout, když by sám zvolil mnohem lepší.
14824
No a co RPGčka a strategie? Ale co se týče akcí, prostě mám rád možnost si cestu alespoň částečně naplánovat a zvolit vlastní řešení. Někdy člověk skřípe zuby, jak debilní cestu musí podniknout, když by sám zvolil mnohem lepší.
křysař ľubo
0 0
reagovat

2Will

V podstate to vždy záleží od usilovnosti vývojárov. Teoreticky by somozrejme šlo urobiť nelineárnu, ale pri tom dejovo napínavú hru, žiadalo by si to však množstvo snahy a hlavne testovania, či nemôže dôjsť k situácii, kedy by hráč zvoleným postupom nejaký dôležitý dejový bod neobišiel. Osobne však žiadnu až natoľko nelinéarnu hru nepoznám (samozrejme hovorím o hrách s príbehom, rôzne Civilizácie, Tycoony a tetris do toho nepočítam ;)).
14823
V podstate to vždy záleží od usilovnosti vývojárov. Teoreticky by somozrejme šlo urobiť nelineárnu, ale pri tom dejovo napínavú hru, žiadalo by si to však množstvo snahy a hlavne testovania, či nemôže dôjsť k situácii, kedy by hráč zvoleným postupom nejaký dôležitý dejový bod neobišiel. Osobne však žiadnu až natoľko nelinéarnu hru nepoznám (samozrejme hovorím o hrách s príbehom, rôzne Civilizácie, Tycoony a tetris do toho nepočítam *;)*).
2Will
0 0
reagovat
Lubo> tak iste, ze ta autori hry nenechaju urobit si uplne co chces, pribeh smeruje k nejakemu koncu a je iba otazka kolko tychto bodov zostane otvorenych pre hraca. Napr. v HL1 si mohol skoncit dost predcasne v niektorych pasazach.
14821
Lubo> tak iste, ze ta autori hry nenechaju urobit si uplne co chces, pribeh smeruje k nejakemu koncu a je iba otazka kolko tychto bodov zostane otvorenych pre hraca. Napr. v HL1 si mohol skoncit dost predcasne v niektorych pasazach.
0 0
reagovat
Ono vždy záleží na tom, čo autori sledujú. Ak chcú, aby hra mala dostatočne veľký spád, je nutné zvoliť lineárne riešenie. V takom prípade nie je potrebné riešiť priveľa postupových variant, autori sa môžu sústrediť na jednu predpísanú cestu a tú do detailov predskriptovať. Vzniká tým temer až filmová atmosféra, na druhej strane drasticky klesá sloboda voľby cesty. Pokusom o istý kompromis je riešiť nelinearitu iba vrámci jednej úrovne (príp istej jej časti), tak, ako to robil napr Far Cry, Thief alebo Deus Ex. Je to v podstate akoby sme mali niekoľko bodov, znázorňujúcich dejové udalosti (resp predskriptované scény). Čím viac ich je, tým filmovejší zážitok sa hráčovi dostane, zároveň sú však krivky, ktoré spájajú jednotlivé body k sebe, kratšie a teda majú menší priestor na variáciu priebehu. Ak však počet dejových bodov obmedzíme, krivky medzi nimi sa stanú dlhšími a ich jednotlivé varianty sa od seba začnú čoraz viac odlišovať.
14818
Ono vždy záleží na tom, čo autori sledujú. Ak chcú, aby hra mala dostatočne veľký spád, je nutné zvoliť lineárne riešenie. V takom prípade nie je potrebné riešiť priveľa postupových variant, autori sa môžu sústrediť na jednu predpísanú cestu a tú do detailov predskriptovať. Vzniká tým temer až filmová atmosféra, na druhej strane drasticky klesá sloboda voľby cesty. Pokusom o istý kompromis je riešiť nelinearitu iba vrámci jednej úrovne (príp istej jej časti), tak, ako to robil napr Far Cry, Thief alebo Deus Ex. Je to v podstate akoby sme mali niekoľko bodov, znázorňujúcich dejové udalosti (resp predskriptované scény). Čím viac ich je, tým filmovejší zážitok sa hráčovi dostane, zároveň sú však krivky, ktoré spájajú jednotlivé body k sebe, kratšie a teda majú menší priestor na variáciu priebehu. Ak však počet dejových bodov obmedzíme, krivky medzi nimi sa stanú dlhšími a ich jednotlivé varianty sa od seba začnú čoraz viac odlišovať.
0 0
reagovat

Merlkir

Ano, HDR efekty jsou ve většině případů naprosto odporné (Gothic 3), ale myslím že se to časem zlepší jak si na její používání vývojáři zvyknou a časem začne přispívat i hratelnosti (např. v Dark Messiah mě velmi příjemně překvapilo že hořící fireball v ruce dost výrazně oslňuje a pak v dungeonu vidím hůř - realistické).

Flanker.27
Tohle platí o většině akčních her, Far Cry nevyjímaje - v něm jen máš ty koridory kterými musíš jít o něco málo širší. Snad jediná nelineární akce je Operace Flashpoint a i v ní je to občas dost na hraně.
14817
Ano, HDR efekty jsou ve většině případů naprosto odporné (Gothic 3), ale myslím že se to časem zlepší jak si na její používání vývojáři zvyknou a časem začne přispívat i hratelnosti (např. v Dark Messiah mě velmi příjemně překvapilo že hořící fireball v ruce dost výrazně oslňuje a pak v dungeonu vidím hůř - realistické). [b]Flanker.27[/b] Tohle platí o většině akčních her, Far Cry nevyjímaje - v něm jen máš ty koridory kterými musíš jít o něco málo širší. Snad jediná nelineární akce je Operace Flashpoint a i v ní je to občas dost na hraně.
Merlkir
0 0
reagovat
Flanker> HL2 je primarne hranie sa s enginom. Teraz ked ho hram s odstupom casu znovu tak si to vyrazne vsimam. Ako nahle dostanes novu vec dostanes sa do prostredia ked sa s nou mozes vyblaznit. Nehovoriac o tom, ze cas od casu sa tam doslova zmeni styl hry - zombie survival Ravneholm :)

A zase z toho FarCryu som nebol nijak uchvateny. Nejaku extremnu nelinearitu okrem toho, ze si mozem vybrat z ktorej strany plaze pojdem na dalsi ostrov som si nevsimol. Nepriatelia si klasicky nabiehavaju rad radom, staci vystrelit do vzduchu a vsetci co to pocuju dobehnu. To som to hral na obtiaznosti realistic.
14816
Flanker> HL2 je primarne hranie sa s enginom. Teraz ked ho hram s odstupom casu znovu tak si to vyrazne vsimam. Ako nahle dostanes novu vec dostanes sa do prostredia ked sa s nou mozes vyblaznit. Nehovoriac o tom, ze cas od casu sa tam doslova zmeni styl hry - zombie survival Ravneholm *:)* A zase z toho FarCryu som nebol nijak uchvateny. Nejaku extremnu nelinearitu okrem toho, ze si mozem vybrat z ktorej strany plaze pojdem na dalsi ostrov som si nevsimol. Nepriatelia si klasicky nabiehavaju rad radom, staci vystrelit do vzduchu a vsetci co to pocuju dobehnu. To som to hral na obtiaznosti realistic.
0 0
reagovat

HL 2

upřímě tohle je nejpřehypovanější hra vůbec, grafika a fyzika jsou sice hezká věc, ale náplň stylu jdu y A do B, na cestě je zábrana C, v D musím uhnout do E, abych vypnul C, a vrátil se do D a pořád dokola, nepřátelé se stále generují jako v Call of Duty, neskutečně lineární a nskriptované a ani trocha prostoru pro vlastní iniciativu, kam se hrabe na Far Cry.
14814
upřímě tohle je nejpřehypovanější hra vůbec, grafika a fyzika jsou sice hezká věc, ale náplň stylu jdu y A do B, na cestě je zábrana C, v D musím uhnout do E, abych vypnul C, a vrátil se do D a pořád dokola, nepřátelé se stále generují jako v Call of Duty, neskutečně lineární a nskriptované a ani trocha prostoru pro vlastní iniciativu, kam se hrabe na Far Cry.
HL 2
0 0
reagovat
2Merlkir
:D Přesně vystihuje můj názor na HDR.:)
14813
[b]2Merlkir[/b] *:D* Přesně vystihuje můj názor na HDR.*:)*
0 0
reagovat

2Fluke

No, neviem či máš s tými farbami úplne pravdu (i keď pri bližšom preštudovaní sa isté rozdiely nájsť dajú) ?)
14812
No, neviem či máš s tými farbami [link="http://www.sector.sk/novinka/32965/crysis_realita_vs_engine.htm"]úplne pravdu[/link] (i keď pri bližšom preštudovaní sa isté rozdiely nájsť dajú) *?)*
2Fluke
0 0
reagovat
lubo: Pravda, chtěl sem to pobrat víc obecně, ale když si vezmeš třeba implementace Doom3 enginu, tak tam lidičky vypadaj spíše plasticky než reálněji jako v Source (ne v každý implementaci). Asi používaj stále ty samé textury:)

Cain: Tady nejde o to, že by vypadali špatně;) všeci vypadají dobře, jde o použité spektrum barev, který může navodit větší reálnost. Crysis třeba vypadá nádherně, mohl by si říct realisticky, ale viděl si v reálu někdy tak sytý barvy?:) i krásné tropy díky sluníčku nemají až tolik sytý barvy (i když to je možná můj subjektivní dojem).
14811
lubo: Pravda, chtěl sem to pobrat víc obecně, ale když si vezmeš třeba implementace Doom3 enginu, tak tam lidičky vypadaj spíše plasticky než reálněji jako v Source (ne v každý implementaci). Asi používaj stále ty samé textury:) Cain: Tady nejde o to, že by vypadali špatně;) všeci vypadají dobře, jde o použité spektrum barev, který může navodit větší reálnost. Crysis třeba vypadá nádherně, mohl by si říct realisticky, ale viděl si v reálu někdy tak sytý barvy?:) i krásné tropy díky sluníčku nemají až tolik sytý barvy (i když to je možná můj subjektivní dojem).
0 0
reagovat

2Fluke

Tak ono porovnávať to čisto s enginmi je dosť zcestné, predsa len záleží na tom, aké textúry budú použité.
Ináč to zbližovanie vizuálnych stránok je vidno napr aj na motion blure - technológii rozmazávania obrazu pri prudkom pohybe. Osobne si však myslím, že je to v počítačových hrách dosť zbytočná vymoženosť. Ostatne počet snímkov za sekundu u hier niekoľkokrát prekračuje ten u filmov.
14810
Tak ono porovnávať to čisto s enginmi je dosť zcestné, predsa len záleží na tom, aké textúry budú použité. Ináč to zbližovanie vizuálnych stránok je vidno napr aj na motion blure - technológii rozmazávania obrazu pri prudkom pohybe. Osobne si však myslím, že je to v počítačových hrách dosť zbytočná vymoženosť. Ostatne počet snímkov za sekundu u hier niekoľkokrát prekračuje ten u filmov.
2Fluke
0 0
reagovat
FEAR nevypadá také špatně, + např.: Half Live 2, Brothers in Arms {unreal3 engine}, Stalker > doom v exteriérech + RPG :-), ze strategií má oblíbená Medieval 2 (proč se dívat na historické filmy, raději si ho odehraji :-)
rádio FM. dal jsem na Vaší receny na HEROES, nelituji > dík (jinak bych se na ně asi jen tak nepodíval) - velmi dobré (přesto jako srdcovka u mě zústává BSG)
14809
FEAR nevypadá také špatně, + např.: Half Live 2, Brothers in Arms {unreal3 engine}, Stalker > doom v exteriérech + RPG :-), ze strategií má oblíbená Medieval 2 (proč se dívat na historické filmy, raději si ho odehraji :-) rádio FM. dal jsem na Vaší receny na HEROES, nelituji > dík (jinak bych se na ně asi jen tak nepodíval) - velmi dobré (přesto jako srdcovka u mě zústává BSG)
0 0
reagovat

:DD ad dobarvování

Tenhle strip přesně vystihuje můj pohled na ty "realističtější barvy" :D

link
14808
Tenhle strip přesně vystihuje můj pohled na ty "realističtější barvy" :D http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=224
:DD ad dobarvování
0 0
reagovat
No škoda, že NFS kromě grafiky nenaplňuje i obsahem:)..ale HL2 a ty barvy je přesně to, proč jeho grafiku většina lidí považuje za daleko více reálnou než jiné, i techničtěji nabušené enginy (Doom3 engine, Cryengine, UE2.5). Far Cry vypadá pěkně, ale prostě jsou to barvy počítačové hry:)..to neznamená, že by to bylo špatně. Je hezký, že tohle hry neopouštěj a maj svý kouzlo, potom reálnější barvy jako u HL2 daleko víc vyniknou.
14807
No škoda, že NFS kromě grafiky nenaplňuje i obsahem:)..ale HL2 a ty barvy je přesně to, proč jeho grafiku většina lidí považuje za daleko více reálnou než jiné, i techničtěji nabušené enginy (Doom3 engine, Cryengine, UE2.5). Far Cry vypadá pěkně, ale prostě jsou to barvy počítačové hry:)..to neznamená, že by to bylo špatně. Je hezký, že tohle hry neopouštěj a maj svý kouzlo, potom reálnější barvy jako u HL2 daleko víc vyniknou.
0 0
reagovat
Jenom me zajimalo, jestli nekdo z vas nenahodi docela zajimavy trend dnesni her a to sice prizpusobovani barevne palety tzv. filmovym barvam. Z te svate trojice, ktera zmenila vzhled strilecek - Far Cry, Doom, Half-Life 2 je v tomhle nejdal prave Half-Life... vsimnete si podani barev. Proti Far Cry prirozene hraje prostredi, ale kdyz si odmyslime karibske odstiny, tak jsou to porad jeste prilis omalovanky... HL2 prinasi ty hnede odstiny a vubec uplne jinou, "realistictejsi" (realistictejsi ve smyslu toho co zname z filmu ;) paletu... podobny trend muzete videt v NFS: Underground a HLAVNE v NFS: Most Wanted... tam si EA dokonce najala hollywoodske dobarvovace, aby to teda vymakali... dalsi vec je zavedeni HDR (tenhle efekt mimochodem hral v postprodukci 300 klicovou roli)... jednoduse se to uz dneska prolina a to z obou stran i na takhle zakladnich pozicich jako podani barev...
14805
Jenom me zajimalo, jestli nekdo z vas nenahodi docela zajimavy trend dnesni her a to sice prizpusobovani barevne palety tzv. filmovym barvam. Z te svate trojice, ktera zmenila vzhled strilecek - Far Cry, Doom, Half-Life 2 je v tomhle nejdal prave Half-Life... vsimnete si podani barev. Proti Far Cry prirozene hraje prostredi, ale kdyz si odmyslime karibske odstiny, tak jsou to porad jeste prilis omalovanky... HL2 prinasi ty hnede odstiny a vubec uplne jinou, "realistictejsi" (realistictejsi ve smyslu toho co zname z filmu ;) paletu... podobny trend muzete videt v NFS: Underground a HLAVNE v NFS: Most Wanted... tam si EA dokonce najala hollywoodske dobarvovace, aby to teda vymakali... dalsi vec je zavedeni HDR (tenhle efekt mimochodem hral v postprodukci 300 klicovou roli)... jednoduse se to uz dneska prolina a to z obou stran i na takhle zakladnich pozicich jako podani barev...
0 0
reagovat
Dvojka je puvodni Dark Forces. Jedi Knight vypadal trochu jinak. ;)
14804
Dvojka je puvodni Dark Forces. Jedi Knight vypadal trochu jinak. ;)
0 0
reagovat
jen pridam:
Far Cry - March 23, 2004
- prevrat v podobe CryEngine, rozlehly a volne pristupny ostrov v nabusene grafice, velky pokrok v AI nepratel a realicnosti
- v dobe vydani opravdu hit a i dneska se to da hrat vic nez dobre

Crysis - December, 2007
- velmi ocekavana bomba opet od Cryteku, jejich CryEngine2 by mel (a taky to dela) ukazat co dokazou DX10, kdo nevidel videa, nikdy nepochopi
- nabusena grafika, realna fyzika, nadherne svetelne efekty, pokrocila animace postav a obliceje
- zde uz je ale na miste otazka, zda to bude opravdu skvela hra, nebo pujde jen o graficky masakr?
14803
jen pridam: [b]Far Cry[/b] - March 23, 2004 - prevrat v podobe CryEngine, rozlehly a volne pristupny ostrov v nabusene grafice, velky pokrok v AI nepratel a realicnosti - v dobe vydani opravdu hit a i dneska se to da hrat vic nez dobre [b]Crysis[/b] - December, 2007 - velmi ocekavana bomba opet od Cryteku, jejich CryEngine2 by mel (a taky to dela) ukazat co dokazou DX10, kdo nevidel videa, nikdy nepochopi - nabusena grafika, realna fyzika, nadherne svetelne efekty, pokrocila animace postav a obliceje - zde uz je ale na miste otazka, zda to bude opravdu skvela hra, nebo pujde jen o graficky masakr?
0 0
reagovat
Je to jen narychlo spichnute a nemusi byt uplne presne, ale lepsi nez kudlou do zad... Data v zavorce jsou plus minus vydani ve svete, ne u nas.

1 - Doom (prosinec 1993) Nastupce Wolfa 3D, brutalni masakr, podpora hry vice hracu...
2 - Jedi Knight: Dark Forces II (podzim 1997) Snad???
3 - Duke Nukem 3D (leden 1996) Kdo by ho neznal. Drsny hlaskar, dvojite RPG a tuny prasat...
4 - Quake (cerven 1996) Prvni kompletni 3D FPS (objekty, nepratele...)
5 - Counter-Strike (2001) Zavedeni Bodovych zasahu na tele (hit point)...
6 - Quake 3: Arena (prosinec 1999) Kral multiplayeru, pokracovatel Q2 zamereny pouze na online hrani...
7 - Far Cry (brezen 2004) Absolutni volnost, nelinearita hry, famozni grafika, AI nepratel...
8 - Half-Life 2 (listopad 2004) Source engine - temer realna fyzika...
9 - BioShock (srpen 2007) RPG systém upgradů, starání se o vybavení.. Pokracovatel legendarniho System Shoku...
10 - Crysis (2 kvartal 2007) Nastupce Far Cry...

Snad neprileti hodne dlazebnich kostek mojim smerem ;)
14802
Je to jen narychlo spichnute a nemusi byt uplne presne, ale lepsi nez kudlou do zad... Data v zavorce jsou plus minus vydani ve svete, ne u nas. 1 - Doom (prosinec 1993) Nastupce Wolfa 3D, brutalni masakr, podpora hry vice hracu... 2 - Jedi Knight: Dark Forces II (podzim 1997) Snad??? 3 - Duke Nukem 3D (leden 1996) Kdo by ho neznal. Drsny hlaskar, dvojite RPG a tuny prasat... 4 - Quake (cerven 1996) Prvni kompletni 3D FPS (objekty, nepratele...) 5 - Counter-Strike (2001) Zavedeni Bodovych zasahu na tele (hit point)... 6 - Quake 3: Arena (prosinec 1999) Kral multiplayeru, pokracovatel Q2 zamereny pouze na online hrani... 7 - Far Cry (brezen 2004) Absolutni volnost, nelinearita hry, famozni grafika, AI nepratel... 8 - Half-Life 2 (listopad 2004) Source engine - temer realna fyzika... 9 - BioShock (srpen 2007) RPG systém upgradů, starání se o vybavení.. Pokracovatel legendarniho System Shoku... 10 - Crysis (2 kvartal 2007) Nastupce Far Cry... Snad neprileti hodne dlazebnich kostek mojim smerem ;)
0 0
reagovat
Nj Crysis to fakt budou grafické orgie kdo bude mít Vista + kartu s podporou DX10.
14801
Nj Crysis to fakt budou grafické orgie kdo bude mít Vista + kartu s podporou DX10.
0 0
reagovat
imf: Moc práce:D

t_gon: jj, my hráli Duka ještě na základce, vždycky neuvěřitelnej masakr;)
14800
imf: Moc práce*:D* t_gon: jj, my hráli Duka ještě na základce, vždycky neuvěřitelnej masakr*;)*
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se