V mnoha směrech retušovaný film pokládám za zručně odvedené řemeslo, nadprůměr ve své žánrové váze, v němž zanechaly intenzivnější stopu vedlejší postavy: manželé Connelly-Bethany a ta malá burtonovsky uhrančivá holčička. Možná proto, že pro čtenáře předlohy je hlavní postava obroušena od ostrých hran a celý ten kostrbatý životaběh vtěsnán do uhlazené oscarové formičky, k čemuž přispívají i slzopudné momenty dávkované přesně podle receptu Jak si vysloužit plešounka. VIMko chápu jako pomník ještě neztracených schopností dvojky Goldsman-Howard, ale s odstupem si uvědomuji, že už tehdy se tam objevovaly trhliny. Zaslepená pěkně nasnímanými příklady z teorie her jsem je nechtěla vidět, ale dnes bych si radši podruhé pustila v něčem podobný a v lecčems odlišný film o géniovi: Good Will Hunting.
reagovat
|