Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuzní fórum FILMY

příspěvky 31381 - 31400 Napsat příspěvek

popik

Apocalypse Now (1979) 10/10*:+

Viděno poprvé v životě. Byl to chybějící dílek do trojlístku s Četou a Olověnou vestou, které už mám delší dobu za sebou.
Apokalypsa je jednoznačně NEJLEPŠÍ z nich a to:

1. Protože má neuvěřitelnou vizuální/výpravnou stránku. Normálně jsem čuměl, jak film vypadá, i když je z nějakýho konce 70-sátých let. Vzdušný nálet na pláž za doprovodu známé dechovky je vyloženě epesní a neztratil by se ani dneska. Nejsem odborník, ale celkově mě film přišel strašně moderně nasnímanej, úhly kamer atd., prostě pecka! Nemálo napomáhá to, že film/štáb se musel obejít bez digitálních sraček, který dneska vládnou každýmu filmu, takže všechny helikoptéry, bojová technika, lokace, všechno vypadá náramně.

2. Protože postavy a jejich psychologickej vývoj během filmu je ukázkovej. Herecky boží!

3. (Aniž bych četl cokoliv ohledně Coppolova osobního názoru) Jen podle filmu soudím, že jeho názory na válečnou politiku USA by se do značné míry shodovali s těma mýma. US Army je zde vykreslena, dle mého názoru správně, jako vypočítavý, zbabělý a krutý protivník s chabou morálkou, jež ve skutečnosti neumí příliš dobře válčit "muž proti muži", ale velice dobře si vede v útocích z bezpečné vzdálenosti, nejlépe na cizích územích, ve vzdušných náletech, kde se neštítí použít ty největší svinstva (atomová bomba, napalm, chemicke zbrane).