TOP 7 dalších hejtů na současný Hollywood
12:00 | 23.09.2023 |
Jsem pozitivně naladěný filmový fanoušek. Kvalitu jsem někdy schopný najít i ve snímcích, nad nimiž zbytek redakce ohrnuje nos. Jednou za čas v tržebních reportech jdu proti všem a bráním „pozoruhodná“ rozhodnutí hollywoodských studií. Když si přečtu nějaké bláboly filmové hvězdy na červeném koberci, omlouvám demenci dotyčné/dotyčného náročným dnem a pověstným parnem v Los Angeles. Pohár trpělivosti někdy ale přeteče i u mě, načež je třeba se vypsat.
V minulosti jsem si ulevil v článcích TOP 11 a TOP 11 dalších hejtů na současný Hollywood, 10 hejtů na filmové a seriálové streamování a konečně TOP 10 důvodů, proč už Warneři nejsou nejvíc cool studio. Dnes budu hejtovat všechno a vše, přičemž se nechci opakovat, budu pokud možno co nejvíce aktuální a tím pádem před sebou máte „pouze“ sedmičku bodů, které mě v souvislosti s Hollywoodem právě se*ou. Na úvod stačí, jdeme na to.
7. Režisérské verze jsou lepší, důležité a často nutné? Ne.
Mám teorii, proč i v mém okolí tolik lidí nedá na director´s cuty dopustit. Podle mě to má co dočinění s faktem, že jsme vyrůstali s DVD a Blu-ray, milovali jsme vymazlené krabičky a všemožné bonusy, přičemž právě režisérské verze měly často to nejlepší a tzv. „nejdefinitivnější“ vydání. Proč si pouštět dvouhodinovou kinoverzi, když mám přece doma o půl hodiny delší exkluzivitku, kterou často navíc nadšený režisér uvádí s tím, že právě teď se konečně lidé mohou podívat na tu jedinou správnou verzi podle jeho gusta.
Abychom si rozuměli – já také miluji třeba prodloužené Království nebeské se stopáží 192 minut. Ale jak stárnu, tak se kloním k tomu, že režiséři by se měli soustředit na to, poslat do kina to nej a nevracet se po letech ke svým dílům, která jim (podle jejich slov) zkazili hamižní producenti a studia. Takový Peter Bogdanovich se nedokázal odpoutat od svého (mimochodem pořád skvělého) Posledního představení s Jeffem Bridgesem a Cybill Shepherd celé dekády a ani u poslední verze nebyl zcela spokojený. Ridley Scott je také případ. Vážně je třeba několik měsíců před premiérou Napoleona informovat diváky o tom, že do kina si zajdou jenom na 152minutový předkrm a to hlavní přijde až se čtyř a půl hodinovým director´s cutem? To mě nebaví.
Stejně tak mě nebaví stesky Snydera a Ayera, kteří bez skrupulí hází vinu za nanejvýš průměrné celovečeráky právě na financující studia. Stačí se však podívat na následující nepovedené snímky jmenovaných režisérů a dojde vám, že pravda bude někde trochu jinde. Hlasití fanoušci Zacka se na HBO Max režisérské (a snad už proboha definitivní) verze Ligy spravedlnosti po letech každopádně dočkali. V případě Sebevražedného oddílu se tak podle posledních zpráv dost možná stane v budoucnu.
Tvůrcům, kteří dodnes bulí, jak jim jejich geniální filmy prostříhala a zničila cynická studia, bych doporučil následující: jděte stejně jako Snyder do Netflixu. Tam je dramaturgie pomalu sprosté slovo a streamovací gigant vám do toho nebude skoro vůbec kecat. Fakt, že dost možná právě proto stojí většina těchto streamovacích originálů za starou belu, je už druhá věc. Hlavně, že budou páni režiséři spokojení.
6. Filmy za 200–300 milionů nevypadají dobře
Netrvalo to dlouho a dostali jsme se k Disneymu. Na toho jsem si důkladně postěžoval už před pár měsíci, takže jenom v rychlosti k šíleným rozpočtům. Je mi až líto těch stovek a tisíců lidí, kteří na disneyovkách dřou do úmoru a pak si sednou do kina a musí přece také vidět, že jejich snaha přišla vniveč, protože triková stránka věci často bolí a jimi stvořené světy svými příliš očividnými jedničkami a nulami nevybízí k tomu, aby se tam divák opakovaně vracel. Letošní Ant-Man budiž ten nejhorší z nejhorších. To je hnus, velebnosti.
Ale nejenom Myšák je marný. Komiksy vůbec zažívají špatné časy a třeba Flash, který Warnery vyšel na nějakých 220 mega, je bolestivě digitální přehlídka frenetického pobíhání Ezry Millera. U Flashe člověk až žasne, jak je možné znásilnit zelené plátno a dočkat se přitom doporučení zrovna od Toma Cruise, jenž se snaží s nasazením života pobavit diváky čím dál šílenějšími kaskadérskými kousky. Budu férový a zmíním, že všechny zmiňované filmy se natáčely během covidu, kvůli němuž samozřejmě budgety nabobtnaly, což však jako omluva za digiprasárny neobstojí.
Není to však jenom o drahých tricích, které působí levně. Systematické hollywoodské rozhazovaní ničí průmysl a bere šanci talentům, kteří by natočili mnohem větší parádu za polovic. Ne-li méně a ano, také jsem velmi zvědavý na Edwardsova Stvořitele. Já chápu, že takový moloch není schopný se změnit ze dne na den, ale když si člověk čte o rozpočtu 220 milionů (možná dokonce více) pro Marvels se stopáží okolo 90 minut, tak je něco prostě špatně.
Stejně špatně jako u netflixovského Gray Mana za dvě kila. Stahelski by za ty peníze natočil dva Johny Wicky a kdyby se příběh odehrával v Praze, tak by se rozhodně nespokojil s jednou splašenou tramvají a nudnou přestřelkou na náměstí. Keanu by za dvě stě mega rozmašíroval hlavní město takovým stylem, že by se obnova vzdala a lidé by se raději přestěhovali do Brna.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
A to se imho právě promítá do kvality, která se jaksi zplošťuje. Kultura upadá a i white trash roste.
Tvořit mají ti nejlepší z nejlepších a to muže být kdokoliv, ale nemá se přihlížet k blbý barvě kůže nebo orientaci.