Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

7 filmů Adama Sedláka, režiséra pecky BANGER.


ikona
Mr. Hlad
25. hodina7 filmůadam sedlákbangerbruce willisdavid fincherquentin tarantinosocial networkvyvolený
Tarantino, Shyamalan, Fincher a evropské hvězdy 

Adam Sedlák vystudoval v Písku Filmovou akademii Miroslava Ondříčka a dal o sobě vědět dokumentem Mgr. Radovan Kaluža nebo absolventským filmem L.H., což byla velmi osobitá krimi komedie, která se točila okolo jednoho… řekněme zapáchajícího problému. Hodně pochval sklízel jako režisér vydařeného seriálu Semestr a jeho celovečerní debut Domestik byl fyzicky hodně nepříjemná podívaná, která si nakonec odnesla Českého lva. Momentálně můžete vidět v kinech jeho novinku BANGER., která vám ukáže, jak se v Praze dealuje nejlepší kokain a jak se u nás točí filmy, když je za kamerou někdo, kdo se toho nebojí a sleduje trendy ve světě. 

A tohle je Adamových sedm filmů. 

1. The Social Network (2010, r. David Fincher)
Quentin Tarantino prohlásil, že se jedná o nejlepší film 2010s dekády. Plně souhlasím. Určitě ho řadím i na piedestal v rámci celé Fincherovy filmografie. Zatímco Sedm stárne s každým zhlédnutím, tohle nikoliv. Sorkinův scénář je pro mě masterclass scénáristiky. Fascinuje mě na něm, že jde v podstatě jenom o mluvící hlavy, ale i přesto je ten film neskutečně vizuální. Revoluční v režii, v práci s digitální kamerou, nenápadnými vfx a v ikonickém soundtracku. Flex se dá dělat i v padesáti. 

2. Vyvolený (2000, r. M. Night Shyamalan)
Pravděpodobně nejlépe zrežírovaný film ever. Stačí se podívat na prvních deset minut. Největší frajeřina. Masterclass v režii. Těžko říct, zda Shyamalan měl nějaký Šestý smysl, nebo za to může kameraman, protože on už takhle nápaditě nikdy nic nezrežíroval. A to Znamení mám hodně rád, ale tohle je fakt úplně někde jinde. A taky je tu nejlepší výkon Bruce Willise. Minimalistický, ale strašně procítěný. Vlastně celý ten film působí strašně minimalisticky, tiše, nenápadně, ale v jádru je to fakin blockbuster.

3. 25. hodina (2002, r. Spike Lee)
V tomhle filmu je prostě všechno o kamarádství, partnerství, rodičovství a o lásce k psovi. Zločin a trest. U epic finále vždy brečím,  je to asi pravděpodobně emočně nejsilnější věc, co jsem kdy viděl. #daddyissues. Každý dialog přesný, je v tom opravdu všechno. Když jsem byl v New Yorku, chodil jsem po městě podle lokací tohohle filmu. Zastavit se v Battery Parku a koukat na proplouvající remorkér a snít o jiném životě. Jo, co by to bylo jen za život.

4. Repríza (2006, r. Joachim Trier)
Za mě asi nejlepší debut ever (bylo mu 32 let) a nejlíp sestříhaný film.  Kvůli tomuhle filmu jsem jel do Osla. Pro mě osobně velmi formativní záležitost. Kámoši, holky, deprese a Joy Division. Chybí jen pes. Od té doby je Joachim Trier můj nejoblíbenější režisér. Doporučuji i jeho druhý film z Oslo trilogie. Oslo, August 31th, který si pouštím každý rok právě na konci léta. Nepochopitelný je, že tenhle film měl svou světovou premiéru ve Varech, ale Křišťálový globus nevyhrál. Získal jej film Sherrybaby. lol. Pamatuje si na něj ještě někdo? Ale i tak Reprise ve světě bouchnul a z Triera je dnes díky finálnímu filmu z Oslo trilogie Nejhoršímu člověku na světě megastar. 

5. Dealer 2 (2004, r. Nicolas Winding Refn)
Dánská kinematografie je v Evropě za mě ta nejlepší. Lars von Trier nebo Tobias Lindholm? Nakonec vybírám arogantního spratka Nicolase Windinga Refna. Na tomhle filmu je šílený, že poté, co Refn neuspěl v Americe a milionově se zadlužil, tak se rozhodl natočit dvě pokračování svého debutu najednou, aby se tak dostal z likvidační situace. Btw: o celé téhle životní hraně je natočený dokument Gambler. Fascinuje mě, že i když to natočil Refn z čistého kalkulu, ze zištných důvodů, tak i tak jsou ta pokračování lepší než první díl. Osobně preferuji druhý kvůli svému nadějnému konci. #daddyissues. Šňupající nevěsta v podvazkách a  Mads Mikelsen. Top. Můj střihač Šimon Hájek druhý díl hejtí právě za jeho festivalově vypočítavý konec a tvrdí, že trojka se Zlatkem Buricem je právě ten vrchol. A to, že se neshodnem je právě na tom to pěkný. 

6. Jackie Brown (1997, r. Quentin Tarantino)
Za mě nejlepší Tarantino. Možná právě proto, že je to Quentinova jediná adaptace materiálu někoho jiného. Všem, co mistra obviňují z misogynie, říkám, ať si pustí tenhle film. Mít za hlavní postavu padesátiletou černošku a to dvacet let před MeToom to očividně nebylo jen tak. Celkově bych tenhle film vyzvedl za jednu z nejlepší ženských postav ever written. Takhle se to podle mě dělá. A ne že postavy o sobě nahlas říkají, že jsou feministky, jako je nešvar poslední doby. 

7. Dobrý Will Hunting (1997, r. Gus Van Sant)
Geniální scénář. Existuje kolem něho konspirace, že jej nenapsali Damon a Affleck, ale že to za ně ghostwritoval americký matador scénáristiky William Goldman. Čekal jsem mnoho let, než tihle dva napíší společně další scénář a aby tak stvrdili svoje skills. Bohužel Poslední souboj jsem ani nedokoukal. Sorry, ale ty scény s Robinem Williamsem nenapíše někdo, komu je dvacet pět let. #daddyissues. To napíše jedině někdo, kdo má hrozně moc odžito. Jako William Goldman.

A co říkáte na 7 filmů scenáristy Ondřeje Štindla

Připomeňte si, jak Cival pozval Adama Sedláka na pivo. 

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace