Sci-fi Reminiscence s Jackmanem je propadák roku, Tlapková patrola překvapila
07:00 | 23.08.2021 |
Pohled na tržby posledních warnerovských bijáků je vyloženě tristní. Hollywoodští insideři tvrdí, že těžko měřitelný nárůst předplatitelů pro HBO Max je často přímo úměrný úspěchu daného filmu v kinech. Tím pádem se nabízí napsat, že Space Jam: Nový začátek, Sebevražedný oddíl a čerstvě i Reminiscence kvanta nových duší pro „speciální“ stream nepřitáhnou. Líto mi však Warnerů vůbec není. Tržební mléko si rozlili svým letošním streamovacím experimentem sami, tak ať brečí.
Jen bych si vážně přál, aby se stal zázrak a lidé chodili do kina alespoň na Dunu. Brzká premiéra na festivalu v Benátkách značí, že se ambiciózní snímek Denise Villeneuva znovu odkládat nebude a mě trochu naplňuje optimismem snad jenom fakt, že ve většině světa se očekávaná sci-fi podle předlohy Franka Herberta dočká premiéry o pár týdnu dříve než v USA a na HBO Max. Tím pádem by Warneři a Legendary za blockbuster s odhadovaným rozpočtem 165–200 míčů mohli aspoň mimo Ameriku něco málo trhnout.
První místo každopádně obhájil Free Guy, jenž druhý víkend v amerických kinech klesnul o 34 % a v pokladničce Disneyho přistálo dalších 19 mega. Je to velmi sympatický a překvapivě nízký pokles, který Chlápka s tváří Ryana Reynoldse posouvá na průběžných 59 melounů z USA. Celkové kilo ze zámoří je pořád sakra daleko, ale s podobnou výdrží můžeme už teď počítat s konečnými 85–95 miliony. Mírný optimismus pouze hatí vysoký 120 milionový rozpočet.
V součtu s tržbami ze zbytku světa je akční komedie na 112 melounech a já už si pomalu začínám myslet, že 200 globálních míčů padne bez větších problémů. Zvlášť když vezmeme v potaz, že se usilovně jedná o premiéře v Číně a miliardová země by na videoherní filmové dobrodružství také mohla slyšet. Když to srovnám s vyhlídkami na čínskou premiéru pro všemi viděnou Black Widow, tak Free Guy je v mnohem lepší startovací pozici.
Decentní zisky z kin můžeme připsat na vrub jednak spokojeným reakcím diváků a také faktu, že Free Guy poděděný od Foxů studio Disney nenabízí za příplatek na Disney+. Tím pádem není svět zahlcen pirátskými kopiemi v té nejvyšší kvalitě. Exkluzivita v kinech by měla trvat ještě dobře měsíc a já jsem docela zvědavý, zda konečný výsledek ospravedlní možný sequel, který Reynolds a režírující Shawn Lewy hlásají do světa už nějaký ten den jako ložený.
Překvapením víkendu je Tlapková patrola ve filmu. Fenomén, jenž zákonitě musí znát snad každý čerstvější rodič, se dočkal premiéry ve více než 3 000 zámořských kinech a navzdory souběžné premiéře na Paramount+ píše z USA velmi solidních 13 míčů. Rodiče nestahovali, šli z donucení s caparty do kin a aktuálních 34,5 milionů z celého světa značí, že studio si za tržby zapisuje jedna mínus. A jistě už spekuluje, jak by populární značku s roztomilými a šikovnými pejsky vytěžilo v dalších letech.
Mluvíme o celovečerním animáku připomínajícím ultralevně vypadající seriál Tlapky. Paramounti prý animák pořídili za zanedbatelných 5–8 milionů babek a tím pádem musí vydělat plno chechtáků i kdyby nechtěli. Reklamní kampaň jistě byla také levná, protože znalí prckové si o celovečeráku s jejich zbožňovanými roztomilými čokly řekli ve školkách a družinách bez toho, že by museli vidět v hlavním vysílacím čase drahé televizní spoty. Takže nebozí rodiče, mám pro vás špatnou zprávu: Do roka a do dne půjdete s děckama do kina znovu.
Bronz bere Expedice: Džungle pilně propagována Rockem na Facebooku, Twitteru a dalších sítích i týdny po premiéře. V USA přibylo 6 mega, jsme na 92,5 milionech a globálně se blížíme k dvěma kilům (aktuálně 174 míčů). Je to o chlup lepší výsledek, než který se očekával po zklamavším otvíráku, ale Disney stejně nemá moc důvodů výskat. Mluvíme totiž o disneyovském hybridním releasu a na Disney+ cálovalo 30 babek první víkend pouze milion rodinek. Rozpočet 200 mega (plus 150 melounů na reklamu) značí, že studio krvácí. Disney chtěl další Piráty z Karibiku a teď by nejraději co nejrychleji zapomenul.
Pokračování Smrti ve tmě se Stephenem Langem padá o 53 % . Horory druhý víkend často krvácejí ještě intenzivněji, ale chvály se ode mne pokračování docela povedeného napínáku Fede Alvareze za tržební výkonost nedočká. Pokud měl slepý drsňák proslavený Avatarem vydělat studiu Sony nějaké love, měl tak učinit už první víkend. Nestalo se, brutální horor má po dvou víkendech v amerických kinech na kontě necelých 20 mega a dalšího dílu se s největší pravděpodobností nedočkáme. Jenom pro pořádek dodám, že jednička trhla při rozpočtu deset míčů po celém světě více než stopáďo. Dvojka stála patnáct a dá dost možná jenom třetinu.
Pátý plac bere biografický Respect. Písničky Arethy Franklin miluju a když se výjimečně vrátila v roce 2015 na jeviště, aby zazpívala Obamovi a Carole King, uronil jsem slzu. Nuzné výsledky Respectu mě mrzí. Druhý víkend kinech připisuje poklesy o 60 %, po deseti dnech vydělal hudební snímek v amerických kinech pouhých 15,8 mega a při pohledu na průměrné hodnocení 6,3 na Rottenech bohužel nelze očekávat vítané tržební polepšení s pomocí Zlatých glóbů nebo Oscarů.
Na šestém místě nadále kolabuje Sebevražedný oddíl, ročník 2021. Novinářskou i diváckou obcí chválený „supehrdinský“ biják má po třech týdnech v amerických multiplexech na kontě absurdně nízkých 49 mega a svět dojem bohužel nijak nevylepšuje. Právě reportovaných 140 globálních míčů je strašidelný průser, který se rozhodně nedá ospravedlnit ani možným nárůstem předplatitelů na HBO Max. Říkám to pořád a napíšu to i do reportu. The Suicide Squad viděl v posledních týdnech úplně každý, akorát za něj nikdo nezaplatil.
Nešťastnou sedmičku bere druhá novinka týdne – akční The Protégé. Michael Keaton (jistě už netrpělivě vyhlíží návrat do batmanovské kápě ve Flashovi) v něm cvičí vražednou Maggie Q a já na základě průměrných trailerů nechápu, proč snímek vůbec zamířil do 2 500 amerických kin. Na Netflixu by mu bylo mnohem lépe a studio Lionsgate by nemuselo řešit prázdné sály. Necelé 3 mega je vzhledem ke zmíněnému počtu promítajících kin prachbídný výsledek. Režíroval přitom Martin Campbell, kvůli kterému se na akčňák snad i časem podívám.
Osmé místo patří hororu Temný dům, na který se už nějaký pátek docela těším. Režíruje David Bruckner, jenž se před pár lety nejenom v mých očích blýsknul Rituálem. Trailer i synopse jsou zajímavé a Rebecca Hall v hlavní roli je další dobrá zpráva. Bohužel se děsivý biják v tajemném domě dočkal zanedbatelných tržeb. Vydělat necelé 3 melouny z více než 2 200 kin je pomalu Uwe Boll level, a já zopakuji, co jsem napsal už u The Protégé. Studio se mělo na premiéru v kinech za současné situaci vybodnout a film raději střelit Netflixu nebo jinému streamu prahnoucímu po podobných žánrovkách jako slepice po flusu.
No a konečně předposlední pán na holení. Hugh Jackman (opravdu pověsil wolverinovské drápy na hřebík navždy?) se nechal ukecat Lisou Joy zodpovědnou za seriál Westworld a se švagrovou Christophera Nolana a znovu rusovlasou Rebeccou Ferguson natočil sci-fi Reminiscence připomínající na první trailerový pohled právě Nolanův Počátek. Premiéry se dočkal rozporuplný snímek, který sice někteří kritici a diváci chválí (Transcendence s Deppem je prý mnohem větší lejno), ale většina hořekuje nad nenaplněnými ambicemi.
Vydělat s rozpočtem 68 milionů dolarů v amerických kinech 2 (!!!) miliony je něco naprosto šíleného i když budeme brát v potaz vracející se Covid. Studio se poslední týdny vybodlo na reklamní kampaň (týdny předtím to vypadalo, že neví co si s filmem počít) a sci-fi prostě odepsali. Podobně drahý průšvih se srovnatelně anemickým otvírákem byl letos snad jenom Kdo mi jde po krku s Angelinou Jolie. Hádejte dvakrát, kdo ve stejný den poslal oba zmiňované filmy do kin a na torrenty…
Desítku uzavíra Shyamalan se svým hororovým Časem. V Americe přepočítává Ind 45 mega, globálně potom dvojnásobek. Rozpočet byl sice pouhých 18 milionů, ale Shy a studio Universal ho doposud nesplatili. Pořád ještě šetří na předraženou reklamní kampaň.
Kompletní žebříček víkendových tržeb zde
Příští týden se dočká premiéry hororový Candyman a žádná další novinka snad ani nestojí za zmínku. Konec srpna je jako každý rok mrtvý a nám nezbývá, než čekat na výsledky marvelovky Shang-Chi startující po celém světě první víkend v září. Pokud by snad navzdory slušným prvním reakcím a měsíc a půl trvající kino-exkluzivitě propadla, bylo by nasnadě pomalu očekávat další distribuční škatulata a možné odkládaní některých podzimních blockbusterů. Snad vše dopadne dobře.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry