Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Rockova Expedice: Džungle ztroskotala, Zelený rytíř tržbami neoslnil


ikona
TedGeorge
A24black widowboss babydev pateldisneydisney+dwayne johnsonemily bluntexpedice: džunglefast and furiousgreen knightjungle cruisemarvelmatt damonmimi šéfparamountrychle a zběsilerychle a zběsile 9scarlett johanssonsnake yesstillwatertržbyvin diesel
Bude se Emily Blunt také soudit s Disneym o ušlý zisk?  

Filmové tržby v posledních dnech řeší i lidé, pro něž jsou jinak hollywoodská čísla asi stejně zajímavé jako politická situace v Mongolsku. Na vině je Scarlett Johansson soudící se s Disneym o ušlý profit z Black Widow. Mocné studio se pustilo do bitvy s jednou z největších hereckých hvězd a neváhalo dokonce zveřejnit její dvacetimilionovou výplatní pásku. Alespoň na chvíli dosáhlo svého a mnoho lidí se pod dojmem obří gáže „rozmazlené“ herečky postavilo na jejich stranu.

O všem se již v pátek rozepsal imf a já situaci v úvodním odstavci připomínám jenom kvůli faktu, že podstata soudního sporu je Disneyho hybridní model distribuce spoléhající i na přímý prodej přes stream a zapomínající na bonusová procenta z chybějících kinotržeb pro Scarlett. Expedice: Džungle tenhle distribuční model taky dodržela a tvrdě narazila.

Disney pojal premiéru dobrodružného bijáku natočeného na motivy atrakce z Disneylandu jako velkou show a dokonce donutil Emily Blunt a Rocka projet se před kamerami na populární „Jungle Cruise“ dráze. Nic jiného mu ani nezbývalo, protože do filmu mohutně zainvestovali. Web Deadline přispěchal s informací, že pokud si ke dvousetmilionovému rozpočtu připočítáme náklady na reklamní kampaň, souběžnou distribuci ve většině světa a další skrytá čísla, studio do snímku celkově investovalo neuvěřitelných 362 milionů babek!

Americký otvírák v kinech 34 milionů by ještě nebyl takový problém. Dwayne „The Rock“ Johnson nejednou v minulosti odstartoval za ještě nižší cifru. Mnohem větším průšvihem je zbytek světa, který bývalého wrestlera mnohokrát v minulosti podržel a zachránil. To tentokrát neplatí, protože necelá padesátka zemí mimo USA připsala pouhých 27,6 mega. Mluvíme sice o výsledku bez Číny (o premiéře v miliardové zemi se pořád jedná), ale stejně se jedná o příliš nízké výdělky pro ultradrahý biják s dost možná (ano, ještě pořád) největší hereckou hvězdou současnosti.

Úvodní nášup numer by nebyl kompletní bez zmínky o 30 milionech dolarů, které (především Američané) zaplatili za možnost pustit si blockbuster doma. Black Widow vydělala přímým prodejem na Disney+ dvakrát tolik. Studio samozřejmě vydalo zprávu, ve které znovu spletlo vše dohromady a především makléře z Wall Streetu zkusilo zmást zprávou, že Expedice: Džungle vydělala za první víkend 92 melounů, divákům se film moc libí a v jejich ústředí panuje spokojenost. Kecají.

Výše zmíněná třicítka je sice vzhledem k otevřené Pandořině skříňce jménem pirátství slabé číslo, ale problém bude hlubší. Epidemie před pár měsíci na chvíli povolila a diváci stihli mrknout v IMAXech na Godzillu zápolící s Kongem, Tiché místo: Část 2, Rychle a zběsile 9 a pár dalších. Jenomže Covid mutuje, znovu se zpřísňují opatření (třeba ve Francii se už kina znovu zavírají) a začíná být jasné, že posílat za této situace do kin velké blockbustery závislé na plných sálech v multiplexech, je bez velkého přehánění sebevražda. Z tohoto pohledu se dá rozporuplná snaha trhnout Disneyho extra dolary z prodejů přes internet chápat. Akorát nedomysleli vedlejší efekty.

Kromě nazlobených kinařů je vedlejším efektem již zmiňovaná Scarlett a její armáda právníků chystající se na šťavnatou soudní při (v diskuzi se vyjádřete, jestli si myslíte, že k ní opravdu dojde). Insideři z Hollywoodu tvrdí, že nejmocnější studio podcenilo svoje herečky a přít se možná bude i Emma Stone vládnoucí jako výstřední Cruella.

Emily Blunt není podle zákulisních zdrojů také vůbec spokojená se svými příjmy z Expedice: Džungle a Disney má dost možná ještě větší problém, než se zdá. Miliony dolarů navíc by ještě přežili. Ale jak vysvětlí fakt, že "The Rock" byl s plánem na hybridní release podle všeho srozuměný předem, podpořil ho a tím pádem je docela jasné, že mu na rozdíl od jeho kolegyň přistála na kontě nějaká kompenzace? Sedí na vedoucích pozicích u Disneyho šovinisté? Experiment doufající v přísun dolarů z prodeje blockbusterů do domácností se podle mého názoru právě odebírá do věčných lovišť.

Příští marvelovka Shang-Chi (a Reynoldsův odkládaný Free Guy) už budou disponovat měsíc a půl trvající exkluzivitou v kinech a jejich výsledky dost možná napoví, jestli se na podzim nerozjede další vlna odkládání hollywoodských bijáků na lepší časy. Nejdříve na zimu, později třeba na léto. Pevně doufám, že ne. Kdyby nám znovu odložili Dunu a Bonda, byl bych více než smutný...

Rychle k druhému místu, kde bojuje o přízeň diváků lákavě působící Zelený rytíř. Úvodních 6,8 milionů pro fantasy s parádními trailery není vzhledem k třicetimilionovému rozpočtu žádná pecka. Rebelské a často riskující studio A24 prý sice úspěšně předprodalo práva po celém světě, ale stejně není žádný důvod se radovat. Nejenom v Americe totiž nelze očekávat trvalku sbírající dolary následující dva týdny (potom se film podle vyjevených plánů v tichosti rozloučí s kiny).

Kritici sice chválí ambiciózní vizi režiséra Davida Loweryho (nikdy nepochopím, že stejný člověk natočil artový Přízrak a disneyovku Můj kamarád drak), ale diváci zrovna nesrší spokojeností. Vadí jim, že trailery lákající na cool fantasy lhaly a Loweryho snímek je ne zrovna přístupný, přemýšlivý a pomalý film, na který by jinak rozhodně nezavítali. Já se každopádně pořád těším a doufám, že se nějaký hodný český distributor rozhoupe s domácí premiérou. Zatím je bohužel ticho po pěšině.

Trojku bere se skoro stejnými výnosy Shyamalan. Hororový Čas utržil také zaokrouhlených 6,8 melounů a oproti prvnímu víkendu klesal o nehezkých 60 %. Mít na kontě po dvou víkendech 30 mega z USA a 49 míčů globálně není zrovna nejlepší vysvědčení pro snímek, jehož vysoké ambice v zimě naprosto jasně vyjevil drahý Super Bowl spot. Ještě že byl film jedenáctkrát levnější než Expedice: Džungle...

Bramboru vypěstovala stará známá Black Widow a pokles o 45 % už není tak tragický. Naprostá většina marvelovek sice čtvrtý víkend v kinech klesala ještě méně, ale aktuálních 167 míčů z Ameriky se povede přetavit alespoň v těch 180–185 míčů, což je o nějakých 15–20 milionů více, než jsem po strašidelném druhém víkendu predikoval. Jenom škoda pro Disneyho, že všechny tyhle extra dolary (a dost možná i více) nakonec pravděpodobně přistanou v kapse ScarJo.

Poslední víkendová novinka je Stillwater, ve kterém je za svůj výkon všude chválený Matt Damon, zachraňující nespravedlivě (?) obviněnou dceru vězněnou ve Francii. Zapomeňte na Bournea, protože Matt tentokrát neskáče po střechách a neuhýbá kulkám Karla Urbana. Hraje zoufalého otce z amerického středozápadu, který se snaží vyrovnat s krutou realitou současného Marseille, kde se vyskytuje jeho zákonem stíhaný potomek.

Více než 5 milionů asi nešlo vzhledem k tématu a jenom mírně nadprůměrným reakcím očekávat, ale já se na drama rád podívám. Režíruje totiž Tom McCarthy, jenž mi udělal radost Nezvaným hostem, Spotlightem a především feel good peckou Přednosta.

Zbylé zástupce víkendové topky si projedeme jenom v rychlosti, protože vše už bylo řečeno v minulých reportech. Space Jam: Nový začátek padá na šestém místě o 55 %. V USA je na 60 milionech, ve světě píše podobné číslo a celkově je tak s rozpočtem 150 míčů krutě v mínusu. Na Boxofficemojo sice svítí celosvětových 203 melounů, ale to je chyba a známý web výjimečně klame.

Snake Eyes alias spin-off dvojky starších G.I. Joe filmů je prozatím největší propadák roku. Po hubeném otvíráku 13,3 mega chcípá vychtěná franšíza Paramountu s propadem o 70 %. Hrůzných amerických 22 melounů po dvou víkendech jenom podtrhuje 6,5 milionů ze zbytku světa.

Rychle a zběsile 9 atakuje hranici 170 milionů v Americe a právě se překulilo přes 640 míčů celosvětově. Vin Diesel je pravděpodobně spokojený jenom díky tomu, že vidí bídu třenou s nouzí v podání ostatních letošních hollywoodských filmů. Jeho F9 se aspoň zaplatí, což letos může říci jenom hrstka filmů.

Pokračování Únikové hry a Mimi šéfa zakončují desítku. Horor má na kontě pouhých 30 milionů dolarů po celém světě, což je šestkrát méně než jednička. Podobně je na tom animák se 70 míči, což je docela sešup oproti 528 melounům jedničky.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend se do kin ve většině světa a na HBO Max přiřítí Sebevražedný oddíl, což je reimaginace pět let starého Sebevražedného oddílu. Na český distribuční název si každopádně nestěžuji, protože je pořád lepší než „Sebevražedný oddíl Jamese Gunna“. Očekávat záchranu letní sezóny v kinech by bylo asi příliš troufalé, ale chvála se na Gunna a jeho sebranku superzáporáků line ze všech stran, tak se nechme tržbami a kvalitami (snad příjemně) překvapit.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (17)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace