Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

20 nejlepších hollywoodských režisérů současnosti podle MovieZone


ikona
TedGeorge
americká krásaaž na krevbabelblade runner 2049brad pittchildren of mendark knightdunagravityhugh jackmanla la landlego movieleonardo dicapriologanLogan: Wolverinemad maxmagnoliamission: impossiblemission: impossible - falloutprestigepříchozípulp fictionrevenantrežiséřiskyfalltenkrát v hollywoodutitanictom hardytop 20west side storywhiplashwolf of wall streetwolverinewrath of manx-men
Redakce MovieZone spojila síly a dala pro vás dohromady dvacítku těch nejlepších režisérů, kteří točí a budou točit jako králové.  

Stejně jako u posledního ultra-výživného článku, tedy TOP 20 extrémně dlouhých filmů, začneme vysvětlivkami. Celá redakce bude moc ráda, když si tentokrát výjimečně přečtete úvod a nebudete se nás později zbytečně dotazovat na kritéria výběru v diskuzi pod článkem. Vybíráme pouze hollywoodské režiséry a neohlížíme se do minulosti. Takže Kubrick, Hitchcock, Wilder, Hawks, Forman a další prostě mají smůlu a my jsme si posvítili na ty nej, kteří pořád točí a točit snad ještě nějaký ten pátek v Hollywoodu budou. Berte to jako takový subjektivní redakční výčet největších borců na režijních seslích, kde se bez výjimky těšíme na příští projekty z jejich hlavy.

Byla by hloupost řadit níže zmíněné režiséry podle kvality od nejhoršího k nejlepšímu. Už jenom vybrat těch 20 jmen byla fuška, která se neobešla bez nějaké té redakční výměny názorů. Řadíme je tedy abecedně (podle příjmení) a já na tomto místě musím poděkovat KarloviR. Doyen MovieZone Live relací celé téma vymyslel, zorganizoval a málem i napsal (na samotný závěr si každopádně vzal slovo). Úvod takhle stačí a vy už se pomalu začtěte do velmi tučného článku, na kterém znovu spolupracovala fakticky celá současná redakce. Ať vám chutná.

David Fincher

Diváci ve světě od něj mají nejraději: Klub rváčů – 8,8
Češi a Slováci od něj mají nejraději: Sedm má nejvíc -  92 %. Jenom bych chtěl dodat, že tuzemské hodnocení Sociální sítě by mělo být 91 %, nikoliv těch 81... Je to totiž majstrštyk!
Největší hit v kinech: Zmizelá - 369
Za kolik běžně točí? Přes blockbusterové kilo se dostal jenom jednou, a to sice u Benjamina Buttona, jenž stál 150 míčů. Jinak povětšinou 40-90 mega.
Vytáhni v hospodě: Vytrhnu z kontextu dvojici vděčných vyjádření režiséra. První: "Nevím, jak moc by měly filmy bavit. Pro mě bylo vždy nejdůležitější, jaké zanechají šrámy. Na Čelistech mám nejraději fakt, že jsem si po nich už nikdy nezaplaval v oceánu." No a druhé: "Lidé říkají, že je milion různých způsobů, jak natočit scénu, ale já si myslím, že je ve skutečnosti jeden nebo dva. A ten druhý je špatně."

V 90. letech nedorazil do Hollywoodu lepší filmař než David Fincher. I když má (producenty dopatlaný) třetí Vetřelec spoustu odpůrců a Hra není úplně stoprocentní, pořád tu mluvíme o člověku, jenž v první dekádě svojí kariéry natočil Sedm a Klub rváčů. Fincher je mistr preciznosti, přeborník v selekci námětů a… tak trochu magor do sériových vrahů, což dále převedl v Zodiacovi a v seriálu Mindhunter. Především se ale jedná o režiséra, který dokonale ví, co chce – a když k tomu vede cesta skrz desítky záběrů, tak budiž.

Fincher se po Zmizelé zdekoval na Netflix, kde kromě Mindhuntera dohlížel i na Domek z karet, a jeho Mank samozřejmě nebyl přijatý tak dobře, jak se asi doufalo. Pořád se ale jedná o film, který vyfasoval deset nominací na Oscara a byl natočen z čistě osobních důvodů (scénář napsal Fincherův otec), takže se jen těžko označuje za velké selhání. Aura člověka, jehož další projekt bude vždycky vyhlížen s neskrývaným nadšení, tak Davida zatím rozhodně neopustila. A nejspíš ho ani jen tak neopustí… (KarelR)

Co nás od něj čeká příště: The Killer s Michaelem Fassbenderem

 

Damien Chazelle

Diváci ve světě od něj mají nejraději: Whiplash – 8,5
Češi a Slováci od něj mají nejraději: Whiplash – 85 %
Největší hit v kinech: La La Land - 447
Za kolik běžně točí? První člověk byl s rozpočtem 59 mega spíše výjimka. La La Land totiž pořídil za 30 kulatých a Whiplash dokonce za pouhých 3,3 milionů.
Vytáhni v hospodě: La La Land sice Chazelleovi nevynesl Oscara za nejlepší film, ale vítězství v kategorii Nejlepší režisér taky není zlé. Navíc mu v době, kdy si došel pro sošku, bylo teprve dvaatřicet a stal se tak vůbec nejmladším režisérem, který Oscara vyhrál. Na nejmladší režiséry, kteří v historii vyhráli Oscara, se můžete podívat zde.

Damienu Chazelleovi je šestatřicet, ovšem při sledování jeho dramat má člověk neodbytný pocit, že mu musí být o dvacet let víc. Točí totiž se sebejistotou zkušeného profesionála, který už má svoje místo v Hollywoodu jisté. To tedy Chazelle sice asi má, ale člověk by tak nějak čekal, že se ve svém věku bude chtít věnovat něčemu jinému než fyzicky skoro až bolestivému dramatu o mladém bubeníkovi nebo filmu, jenž skládá poctu starým muzikálům a přitom zvládá být neskutečně současným způsobem atraktivní. Chazelle vlastně uspěl hned napoprvé. Jeho Whiplash je předělávka jeho vlastního krátkého snímku a hned po něm bylo jasné, že tenhle mladík může být tvůrčím tahounem své generace a zatím to potvrzuje.

Mladý filmař dovede být ve svých kouscích starosvětský i moderní zároveň, dovede své herce donutit k životním výkonům a publikum v kinech mu zobe z ruky a na jeho pokyn brečí jako na konci La La Landu, trpí při teroru J.K. Simmonse ve Whiplash nebo se dojímá při finále Prvního člověka, kde Ryan Gosling ukazuje, že tu chladnokrevnost vlastně jenom hrál. Chazelle umí i z malých příběhů dělat velká dramata a ještě při tom stíhá psát scénáře k filmům jako Ulice Cloverfield 10. Ve věku, kdy o sobě většina jeho kolegů dává teprve vědět, to vypadá, že Chazelle je na vrcholu. Ale možná, že se teprve rozjíždí... (Mr. Hlad)

Co nás od něj čeká příště: Babylon s Bradem Pittem a Margot Robbie

 

Alejandro González Iñárritu

Diváci ve světě od něj mají nejraději: Amores Perros – Láska je kurva – 8,1
Češi a Slováci od něj mají nejraději: 21 gramů – 85 %
Největší hit v kinech: Revenant s více než 532 miliony. S hodně velkým náskokem.
Za kolik běžně točí? Revenant sice stál 135 mega, ale povětšinou to jsou drobné. I na toho mu Birdmana mu stačilo 18 melounů.
Vytáhni v hospodě: Když Iñárritu natáčel REVENANT Zmrtvýchvstání  v Kanadě, trošku nestíhal a zjistil, že ho předběhlo počasí. Začalo být teplo a všechen sníh roztál, takže se celá produkce musela přestěhovat do Argentiny a rozpočet nabobtnal (i z jiných důvodů) o čtyřicet milionů dolarů. Studio z něho neměla radost, ale překvapivě vysoké tržby z kin producenty uchlácholily.

Copak asi dělá? Tuhle otázku si v posledních pár let klade mnoho z nás. Poté, co mexický král odvážné narace i ikonických vizuálů posbíral Oscary za Birdmana a Revenanta, nebylo o něm příliš slyšet. Zdá se, že se s chystaným projektem Limbo vrací do rodného Mexico City, více než dvě dekády od ceněného debutu Amores Perros - Láska je kurva. Že by se inspiroval kolegou Cuarónem a hodlal zbořit Hollywood angažovaným příběhem z druhé strany pomyslné zdi? To teprve uvidíme…

Co jsme však už viděli, to je šestice chválených dramat, v nichž Alejandro González Iñárritu piloval svůj výrazný styl. Přitom už do druhého snímku (21 gramů) dokázal Iñárritu nalákat řadu hollywoodských hvězd – a nikdo mu už neodpáře, že to byl právě tenhle švihácký Mexičan, díky němuž má svého Oscara božský Leo. Ba co víc, napříč jeho filmy můžeme sledovat boj jedince s vlastní smrtelností, přílišnými ambicemi či určitého nevyhnutelnosti osudu. A díky spolupráci s regionálními souputníky, kamerovými génii jménem Rodrigo Prieto a Emmanuel Lubezki, se můžete spolehnout, že každá Iñárrituova výprava za poznáním lidské duše bude vypadat nádherně. No řekněte, kdo z vás to má? (Rimsy)

Co nás od něj čeká příště: Limbo (ve španělštině)

 

Phil Lord a Chris Miller

Diváci ve světě od nich mají nejraději: Spider-Man: Paralelní světy – 8,4 (Víme, že ho jen produkovali, ale Cival by tady LEGO příběh s ratingem 7,7 jako nefanoušek možná nerad viděl)
Češi a Slováci od nich mají nejraději: Spider-Man: Paralelní světy – 85 % (Nebo také LEGO příběh s 75 % ;)
Největší hit v kinech: LEGO příběh – 468. Ale i ten Spider-Man s 375 míči byl při čtvrtinovém rozpočtu pěkný hit.
Za kolik běžně točí? Všechno do kila. Spider-Man za 90 byl nejdražší.
Vytáhni v hospodě: Lord s Millerem původně točili Solo: Star Wars Story, ale dostali padáka, což se okecalo klasickými „tvůrčími neshodami“. Problém byl údajně v tom, že studio si představovalo, že dodají trošku humoru, ale Lord s Millerem byli přesvědčeni, že mají točit komedii. Scenárista Lawrence Kasdan navíc nebyl rád, že nechávali herce improvizovat a chtěl, aby se drželi toho, co napsal.

Tahle dvojka se sice před kamerou v posledních letech spíše fláká, i přesto si místo mezi současnou elitou bez debat zaslouží. Jsou totiž typickým příkladem svěžího tvůrčího větru a „mladé“ režijní krve sršící nápady a neskutečnou energií, která svou naspeedovaností dokáže diváka semlít natolik, že jejich šílené tempo zkrátka nebude dávat každý. Ale v případě, že se na jejich vlnu chytnete, už se jí nebudete chtít jen tak pustit.

Lord s Millerem mají totiž neuvěřitelný komediální timing, kterým v poslední dekádě i díky svým produkčním aktivitám tlačí humorný žánr kupředu, a mají vždy v rukávu takovou porci hlášek, že by z toho jiní tvůrci vyžili několik filmů. Jenže v případě této dvojice nejde jen o jejich nesmírný komediální talent a dar prodat diváků i naprosto švihlý a zběsilý humor, ale také jejich čuch na neotřelé projekty či odvahu posouvat hranice žánrů. Nesmíme totiž zapomenout na fakt, že právě oni coby producenti (a Lord také jako scenárista) stojí výrazným způsobem i za obřím úspěchem a Oscarem pro animák Spider-Man: Paralelní světy. Snad podobných zářezů budou mít ještě několik. A příště už i s nimi za kamerou. (Spooner)

Co nás od něj čeká příště: The Premonition: A Pandemic Story

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace