Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: 30 nej filmů z uzavřeného prostoru (3/3)


ikona
Mr. Hlad
blbec k večeřifrank darabontgeorge romerojames wankaranténamiserymlhanight of the living deadridley scottrob reinersawstephen kingthe barthe dividethe interviewuchovetřelec
Seďte doma a koukejte na filmy 

Vypadá to, že doma si kvůli koronaviru ještě chvilku pobudeme. Ale nebojte se, nejsme v tom sami. Problém s tím, že museli sedět na zadku a nikam nesměli nebo nemohli, řešili i filmoví hrdinové. A jako bonus u toho měli třeba vraždícího magora, zubatého mimozemšťana, profesionálního blbce nebo své čím dál tím šílenější sousedy. Tak buďte rádi za to, že vám maximálně dochází hajzlpapír a Pribiňáčci. Může být hůř.  

PRVNÍ DESÍTKU NAJDETE TADY 

DRUHOU DESÍTKU NAJDETE TADY 

Misery nechce zemřít, r. Rob Reiner, 1990
Režisér Rob Reiner má se Stephenem Kingem dost zkušeností, jeho Stůj při mně se řadí mezi nejlepší adaptace, nejde však o horor. A v roce 1990 si Reiner řekl, že zvládne i ten horor. Misery nechce zemřít se sice neodehrává ve stísněném prostoru, spisovatel Paul Sheldon by ale klidně mohl být zamčený v bunkru sto metrů pod zemí, ono by to vyšlo nastejno. Teď leží po těžké autonehodě v posteli v domě Annie Wilkes a nemůže se hnout. Annie se o něj stará s láskou, protože je fanynkou jeho knížek, jenže když zjistí, že Paul hodlá v dalším románu zlikvidovat postavu, kterou Annie doslova miluje, věci se začnou měnit. A ne k lepšímu. Z láskou a obdivem překypující fanynky se postupně stává násilnická psychopatka a Paul začíná tušit, že s touhle paní ho už moc hezkých věcí nečeká. Spíš naopak. Misery nechce zemřít si vystačí s minimálním prostorem a až na pár výjimek se dvěma skvělými herci. Oscarová Kathy Bates i výtečný James Caan tu předvádí životní výkony, ale hlavní hvězdou pořád zůstává režisér. Už jen za scénu s kladivem, u které vám fakt nebude dobře. (Mr. Hlad)

Blbec k večeři, r. Francis Veber, 1998
Dodnes vzpomínám na ty záchvaty smíchu, které jsem u tohohle filmu zažíval. Poprvé v kině, podruhé v kině, potřetí s rodiči, počtvrté s prarodiči. Pouštěl jsem ten film snad každému, protože těch novodobých francouzských veseloher, které zasáhnou na bránici úplně každého, zase tak moc není - jakkoliv mají Francouzi na tohle skutečně recept a umí rozesmívat dodnes. Francis Weber zadaptoval svou vlastní divadelní hru s chirurgickou přesností, takže komediální timing, skvělé využití úsporných kulis (ano, opravdu se vše odehrává víceméně v jednom bytě) a fantastičtí herci zůstávají. Právě obsazení Thierryho Lhermitta a především fenomenálního Jacquese Villereta z látky dostává maximum. Vlastně si hned teď říkám, že bych si to pustil znovu. Tak možná tchyni a tchánovi? Nevěřím, že by to ještě neviděli, ale tohle je vážně splachovací film. Jen v kině jsem ho tehdy viděl třikrát. Americký remake se Stevem Carrelem z roku 2010 je oproti tomu těžkopádnou a příliš amerikanizovanou variací. Zůstaňte u originálu, ten ve svých osmdesáti minutách (remake má o půl hodiny víc!) jede jako TGV a humor pálí ze všech hlavní. Možná je na čase natočit pokračování - S blbcem v karanténě. V tomhle případě ale asi platí, že do stejné řeky dvakrát nevstoupíš. (Imf)

The Interview, r. Craig Monaham, 1998
Ještě rok předtím, než Weaving penetroval Hollywood jedním z nejvýraznějších záporáků všech dob, Agentem Smithem, střihl si na rodné australské půdě one room / one man show pod taktovkou Craiga Monahana (který bez Weavinga už nenatočil jediný film). V blíže nespecifikované (dystopické) budoucnosti probudí Edwarda Rodneyho Fleminga klepání na dveře a když otevře, na bedra mu zaklekne zásahovka a sdělí mu obvinění z vraždy Andrewa Beecrofta. Kdo je Andrew Beecroft a proč zemřel? Zabil ho opravdu Fleming? Odpovědi přicházejí pozvolna v rámci táhlého policejního výslechu, který neskončí buď do té doby, než se Fleming k činu přizná, nebo ho budou muset pustit pro nedostatek důkazů. Je Fleming nevinný bezúhonný občan nebo podlý génius, který je o krok před policí i divákem? Srovnání s Keyserem Soze Kevina Spaceyho je samozřejmě nabíledni, Inteview ale nechce stanout ve stínu jiných a šlape si vlastní originální cestou. Weaving postupně získává i ztrácí divácké sympatie, litujete ho, aby vám za chvíli naháněl hrůzu, a když film skončí, přejete si, aby trval ještě další hodinu. Skrytý klenot Netflixu, který byste neměli minout. (k0c0ur)

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace