Mizerové jedou! Blake Lively rekordně vyhořela, propadli i Jeníček a Mařenka
20:00 | 02.02.2020 |
Byl to jeden z těch víkendů, kterých se hollywoodští účetní bojí jako čert kříže. Američané totiž nehltají popcorn v kinech, ale rozvalení na gaučích ve svých obyvácích při sledování finále americké NFL alias Super Bowlu. Během let se z něj stal neskutečně populární rituál, který kvůli originálním reklamám a spotům prezentujícím ty nejnadějnější blockbustery neumožňuje desítkám milionů sledujících ani rychlou přestávkovou návštěvu toalety. Letos na (pro Hollywood nevděčný) víkend doplatila především Blake Lively a další z řady filmových adaptací slavné grimmovské pohádky. My však už potřetí v řadě začneme Mizery.
Když se druhý lednový víkend dočkali Will Smith a Martin Lawrence otvíráku 62,5 mega, byli jsme v redakci překvapení a nadšení. Blockbusterovému dítku Jerryho Bruckheimera se okamžitě predikovalo 150 mega z Ameriky a podobné číslo ze zbytku světa, což při rozpočtu 90 mega znamenalo jasný úspěch. Fakticky okamžitě byl odmávnutý další díl a Disney k tomu jako bonus přidal (také Bruckheimerovu) trojku Lovců pokladů. To vše bylo před třemi týdny.
Skončil leden, Mizerové vládnou díky dalším 17,7 milionům třetí víkend v kuse, stopáďo z amerických kin není konečné, nýbrž průběžné číslo (jsme na 148 míčích) a ve světě se na návrat svérázných poldů také chodí. Jinak by šťastní účetní v Sony nepřepočítávali 290 mega a neustále nenavyšovali odhady závěrečného výdělku z kin. V tuto chvíli je to rozjeto na nějakých 180–200 míčů z Ameriky a tím pádem se celosvětově půjde někam za 400 kulatých. Kvalitní tržby pro kvalitní film.
Ani na stříbrné pozici není žádná změna. Adrenalinem nabitá válečná šleha 1917 je ve 3 500 kinech ještě o týden déle než Mizerové a díky nízkým propadům jsme na 119 míčích z USA. Díky nevyhnutelným Oscarům je cesta umetena někam za 150 melounů, a to ještě pořád není vše. Ve světě totiž mnoho zemí (včetně té naší) s premiérou vyčkává a tržby mimo Ameriku ještě hodně ovlivní případní zlatí plešouni. Už teď je ale doma nečekaně sytá čtvrtmiliarda.
Bronz bere Dolittle a nebýt šíleného 175 milionového rozpočtu, tak bych ho snad i pochválil za další slušný víkend v kinech (klesalo se pouze o 37 %). Necelých 8 mega posunulo Downeyho juniora za 55 amerických míčů a celosvětově jsme na 126 milionech. Proč se neklesá mnohem rychleji? Protože děti nemají v kinech na co chodit, jelikož Ledové království vyklídilo pole a už 11. února zamíří na Google Play a iTunes (Disney+ premiéra bude pravděpodobně až v létě). No a Jumanji jsou rejdištěm přece jenom pro trochu odrostlejší děti.
Až bramborový plac okupuje první víkendová novinka – Gretel & Hansel neboli drsná verze Jeníčka a Mařenky. Věřte tomu nebo ne, ale fantasy horor s neviditelnou reklamní kampaní má přístupnost PG-13. A když se teď zpětně podíváte na trailery trochu připomínající psycho Čarodějnice, moc to nedává smysl. Jako kdyby u United Artists Releasing nevěděli, jestli točí úlitbu fandům hororového žánru, nebo další adaptaci známé pohádky, která dává důraz na ženskou sílu Mařenky. Feministky jásají, recenzenti na Rottenech s průměrným ratingem 6,1 nějak přehnaně ne.
No a diváci s hodnocením C- rovnou nadávají. Dvojka ztracených teenagerů, které proslavili bratří Grimmové, se prezentovala rovnou ve 3 000 kinech a bylo z toho jenom podvyživených 6 melounů. Navzdory nízkému rozpočtu 5 mega se budou odepisovat miliony a pokračuje letos nastolený trend: Nový horor = nový propadák. Produkující UAR tak může těšit snad jenom fakt, že o víkendu se svojí premiérou nebyli za největší zoufalce. Málem bych zapomněl dodat, že pokud se těšíte na českou premiéru, tak máte smůlu.
Nadále se chodí i na páté Gentlemany, které Mr. Hlad pochválil v recenzi a já s ním následně sepsal doporučující topku britských gangsterek. Pokles o 44 % je o chlup příznivější, než se čekalo. V Americe jsme na 20,4 milionech a ve světě skoro na páďu. Rozpočet byl přitom třetinový a byť se Ritchieho návrat ke kořenům asi nezaplatí v kinech (reklama pár desítek mega spokla), na Blu-ray, DVD, VHSkách a streamovacích sítích se žánru skoro pokaždé daří. A vy už mazejte do kina, Guy Ritchie je pán.
Šestku s fakticky totožnými šestimilionový tržbami vydělává sequel Jumanji, který ne a ne opustit zámořskou tržební TOP desítku filmů v kinech. V Americe se Rock a spol. pomalu blíží k hranici tří kil a ve světě je to ještě mnohem lepší. Současných 746 míčů ukazuje, že se bude brzdit až u hranice 800 kulatých, a to je mnohem lepší výsledek, než jsme před Vánoci predikovali.
Na sedmém místě se s žebříčkem pomalu loučí Star Wars: Vzestup Skywalkera. Hvězdné války měsíc a půl po premiéře přepočítávají 507 míčů z USA a 551 mega ze zbytku světa k tomu. Celosvětově nepadne ani 1,1 miliardy a já vážně nechápu, proč se na téhle adrese nekoná personální zemětřesení.
Osmička? Horor The Turning se prý moc nepovedl a tomu odpovídá i celkově špatných 12,5 milionů ze zámoří. Herečku Mackenzie Davis mám docela rád, ale smutným faktem je, že se po Terminátorovi dočkala dalšího propadáku. Uvidíme, jestli se jí nepoštěstí alespoň v komedií Jona Stewarta Irresistible.
Malé ženy jsou deváté, chybí jenom chlup ke stovce z Ameriky a režírující Greta Gerwig může slavit. Natočila totiž dost možná nejlepší filmovou adaptaci klasického románu, její biják je nominovaný na šest Oscarů a navíc je to kasovní hit. Ve světě se s premiérami pořád ještě vyčkává, ale už teď je jasné, že půjdeme daleko za 200 mega celosvětově, a to při rozpočtu 40 kulatých prostě chcete.
Až desáté místo si vysloužila druhá víkendová novinka a pro fanoušky Blake Lively to nebude veselé čtení. Akční thriller profilující se jako ženská odpověď na Jasona Bournea – The Rhythm Section – totiž z více než 3 000 kinech nezvládl utržit ani 2,8 milionů babek, což je naprosto otřesný výsledek a co se filmů startujících v takovém počtu kin týče, smutný rekord. A překonání letitého Sovího houkání. Do výroby ambiciózního filmu zúčastněné strany nacpaly rovnou 50 (!) mega, nemluvě o dalších desítkách milionů na nutnou reklamní kampaň pokaždé provázející široké uvedení do kin. Kdo to tak podělal?
Tak předně studio Paramount, které je marné už opravdu hodně dlouho a byť se letos snad alespoň trochu zahojí díky dvojkám Top Gunu a Tichého místa, stejně jde mezi velkými hollywoodskými studii o naprosto bezkonkurenční packaly. Těžko říct, jestli vysoký rozpočet odmávli kvůli producentské účasti bondovské macechy Barbary Broccoli, nebo sázeli na „star power“ Blake Lively.
Ta byla minulý rok potřetí těhotná, premiéra se i kvůli tomu dvakrát odkládala a byť ji většina recenzentů chválí, zároveň neopomenou dodat, že si zahrála v mizerně odvyprávěném a logiku postrádajícím thrillerovém kočkopsu. The Rhythm Section bude jedním z největších propádáků roku, protože vydělat z 3000 kin 2,8 mega je teda dílo.
Kompletní žebříček víkendových tržeb zde
Za týden bude chtít překvapit Margot Robbie ve své oblíbené roli Harley Quinn. Birds of Prey jde do kin po celém světě a pokud se dá věřit prvním (překvapivě spokojeným) reakcím a neustále rostoucím odhadům tržeb, mohlo by být u Warnerů zase jednou veselo.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry