Animák Sněžný kluk vyhrál, Ad Astra a Rambo trvalkami nebudou
17:30 | 29.09.2019 |
Není těch animáků s Bigfooty, respektive seskveči, respektive sněžnými muži poslední dobou nějak moc? Po warnerovském Yeti: Ledové dobrodružství a laikovském Hledá se Yetti totiž svoje štěstí s roztomilým animovaným hominidem zkouší i Universal. Sněžný kluk alias Abominable se za první víkend v kinech dočkal necelých 21 milionů dolarů, což v pohodě stačilo na první místo. Universal se tak pochlubil už sedmým filmem z jejich stáje, který letos otevřel jako číslo 1 v kinech. Alespoň tím tedy letos překonal bezkonkurenčního Disneyho.
Na první pohled je těch podzimních 21 milionů pro čínsko-americkou koprodukci docela slušné numero a pokud se začtete do zahraničních reportů tržeb, nikde se o velkém průšvihu nepíše. Spíše se tam zmiňuje 75 milionový rozpočet, který měl z větší poloviny zatáhnout čínský partner Pearl (dříve byli známí jako Oriental Dreamworks a pro Foxy před pár lety produkovali Kung-Fu Pandu 3).
Jenomže my víme svoje. Animák, který startuje ve 4 242 kinech s reklamní kampaní zahrnující ultra-drahé spoty během vysílání seriálů a pořadů jako Chirurgové, Tohle jsme my, The Voice atd., si prostě musí dojít pro mnohem víc dolarů a nechci v diskuzi slyšet argument o tom, že studio před víkendem očekávalo ještě o nějaký ten milión dolarů méně. Klasické podvyživené odhady se zveřejňují jenom pro uklidnění akcionářů. Producenti v koutku duše pokaždé touží po mnohem vyšších numerech. Takže další letošní zklamání, průšvih a odepisování milionů dolarů? Ne tak rychle, psal jsem pouze o zklamavším americkém otvíráku. Jsou tu ještě další nuance, které film dost možná zachrání.
Tak předně – první reakce diváků jsou ještě nadšenější, než bývá u animáků zvykem. Kritici také zvedají palce nahoru (tedy 80 % z nich při průměrném ratingu 6,7/10). Dokonce se objevují zmínky o tom, že by animáku slušela nominace na Oscara. Což by bylo docela vtipné, protože celý příběh Sněžného kluka prý velmi připomíná jiný animák, který bude na zlatého plešouna bezesporu nominovaný. I proto se bijáku s originálním názvem Abominable přezdívá Jak vycvičit yetiho... Ale zpátky k tržbám, které by se v následujících týdnech o nadšení diváků mohli opřít a nejenom v Americe průvodní víkend rozmnožit více než čtyřnásobně.
Bylo by to docela záhodno, protože bohatý čínský koproducent je jedna věc a rozpočet 75 milionů babek (plus dost možná ještě mnohem větší čísla mířící na reklamu) je věc druhá. Především za humny se chystající animovaná Addamsova rodina bude nepříjemnou konkurencí v jízdě za profitem. V tuto chvíli každopádně můžeme připočítat 10 mega z první várky světových premiér (ještě bez Číny, kde to propukne v úterý) a doufat, že recenze zmiňující fantastické létající scény a mírnou příbuznost s legendárními filmy studia Ghibli tentokrát nepřehánějí. Za měsíc by každopádně měl do tuzemských kin dorazit fajn animák, na který můžete vzít celou rodinu.
Rychle k druhému místu, kde trůní filmové zakončení mnou kdysi sledovaného dobového seriálu Panství Downton. Minulý víkend Carson a spol. vypálili 31 miliony rybník Pittovi, Slyovi a dalším. Tento týden se však klesá o průměrných 53 %, v Americe jsme na průběžných 58,5 milionech a tím pádem budou sny o americkém kilu pravděpodobně pasé. Netřeba však brečet – úspěch je to pro Universaly pořád mimořádný, což jenom potvrzuje pohled na 107 milionů celosvětově. Uvidíme, jestli se v budoucnu nedočká více seriálů své labutí písně v kinech.
Kdo bere bronz? Zlatokopky alias „Hustlerky“, které si na rozdíl od Downtonu pro to kilo dojdou. I tento víkend se totiž dočkaly malinkého propadu o 32 %, přidaly za své podprdy 11,5 melounů a v USA se po třech týdnech pyšní 80 miliony dolarů. Ve světě to sice zatím taková hitparáda není, ale stejně to musí znít neúspěchy pronásledovanému studiu STX jako rajská hudba. Nemluvě o Jennifer Lopez, která si na „stará“ kolena dokázala, že na to pořád má a volá jí teď jistě plno hollywoodských producentů s nabídkami, které se neodmítají. Příklady z minulosti naznačují, že po ní brzo beztak sáhne Marvel nebo Vin Diesel.
Bramboru tentokrát vypěstoval sequel k děsivému To. Dočkal se (na horor velice slušného) poklesu o 39 % a díky dalším 10,4 milionům do warnerovské kasičky přepočítává už více než 194 melounů pocházejících z amerických kin. Ve světě je to ještě o pár desítek milionů lepší (jsme na průběžných 417 melounech celosvětově), ale stejně to nebude stačit na více než půlmiliardu. Nezapomínejte totiž na fakt, že příští víkend se už bude chodit na jiného klauna. Warneři však brečet nemusí a už teď jsou navzdory zdvojnásobení rozpočtu jedničky a klasicky předražené reklamní kampani hluboko v plusových vodách.
Na pátém placu bohužel slzí herec a producent Brad Pitt. Ad Astra sice spadla „jenom“ o 46,6 %, ale stejně těch 10 mega za druhý víkend nezachraňuje stomilionový film od pohromy v kinech. V Americe jsme na 35 míčích, které se horko těžko povede rozmnožit na 55-60 milionů a zbytek světa pošoupne celkové tržby někam k hranici 200 milionů dolarů (nezapomeňte na premiéru v Číně, která sice ještě nemá oficiální štempl, ale vzhledem k tamnímu koproducentovi je to jenom otázka času). Deadline už teď odhaduje, že v tom Pittova produkční společnost Plan B a Foxové, respektive Disney, zahučí minimálně 30 mega. To pro žánr věru nejsou dobré zprávy.
Lepší situace je u Ramba na šestce. Lionsgate už to snad ani neumí jinak – zase předprodali práva do celého světa a Amerika tím pádem splácí jenom posledních pár nezacálovaných milionů plus reklamní kampaň. Sly minulý týden nijak nepropadl, protože 19 milionů se očekávalo a vzhledem k padesátimilionovému rozpočtu a výše zmíněnému předprodeji to film okamžitě vystřelilo do mírně ziskových sfér. Schválně píšu mírně, protože tento víkend zabijácký stařešina klesnul o nepěkných 55 % a současných 33 milionů dost možná nebude stačit ani na to páďo. Půjde v tomhle směru o nejslabšího Ramba.
Štastnou sedmu bere film, který nikdy neuvidím. Renée Zellweger totiž útočí v slzopudném životopisném bijáku Judy o Dorotce alias Judy Garland. Kritici sice opatrně zvedají palce nahoru (průměrný rating na rajčatech je 7/10) a Renée se samozřejmě okamžitě skloňuje jako jedna z favoritek na Oscara za nejlepší herečku, ale já to na nějakou velkou jízdu multiplexy nevidím. Z prvních 461 kin přitekly 3 miliony, což není úplně nejhorší, ale stejně bych se vsadil, že biják v Americe nepřeleze 35 mega a za měsíc si na něj nikdo nevzpomene. Nebo se mýlím?
Nejvýdelečnější životopisné filmy o hudebnících
Osmička patří oblíbeným Good Boys, kteří se podle všeho nedočkají české premiéry v kinech, ale vůbec je to nemusí mrzet. V zámoří totiž právě překonali hranici 80 míčů, celosvětově už jsme za kilem a Universalové si mnou ruce. Posledních pár týdnů pro ně i díky téhle přisprostlé komedii z dílny Setha Rogena přece jenom napravuje dojem ze zpackané letní sezóny v multiplexech.
Deváté místo má Lví král, kterého s Civalem zmiňujeme v tržebních článcích už dobře třetí měsíc v kuse a tím pádem vážně není co dodat. Snad jenom to, že v Americe má lvíče 540 milionů a celosvětově už více než 1 630 míčů. Velká palba.
No a konečně poslední pán na holení. Desítku okupuje Gerard Butler, který je svým třetím dobrodružství agenta jejího „prezidentstva“ Angel Has Fallen na dostřel 70 milionům v Americe a 130 melounům ve světě. Vzhledem k rozpočtu 40 mega slušná práce, ač my se jí v našich kinech také (bohužel?) nedočkáme.
Celkový žebříček víkendových tržeb zde
Příští týden do kin po celém světě zamíří Joker a podle všeho to bude pro Warnery nečekaně velká nálož dolarů. Otázkou je, jak si povede týdny následující, protože recenzenti skoro unisono zmiňují, že do multiplexů rozhodně nemíří nějaký velký crowd pleaser. Doplňovat ho bude v mrzkých 38 kinech startující sci-fi drama Lucy in the Sky s Natalií Portman.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry