Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Panství Downton překvapivě vládne kinům, Pitt ani Rambo neměli šanci


ikona
Cival
ad astraangel has fallenbrad pittdownton abbeyfocus featuresfoxgerard butlerjames grayjohn rambopanství downtonramborambo: poslední krevsci-fisylvester stallonezlatokopky
Stallone a Pitt nestačili... 

Málokteré látce se podaří přelézt z televizních obrazovek na stříbrná plátna a zachovat si stejný význam i obchodní úspěch. V posledních letech takhle v kinech shořela třeba Veronica Mars, celovečerní Entourage, MacGruber nebo o dekádu dřív kupříkladu Serenity. Není to žádná sranda stát se událostí i v multiplexech a chce to většinou specifický produkční přístup, kdy se předloha pozvedne o level výš, tak jako u Mission: Imposssible, Jump Street nebo vlastně toho Star Treku.

 

Možná o to větší překvapením je, že se v kinech parádně prosadila filmové verze Panství Downton. A to nejen ve své domovině, ale i v daleké Americe. Úspěšný britský seriál se vybavil známými, zejména anglickými tvářemi (nejen dámy Imeldu Staunton nebo Maggie Smith znají i za mořem) a jal se vyhladovělým divákům nabízet ještě jeden nášup z jejich oblíbených kulis. A ti se chytili ve velkém.

 

Otvírák za luxusních 31 milionů znamená velmi překvapivou dominanci v kasovním žebříčku, kterou jste z internetových diskuzí odtušit rozhodně nemohli – úspěšný titul totiž přilákal zejména divačky střední generace a nasytil tak poptávku publika, které nedřepí nonstop u internetu a streamovacích služeb. Film za dvacet milionů si připíše jen v Americe několikanásobek svého rozpočtu, celosvětové tržby přitom jsou už teď na náramných 61 melounech.

TRŽBY FILMŮ OD FOCUS FEATURES 

Pro nezávislou distribučku Focus Features jde o parádní výsledek a dokonce její rekordní zářez. V jejich centrále teď musí bouchat šampáňo, i proto že se tak jasný sukces vůbec nečekal. Překvápka se ale občas holt urodí – a zrovna tohle slouží jako důkaz, že neradno podceňovat jakékoliv proslulé značky a rozhodně ani ne ty, které necílí na náctileté chlapce.

 

Je ironií osudu, že ve stínu nečekaného hitu se seriálovým rodokmenem se odehrál i byznysový kolaps sci-fi Ad Astra. Ta si samozřejmě zahrávala od první chvíle, protože se rozkročila mezi intelektuální vesmírnou odyseou a efektní hollywoodskou sci-fi. A nakonec nezabrala ani v jednom ohledu – spíš naopak, působivé trailery nesmrděly dost cool popcornem, velké ambice zároveň nebyly naplněny v očích řady diváků. Film má tak sice velmi dobré recenze, ale nemá tak nosný hype – a ani účast hvězdného Brada Pitta krátce po jeho parádním výstupu v Tenkrát v Hollywoodu nestačila. Pittova star-power bohužel nezvládne spasit všechno.

TRŽBY FILMŮ BRADA PITTA 

Otvírák za devatenáct mega je pro Foxe tedy solidním zklamáním, stejně tak i globální tržby na úrovni 45 milionů dolarů. Režisér James Gray holt není moneymaker, a tak to zjevně zůstane i do budoucna. Dá se očekávat návrat k trochu menším, komornějším projektům, než je tahle velká triková sci-fi. Snad to nebude ke škodě.

 

S devatenácti miliony zahájil svou pouť americkými kiny i John Rambo. Jeho rovněž devatenáctimilionový otvírák je celkem solidní s ohledem na to, jak mizerně vypadají trailery (a samotný film pohříchu taky nestojí za moc). A lze ho snad i chápat jako úspěch. Rambo už ale prostě patří do důchodu. A i když čistě numericky hlásí slušný otvírák, s ohledem na inflaci půjde i po utržení necelých padesáti milionů o nejslabší počin v rámci série (taková dvojka byla druhým nejúspěšnějším americkým filmem roku 1985 a dnes by její tržby byly skoro na čtyřech stovkách milionů dolarů!).

TRŽBY FILMŮ ZE SÉRIE RAMBO 

Celosvětové výnosy přepočítávat nemůžeme, protože v Lionsgate je - tak jako u jiných levnějších akčňáků – zatím nehlásí. Padesátimilionový rozpočet se ale určitě podaří pokrýt bez větší námahy. Šestku by ale bylo vhodné si už odpustit, ať se Rambo nemusí loučit vyloženě s ostudou na všech frontách.

 

To 2 vyklízí poměrně rychle pozice, pořád to ale stačí na čtvrté místo žebříčku a připočtení dalších 17 milionů. Výnosy druhé kapitoly jsou na polovině jedničky, a i když ještě o fous povyskočí, nějaký extra zásadní finanční doping se už čekat nedá. Pro Warnery to musí být lehké zklamání, přestože jde o jeden z finančně nejúspěšnějších hororů historie. První To ale prostě jelo ještě vyšší ligu.

O stovce z Ameriky můžou dál snít i Zlatokopky. Ženská podfukářská týmovka se striptérkami v čele s Jennifer Lopez si na pátém místě připsala dalších 17 milionů a je už na úctyhodných 62 melounech. Velký úspěch pro všechny zúčastněné!

 

Šestý Lví král se posunul už na 1,63 miliardy celosvětově, takže tržby ostatních titulů proti němu vyznívají poněkud skromně. I 77 mega z Ameriky a skoro stovka celosvětově pro levnou komedii Good Boys jsou nicméně skvělé. Holt nové Superbad jak ze škatulky.

Přes globální stovku šel mimochodem i Butlerův akčňák Angel Has Fallen - Lionsgate zaevidovali u tohohle threequelu už 118 milionů celosvětově. Aniž by k tomu potřebovali českou premiéru…

Desítku uzavírá bohabojná agitka Overcomer a akční výplach Hobbs a Shaw, který to dotáhl na pěkných 750 milionů dolarů z celého světa.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se do kin dostane čínský animák Abominable alias Sněžný kluk.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (10)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace