Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11 tržebních postřehů z letní sezóny 2018


ikona
TedGeorge
alicia vikanderavengersavengers: infinity warblack pantherbumblebeedisneydwayne johnsonFoxhvězdné válkyJurský svět 2jursky svet: zanik risekathleen kennedykevin feigemission: impossiblemission: impossible - falloutmoviepassnetflixparamountpixartiché místotom cruisetomb raidertop 11tržbyuniversalwarner bros.
O peníze vždycky jde až v první řadě... 

Když jsem v roce 2016 napsal TOP 11 tržebních postřehů z letní sezóny, článek jsem vydával 26. srpna. Minulý rok se článek na MovieZone objevil ještě o týden dříve a letos ho vydávám už na začátku července. Proč? Protože co se léta týče, většina důležitých věcí už byla vlastně řečena a mimo Hotelu Transylvánie a Mission: Impossible (Mrakodrap dost možná nezachrání ani Rock) nás v létě už nic moc fiskálně zajímavého nečeká. Pravda, přesnější by asi bylo téma pojmenovat: TOP 11 tržebních postřehů z první poloviny roku 2018, ale nekažme si pěknou tradici. Takže jakých jedenáct poznatků jsem za prvních šest měsíců letošního roku nasbíral?

---

Poznámka pod čarou: Článek byl psán už na konci minulého týdne, ale pokračování Ant-Mana zas tak velké tržební haló neudělalo, takže alibisticky dodávám, že není třeba nic moc přepisovat. Ale pro jistotu to národům eMzáckým sděluji.

4. Fúzuje se jako o život

Zatímco „partnerství“ AT&T a Time Warnerů je už fakticky upečené, Disney to se svým kupováním Lišáků ještě nemá vyhráno. Možná si vzpomínáte na imfův článek informující o koupi Foxů. Vašek na konci minulého roku informoval o akvizici desetiletí, při které měl Disney vysolit Rupertu Murdochovi 52,5 miliardy dolarů v akciích a díky tomu převzít kontrolu nad (pro filmové fanoušky zajímavější) částí mediálního impéria známou jako Fox. Jenomže Bob Iger míní a Comcast mění. Jedna z největších firem světa se nemohla koukat na to, jak jim Disney vyfoukne filmovou Lišku před očima a necelé dva měsíce nazpátek za ni oficiálně nabídla dechberoucích 65 miliard babek.

Na tomto místě pro jistotu dodám, že Comcast už nějakou dobu vlastní Universaly a pokračujeme dál. Chvíli bylo ticho po pěšině. Začali se objevovat spekulace o tom, že to Disney nečekal a Comcast má vyhráno. Někteří filmoví fanoušci žehrali na to, že se Wolverine tím pádem neutká v pěstním souboji s Kapitánem Amerikou. Jenomže Disney si pouze připravoval půdu na další nabídku. Ta přišla před čtrnácti dny a má toto znění: „Nabízíme 71,3 miliardy babek, a pokud nás Comcast zase trumfne, tak budeme nas-… budeme se zlobit.“. Ještě pořád není hotovo. Někteří analytici tvrdí, že reálná hodnota foxovských aktiv je přece jenom ještě větší. Všichni relevantní vrabci na hollywoodských střechách si tedy šeptají, že ještě nějaká nabídka přijde.

P.S. Akcionáři Foxů mají o nové nabídce Disneyho hlasovat ke konci měsíce. To je drama!


3. MoviePass pořád ještě nezkrachoval

Že nevíte, co to ten MoviePass vlastně je? Tak klikejte na moje pět měsíců staré téma a rozšiřte si obzory. Co se od té doby změnilo? Na konci ledna se společnost lákající na „neomezený“ vstup do kin za paušální měsíční poplatek 10 dolarů pyšnila 1,5 milionem předplatitelů. Predikoval jsem, že tenhle byznys model nemá budoucnost a za pár měsíců se nad tímhle úkrokem mimo, rádoby napodobujícím Netflix, zavře voda. Je 6. července, MoviePass má více než 3 miliony uživatelů a já jenom kroutím hlavou nad tím, že pořád funguje a ještě nezkrachoval. Jeho šéf Ted Farnsworth dokonce pouští do světa zkazky o tom, že se do konce roku překoná hranice 5 milionů předplatitelů a Hollywood by se měl otřást v základech. A já už se vážně směju.

Těch společných proměnných s Netflixem je tu samozřejmě hodně. Tatínek masového streamování se ke své výsadní pozici také dopracoval jenom díky dluhu 20 miliard babek, ale všichni viděli jasný (a smysl dávající) plán. Nemluvě o čím dál tím lepších finančních výsledcích Netflixu. MoviePass? Ten sice na svou výhodnou službu vábí čím dál více zákazníků, ale jenom za cenu šíleného dolarového krvácení. Zatímco ke konci minulého roku se ztráty dařilo držet pod hranicí 10 milionů dolarů za měsíc, minulý měsíc to prý bylo už naprosto šílených 45 melounů. Další ranou do varlat je pak nově představený plán provozovatele kin AMC. To nově nabízí svůj vlastní paušál za 20 dolarů, který sice není tak výhodný jako ten od MoviePassu, ale na rozdíl od něj dává alespoň nějaký dlouhodobý smysl.

P.S. MoviePass vlastní společnost Helios and Matheos Analytics Inc. V říjnu minulého roku měly její akcie hodnotu skoro 33 dolarů. V lednu letošního roku to bylo necelých 10 dolarů. Právě jsem se podíval na burzu a zjistil, že k dnešnímu dnu (6. července) je to 19 centů za akcii. Vážně je to otázka týdnů...


2. Střípky aneb nevešlo se

Naprosto vrcholným „meta kouskem“ z mojí dílny by na tomto místě bylo naservírovat vám „TOP 11 inside TOP 11“, ale nebudu zbytečně čechrat Civalovy nervy. Nabídnu vám tedy jen čtyři tržební střípky, které se jinam nevešly. Tak za prvé – Ready Player One v režii Stevena Spielberga si došlo pro 582 milionů dolarů celosvětově a všichni tržební kecalové podobné numero tak nějak čekali. Akorát těch 137 mega z Ameriky je přece jenom trochu málo. Za druhé? Jedním z největších úspěchů roku je bezesporu soňácký Králíček Petr, kterého jsem dlouho podceňoval a on mi hlasem Jamese Cordena odpověděl fantastickými 350 miliony babek při zanedbatelném rozpočtu 50 kulatých. Nemluvě o tom, že Mr. Hlad hlásí fajn film, čemuž se při pohledu na ty tragické trailery pořád zdráhám uvěřit.

Třetí bod, ehm, druhého bodu? Warnerům se povedlo navázat na mrtvou Soderberghovskou značku známou jako Dannyho parťáci. Díky Debbie a jejím parťačkám se dočkali slušného letního heist hitu, který se při průběžných tržbách 216 mega (bude se útočit na tři kila) jistě dočká pokračování. Kdyby to stálo 150 mega, tak všichni držkujeme, ale moje oblíbené studio se překonalo a zvládlo tu komedii natočit za 70 milionů. No a konečně bod číslo 4. Znovu Warneři a jejich Rampage. Přerostlý Rock krotí přerostlou gorillu a za chvíli z toho bude jenom v Americe 100 milionů dolarů. Nemluvě o více než 430 melounech ze světa. Což sice neznamená jackpot, ale náklady se splatí a vy před sebou máte další důkaz, že Dwayne opravdu je největší současná hollywoodská hvězda. Film je totiž vyloženě marný a nikdo jiný by ho do bezpečných ziskových vod navigovat nedokázal.


1. Disney a ti ostatní

Článek zakončíme dalším velebením Myšáka. Samozřejmě je otázkou, jestli je taková nadvláda zdravá, ale až na občasné zaškobrtnutí je monopol Disneyho nekompromisní a očividně bude pokračovat i další roky. Jak by také ne, když má studio ve své stáji takové koně jako Pixar, Marvel a LucasFilm. Nemluvě o vlastních pohádkách a animácích (letos bude o miliardu bojovat Mary Poppins, příští rok o dvě pokračování Ledového království). Není to sice tak křiklavé jako v roce 2016, kdy studio poslalo do kin 10 filmů a čtyři z nich si přišly na miliardu, ale stejně z toho člověku přechází zrak.

Na podzim se sice studio podle všeho dočká dalšího propadáku, ale on už to nějak přežije. Louskáček prý stojí za starou Bellu a režisér Lasse Hallström byl čerstvě (a samozřejmě potichu) „nahrazen“ veteránem Joe Johnstonem. Všichni jistě tušíte, co to znamená… Že by tedy na výsadní pozici Myšáka ke konci roku ještě někdo zaútočil? Ale co vás vede. Nesmíme zapomínat na skvěle vypadající pokračování Raubíře Ralfa a především mnou 100x propíraného černého koně roku 2018 jménem Mary Poppins. Co výhled na rok 2019? Už jenom pohled na Vánoce, kdy proti sobě bude „bojovat“ dvojka Ledového království a Epizoda IX, mi nedělá dobře. A je mi trochu líto ostatních studií.

---

Vytáhni v hospodě: Já si vážně myslím, že Tom Cruise a „jeho“ Mission: Impossible šestka těch 800 mega překoná levou zadní a bude útočit na miliardu. Nabízí se otázka, jaké šílenosti bude Ethan Hunt vyvádět v sedmičce. Schválně do diskuze napište, jestli vás něco napadá. Až bude mít za tři roky sedmička premiéru, vytáhneme to, ehm… v hospodě.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace