Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11 tržebních postřehů z letní sezóny 2018


ikona
TedGeorge
alicia vikanderavengersavengers: infinity warblack pantherbumblebeedisneydwayne johnsonFoxhvězdné válkyJurský svět 2jursky svet: zanik risekathleen kennedykevin feigemission: impossiblemission: impossible - falloutmoviepassnetflixparamountpixartiché místotom cruisetomb raidertop 11tržbyuniversalwarner bros.
O peníze vždycky jde až v první řadě... 

Když jsem v roce 2016 napsal TOP 11 tržebních postřehů z letní sezóny, článek jsem vydával 26. srpna. Minulý rok se článek na MovieZone objevil ještě o týden dříve a letos ho vydávám už na začátku července. Proč? Protože co se léta týče, většina důležitých věcí už byla vlastně řečena a mimo Hotelu Transylvánie a Mission: Impossible (Mrakodrap dost možná nezachrání ani Rock) nás v létě už nic moc fiskálně zajímavého nečeká. Pravda, přesnější by asi bylo téma pojmenovat: TOP 11 tržebních postřehů z první poloviny roku 2018, ale nekažme si pěknou tradici. Takže jakých jedenáct poznatků jsem za prvních šest měsíců letošního roku nasbíral?

---

Poznámka pod čarou: Článek byl psán už na konci minulého týdne, ale pokračování Ant-Mana zas tak velké tržební haló neudělalo, takže alibisticky dodávám, že není třeba nic moc přepisovat. Ale pro jistotu to národům eMzáckým sděluji.

8. Paramount se stébla chytá

Vzpomínáte se na můj jarní hejt, kterým jsem problémy pronásledované studio Paramount počastoval? Padaly věty jako: „Takhle můžou Paramounti zavřít krám“, nebo: „Beztak je brzo koupí někdo z Číny, vždyť jsou úplně v řiti“. Paramount se totiž poslední roky vážně topí, a když minulé léto propadla i jejich předposlední velká značka jménem Transformers, a Pobřežní hlídku nezachránil ani (jinak všemocný) Dwayne „The Rock“ Johnson, bylo v jejich ústrety vážně hodně temno. Ještě na začátku roku 2018 to nevypadalo na nějakou velkou změnu v „řitním“ směru, kterým se studio ubíralo. Práva na „Cloverfield movie 2018“ a Anihilaci (krom Ameriky) koupil Netflix a já už jsem si pomalu připravoval článek o tom, kdo teda Paramounty koupí, nebo kdy to zabalí. No a v tom přišlo do kin Tiché místo.

Asi málokdo čekal, že čerstvou krev do žil depresemi sužovaného studia nalije debutujicí režisér a bývalá „hvězda“ seriálového Kanclu (recenzoval KarelR!) John Krasinski, ale stalo se. Šuškanda zafungovala a levný horor fungující na jednoduché (nicméně geniální) premise si k dnešnímu dni došel pro více než 330 milionů babek. Krasinski tedy bude (dřív nebo později) pro Paramounty točit dvojku a studio konečně vidí světlo na konci tunelu. A kdyby ho snad někdo neviděl, už za pár týdnů tam rozsvítí Tom Cruise a šestka Mission: Impossible. Všichni se shodují na tom, že se do kin chystá prozatím nejvýdělečnější instance dobrodružství Ethana Hunta a jistě nejsem jediný, kdo by tomu šílenci skákajícímu 100x z letadla kvůli několikaminutové scéně přál tu vytouženou miliardu. Kdepak, Paramount ještě nemá vyhráno. Ale z nejhoršího je snad venku a pojďme to společně zaklepat.


7. Čínská stopa

Když na začátku dubna vyšel na webu Variety článek o tržbách čínských filmů za první kvartál roku 2018, anglofonní autor suše konstatoval, že si tamní bijáky připsaly v multiplexech 3,17 miliardy dolarů. To je o neskutečných 39 % víc než v minulém roce. A jen tak pro zajímavost – bylo to o 300 mega víc než celkové americké tržby za stejné tři měsíce. Proč takový masakr v režii soudruhů od Dlouhé zdi? Protože filmy Detective Chinatown 2 a Operation Red Sea. Oba si přišly na více než půl miliardy dolarů ze své domoviny (a jeden a půl, respektive dva miliony dolarů z Ameriky) a opravdu hodně dlouho svítily v průběžné top pětce celosvětově nejvýdělečnějších filmů za rok 2018.

Už dobře pět let patří ke koloritu tržebních kecalů predikce, kdy čínská čísla překonají ta americká, a Cival bude nucen psát tržební reporty ze svojí oblíbené asijské země. Podle mě se to nestane ani letos, protože v létě se v Číně přece jenom nechodí do kin s takovou intenzitou jako v zámoří. Po růstu o dvě miliardy babek oproti roku 2016 a celkovým 8,6 miliardám za rok 2017 to letos ale bude vážně těsné. A těch 10 miliard podle mého skromného názoru poprvé padne. O to se postará na Vánoce startující Bumblebee, který si v Číně jen tak mimochodem přijde na 300-400 milionů babek. Jen počkejte.


6. Universal letos zachraňují dinosauři

Letos to musí jediné studio schopné konkurovat Disneymu přežít bez svých prémiových značek Rychle a zběsile a Já, padouch (respektive Mimoňů). Na číslech za prvních šest měsíců v kinech je to vidět a Universal si v žebříčku studií prozatím připisuje až čtvrté místo za Disneym, Foxy a Warnery. Nalijme si čistého Čejkovického vína - byla to z jejich strany doposud velká bída. Po propadnutí dvojky Pacific Rimu jim musela alespoň trochu zachraňovat tvář trojka Padesáti odstínů šedi. Není však všem dnům konec. Už za týden se o půl miliardu celosvětově bude pokoušet skoro nikdy neselhávající Rock skákající po Mrakodrapu. Hned poté bude o podobné (ne-li vyšší) numero bojovat dvojka Mamma Mia. Na podzim pak pokladny zboří (hlavně v Americe) neskutečně populární Grinch.

Málem bych zapomněl na pokračování Jurského světa. Diváci jsou sice trochu zklamaní klesajícími kvalitami dinosauřího dobrodružství, ale to nic nemění na tom, že ve chvíli, kdy si tento článek čtete, honění Chrise Pratta s raptory překonalo hranici miliardy dolarů. A dost možná bude se svými tržbami atakovat i 1,2 miliardy dolarů, což je pořád hodně velká pecka. Akorát se vám trochu bojím, co ty rozporuplné reakce udělají s tržbami trojky. Ta by jistě také ráda cílila na miliardu dolarů, ale já osobně si nedovedu představit, že bych na ni šel do kina. Jak tedy letos studio dopadne? Něco mi říká, že na druhé místo za vládnoucím Disneym to nebude. Warneři se svým miliardovým pokračováním Fantastických zvířat přece jenom budou příliš mocným soupeřem. Ale už příští rok si Universalové spraví chuť. O to se postará – no kdo jiný – Rock.


5. Prokletí herních adaptací pokračuje

Ne, ani ten Tomb Raider to nerozseknul a Hollywood pořád marně čeká na miliardou vonící adaptaci jakékoliv bible počítačových hráčů. Nejnovější pokus o filmové zpracování eskapád Lary Croft se sice v budoucnu zaplatí (stál totiž relativně rozumných 94 mega a celosvětově má na kontě slušných 270 melounů), ale na pokračování to stačit nebude. Po Assassin´s Creedu a Warcraftu (Mr. Hlad bude jistě vědět, kdy půjde do kin dvojka) je to další v řadě „meh“ filmů na motivy počítačové hry. Proč to ani tentokrát nevyšlo? Alicia Vikander sice byla ve filmu fajn, ale není to Angelina Jolie a sexuálně nevybouření hráči uvažující o návštěvě kina kvůli tomu brblali. Re(d)akce na MovieZone sice lákaly na fajnovou dobrodružnou jednohubku, ale celosvětový konsenzus byl trochu jiný. Všichni se shodovali na promarněné příležitosti, kterou potápělo nedodělané CGI a mizerný scénář.

Dočkáme se tedy v blízké budoucnosti nějaké videoherní pecky na plátnech kin? Těžko říct. Web Denofgeek.com sice informuje o čtyřech desítkách počítačových her, které se Hollywood snaží zadaptovat pro stříbrná plátna, ale při pohledu na ta jména si vůbec nejsem jistý, jestli to v následujících měsících a letech konečně klapne. Nejnadějněji bych to viděl u Uncharted, ale pořád tu mluvíme o zbožných přáních fanoušků Nathana „Indiany“ Drakea. Do kin určitě zamíří Minecraft, Ježek Soník, a já to vážně nepotřebuju vidět. Nemluvě o The Last of Us v hlavní roli s (prý kdysi oslovenou a nejspíš už dávno zavrženou) Maisie Williams. Uff!

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace